Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 4.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk boek leest u?
(03-04-2022, 14:26)Fenderboy Wrote: Van die party - types leeft er op 1 persoon na niemand meer. Cool

Nice bro.  Cool
[+] 2 users say Thank You to Koen for this post
Reply
(03-04-2022, 13:40)marcorenton Wrote: Net Sing Backwards and Weep van Mark Lanegan uitgelezen.
Ik was ervan op de hoogte dat hij verslaafd is geweest, maar dat hij zo diep heeft gezeten. Allemachtig. Dankzij wat mensen met oprecht goede intenties om hem heen (Courtney Love o.a.) heeft hij af kunnen kicken. Maar als je dit boek leest geloof je geen moment dat hij nog 57 zal worden uiteindelijk.
 
Ik heb het boek ook net uit en had precies hetzelfde. Ik heb me nog het meest verbaasd over dat hij jarenlang als junk op tour kon gaan. Verbaasd niet omdat hij bijna altijd aan drugs kon komen maar omdat zijn verslaving en bijbehorend gedrag blijkbaar getolereerd werd door band en crew.
Reply
Is toch vrij gebruikelijk dat zoiets getolereerd wordt als ze er geld aan verdienen?
Reply
Ik kreeg bij het lezen van het boek niet de indruk dat er iemand dankzij de Screaming Trees rijk geworden is, zo succesvol waren ze helemaal niet.
Reply
Boek niet gelezen, bedoel meer in de zin dat mensen in de muziekindustrie niet de hand die voedt bijten.
Reply
Ik denk dat dit wel iets voor de metal Grazzers.

https://www.1limburg.nl/limburgers-schri...t=topstory
Reply
(08-04-2022, 08:53)pudpong3 Wrote: Ik denk dat dit wel iets voor de metal Grazzers.

https://www.1limburg.nl/limburgers-schri...t=topstory

Ik ken ze allebei van metalconcerten in de buurt en Eindhoven en Tilburg. Zal leuk leesvoer worden.
Ook mooi dat ze schrijven over mijn oude favoriete zaal De Boerderij in Geleen, waar ik begin jaren 00 regelmatig hardcore shows heb georganiseerd.
Reply
Ik lees nu een boek over glamrock in de jaren tachtig, wat de volgende wordt weet ik nog niet maar in ieder geval geen boek van de bibliotheek, ik heb vandaag mijn lidmaatschap opgezegd. Ik kwam er steeds minder, ik lees toch wel een stuk minder boeken sinds ik een tablet heb en een digitaal krantenabonnement. Bovendien kwam ik er tijdens de lockdowns achter dat een e-book lezen op de tablet best goed te doen is. Ook hebben ze steeds minder, ik ben bijvoorbeeld een aantal jaar geleden geïnteresseerd geraakt in bergbeklimmen, de meeste boeken die ik daarover gelezen heb zijn nu weg en er is helemaal niets voor in de plaats gekomen, zelfde geldt voor boeken over muziek. Waar vroeger boekenkasten stonden staan nu allemaal zitjes waar bijna niemand zit.
Is toch wel een soort einde van een tijdperk. Ik ben, met een kleine onderbreking tijdens de eerste paar jaar van mijn studie, lid geweest vanaf dat ik twee jaar oud was.
Reply
Las dat je via sommige bibliotheken nu ook e-books digitaal kan lenen, is dat misschien een optie?
Reply
(12-04-2022, 18:45)hythloth Wrote: Las dat je via sommige bibliotheken nu ook e-books digitaal kan lenen, is dat misschien een optie?

Digitaal stelen biedt een stuk meer keuze vermoed ik.
Reply
De titels van de laatste Spiritualized-platen spoorden me aan eindelijk Slaughterhouse Five van Kurt Vonnegut eens te lezen. Die titels vormen samen het citaat ‘Everything Was Beautiful And Nothing Hurt.’ Hoe dan ook, geweldig boek en ik ben onder de indruk. Wat zijn de volgende boeken van Vonnegut die jullie aanraden?

Nu eerst verder met meer luchtige vakantielectuur: Lord of the Flies (1954).
Reply
(21-05-2022, 10:59)JorisR Wrote: De titels van de laatste Spiritualized-platen spoorden me aan eindelijk Slaughterhouse Five van Kurt Vonnegut eens te lezen. Die titels vormen samen het citaat ‘Everything Was Beautiful And Nothing Hurt.’ Hoe dan ook, geweldig boek en ik ben onder de indruk. Wat zijn de volgende boeken van Vonnegut die jullie aanraden?

Nu eerst verder met meer luchtige vakantielectuur: Lord of the Flies (1954).

Harrison Bergeron is de moeite, en ook lekker kort.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
Laatste dag vakantie en het laatste boek uit. Niet ontevreden over de score.

Umberto Eco - Slinger van Foucault
Ivan Gontsjarev - Oblomov

Dacht met totaal 1200 bladzijden hier wel genoeg aan te hebben, maar ik heb toch maar een campingbibliotheek geplunderd.

Mijn eerste stappen in de Marquez bibliografie gemaakt
- Afval en dorre bladeren
- Ontvoeringsbericht
- Generaal in zijn labyrint

En tot slot 1984.
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
Ik ben ook wel lekker literair bezig geweest vind ik zelf; in 3 weken vakantie 200 pagina’s uit Where The Crawdads Sing kunnen lezen.
Reply
(13-08-2022, 21:52)Gunnar Wrote: Ik ben ook wel lekker literair bezig geweest vind ik zelf; in 3 weken vakantie 200 pagina’s uit Where The Crawdads Sing kunnen lezen.

Big Grin

Ik heb 'm ook op vakantie gelezen en had 'm uit in 2 dagen. Mooi verhaal. 

De nieuwe trioligy van Joe Abercrombie: Age of Madness is om te smullen. De hele First Law wereld telt nu 9 boeken en is wat mij betreft een van de beste fanatasy werelden die ik ken. R.R. Martin kan Abercrombie z'n kont kussen wat mij betreft.
Reply
Tijdens twee lange busritten het vorige week verschenen boek van Sarah Kendzior verslonden: They Knew, over de cultuur van samenzweringen onder de corrupte en criminele elite. Naast historische gebeurtenissen die in de vergetelheid zijn geraakt (e.g., de Kefauver Committee over georganiseerde misdaad en een Epstein-achtig figuur), komt het boek ook met sterke analyses over o.a. QAnon, J6, en natuurlijk Epstein zelf. Geen boek om vrolijk van te worden, maar echt iets dat je niet wilt neerleggen. En gezien recente ontwikkelingen van nadat het boek was geschreven, zoals alles met Trump's diefstal van nucleaire documenten, is het hartstikke relevant en wat mij betreft een must-read.
Reply
(19-09-2022, 23:13)hythloth Wrote: Tijdens twee lange busritten het vorige week verschenen boek van Sarah Kendzior verslonden: They Knew, over de cultuur van samenzweringen onder de corrupte en criminele elite. Naast historische gebeurtenissen die in de vergetelheid zijn geraakt (e.g., de Kefauver Committee over georganiseerde misdaad en een Epstein-achtig figuur), komt het boek ook met sterke analyses over o.a. QAnon, J6, en natuurlijk Epstein zelf. Geen boek om vrolijk van te worden, maar echt iets dat je niet wilt neerleggen. En gezien recente ontwikkelingen van nadat het boek was geschreven, zoals alles met Trump's diefstal van nucleaire documenten, is het hartstikke relevant en wat mij betreft een must-read.
komt op de to buy lijst hier,
Reply
The Sellout van Paul Beatty

Normaal heb ik het niet zo voor van die Amerikaanse progrockliteratuur, maar dit leest alsof MF Doom een boek heeft geschreven. Briljant.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
Iemand nog een tip voor een boek (of meerdere) dat over (positieve)psychologie gaat?
Reply
(26-10-2022, 18:57)BigBird Wrote: Iemand nog een tip voor een boek (of meerdere) dat over (positieve)psychologie gaat?

Dat is wel een erg breed thema. Waar ben je specifiek naar op zoek? Meer richting de wetenschap achter (positieve)psychologie of meer over hoe je m.b.v. bepaalde methodes tot positieve psychologie kunt komen? Dus meer klinisch of juist meer praktisch?
Reply
Meer praktisch, het is namelijk voor iemand met grote interesse voor psychologie en degene wil zeer waarschijnlijk psychologie gaan studeren.
Reply
Ik zal 'ns in onze boekenlijst duiken (UM mental health). Zelf vind ik de boeken van Dick Swaab erg prettig om te lezen. Al gaan die meer over de neurologische rol/invloed t.a.v. psyche en zijn die wellicht iets te klinisch.
Op praktisch gebied kan ik vooral boeken van Richard Bandler aanbevelen.
Reply
Merci, ik ga eens zoeken op die namen.
Reply
Het Smelt van Lize Spit gelezen; kwam daar zes jaar geleden achter via deze post en nu eindelijk aan toegekomen. Wel in de Engelse versie omdat ik de optie wou hebben om het aan anderen te kunnen uitlenen, maar terugkijkend had ik de Vlaamse editie moeten regelen. Want er waren best wat langdradige gedeeltes die vast beter binnen waren gekomen in de originele taal. Dat terzijde, bleef ik wel de hele tijd geinteresseerd in het verhaal.

Spoilers: dat de gebeurtenis uit het verleden zou draaien om een zedendelict had ik al snel door, maar de uiteindelijke omschreven gruwelheden waren veel erger dan verwacht. Daarentegen vond ik het einde een anticlimax, mede doordat de marketing achterop het boek het omschreef als een wraakverhaal, wat niet het geval bleek.

Alles bij elkaar wel aardig, maar ik raad hem alleen aan als je tegen tragedies en edgy content kan. Ik las ook dat er binnenkort een verfilming uitkomt, wat erg gewaagd is gezien de huidige tijdsgeest. Benieuwd wat ze daar van bakken.
[+] 2 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
Begonnen aan Ocean of Sound van David Toop. Eigenlijk een ideale titel voor een mogelijke Graz boekenclub revival.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)