Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 1.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Radio 2 Top 2000
My Chemical Romance's Welcome to the Black Parade nieuw binnen op 953. Ik ben tevreden voor dit jaar.
Reply
(15-12-2022, 20:40)jodocus Wrote:
(15-12-2022, 19:59)hythloth Wrote: Goldband als nieuw binnen op nummer 55.


*proest*
 
Daar hebben volgens de statistieken vooral mensen tussen 21 en 30 op gestemd. Mensen onder de twintig hebben blijkbaar een andere Nederlandstalige favoriet, iets of iemand met de naam Bankzitters.

https://www.nporadio2.nl/top2000/statistieken

Bankzitters zijn een groepje youtubers die (voor zover ik wist) vooral gamen en dat streamen/tot youtubefilmpje maken, en klaarblijkelijk dus ook liedjes op hebben genomen. 
Ook opvallend onder de 0-20 jarigen: Tom Odell - Another Love op plek 4..
Reply
Maar Tom Odell is lekker.
Reply
Verder is wat mij betreft het grootste dieptepunt in deze lijst, die nogal wat dieptepunten bevat, dat Sound of Silence van Disturbed op 18 staat en Simon & Garfunkel op 37.
[+] 1 user says Thank You to Empty030 for this post
Reply
(16-12-2022, 10:54)Empty030 Wrote: Bankzitters zijn een groepje youtubers die (voor zover ik wist) vooral gamen en dat streamen/tot youtubefilmpje maken, en klaarblijkelijk dus ook liedjes op hebben genomen. 

Toen ik nog bij de post werkte hadden wij gekscherend een fictieve boyband, maar dit is alles waar wij van droomden.
Reply
(16-12-2022, 11:01)Empty030 Wrote: Verder is wat mij betreft het grootste dieptepunt in deze lijst, die nogal wat dieptepunten bevat, dat Sound of Silence van Disturbed op 18 staat en Simon & Garfunkel op 37.

Maar daar zijn alle Henk en Ingridjes (met kortpittig kapsel) helemaal wild van. Geen wonder dat die hoger staat. Dat word op Pinkpop ook gigantisch afzien...
Reply
Ik kan niet ontkennen dat Tom Odell lekker is nee, maar toch had ik niet verwacht dat hij bij zo'n jonge doelgroep zo populair was. BTS of Harry Styles had ik eerder verwacht.
Ik dacht dat Tom Odell er voor de moeders van eind dertig, begin veertig was. (En misschien is dat ook wel zo en kiezen de kinderen vanwege hun moeders voor het liedje.)
Reply
(15-12-2022, 20:40)jodocus Wrote:
(15-12-2022, 19:59)hythloth Wrote: Goldband als nieuw binnen op nummer 55.


*proest*
 
Daar hebben volgens de statistieken vooral mensen tussen 21 en 30 op gestemd. Mensen onder de twintig hebben blijkbaar een andere Nederlandstalige favoriet, iets of iemand met de naam Bankzitters.

https://www.nporadio2.nl/top2000/statistieken

In de leeftijdscategorieën 0-15 en 16 -21 staat Bohemian Rhapsody ook op 1. Het is gewoon een muzikaal Stockholm Syndroom
[+] 4 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
En er zijn dus heel veel ouders die hun kinderen vergiftigen met Viva la vida.

Edit: en 81-85 wint het gewoon met Fats Domino op 7.
Reply
Ik vind Space Oddity bij 91+ het meest badass.
[+] 2 users say Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
(16-12-2022, 11:00)Willie Wrote: Maar Tom Odell is lekker.

Bij ons thuis heet ie Tom Odol
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(16-12-2022, 11:03)Willie Wrote:
(16-12-2022, 10:54)Empty030 Wrote: Bankzitters zijn een groepje youtubers die (voor zover ik wist) vooral gamen en dat streamen/tot youtubefilmpje maken, en klaarblijkelijk dus ook liedjes op hebben genomen. 

Toen ik nog bij de post werkte hadden wij gekscherend een fictieve boyband, maar dit is alles waar wij van droomden.

Als dat post Ridderkerk was ken ik je persoonlijk
Reply
(16-12-2022, 11:47)Gunnar Wrote:
(16-12-2022, 11:00)Willie Wrote: Maar Tom Odell is lekker.

Bij ons thuis heet ie Tom Odol
 
Ik moet altijd meteen denken aan de zin "a place in hell for Tom Odell", komt door deze 0 uit 10 review. Was een genoegen om weer eens terug te lezen, is de man toch nog ergens goed voor.

https://www.nme.com/reviews/reviews-tom-...533-304724
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
(15-12-2022, 20:56)Sphinx Wrote: My Chemical Romance's Welcome to the Black Parade nieuw binnen op 953. Ik ben tevreden voor dit jaar.

Zo’n nummer en band dat ik tot nu toe alleen kende van naam. Weet nog altijd niet of ik dat wel wil veranderen.
Reply
Hoorde gisteren tijdens een muziek quiz een interessant nummer van Panic! at the Disco. Ik herkende het wel, maar niet meteen negatief. Daarna de rest van het oeuvre geluisterd en dat was echt typische 'emo'. Zo kwam ik ook bij MCR en Death Cab For Cutie terecht en wist ik meteen weer waarom ik ooit zo'n gruwelijke hekel aan deze stijl had. Zo ontzettend leeg, zwak en overdreven.
Reply
(22-12-2022, 00:02)Timothy\s Monster Wrote: Panic! at the Disco

(22-12-2022, 00:02)Timothy\s Monster Wrote: MCR

(22-12-2022, 00:02)Timothy\s Monster Wrote: Death Cab For Cutie

Hmm welke hoort niet in het emo-rijtje.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Groot liefhebber van Death Cab hier (en vroeger ook best van die andere twee) en ja, Death Cab wordt vaker bij het loze 'indie' geschaard, maar het plakkaat emo past eigenlijk ook prima toch? De kwalificatie overdreven kan ik me voorstellen, zwak alleen als je het heel masculien benadert. Leeg?
Reply
(22-12-2022, 07:55)matthijs603 Wrote: Groot liefhebber van Death Cab hier (en vroeger ook best van die andere twee) en ja, Death Cab wordt vaker bij het loze 'indie' geschaard, maar het plakkaat emo past eigenlijk ook prima toch? De kwalificatie overdreven kan ik me voorstellen, zwak alleen als je het heel masculien benadert. Leeg?

Die beschrijving geldt vooral voor MCR en Panic!
Death Cab is geen 100% emo, dus vind ik dan net iets spannender.
Reply
American Football, Cloud Nothings, The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die, Fall Out Boy, Good Charlotte en Bullet For My Valentine zijn ook allemaal Emo te noemen, maar de eerste drie zijn toch wel echt wat anders dan de laatste drie, imo.
Reply
(22-12-2022, 00:02)Timothy\s Monster Wrote: Hoorde gisteren tijdens een muziek quiz een interessant nummer van Panic! at the Disco. Ik herkende het wel, maar niet meteen negatief. Daarna de rest van het oeuvre geluisterd en dat was echt typische 'emo'. Zo kwam ik ook bij MCR en Death Cab For Cutie terecht en wist ik meteen weer waarom ik ooit zo'n gruwelijke hekel aan deze stijl had. Zo ontzettend leeg, zwak en overdreven.
Ik weet dat het geen representatieve style is voor Graz, en zeker geen gewaardeerde, maar deze bands op één hoop gooien en dezelfde kwalificatie geven is wel wat vergezocht.
Reply
Me in t top 2000 cafe op 28 december.
Ik wilde dit een keer afvinken.

Je moet wat als je ouder wordt. Smile
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Reply
(22-12-2022, 07:55)matthijs603 Wrote: Groot liefhebber van Death Cab hier (en vroeger ook best van die andere twee) en ja, Death Cab wordt vaker bij het loze 'indie' geschaard, maar het plakkaat emo past eigenlijk ook prima toch?

Hun allereerste werk misschien ja. Gibbard heeft er onderaan dit interview leuke dingen over te zeggen.

Quote:I’ll speak for myself, but from the very get-go, I was very disinterested in being attached to that music. Because a lot of it was just really bad. A lot of it was some pop-punkers who heard Pinkerton and decided they wanted to start talking about feelings. Seriously, listen to some of that stuff. It’s like they were into NOFX and then heard Pinkerton and were like, “Oh man, I got feelings! I’m a suburban white kid but I don’t really have the intellectual capacity to express these feelings in an interesting way so I’m going to speak about them in the most straightforward manner possible.” And a lot of it is just really cringey to me.

(22-12-2022, 10:42)Empty030 Wrote: American Football, Cloud Nothings, The World Is a Beautiful Place & I Am No Longer Afraid to Die, Fall Out Boy, Good Charlotte en Bullet For My Valentine zijn ook allemaal Emo te noemen, maar de eerste drie zijn toch wel echt wat anders dan de laatste drie, imo.

[Image: ef6w2xsfchrx.jpg?auto=webp&s=a424a03d2c5...33be4563d9]
[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Gisteren traditioneel de Top 2000 opstaan op tv en dan ben ik mijn tanden gaan poetsen tijdens Tubelar Bells van Mike Oldfield. Ik moest denken aan de mensen die, eindelijk, het café in mochten en dan 25 minuten dit regelrechte stuk gezever te horen krijgen. Wat een drama is dat nummer zeg. Ik kan me met de beste wil niet voorstellen dat je dit thuis luistert en ik denk echt dat er een aantal mensen zijn die dit nummer gekozen hebben om gewoon irritant te zijn.
Verder is dit natuurlijk een lijst van nostalgie en herkenning.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
Wat een negativiteit pud.
Reply
Ik heb hem ook weer op deze week en dat bevalt me weer goed; fijn om een slome week per jaar volledig buiten mijn bubbel te luisteren. Zeker de eerste dagen hoor ik ook altijd nog wel iets wat ik niet kende maar wel tof vind (dit naar Natalie van Gilbert Becaud). 'Helaas' na een paar van zijn liedjes ook moeten constateren dat ik ten onrechte dacht dat het nog wel meeviel met de kutheid van Ed Sheeran.
[+] 1 user says Thank You to matthijs603 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)