Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.89 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
COVID-19 (Corona) topic [deel 2]
Zo, ook weer een booster gehad. Met Moderna (want 45).

Nog niet heel veel last van mijn arm, we zullen zien of dat zo blijft. Wel erna een lekkere wandeling zonder jas aan gemaakt in het park ernaast.
Reply
Gisteren gekeken, vanmiddag vaccinatie gehaald, zo rustig bij de locatie.
Reply
Ook herhaalprik gehaald vanochtend. Ook nog weinig last, hopelijk een goede nachtrust.
Reply
Ik had te vroeg gejuicht, gisteren nog een flinke zere arm gehad. Gelukkig nu alweer bijna over.
Reply
Ja, ik heb ook het gevoel dat er iemand hard op mijn arm heeft geslagen, net als de vorige twee keer is dat ook het enige.
Reply
Ja, ik had hem vrijdag. Kreeg ‘s avonds ook een stijve arm. Verder eigenlijk geen klachten gehad.
Reply
Ik had de uitnodiging voor de 3e booster (of heet dat de 2e herhaalprik?) begin oktober in de bus, kort voor mijn vertrek naar Engeland (ik ben net terug van een trip van 3½ week naar Engeland, waarover later meer). Omdat ik in juli positief getest heb (niet ziek geweest, alleen wat lichte hooikoorts- en bronchitisachtige verschijnselen gehad), kon ik nu so wie so  nu nog geen herhaalprik halen; hierdoor werd ik ook niet voor het dilemma geplaatst of ik hem nu wel of niet zo kort voor vertrek zou moeten halen. Ik denk dat ik hem in de loop van deze maand maar eens ga halen. Maar ik zal binnenkort ook wel de uitnodiging voor de griepprik krijgen, en je schijnt ze niet te kort achter elkaar te mogen krijgen, dus we zullen wel zien hoe dat georganiseerd moet worden.
Ik ben nu overigens zwaar blut na deze vakantie, en dat zal de komende maanden nog wel zo blijven. Concertbezoek zit er dus voor mij voorlopig niet in, afgezien van die paar klassieke concerten waarvoor ik afgelopen voorjaar al kaarten gekocht heb. Andere topic, ik weet het, maar ik zeg het hier toch maar even.
Reply
(03-11-2022, 23:19)Rael Wrote: Maar ik zal binnenkort ook wel de uitnodiging voor de griepprik krijgen, en je schijnt ze niet te kort achter elkaar te mogen krijgen, dus we zullen wel zien hoe dat georganiseerd moet worden.

Waar had je dat gelezen? Ik had ze allebei gehaald met drie weken er tussen door, maar bij mij kan je ze ook samen in dezelfde afspraak laten prikken.
Reply
(03-11-2022, 23:21)hythloth Wrote:
(03-11-2022, 23:19)Rael Wrote: Maar ik zal binnenkort ook wel de uitnodiging voor de griepprik krijgen, en je schijnt ze niet te kort achter elkaar te mogen krijgen, dus we zullen wel zien hoe dat georganiseerd moet worden.

Waar had je dat gelezen? Ik had ze allebei gehaald met drie weken er tussen door, maar bij mij kan je ze ook samen in dezelfde afspraak laten prikken.

Als ik het mij goed herinner, stond dat vorig jaar in de uitnodigingsbrief voor de griepprik.
Reply
In het formulier dat ik voor mijn herfstbooster moest invullen staat dat je 14 dagen voor of na de booster geen andere vaccinaties mag ontvangen. Dus als je zsm je booster zit het je griepprik niet in de weg.
Reply
Ik heb me ook weer onderworpen aan de elite van naar werelddominantie hunkerende reptielen. Zo te voelen werd de spuit vol in de spier gejast, dus zal ook wel weer een stijve arm hebben vanavond. Verder tot nu toe nauwelijks last gehad van Pfizer, dus hopelijk weer zo.
Reply
Aantal coronagevallen daalt verder, najaarsgolf is voorbij


Laten we het hopen
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
(03-11-2022, 23:31)Rael Wrote:
(03-11-2022, 23:21)hythloth Wrote:
(03-11-2022, 23:19)Rael Wrote: Maar ik zal binnenkort ook wel de uitnodiging voor de griepprik krijgen, en je schijnt ze niet te kort achter elkaar te mogen krijgen, dus we zullen wel zien hoe dat georganiseerd moet worden.

Waar had je dat gelezen? Ik had ze allebei gehaald met drie weken er tussen door, maar bij mij kan je ze ook samen in dezelfde afspraak laten prikken.

Als ik het mij goed herinner, stond dat vorig jaar in de uitnodigingsbrief voor de griepprik.

Kennelijk was ik toch gemisinformeerd (of de inzichten zijn in de tussentijd veranderd). Ik lees namelijk op de site van her RIVM, dat je zonder enig bezwaar de griepprik en pneumokokkenprik en de corona-herhaalprik kort na elkaar of zelfs op de zelfde dag kunt krijgen.
Ik heb een uitnodiging voor de griepprik en de pneumokokkenprik  op 23 november gekregen. Ik denk dat ik de herhaalprik tegen Corona maar op de zelfde dag ga halen. Beter het risico van één keer ziek worden dan dat ik riskeer twee keer ziek door een prik te worden (zal wel niet gebeuren, is de vorige keren ook niet gebeurd).
Reply
(08-11-2022, 11:11)BigBird Wrote: Aantal coronagevallen daalt verder, najaarsgolf is voorbij


Laten we het hopen

Ik zag gisteren dat de maan corona had. Wat een complot.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Corona_(me...en%20wolk.
[+] 2 users say Thank You to atthedrive-in for this post
Reply
Na ruim 2,5 jaar is het me dan eindelijk gelukt; een positieve test! Mooi aandenken aan LGW? waarschijnlijk. Gelukkig tot nu toe niet echt beroerd; koorts en hoofdpijn alleen.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
Van harte!
Reply
(17-11-2022, 10:08)Gunnar Wrote: Na ruim 2,5 jaar is het me dan eindelijk gelukt; een positieve test! Mooi aandenken aan LGW? waarschijnlijk. Gelukkig tot nu toe niet echt beroerd; koorts en hoofdpijn alleen.

Slettebak
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Gezondheid Gunnar, uhh... beterschap bedoelde ik natuurlijk.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
Reply
Beterschap, Gunnar. Jij bent denk ik voor 'positief testen' wat Beans was voor de Scorito van het EK 2016. Bizar lang volgehouden.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Ik ben ook nog nooit positief getest. Elke keer denk ik: "en nu is het raak" en dan is de test weer negatief.
Reply
Wat een luxe dat we alweer in december zitten en dit topic niet eens meer op de eerste pagina van 'offtopic' staat (/stond). Vooralsnog is dit als je terugkijkt naar hoe we hier een jaar geleden over deze winter dachten wel meer dan best case scenario. Hopen dat het zo blijft!
[+] 2 users say Thank You to matthijs603 for this post
Reply
Je zult maar long-COVID hebben.
Reply
Mijn vriend heeft longcovid, dus ja.
Reply
Ja, ik heb ook een bekende met longcovid, dat blijft naar.

En toch tovert de post van Matthijs wel een lach op m'n gezicht, vind ik het een mooie realisatie en deel ik de analyse. Het ontmoeten van mensen is nu weer zoveel makkelijker en ik ben over het algemeen veel vrolijker dan ruim een jaar geleden.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Reply
Gezien mijn inkomstenbronnen kan ik ook alleem maar vaststellen dat er sprake is van een best case scenario. Wel merk ik dat er een groot verschil is in hoe er teruggeblikt wordt op de pandemie in de verschillende landen waar ik vaak kom. Wij en de UK zijn het alweer vergeten en hebben niets geleerd, in Spanje is gezondheidszorg nu een hot item en het trauma van m.n. Madrid in het voorjaar van 2020 ettert nog steeds door. Wat ook deels positieve gevolgen heeft, trouwens (denk aan bewustzijn). Het meest frustrerende is dat we hier niet stilstaan bij de grote aantallen doden (ook wereldwijd), noch dat we ook maar één les hieruit getrokken hebben. Als het nu opnieuw begint, ben ik er vrij zeker van dat we in dit topic exact dezelfde loze discussies zullen voeren als drie jaar geleden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)