Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 3.75 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welk festival/concert ben jij geweest?
(21-11-2022, 10:37)metal bouwie Wrote: Het heeft mij wel altijd verbaasd waarom deze band relatief klein gebleven is en het nooit headliner is geweest op Graspop. Inmiddels zijn Gojira en Ghost dat ook en die vind ik toch vele malen minder boeiend.

Dat komt door de proggy laatste albums. Als ze de lijn van Watershed hadden doorgezet, waren ze absoluut headliner geweest op metalfestivals.
Reply
Waarom zou de rest van de band Akerfeld niet blijven verdragen?
Reply
Het is zijn show, he. Zoiets is nooit makkelijk.
Reply
Berlijn Synästhesie Festival in de Kulturbrauerei, vrijdag en zaterdag.
Slowdive sloot af, wat plichtmatig met een vertrouwde setlist, kort ook wel met 65 minuten.
Tess Parks stak er voor mij wel ver bovenuit, mooie show, fantastisch geluid, live nog veel beter dan op de plaat.
Sonic Boom vermakelijk, Gloria de Oliveira ongemakkelijk stil tussen de nummers, maar wel erg mooi.
Tricky: belachelijk slecht, veel wiet, geen vuur zoiets. Continue met zijn rug naar het publiek, soms mompelend, een gitariste die eerder angstig speelde dan ervan genoot. Na 5 nummers moet het licht op het podium uit van meneer, 2 minuten laten verdwijnt hij als een dief in de nacht, de band mag het uit zoeken...

De reis met de trein: vrijdagnacht botste 2 goederentreinen op elkaar bij Wolfsburg. Dus 3x overstappen, lang wachten en een reis van 12 uur voor ik in Berlijn ben.
Terug: ik ben om 15 uur vertrokken uit Berlijn, zit nu ergens bij Gelsenkirchen en kan niet verder komen dan Nijmegen waar vrouwlief mij rond half twee komt halen, heel bij met mijn eerste klas ticket maar oef meer dan 10 uur vertraging op een ritje van 13 uur retour en mijn lief moet mij nog vanuit Schijndel in Nijmegen midden in de nacht op komen halen.... overmacht en onkunde, het is een bijzondere en slopende trip zo.
Aangezien ik geen idee heb hoe ik foto's moet plaatsen heb ik die naar Pud en Wailer gestuurd.
           
[+] 4 users say Thank You to wil'm for this post
Reply
(21-11-2022, 23:13)wil\m Wrote: Berlijn Synästhesie Festival in de Kulturbrauerei, vrijdag en zaterdag.
Slowdive sloot af, wat plichtmatig met een vertrouwde setlist, kort ook wel met 65 minuten.
Tess Parks stak er voor mij wel ver bovenuit, mooie show, fantastisch geluid, live nog veel beter dan op de plaat.
Sonic Boom vermakelijk, Gloria de Oliveira ongemakkelijk stil tussen de nummers, maar wel erg mooi.
Tricky: belachelijk slecht, veel wiet, geen vuur zoiets. Continue met zijn rug naar het publiek, soms mompelend, een gitariste die eerder angstig speelde dan ervan genoot. Na 5 nummers moet het licht op het podium uit van meneer, 2 minuten laten verdwijnt hij als een dief in de nacht, de band mag het uit zoeken...

De reis met de trein: vrijdagnacht botste 2 goederentreinen op elkaar bij Wolfsburg. Dus 3x overstappen, lang wachten en een reis van 12 uur voor ik in Berlijn ben.
Terug: ik ben om 15 uur vertrokken uit Berlijn, zit nu ergens bij Gelsenkirchen en kan niet verder komen dan Nijmegen waar vrouwlief mij rond half twee komt halen, heel bij met mijn eerste klas ticket maar oef meer dan 10 uur vertraging op een ritje van 13 uur retour en mijn lief moet mij nog vanuit Schijndel in Nijmegen midden in de nacht op komen halen.... overmacht en onkunde, het is een bijzondere en slopende trip zo.
Aangezien ik geen idee heb hoe ik foto's moet plaatsen heb ik die naar Pud en Wailer gestuurd.

Alsof ik weet hoe dat moet. Met een beetje geluk zie ik Hythloth vanavond in Keulen en dan zal ik ze hem appen, zodat hij ze hier kan plaatsen, want de foto's zijn erg mooi Wink
Reply
(22-11-2022, 12:40)pudpong3 Wrote:
(21-11-2022, 23:13)wil\m Wrote: Berlijn Synästhesie Festival in de Kulturbrauerei, vrijdag en zaterdag.
Slowdive sloot af, wat plichtmatig met een vertrouwde setlist, kort ook wel met 65 minuten.
Tess Parks stak er voor mij wel ver bovenuit, mooie show, fantastisch geluid, live nog veel beter dan op de plaat.
Sonic Boom vermakelijk, Gloria de Oliveira ongemakkelijk stil tussen de nummers, maar wel erg mooi.
Tricky: belachelijk slecht, veel wiet, geen vuur zoiets. Continue met zijn rug naar het publiek, soms mompelend, een gitariste die eerder angstig speelde dan ervan genoot. Na 5 nummers moet het licht op het podium uit van meneer, 2 minuten laten verdwijnt hij als een dief in de nacht, de band mag het uit zoeken...

De reis met de trein: vrijdagnacht botste 2 goederentreinen op elkaar bij Wolfsburg. Dus 3x overstappen, lang wachten en een reis van 12 uur voor ik in Berlijn ben.
Terug: ik ben om 15 uur vertrokken uit Berlijn, zit nu ergens bij Gelsenkirchen en kan niet verder komen dan Nijmegen waar vrouwlief mij rond half twee komt halen, heel bij met mijn eerste klas ticket maar oef meer dan 10 uur vertraging op een ritje van 13 uur retour en mijn lief moet mij nog vanuit Schijndel in Nijmegen midden in de nacht op komen halen.... overmacht en onkunde, het is een bijzondere en slopende trip zo.
Aangezien ik geen idee heb hoe ik foto's moet plaatsen heb ik die naar Pud en Wailer gestuurd.

Alsof ik weet hoe dat moet. Met een beetje geluk zie ik Hythloth vanavond in Keulen en dan zal ik ze hem appen, zodat hij ze hier kan plaatsen, want de foto's zijn erg mooi Wink
Found it, sorry, potje onkunde maar opgelost
Reply
Ik was afgelopen dinsdag naar Ibeyi geweest in de Melkweg.

Eerst met mijn vriend naar het Allard Pierson museum geweest, wat ik eigenlijk niet kende. We gingen voor de Doorzon tentoonstelling, maar ook verder een interessant musuem. Na Indiaas eten bij Ghandi ging hij weer naar huis, en ben ik via de Lego winkel naar de Melkweg gelopen.

Ik was bang dat het misschien niet zo druk zou worden, aangezien ze al van de Max naar de OZ waren verplaatsten het heel onhandig midden in de week was. Maar toen ik kwam aanlopen, stond er een al een aardige rij.

Eenmaal binnen kon ik nog gewoon helemaal vooraan links tegen het podium gaan staan. En toen kwam ik erachter dat ik mijn mobiel niet uit mijn jas had gehaald, dus die zat in het kluisje. Dan maar beetje mensen gekeken en naar de best aardige muziek geluisterd (o.a. James Blake).

Als voorprogramma was de Belgische Blu Samu, een zangeres/rapper die afwisselend in het Portugees en het Engels rapte en zong. Het wel best goed, ze had een heel aanstekelijke persoonlijkheid. Ze had een mooie, lange, fluwelen avondjurk aan, die af en toe flink afzakte. Maar daar maakte ze, samen met haar dj een soort van running gag van, waar de zaal leuk op reageerde.

Daarna Ibeyi. Op het podium waren een soort van kubussen gebouwd, met led-buizen waarin het drumstel en de keyboards van de twee begeleidende muzikanten stonden. Omdat de OZ niet supergroot is, was er eigenlijk maar nog net plek voor het keyboard van Lisa-Kaindé aan de linkerkant en de Batá drums en cajon van Naomi helemaal aan de andere kant.

Omdat ze nu twee extra muzikanten hebben, zijn ze veel vrijer om te dansen en over het podium te lopen, waarbij ze het publiek los kregen.

Hun mix van r&b, soul, hiphop, latin grooves en Afrikaanse chants werkt nog steeds wonderwel. De zussen hebben een bepaalde manier van samenzingen die ontroert en toch spannend is. En het blijft leuk hoe ze wisselen tussen Engels, Spaans, beetje Frans en Yaruba.

Ik stond blijkbaar precies bij de plek waar Lisa-Kandé graag dichtbij het publiek staat, dus ik moest af en toe een stapje naar achteren doen of ik stond zo'n beetje tegen haar aan. Toen ze haar oorbel verloor, kon ik een seintje geven en liet ze weten dat ze het gezien had.

Het mooiste vond ik toen ze alleen met z'n tweeën een paar nummers deden. Een van die nummers heeft steeds korte pauzes en het publiek was zo stil dat ik alleen de ventilatie hoorde zoemen.

Daarna ging het weer met de muziekanten erbij vol in salsa modus en was de hele zaal (inclusief moi) lekker aan het dansen. Sowieso was het een erg fijn publiek.

Na ruim anderhalf uur was het klaar en kon je bij hun moeder merchandise kopen. Ik ben niet meer gebleven om ze zelf bij de stand te zien signeren.

Het was een erg zonnig, muzikaal, enthousiast en af en toe ontroerend optreden.
[+] 5 users say Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
Ik heb vanavond een waanzinnig leuke show van Phoenix in Paradiso gezien. Het was door Wolfgang Amadeus Phoenix een van mijn favoriete bands tijdens mijn middelbare schooltijd, maar ik had helaas de laatste zaalshow in 2010 gemist en vond het teveel van het goede om in 2013 alleen voor hun naar Pinkpop te gaan. Ik heb er dus lang op moet wachten, maar het was het ruimschoots waard. Door vroeg te komen had ik een fijne plek rechts tegen de barrier weten te bemachtigen waardoor ik tussen een groepje dedicated fans stond. Het spelplezier spatte van de band af en in pak 'em beet 100 minuten zijn we getrakteerd op zoveel hits. Door te beginnen met Lisztomania - Entertainment - Lasso ging het dak er gelijk af en ook daarna bleef de sfeer goed. Volgens mij kan deze show ook prima werken als headliner op BKS, al zullen daar qua kaartverkoop twee kleppers bij moeten.
[+] 3 users say Thank You to Martijn for this post
Reply
Ik ben afgelopen vrijdagavond naar mijn eerste concert sinds mijn terugkeer uit Engeland geweest.
Dit keer weer een klassiek concert: het Rotterdams Philharmonsch Orkest speelde onder leiding van chef-dirigent Lahav Shana het 3e Pianoconcert van Beethoven (solist Yefim Bronfman) en de 9e Symfonie van Bruckner.
De 9e van Bruckner: indrukwekkend werk, prachtig uitgevoerd door het RPhO.
[+] 1 user says Thank You to Rael for this post
Reply
Afgelopen week was voor het eerst sinds de zomer weer tijd voor een festival. Dit keer was Super Bock Em Stock (het kleine zusje van Super Bock Super Rock) aan de beurt. Rond Avenida de Liberdade (in Lissabon) staan gedurende twee avonden verschillende Portugese en internationale acts geprogrammeerd in verschillende venues.

De vrijdagavond begonnen in Coliseu dos Recreios met TV Girl, waar ik in de zomer The Smile. Opvallend was gelijk dat het lang niet vol was, en dit zou gedurende de hele dag zo zijn.
Op social media ook veel geklaag over de 'teleurstellende line-up' ten opzichte van vorige jaren met minder internationale acts. Voor 35 euro voor twee avonden stond er toch genoeg voor mij om een fijn schema te kunnen samen stellen. Terug naar TV Girl. Een band die ik voornamelijk ken van het album 'French Exit' uit 2014 en daarna een beetje uit het oog ben verloren. Bij het inluisteren kwam ik erachter dat de topnummers op Spotify wel echt bizar vaak zijn beluisterd, dit moet haast door Tik-Tok(?) komen. De setlist bestond voor een groot deel uit nummers van het eerder benoemde album wat er voor zorgde dat ik veel nummers kende. De band had er duidelijk zin in (voor het eerst sinds hele lange tijd in Europa) en gaf het publiek een goede start van het festival.

[Image: sNRLiSQ.jpg]
TV Girl, Coliseu dos Recreios

Vervolgens door naar het prachtige Rossio station, waar ze een bovenop het station een overdekte buitenlocatie hebben. Het uitzicht zorgde voor mooie beelden over Lissabon en Zola Blood had hier ook oog voor. De band zelf had een flinke groep fans meegenomen waardoor de sfeer top was. Het optreden zelf vond ik zelf weinig overtuigend. Snel door naar de volgende act, Willow Kayne in Bloco Mocho. De set werd gevuld met Britse rap/trip met lompe beats gedraaid door een erg fanatieke dj. Ze stond geprogrammeerd voor 40 minuten maar na 25 minuten was ze door haar materiaal heen. Toch wel een veelbelovende artiest.

[Image: x5Ar97z.jpg]
Zola Blood, Rádio SBSR Room, met op de achtergrond de skyline van Lissabon

Vervolgens weer terug naar Rossio voor een optreden van Buzzard Buzzard Buzzard. Ik had deze band wel eens voorbij horen komen en was toch benieuwd hoe het live zou zijn. Helaas was dit al met al toch wel erg matig en bekendste nummer 'John Lennon Is My Jesus Christ' vatte eigenlijk wel goed samen hoe weinig deze act inhoudt. De daarbij uitgevoerde Mick Jagger achtige dansmoves deden me besluiten dat het welletjes was geweest, snel door naar de laatste act van de avond, Ela Minus. Coliseu dos Recreios was voor de laatste act van de avond goed gevuld en dat kwam het optreden enorm ten goede. Erg sterke overtuigende show, waarna het na nog een aantal Super Bockjes mooi was geweest voor de eerste dag.

De tweede dag zag er op papier een stuk sterker uit, en dit bleek gelukkig ook het geval. De avond begonnen met Enola Gay die de iets te gretig ingenomen Super Bockjes en de geringe slaap even een flinke tik gaven. Denk Gilla band, IDLES, snoeiharde gitaren en je hebt een goede wake up call om de avond af te trappen. Er waren op deze zaterdagavond veel meer mensen op de been dan de avond ervoor, waardoor het bij de meeste optredens redelijk vol stond. Op weg naar de volgende band op het programma, Porridge Radio, de goal van Messi nog even meegepikt op een van de grote schermen in de stad, top. Het was inmiddels de derde keer dit jaar dat ik ze zag, en deze show was net zo sterk als de vorige keren. Afsluiter 'Sweet' blijft toch wel een geweldig nummer en zorgde op momenten voor kippenvel in een doodstil Coliseu dos Recreios.

Vervolgens weer terug naar Rossio voor The Clockworks. Ik kan me nog herinneren dat ik ze op Eurosonic jaren geleden zag, en ze zijn inmiddels toch wel flink doorgegroeid. Tekstueel niet de meest interessante post-punk, maar het publiek had er inmiddels duidelijk veel zin in. De moshpit werd even goed aangeslingerd, heerlijk. Na het optreden een klein gat in schema voordat het optreden waar ik het meest naar uitkeek zou beginnen. Gelukkig stond er een grote Super Bock stand voor Bloco Mocho waar ze alle verschillende Super Bock bieren op tap hadden. Na een goede proeverij was het tijd voor Sudan Archives. Het optreden stond uiteraard in het teken van het dit jaar uitgekomen 'Natural Brown Prom Queen'. En man, wat een enorm goed optreden was dit! Ze stond voor een uurtje geprogrammeerd maar speelde uiteindelijk bijna anderhalf uur. Het werd alsmaar drukker en drukker in het theater en de sfeer was echt perfect. De meeste nummers van het album kwamen voorbij, aangevuld met een aantal oudere tracks. Voor de mensen die het zich afvragen, tijdens 'NBPQ' deed ze haar teksten eer aan. Keihard hoogtepunt van deze editie van Super Bock Em Stock. Na dit optreden met de laatste energie nog even naar Coliseu Dos Recreios voor afsluiter Miami Horror. Regelmatig krijg ik nummers van deze band in m'n weekly en het was opvallend hoeveel nummers ik kende. Even de laatste energie eruit gegooid. Volgens mij heb ik deze band zelden voorbij zien komen op de affiches van de Europese festivals, maar deze act zou het erg goed doen ergens in de avond in een tent. Al met al kan ik met een fijn gevoel terugkijken op dit 'winterfestival', waar voor mij Sudan Archives met afstand het hoogtepunt was.

[Image: 9lCAroo.jpg]
Sudan Archives, Bloco MOCHO
[+] 7 users say Thank You to Wonderboy for this post
Reply
Einstürzende Neubauten

Typisch gevalletje rock in de grote zaal van TivoliVredenburg
Reply
(28-11-2022, 23:57)Locor Wrote: Einstürzende Neubauten

Typisch gevalletje rock in de grote zaal van TivoliVredenburg

Kutgeluid ofzo? Ik overwoog deze show, maar was verhinderd door werk.
Reply
(29-11-2022, 00:11)hythloth Wrote:
(28-11-2022, 23:57)Locor Wrote: Einstürzende Neubauten

Typisch gevalletje rock in de grote zaal van TivoliVredenburg

Kutgeluid ofzo? Ik overwoog deze show, maar was verhinderd door werk.

Yes, die grote zaal is hier gewoon niet voor geschikt.
Reply
Ik vond het heel erg goed hoor, en de instrumentatie was mooi helder los van elkaar te horen. Het was ook gewoon best een ingetogen setlist toch? Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd geïnterpreteerd en haal ik slecht geluid door elkaar met artistieke keuzes. Wat de bedoeling ook was, het werkte wel voor mij.
Reply
(29-11-2022, 00:59)greenlander Wrote: Ik vond het heel erg goed hoor, en de instrumentatie was mooi helder los van elkaar te horen. Het was ook gewoon best een ingetogen setlist toch? Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd geïnterpreteerd en haal ik slecht geluid door elkaar met artistieke keuzes. Wat de bedoeling ook was, het werkte wel voor mij.

Misschien lag het aan de plek. Ik stond op de parterre en vond daar toch wel een galm te horen. De vocals van Blixa hebben ook nooit lekker in de mix gezeten.

Los daarvan kon ik de setlist en de goeie opbouw ook wel waarderen hoor, ik kwam er alleen nooit lekker in.
Reply
Gisteren onverwacht naar Nightwish in Ziggo geweest. Na het vertrek van Tarja in 2005 niet echt meer gevolgd. Ik vond het te bombastisch geworden, té gemaakt en het oudere werk niet bij de nieuwe zangeressen passen.

Ik ging dus enigszins sceptisch naar binnen. Bij het eerste nummer werd ik al positief verrast. Wel erg bombastisch maar live kwam dat wél mooi tot uiting. Eigenlijk wisten ze dit wel de hele tijd vast te houden. Podiumaankleding ook dik in orde en goede lichtshow. Floor heeft soms wel een wat kinderlijke podiumpresentatie maar is wel een geweldige zangeres én ze heeft duidelijk haar zangkwaliteiten verlegd wat het is soms net of je Tarja hoort bij 'haar' nummers (met name bij Ghost love score).
Henk Poort kwam nog Phantom of the opera meezingen waarna er met het 24 minuten durende The greaters show on earth werd afgesloten. Half 11 kon iedereen weer naar huis.

Werd dus wel echt positief verrast en waren de drie tientjes zeker waard. De avond ervoor stonden ze ook al in een uitverkochte Ziggo en het verbaast mij dan ook dat ze geen headliner op Graspop zijn. Deze band is zoveel meer headline-waardig dan een Ghost of Gojira.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
(29-11-2022, 11:56)metal bouwie Wrote: De avond ervoor stonden ze ook al in een uitverkochte Ziggo en het verbaast mij dan ook dat ze geen headliner op Graspop zijn. Deze band is zoveel meer headline-waardig dan een Ghost of Gojira.

Dan heb je Ghost en Gojira al een lange tijd niet meer live gezien of je vindt er gewoon niks aan. Die staan allebei live als een huis en hebben inmiddels net zoveel 'special effects' bij hun shows. Terechte headliners anno 2023.
Ik verwacht overigens dat Nightwish er nog wel bij komt als headliner op GMM. Heel veel keuze is er niet, buiten gedateerde bejaardenzooi als Scorpions en KISS.
Reply
(29-11-2022, 12:40)Timothy\s Monster Wrote:
(29-11-2022, 11:56)metal bouwie Wrote: De avond ervoor stonden ze ook al in een uitverkochte Ziggo en het verbaast mij dan ook dat ze geen headliner op Graspop zijn. Deze band is zoveel meer headline-waardig dan een Ghost of Gojira.

Dan heb je Ghost en Gojira al een lange tijd niet meer live gezien of je vindt er gewoon niks aan. Die staan allebei live als een huis en hebben inmiddels net zoveel 'special effects' bij hun shows. Terechte headliners anno 2023.
Ik verwacht overigens dat Nightwish er nog wel bij komt als headliner op GMM. Heel veel keuze is er niet, buiten gedateerde bejaardenzooi als Scorpions en KISS.

Vooral dat tweede. Maar meestal kan ik nog wel begrijpen waarom een band headliner is zoals bijvoorbeeld Sabaton. Bij Gojira en Ghost snap ik gewoon niet zo goed waarom die nu 'opeens' headliner zijn. In mijn ogen zijn er andere bands die hier dan eerder aanspraak op zouden kunnen maken. Nu snap ik ook wel dat marketing tegenwoordig een belangrijke factor is om deze spot te krijgen. Een Nightwish, Machine Head (met hun Burn my eyes set), Parkway Drive of Lamb of God zou ik, als niet-uitgekauwde headliners, eerder headline spot geven dan Ghost of Gojira. 
Neemt niet weg dat ik het een goede ontwikkeling vind dat er voor deze bands gekozen wordt ipv de Maidens/Kiss/Aerosmith/Scorpions/Sabbath/Priest.
Reply
Moss in Metropool Enschede, voorheen Atak. Goede muzikanten, goed geluid, mooi verzorgd licht, een prima laatste plaat plus flink wat goede oude nummers om op terug te grijpen resulteerde in een geslaagd optreden. Over twee jaar komt er een nieuw album en een bijbehorende tour volgens de zanger en dan ben ik er weer bij.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
Zeitgeist Festival.

Qua line-up natuurlijk niet echt mijn ding, want bandjes. Maar: toffe, strak uitverkochte avond met een goed en soms zelfs te enthousiast publiek. Squid vond ik logischerwijs het sterkst dankzij hun originele pastiche, en Tramhaus is altijd wel lachen. Dat O. snap ik niet helemaal; ik bedoel, we hebben/hadden toch al Zu en Clown Core? Objectief gezien vond ik Eerie Wanda de meest interessante act, maar hoewel ik haar plaat echt mooi vind, kwam het live nog niet helemaal over. En dan is er natuurlijk Black Country, New Road: een band die ik gewoon niet snap, zeker nu die pretentieuze zanger is opgestapt. Wat overblijft, lijkt op een conservatoriumbandje waarvan alle leden eigen ideeën mogen projecteren op het collectief. Bij vlagen mooi, soms tenenkrommend slecht. In feite concludeer ik dat BC,NR een 'trieste huwelijksband' is of zo. Maar ze blijven ermee wegkomen, want laten we eerlijk zijn: dit soort line-up trekt nou niet echt muziekkenners. Dat hele moshpit-gebeuren bij m.n. Squid leek me eerder één groot excuus om cultureel verantwoord te kunnen hossen. Bigbird klaagt hier regelmatig over het feit dat het publiek dezer dagen veel makker is dan vroeger of in vergelijking met Zuid-Amerika. Wel, Bigbird, ga naar een avond postpunk bandjes in België of Nederland en je kunt je weer als vanouds uitleven. Slaat natuurlijk nergens op; uiteindelijk is die muziek veels te formulaïsch.
[+] 3 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Fijn! Ja, mijn favoriete band uit Nederland. Gewoon lekker je eigen ding doen en mooie muziek maken.
[+] 1 user says Thank You to meisbaer2 for this post
Reply
(04-12-2022, 15:47)Uplift Wrote: Zeitgeist Festival.

Qua line-up natuurlijk niet echt mijn ding, want bandjes. Maar: toffe, strak uitverkochte avond met een goed en soms zelfs te enthousiast publiek. Squid vond ik logischerwijs het sterkst dankzij hun originele pastiche, en Tramhaus is altijd wel lachen. Dat O. snap ik niet helemaal; ik bedoel, we hebben/hadden toch al Zu en Clown Core? Objectief gezien vond ik Eerie Wanda de meest interessante act, maar hoewel ik haar plaat echt mooi vind, kwam het live nog niet helemaal over. En dan is er natuurlijk Black Country, New Road: een band die ik gewoon niet snap, zeker nu die pretentieuze zanger is opgestapt. Wat overblijft, lijkt op een conservatoriumbandje waarvan alle leden eigen ideeën mogen projecteren op het collectief. Bij vlagen mooi, soms tenenkrommend slecht. In feite concludeer ik dat BC,NR een 'trieste huwelijksband' is of zo. Maar ze blijven ermee wegkomen, want laten we eerlijk zijn: dit soort line-up trekt nou niet echt muziekkenners. Dat hele moshpit-gebeuren bij m.n. Squid leek me eerder één groot excuus om cultureel verantwoord te kunnen hossen. Bigbird klaagt hier regelmatig over het feit dat het publiek dezer dagen veel makker is dan vroeger of in vergelijking met Zuid-Amerika. Wel, Bigbird, ga naar een avond postpunk bandjes in België of Nederland en je kunt je weer als vanouds uitleven. Slaat natuurlijk nergens op; uiteindelijk is die muziek veels te formulaïsch.

Dat was owv mentale problemen. Ik mag hopen dat je dat niet wist.
Reply
En wat ik als dat wel wist?
Reply
(04-12-2022, 16:08)Uplift Wrote: En wat ik als dat wel wist?

Dan vind ik het wat stigmatiserend en jammer dat je je op die manier uit laat over hem. Verder ben ik het wel eens over wat je zegt van de band. Sinds hij weg is, is de dynamiek en drive compleet verdwenen en lijkt de band gewoon op een stel muzikanten.
Reply
Maar dat ik hem pretentieus vond en hij weg is, staat daar toch los van Kreuz? Het is niet voor het eerst dat je iets in een van mijn posts leest dat er niet in staat...
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)