Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat heb jij beleefd vandaag?
heel veel sterkte.
jammer dat je je hart moet opgeven.
[+] 1 user says Thank You to kesselman for this post
Reply
gisteren jaarlijkse controle hart dochter
status quo dus dat is niet slecht nieuws.

toch altijd weer een stress dag.

ze is nu wel 7 dagen lang deel van een wetenschappelijk onderzoek om te zien hoe haar hart reageert in 24 uurs momenten. 

er wordt vaak gezegd kinderen moet x uur slapen, x tijd sporten/bewegen ... maar dat is enkel toepasselijk op 100% gezonde kinderen. 
ze heeft met 5 andere kindjes de ideale leeftijd 4-9 jaar om te zien of deze waarden verschillen met gewone kinderen. indien dit het geval is kan dat project nadien verder gezet worden om adviezen te kunnen opstellen voor ouders en jonge kindjes die net in dit traject terecht komen.

Dochter was instant mee, want zo kan ik kindjes helpen die hetzelfde hebben + een coole soort fitbit achtige horloge dragen...
[+] 9 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Geen slecht nieuws is goed nieuws reaper! Geniet ervan.

(13-12-2022, 11:20)reaper Wrote: Dochter was instant mee, want zo kan ik kindjes helpen die hetzelfde hebben + een coole soort fitbit achtige horloge dragen...

En wat is je dochter fantastisch, mag je trots op zijn!
Reply
Vanochtend dat ik uit 't badkamerraam keek naar aanleiding van massaal gegak boven onze woning maar eens richting de waddendijk gefietst. Daar gearriveerd: waarschijnlijk never zoveel verschillende soorten ganzen op een dag gespot. Er staan er in de omgeving van de Zwarte Haan en achter de Nieuwe Bildtdijk momenteel honderdduizenden. At the moment: is 't - 2 graden en zonnig. Men verwacht minstens - 10 vannacht. De enorme weidse vergezichten verbazen me ondertussen weer eens. De vuurtoren van Ameland is zelfs duidelijk zichtbaar. Bijna teruggekeerd zie ik dat de kantine cabine van de ijsbaan nabij 't voetbalveld alvast ten behoeve van de evt. komende ijspret wordt ingericht. Verlichting er omheen van de trainingsvelden de komende avonden natuurlijk. Dit gehele dorpje hier (zo 'n 900 bewoners) lijkt opeens in een soort van blije wintersfeer veranderd. Ondanks de kou is 't ondertussen buiten goed toeven. Overigens: Zo 'n (eerder ietwat truttig beoordeeld) skipak blijkt toch wel ideaal. Lady Fender had 't weer eens bij 't rechte eind. Straks: helaas weer die stomme kerstboom...
[+] 8 users say Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Komend weekend de Elfstedentocht?
Reply
Ik hou het bij 1
Reply
Vandaag voor het eerst sinds de verkoudheid van vorige week weer een ritje op de fiets gemaakt (had anderhalve week niet gefietst). Ik hoefde helemaal niet te hoesten en heb geen moment last van dat vervelende kriebelige gevoel in mijn longen gehad, en er kwam ook niet overmatig veel viezigheid uit mijn neus. Een enorme meevaller. Hopelijk blijft het zo.
Door die verkoudheid heb ik wel vorige week af moeten zien van de geplande Corona-herhalingsprik.
Reply
kleine alarmbel

het gaat fysiek en mentaal niet meer vlot. 
de eindejaarsdrukte en het tekort aan werkpersoneel legde de druk sinds 1 juli erg hoog. 
en november december zijn voor notarissen de drukste 2 maanden van het jaar.

dat in combinatie met daten, en een collega wiens moeder net naar paliatieve zorg is verhuisd wegens kanker (net nu we dicht bij het overlijden van mijn vader aan het komen zijn, en dit dus bepaalde gevoelens boven brengt) merk ik dat het niet meer gaat.

ik bestel cinema tickets voor de verkeerde dagen, reserveer verkeerde tijdsloten voor het zwemmen, dagdagelijkse routine zaken lopen zo wat verkeerd. Gelukkig wel sinds kort een kuisvrouw aangenomen want dat krijg ik er echt niet meer bij. nu nog 2 kerstfeesten proberen te organiseren voor de 24ste en 25ste bij mij thuis, nog kerstcadeaus kopen, kerstkaarten/nieuwjaarswensen bestellen en schrijven... waar ik het ga moeten doen geen idee.

ik geraak ook nog amper uit mijn bed op dit moment. vandaag ook weer te laat op kantoor daardoor. 

nog werken tot en met de 27ste december en dan heb ik eindelijk eens wat verlof tot en met 2 januari.
Hopelijk krijg ik dan even wat mentale en fysieke rust.

eindelijk ook maar weer 19 volle dagen verlof (verlet niet meegerekend) genomen dit jaar (waarvan dan 2 voor voorbereiding uitvaart vader en 1 voor opvang dochter) van de 19...
Reply
Even rust pakken reaper. Dat heb je echt wel verdiend en ook nodig.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
Zou je daten dan niet even op een lager pitje zetten Reaper?
Lijkt me dat je in deze tijden ook niet de beste versie van jezelf kan laten zien.
[+] 1 user says Thank You to Fitz for this post
Reply
Tijd om drastisch in te grijpen. Gezien je symptomen ga je het met een paar dagen verlof of 'even rustig aan doen' niet redden. Er ligt structureel teveel op je bordje dus je moet dingen gaan minderen.
Begin op je werk met het benoemen en dat je echt alleen maar het aantal uren (per dag) gaat werken waarvoor je betaald wordt. Je hebt blijkbaar nog zat vrije dagen over. Probeer die de komende maanden op te maken door bijvoorbeeld om de week op maandag vrij te nemen (bewust de maandag want dat ik vaak een drukke werkdag, terwijl vrijdag juist een prettige werkdag is).

Doe misschien eens een concertje minder, een keer 's avonds op de bank hangen zonder dat er wat moet geeft heel veel rust. En zet je een paar keer per week aan om écht naar buiten te gaan voor een wandeling ofzo.

edit: ik spreek uit ervaring. Ook ik heb een periode gehad waarbij alles wat ik deed als 'moeten' voelde en juist daardoor contraproductief werd en ook niet meer van leuke dingen kon genieten. Toen op tijd een pas op de plaats genomen en een striktere scheiding tussen werk en privé gemaakt.
[+] 3 users say Thank You to metal bouwie for this post
Reply
Kun je nog pogen in elk geval één kerstavond te verplaatsen naar iemand anders? Probeer juist die dagen te gebruiken om te ontstressen en wat druk van de ketel te halen. Zo te lezen ben je er dan nog lang niet, maar doe jezelf dit niet aan.
[+] 1 user says Thank You to Koen for this post
Reply
En wellicht toch nog iets doen met rouwverwerking.
Reply
(15-12-2022, 12:55)Timothy\s Monster Wrote: En wellicht toch nog iets doen met rouwverwerking.

ik ga nog steeds naar een psycholoog hoor  Wink
Reply
(15-12-2022, 13:02)reaper Wrote:
(15-12-2022, 12:55)Timothy\s Monster Wrote: En wellicht toch nog iets doen met rouwverwerking.

Ok. Hopelijk heb je een goede klik met de psycholoog. Geef jezelf in ieder geval ruim de tijd om e.e.a. te verwerken.
Reply
Ik sluit me bij de posts hierboven aan. Ga rustig aan doen Reaper, anders lig je er langer uit dan de werkgever wilt. Voor een werkgever is er niets vervelender dan een personeelslid die eruit ligt met een burn out.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Reply
(15-12-2022, 12:39)Fitz Wrote: Zou je daten dan niet even op een lager pitje zetten Reaper?
Lijkt me dat je in deze tijden ook niet de beste versie van jezelf kan laten zien.
exclusief aan het daten 2,5 maand met iemand wat vrij goed gaat. 
dusja wil wel zien of dit veder kan evolueren of niet.

(15-12-2022, 12:52)metal bouwie Wrote: Tijd om drastisch in te grijpen. Gezien je symptomen ga je het met een paar dagen verlof of 'even rustig aan doen' niet redden. Er ligt structureel teveel op je bordje dus je moet dingen gaan minderen.
Begin op je werk met het benoemen en dat je echt alleen maar het aantal uren (per dag) gaat werken waarvoor je betaald wordt. Je hebt blijkbaar nog zat vrije dagen over. Probeer die de komende maanden op te maken door bijvoorbeeld om de week op maandag vrij te nemen (bewust de maandag want dat ik vaak een drukke werkdag, terwijl vrijdag juist een prettige werkdag is).

Doe misschien eens een concertje minder, een keer 's avonds op de bank hangen zonder dat er wat moet geeft heel veel rust. En zet je een paar keer per week aan om écht naar buiten te gaan voor een wandeling ofzo.

edit: ik spreek uit ervaring. Ook ik heb een periode gehad waarbij alles wat ik deed als 'moeten' voelde en juist daardoor contraproductief werd en ook niet meer van leuke dingen kon genieten. Toen op tijd een pas op de plaats genomen en een striktere scheiding tussen werk en privé gemaakt.

laatste concert was september, bewust niets meer ingepland wetende dat de werkdruk zou insane worden; gisteren en eergisteren lekker 45 minuten gaan zwemmen en leeglopen. vandaag rechtstreeks naarr huis. en eens wat gamen of een flim zien.

ik werk absoluut geen overuren meer. 
daar wordt ik ook niet voor betaald dus ik hou ik dat ook af. 
heel 2022 geen overuren meer gedaan en dat ga ik ook zou houden.

December is gewoon het kutste qua hoeveelheid werk er binnen komt en vooral hoe strak de deadline is. en dat vraagt veel energie.

(15-12-2022, 12:54)Koen Wrote: Kun je nog pogen in elk geval één kerstavond te verplaatsen naar iemand anders? Probeer juist die dagen te gebruiken om te ontstressen en wat druk van de ketel te halen. Zo te lezen ben je er dan nog lang niet, maar doe jezelf dit niet aan.

Helaas niet, maar wel daarnet na mijn post een bericht rondgestuurd of iedereen een gerecht kan voorzien zodat ik enkel voor de drank moet zorgen op het 2de feest. en voor het eerste ga ik een traiteur inhuren denk ik.

en rouwbegeleiding/therapie is er nog steeds dus ik wordt wel opgevolgd/ook door vrienden.
het feit dat ik dit ook aangeef nu (oa hier) is iets wat ik vroeger nooit deed. dan ging ik standaard altijd over mijn limiet.

heb doorheen het jaar nog vakantie genomen hoor, maar altijd paar uur daar, tandarts ginder, therapie daar, voor zover je dat vakantie kan noemen.

ik heb sowieso 28,29,30,31,1 en 2 januari een lege kalender behalve op 1 januari en dat ga ik zo houden tenzij ik nog een citytrip of relax reisje kan inplannen last minute

en de overschot van verlof wordt overgezet naar 23 dus zou ik opnieuw 29 dagen hebben ongeveer... en sowieso al wel wat in de planning staan in 23. Dus dat komt wel goed

het wordt gewoon zaak het iets beter te spreiden om zo het jaar wat beter te behappen
Reply
(15-12-2022, 13:05)Timothy\s Monster Wrote:
(15-12-2022, 13:02)reaper Wrote:

Ok. Hopelijk heb je een goede klik met de psycholoog. Geef jezelf in ieder geval ruim de tijd om e.e.a. te verwerken.
enorm goede klik, zit er nu 14 maanden bij en we hebben soms ook gewoon contact doorheen de week over random zaken of als het nodig is mag ik bellen Smile
Reply
Sterkte reaper, doe rustig aan!

(15-12-2022, 13:17)reaper Wrote:
(15-12-2022, 12:39)Fitz Wrote: Zou je daten dan niet even op een lager pitje zetten Reaper?

2,5 maand zou ook het moment moeten kunnen zijn dat je het over dit soort dingen zou moeten kunnen communiceren. Voel je niet geremd omdat je nog wil kijken of het verder kan evolueren, juist dat je dat wil uitzoeken is een goede reden om ook dit soort zaken aan te geven.
Reply
(15-12-2022, 13:53)Locor Wrote: Sterkte reaper, doe rustig aan!

(15-12-2022, 13:17)reaper Wrote:

2,5 maand zou ook het moment moeten kunnen zijn dat je het over dit soort dingen zou moeten kunnen communiceren. Voel je niet geremd omdat je nog wil kijken of het verder kan evolueren, juist dat je dat wil uitzoeken is een goede reden om ook dit soort zaken aan te geven.
Ze weet dat het even wat minder gaat hoor  Wink

zeer open over mijn mentale gezondheid met haar Wink
[+] 1 user says Thank You to reaper for this post
Reply
date heeft ondertussen onze plannen voor morgenavond afgeblazen zodat we gewoon zetelhangen 

en ze wil een paar dagen weg inplannen met oudjaar,, ik voel me a lucky bastard precies Big Grin Blush
[+] 4 users say Thank You to reaper for this post
Reply
Mijn beide kinderen zijn sinds gisteren ziek... Dochterlief al sinds dinsdag .en sinds gisteren dacht haar broer: maar da ik ook!

Hebben het flink te pakken. Pittig om da thuis te werken en voor de kinderen te zorgen.. en snachts willen ze.bij mij slapen.. snap ik wel en is ook gezellig...maar zelfs slaap ik dan niet..nog even doorbijten dus ...
Reply
Rustig aan Reaper, goed te lezen dat je wat gas terug zult nemen..je kunt constant aan staan en maar doorgaan, maar let vooral goed op jezelf! Niet alleen voorjezelf, maar vooral ook de dochter Reaper.

Houd je haaks en gooi het vooral hier in de.groep. kan vaak opluchten en goede tips opleveren.
[+] 1 user says Thank You to Wailer for this post
Reply
En Reaper, kerstkaarten sturen kn je best een jaartje iverlsaan hoor! Dan stuur je in het nieuwe jaar gewoon eens een leuk kaartjevoorde zomaar.

Goed dat je even probeert omeen stapje terug te doen qua drukte.
Veel sterkte met de drukte.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
(15-12-2022, 19:13)Wailer Wrote: Mijn beide kinderen zijn sinds gisteren ziek... Dochterlief al sinds dinsdag .en sinds gisteren dacht haar broer: maar da ik ook!

Hebben het flink te pakken. Pittig om da thuis te werken en voor de kinderen te zorgen.. en snachts willen ze.bij mij slapen.. snap ik wel en is ook gezellig...maar zelfs slaap ik dan niet..nog even doorbijten dus ...
veel beterschap in het huis Wailer.
en inderdaad dat kruipen ze graag mee in bed maar dat is altijd nefast aan je eigen nachtrust.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)