Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Films] Welke kijk jij?
1. C'mon C'mon
2. Close
3. Fire of Love
4. Red Rocket
5. The Worst Person in the World
6. Drive My Car
7. Knor
8. Corsage
9. Mes frères et moi
10. RRR
Reply
1. Decision to Leave
2. Drive My Car
3. Worst person in the world
4. Close
5. Wheel of fortune and fantasy
6. Las bestias
7. Memoria
8. Nope
9. The Northman
10. Triangle of Sadness

Dit waren in ieder geval films die volgens de VPRO mee mochten dingen.
Reply
1. Drive My Car
2. Worst Person in the World
3. Guillermo del Toro’s Pinocchio
4. Everything everywhere all at once
5. Decision to leave
6. Incroyable mais vrai
7. Memoria
8. Triangle of Sadness

De rest is een zesje denk ik, zoveel heb ik ook weer niet gezien van dir jaar.
Reply
1. Decision to Leave
2. The Worst Person In The World
3. Drive My Car
4. Memoria
5. Licorice Pizza
6. Incroyable mais vrai
7. Red Rocket

Het was een fijn filmjaar. Nu aan het wachten op The Menu.
Reply
1. Hytti Nro 6
2. The Worst Person In The World
3. Drive My Car
4. Decision To Leave
5. Glass Onion
6. Nope
7. The Northman
8. Everything Everywhere All At Once
9. The Batman
10. The Wonder
Reply
Mulholland Drive

Een gerestaureerde versie in 4K staat op Amazon Prime. Voor het eerst dat ik hem zag en heb ademloos zitten kijken. Bizar dat Lynch al 20 jaar geen nieuwe film meer heeft gemaakt.
[+] 6 users say Thank You to Gunnar for this post
Reply
(31-12-2022, 00:26)Gunnar Wrote: Mulholland Drive

Een gerestaureerde versie in 4K staat op Amazon Prime. Voor het eerst dat ik hem zag en heb ademloos zitten kijken. Bizar dat Lynch al 20 jaar geen nieuwe film meer heeft gemaakt.

Je vergeet Inland Empire uit 2006, maar die was zelf voor zijn fans te weird om een succes te worden. Is ook haast niet meer te vinden.
Reply
Ik ga binnenkort in Lumière kijken. Destijds MH in de bioscoop gezien maar staat me weinig van bij. The Lost Highway kan ik me wel nog goed herinneren. Ook een geweldige soundtrack.
Reply
1. Boiling Point
2. Triangle of Sadness
3. The Worst Person in the World
4. Drive My Car
5. Nope
6. Holy Spider
7. Everything, Everywhere, all at once
8. The Banshees of Inishirin
9. Decision to Leave
10. Bardo
Reply
(31-12-2022, 08:45)Maynard-J Wrote:
(31-12-2022, 00:26)Gunnar Wrote: Mulholland Drive

Een gerestaureerde versie in 4K staat op Amazon Prime. Voor het eerst dat ik hem zag en heb ademloos zitten kijken. Bizar dat Lynch al 20 jaar geen nieuwe film meer heeft gemaakt.

Je vergeet Inland Empire uit 2006, maar die was zelf voor zijn fans te weird om een succes te worden. Is ook haast niet meer te vinden.

Toevallig een paar weken terug nog gekeken met een paar vrienden. Was de tweede keer en beduidend leuker dan de eerste keer.
Reply
(31-12-2022, 10:34)Schobbeyak Wrote: 1. Boiling Point
2. Triangle of Sadness
3. The Worst Person in the World
4. Drive My Car
5. Nope
6. Drive my Car
7. Everything, Everywhere, all at once
8. The Banshees of Inishirin
9. Decision to Leave
10. Bardo
Reply
(31-12-2022, 11:05)timvank Wrote:
(31-12-2022, 08:45)Maynard-J Wrote:
(31-12-2022, 00:26)Gunnar Wrote: Mulholland Drive

Een gerestaureerde versie in 4K staat op Amazon Prime. Voor het eerst dat ik hem zag en heb ademloos zitten kijken. Bizar dat Lynch al 20 jaar geen nieuwe film meer heeft gemaakt.

Je vergeet Inland Empire uit 2006, maar die was zelf voor zijn fans te weird om een succes te worden. Is ook haast niet meer te vinden.

Toevallig een paar weken terug nog gekeken met een paar vrienden. Was de tweede keer en beduidend leuker dan de eerste keer.

Hij is inderdaad gemengder ontvangen. Ik vind m erg goed. Hij draait 13 Januari in Lab111 (die draaien nu alle Lynch speelfilms).
Reply
(31-12-2022, 11:28)halfempty/full Wrote:
(31-12-2022, 10:34)Schobbeyak Wrote: 1. Boiling Point
2. Triangle of Sadness
3. The Worst Person in the World
4. Drive My Car
5. Nope
6. Drive my Car
7. Everything, Everywhere, all at once
8. The Banshees of Inishirin
9. Decision to Leave
10. Bardo

Thanks, moest Holy Spider zijn. Aangepast.
Reply

  1. Everything Everywhere All at Once [Daniel Scheinert, Daniel Kwan]
  2. Triangle of Sadness [Ruben Östlund]
  3. Close [Lukas Dhont]
  4. Aftersun [Charlotte Wells]
  5. L’Événement [Audrey Diwan]
  6. Marcel the Shell with Shoes On [Dean Fleischer-Camp]
  7. Decision To Leave [Park Chan-Wook]
  8. All Quiet on the Western Front [Edward Berger]
  9. Nope [Jordan Peele]
  10. Barbarian [Zach Cregger]

The Menu, Drive My Car en The Banshees of Inishirin wel nog niet gezien, misschien haal ik dat nog in.
Reply
Nieuwe poging!

1. Triangle of Sadnes
2. The Worst Person In The World
3. The Northman
4. Red Rocket
5. Don't Worry Darling
6. Everything Everywhere All at Once
7. Boiling Point
8. Ninja Baby
9. The Alpinist
10. Tony Hawk: Untill the Wheels Fall Off
Reply
Mijn top 15. Alleen punten voor de eerste tien, maar er waren gewoon te veel goeie films om het lijstje tot tien stuks te beperken.

1.  Drive My Car
2.  Mass
3.  After Yang
4.  Everything Everywhere All at Once
5.  Flee
6.  The Worst Person in the World
7.   L'Événement
8.   X
9.   Nope
10. Barbarian
11. Guillermo del Toro's Pinocchio
12. Top Gun: Maverick
13. Boiling Point
14. Crimes of the Future
15. The Innocents
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Die van Guillermo del Toro vind ik visueel prachtig, maar jammer van het musical/zing gehalte.
Reply
Ik laat de top 10 verkiezing nog wel een week open voor iedereen.

Gisteren nog The Banshees of Inishirin gekeken, maar die bewaar ik lekker voor de 2023 lijst gezien die pas deze maand in NL uitkomt. Was een topfilm, vol met allegorieën en momenten die na afloop in je hoofd blijven rondspoken. Hilarisch, hartverscheurend, en verontrustend tegelijk.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
(01-01-2023, 19:07)hythloth Wrote: Ik laat de top 10 verkiezing nog wel een week open voor iedereen.

Gisteren nog The Banshees of Inishirin gekeken, maar die bewaar ik lekker voor de 2023 lijst gezien die pas deze maand in NL uitkomt. Was een topfilm, vol met allegorieën en momenten die na afloop in je hoofd blijven rondspoken. Hilarisch, hartverscheurend, en verontrustend tegelijk.

Maar doen we de lijst hier strikt op releasedatum in Nederland? ik heb nu The Banshees... Tár en White Noise al bekeken, en al heb ik nog veel films uit 2022 in te halen, die zouden zo in mijn top tien van afgelopen jaar kunnen.
Reply
(02-01-2023, 13:09)JorisR Wrote:
(01-01-2023, 19:07)hythloth Wrote: Ik laat de top 10 verkiezing nog wel een week open voor iedereen.

Gisteren nog The Banshees of Inishirin gekeken, maar die bewaar ik lekker voor de 2023 lijst gezien die pas deze maand in NL uitkomt. Was een topfilm, vol met allegorieën en momenten die na afloop in je hoofd blijven rondspoken. Hilarisch, hartverscheurend, en verontrustend tegelijk.

Maar doen we de lijst hier strikt op releasedatum in Nederland? ik heb nu The Banshees... Tár en White Noise al bekeken, en al heb ik nog veel films uit 2022 in te halen, die zouden zo in mijn top tien van afgelopen jaar kunnen.

Ik zou me proberen te beperken tot NL releases in 2022. Die nieuwe titels komen toch niet (hoog) in de eindlijst zolang de meesten ze niet hebben gezien, en andersom staan ze weer te laag in een volgende eindlijst als ze bij jou zijn gediskwalificeerd.

White Noise is trouwens wel 2022; heeft onlangs een paar weken in de bios gedraaid en kwam ook nog voor 31-12 op Netflix.
[+] 2 users say Thank You to Maynard-J for this post
Reply
Je hebt gelijk, er is bizar weinig reuring over White Noise dan, of vergis ik me? Ik vond het een geslaagde verfilming in elk geval, het helpt wel als je (recent) het boek hebt gelezen, denk ik.

Ok, zonder Banshees en Tár dan, echt goed of zéér vermakelijk vond ik dit lijstje, met de eerste twee wel heel ruim bovenaan:

1. Drive My Car
2. The Worst Person in the World
3. Decision to Leave
4. Everything Everywhere All At Once
5. White Noise
6. Red Rocket
7. The Northman
8. The Batman


Dit is trouwens de VPRO Cinema publieksranking. Alleen die hoge notering voor Licorice Pizza snap ik niet zo, veel te vrijblijvend voor mij, maar misschien nog eens herbekijken.

https://www.vprogids.nl/cinema/lees/arti...-2022.html#
Reply
Licorice Pizza wil ik wel benoemen als de slechtste film die ik dit jaar heb gezien.
Reply
De Jurk eindelijk eens gezien. Fascinerend. "Ik ben normaal" blijft wel hangen.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Aftersun

Gemengde gevoelens; voornamelijk geestdodend, maar het laatste deel was erg aangrijpend en bracht alles in een nieuw daglicht. Mede door de beeldtaal en muziekkeuze, zoals de score van Oliver Coates en gebruik van Bowie & Queen's Under Pressure op een manier dat ik niet gauw zal vergeten.
Reply
(28-12-2022, 14:27)halfvollemelk Wrote: 1. C'mon C'mon
2. Close
3. Fire of Love
4. Red Rocket
5. The Worst Person in the World
6. White Noise
7. Drive My Car
8. Knor
9. Corsage
10. RRR

White Noise komt met terugwerkende kracht ook nog in mijn top 10. Ik denk niet dat Noah Baumbach snel weer zo'n budget ter beschikking krijgt, maar dit is wel een film die voor mij gewoon klikt. Nog net in de bioscoop kunnen meepakken gelukkig.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)