Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 4.22 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Series] Welke kijk jij?
The Last of Us start goed. Als groot fan van de games weinig te klagen over hoe ze het overbrengen naar tv. Vooral nieuwsgierig hoe dit gaat landen bij mensen die de games niet kennen. Zou het wel mooi vinden voor gaming als er eens een succesvolle adaptatie volgt.
Reply
The White Lotus s1.

Hooked. Leuke tv, alleen zitten er wel wat kartonnen, cliché personages in.
Reply
(17-01-2023, 20:16)Kreuz Wrote: The White Lotus s1.

Hooked. Leuke tv, alleen zitten er wel wat kartonnen, cliché personages in.

S2 is nog beter en iets minder clichés imo.
Reply
Redelijk wat reeksen uitgekeken de laatste weken. 

We Own This City voor de fans van The Wire. Gebaseerd op waargebeurde feiten over corrupte flikken in Baltimore, waanzinnig, Amerika is stuk deel...

Sharp Objects HBO Whodunit, goed gemaakt, sterke acteerprestaties, alleen vond ik de personages weinig likable, waardoor ik toch wat op een afstand bleef gevoelsmatig, maar tis zeker weer een sterke HBO-reeks. Alleen net niet het niveau van een Mare of Easttown bijvoorbeeld.  

The White Lotus S2 zoals hierboven al aangehaald, nog beter dan S1

Pistol Danny Boyle's reeks over The Sex Pistols gebaseerd op de biografie van Steve Jones ook uitgekeken. De reviews (vd critics) zijn zeer verdeeld, maar ik vond het top, sterke acteurs, vette montage en een onderwerp dat enorm aanspreekt natuurlijk.
Reply
(17-01-2023, 20:49)Timothy\s Monster Wrote:
(17-01-2023, 20:16)Kreuz Wrote: The White Lotus s1.

Hooked. Leuke tv, alleen zitten er wel wat kartonnen, cliché personages in.

S2 is nog beter en iets minder clichés imo.

Eens. Er zit geen 100% douchebag in zoals Jake Lacy in S1, alle personages hebben iets aandoenlijks en een prima "character arc". De opa, zoon en kleinzoon vooral ongemakkelijk komisch, de twee koppels en Jennifer Coolidge c.s. worden weer op een heel andere manier uitgewerkt.
Reply
Ik vind zelfs Jennifer Coolidge prima te doen in S2. Iets minder irritant aanwezig en soms zelfs aandoenlijk. Daarnaast fan van Haley Lu Richardson, Simona Tabasco en toch ook wel Aubrey Plaza.
Reply
De verhaallijn van Tanya in S2 maakt een hoop goed wat dat personage betreft. En los van hoe één-dimensionaal Shane ook is geschreven, ik vond het toch wel een mooi personage in S1.
Reply
Sterk gespeeld vooral. Zo sterk dat ik bijna moordneigingen kreeg.
Reply
Ach, het was niet enkel die Shane die ik bedoelde hoor (al was hij echt wel héél erg cliché), ook Rachel, Olivia, Mark.. Karton. Zelfs die hele plot over zijn vader vond ik eigenlijk weinig overtuigend - hoe erg geëmotioneerd en beladen die ook soms kon reageren.

S2 inderdaad beter. Meer intrige, terwijl ik in S1 meer het gevoel dat de dingen die clashten of gebeurden bijna vanzelfsprekend of gedoemd waren om te gebeuren. Zie plot rond Kai, de conclusie van Armond, Rachel en Shane. Niet dat een serie m'n verwachtingen op z'n kop moet zetten, en het concept is interessant gebracht.. Maar het deed ook niet echt veel meer dan dat. De uiteindelijke whodunit die werd geteaset in de eerste scène kon je eigenlijk al na 3, 4 afleveringen raden vond ik.

Quinn vond ik de fijnste ontwikkeling nog gedurende de serie. En die van Tanja uiteraard.
Reply
S2 dan ook maar gebinged. Zoals aangegeven inderdaad beter, Tanja vond ik dit keer minder irritant (misschien is dat niet het juiste woord?), maar ik vond dat Coolidge nog meer zich in de rol kon vinden? De hele plotlijn omtrent de twee koppels kon me eerlijk gezegd gestolen worden. De opgekropte spanning sleepte gewoon te hard aan dat wanneer het dan uiteindelijk tot een confrontatie kwam, de conclusie ook maar zo-zo was ofzo? Elke keer als er naar een scène werd overgeschakeld was ik al ergens aan het hopen dat we snel richting eentje zouden gaan van de andere plotlijnen. Mia, Valentina, Lucia waren wel nice. Conclusie van Albie vond ik dan ook weer zo voorspelbaar als die van Shane in s1, had alleen op een beter einde gehoopt voor Tanja..

Bolddd move ook om zoveel Italiaans te gebruiken in een serie die helemaal niet (alleen) bedoeld is voor Italiaans sprekende mensen. En dan die theme song? Banger.
Reply
Welcome To Chippendales.

Sterke serie imo. Met wederom een glansrol voor Murray Bartlett.
Reply
Ik ben momenteel in 4 series bezig (2 zelf, 2 samen, 2 met korte en 2 met lange afleveringen):

Sopranos - eindelijk begonnen. De eerste afleveringen bevallen alvast goed. Vooral Tony zelf is een heerlijk karakter. De serie is natuurlijk al wel wat ouder. Dat hoeft niet erg te zijn (zie The Wire), maar ik ben benieuwd of ik Sopranos verderop nog net zo goed ga vinden als een Better Call Saul (of dus een The Wire).

Six Feet Under - bij de serie heb ik nog wat meer het idee dat ik hem eigenlijk te laat ben gaan kijken en dat de houdbaarheidsdatum in zicht of al geweest is. Maar kwaliteit is er zeker; boeiende personages en grappige voorstukjes. Mochten hier mensen de hele serie hebben gezien, dan ben ik wel benieuwd of het de moeite loont om tot het einde te blijven kijken of niet.

Rick & Morty - paar jaar terug kwam ik niet voorbij afleveringen 2, maar nu nog eens geprobeerd en nu geniet ik er toch wel van. Het schieten op ruimtewezens, mwoah, maar daaromheen zitten genoeg goede grappen.

Parks & Recreations - vrijwel iedere aflevering moet ik een aantal keer hardop lachen; deze bevalt dus goed voor wat het is!
Reply
Ja, Six feet under wordt alleen maar beter, Brenda is een fascinerende personage. En er komen nog zo veel toffe gastrollen aan met o.a. James Cromwell, Rainn Wilson, Ben Foster, Mena Suvari. Voor mij is het Breaking bad - The wire - Six feet under.

En dat komt deels omdat de meeste karakters in Sopranos karikaturen blijven en ik op enig moment wel uitgekeken was op het kleine kinderniveau van de mafia.

Parks & Rec, heerlijk, al blijft het net als bij de meeste sitcoms dat je de karakters op een zeker moment wel kent, na een seizoen of 4 is het niet meer die verfrissende sitcom, maar wordt het een soort verplichting om het af te kijken.

Zelf ondertussen al twee weken door het laatste seizoen van His dark materials heen en dat was zeer bevredigend, wat een heerlijk absurde wereld is daar toch geschapen.
[+] 2 users say Thank You to Willie for this post
Reply
Thanks datbje geen spoilers voor His dark materials deed, ik kijk het linear op de BBC (nog twee afleveringen te gaan geloof ik).

Ruth Wilson is een van mijn favoriete actrices, hoeveel emoties die in één blik kan stoppen.
Reply
Ik kon dus helemaal niks met dat laat HDM seizoen.....
Reply
(23-01-2023, 14:26)matthijs603 Wrote: Six Feet Under - bij de serie heb ik nog wat meer het idee dat ik hem eigenlijk te laat ben gaan kijken en dat de houdbaarheidsdatum in zicht of al geweest is. Maar kwaliteit is er zeker; boeiende personages en grappige voorstukjes. Mochten hier mensen de hele serie hebben gezien, dan ben ik wel benieuwd of het de moeite loont om tot het einde te blijven kijken of niet.

Ik heb het recent herkeken, ik had het eerst gezien rond de tijd dat het uitkwam. Zeker de moeite om het helemaal te kijken. Seizoen 4 vliegt een beetje de bocht uit, maar 5 is echt heel sterk. Soms is het een beetje te soapy, op andere momenten een sterk menselijk drama met scherpe dialogen die ook vaak genoeg grappig zijn.
Het was grappig om te zien hoe ik bepaalde dingen compleet was vergeten, en juist andere nog helder voor me had. En om nu bekende acteurs in kleine rolletjes terug te zien. Ook apart om nu alles te zien nu ik terwijl ik nu zo een beetje dezelfde leeftijd heb als een deel van de hoofdrolspelers.
[+] 1 user says Thank You to halfempty/full for this post
Reply
(08-01-2023, 21:14)Timothy\s Monster Wrote: Copenhagen Cowboy.

Eerste 3 afleveringen bekeken op aanraden van Michael Gira en enorm onder de indruk. Duister, beklemmend, maar ook breekbaar. Soundtrack van Cliff Martinez past perfect bij deze serie. Dikke aanrader.

Inmiddels alle 6 afleveringen bekeken en ben het wel met je eens. Neemt niet weg dat ik er stiekem meer van had verwacht. Visueel erg strak, en veel panning shots, mooi belicht. Maar miste wel wat diepgang bij sommige personages. Maar al met al een aanrader. Ik kan ook Too Old Too Die Young aanraden. Ook van NWR maar dan vele malen trager dan Copenhagen Cowboy.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Grappig om te zien dat je met The Sopranos bent begonnen Matthijs, toevallig ik ook. Nu beland bij aflevering 7 van seizoen 2 en ik zit er echt lekker in. Een serie die al jaren op de lijst stond maar er simpelweg niet van kwam. Moet zeggen dat qua look en feel de serie zeker de tand des tijds heeft doorstaan tot zover.

Daarnaast wil ik iedereen met klem oproepen om The Last of Us te gaan kijken. HBO doet het echt verschrikkelijk goed in aflevering 1 en 2. Als fan van de games was ik lichtelijk sceptisch, maar ze weten de gameplay echt fantastisch te vertalen naar de serie. Aanrader.
[+] 2 users say Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
Die tweede van The Last Of Us was iets minder vond ik, misschien gewoon omdat ik de world building in de eerste aflevering zo impressionant vond. Aflevering werd getekend door één event die je eigenlijk van bij de start al zag aan komen. Lijkt me dat de reeks nu pas echt is vertrokken. Mooie scène ook hoe ze de monsters voor een eerste keer écht tonen en hoe ze ageren in de stad/wereld. Uitkijken naar de volgende!
[+] 1 user says Thank You to Kreuz for this post
Reply
Ik ben ook tot nu toe erg enthousiast over de cold opens.
Reply
Klopt, dat zijn wel echt toevoegingen die niet uit de game komen, maar wel context bieden op een goed uitgewerkte manier.
Reply
(24-01-2023, 23:53)Kreuz Wrote: Die tweede van The Last Of Us was iets minder vond ik, misschien gewoon omdat ik de world building in de eerste aflevering zo impressionant vond. Aflevering werd getekend door één event die je eigenlijk van bij de start al zag aan komen. Lijkt me dat de reeks nu pas echt is vertrokken. Mooie scène ook hoe ze de monsters voor een eerste keer écht tonen en hoe ze ageren in de stad/wereld. Uitkijken naar de volgende!

Ja, eens. Die opbouw in aflevering 1 had voor mij iets uitgebreider gemogen. Al kan het zijn dat in de volgende afleveringen in fragmenten wordt teruggekeken naar dat event en de aanloop daar naar toe. Zoals in aflevering 2 bij het fragment in Indonesië.
Verder enorm genieten van deze eerste 2 afleveringen. Ik ken de game niet, dus stap er blanco in. Sterke karakters en genoeg spannende momenten.
Reply
Shining Girls

Zeer sterke thriller met Elisabeth Moss en Jamie Bell op Apple TV. Beter weet je vooraf zo min mogelijk over het plot.
Reply
Ik ben gisteren toch maar begonnen aan Stranger Things, ben erg benieuwd. Eerste aflevering beviel goed.

Normaal mijd ik eigenlijk vrij vaak het kijken van populaire series of films.
In de praktijk is mijn smaak voor series en films zeer specifiek en veelal oppervlakkig. De meeste goed gewaardeerde series vind ik niet leuk. Game of Thrones en Breaking Bad heb ik een aflevering van geprobeerd en vond ik niks aan. Casa de Papel, Prison Break en Suits ben ik op gegeven moment afgehaakt omdat ik het te veel van hetzelfde vond. Dat terwijl ik wel recent met plezier gekeken heb naar series als Never Have I Ever en Ginny & Georgia... Ik denk dat ik niet in het Graz-publiek van series thuishoor. Big Grin
Reply
Andor is inderdaad mooi. Wel lastig om Felix Gallardo, de neef uit The bear, James uit the end of the fucking world en de Waif als nieuwe personages te zien als ze een clubje vormen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)