Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rock Werchter 2023
#1
Nu met Muse de eerste band lijkt te zijn gelekt, tijd voor een nieuw topic!

Welke acts hopen/denken jullie dat op RW 2023 komen?

Zullen het inhaal acts zijn zoals SOAD, FNM, etc? Placebo die nu wel op RW ipv een weekje ervoor staat?

Misschien Florence als afsluiter/duoheadliner of Rosalía in de Barn?
Depeche Mode die weer langs komen? Kendrick als headliner?

Ga maar los Wink
Reply
#2
Tool Big Grin.

Nee, ik hoop op Depeche Mode.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Reply
#3
DM is ook kandidaat voor TW Classic. Vooral als ze daar weer een alternatieve dag van maken.

RATM en Post Malone lijken mij verder dikke kanshebbers.
Reply
#4
Ik hoop vurig op NIN in de barn, dat was de vorige keer ongelofelijk goed.
Als ze dan Depeche Mode ook op de gewone RW kunnen zetten, dan ben ik al helemaal blij.

Björk verwacht ik niet, of Fossora moet echt een party banger worden.
Reply
#5
AM en Muse. Lekker spannend weer dus.
Reply
#6
Ik vraag me af of we ook nog Kendrick Lamar ft. VBJ krijgen, of RW het houdt bij dezelfde headliners als 2007 zeg maar.

Dat is alsof 2007 dezelfde headliners zou hebben als de editie van 1991. Let that sink in.
Reply
#7
Bjork was ook headliner in 2007, mag er dus ook bij.
Reply
#8
Oh ja, die was ik vergeten. Ik ging toen naar Beastie Boys. Maar laten we het houden op 'dagafsluiters', want na Björk volgde uiteraard Muse o.i.d.
Reply
#9
(18-09-2022, 11:34)meisbaer2 Wrote: Ik hoop vurig op NIN in de barn, dat was de vorige keer ongelofelijk goed.
Als ze dan Depeche Mode ook op de gewone RW kunnen zetten, dan ben ik al helemaal blij.

Björk verwacht ik niet, of Fossora moet echt een party banger worden.

Depeche Mode is wat betreft festivals exclusief voor Primavera.
En voor NIN in de barn hoop ik met je mee!
[+] 1 user says Thank You to pongolesi for this post
Reply
#10
Denk helaas dat NIN volgend jaar in de koelkast zit, gezien dat Trent zei dat het Cold & Black & Infinite tijdperk voorbij is.
Reply
#11
we schrijven alvast Muse en AM op.
Reply
#12
Ruk Werchter?
Reply
#13
Muse - AM - Oscar & The Wolf (afhankelijk van hoe goed België het doet op het WK) - DJ Pombak
Reply
#14
(10-10-2022, 13:53)Uplift Wrote: Ik vraag me af of we ook nog Kendrick Lamar ft. VBJ krijgen, of RW het houdt bij dezelfde headliners als 2007 zeg maar.

Dat is alsof 2007 dezelfde headliners zou hebben als de editie van 1991. Let that sink in.

Neil Young stond er in 1993 en 2008.om nog maar te zwijgen van Metallica
Reply
#15
Metallica stond er vooral vanaf 2003 en Neil Young in totaal veel minder keren dan die typische Werchter namen. Zo kun je ook een The Cure of Tool noemen, maar eigenlijk staan zo'n namen 3-4 keer minder op Werchter. Vroeger was het al een dingetje als R.E.M. er voor een 6e keer stond. Feit is dat de herhaling / obscene recyclage van headliners alleen maar erger wordt, zeker op Werchter.
Reply
#16
Zeker als je 4 dagen moet vullen. In 1991 of 1993 was het maar 1 dag. Dan moet je echt gek doen om veel herhaling te boeken ( Wat ze ook wel deden hoor)
Reply
#17
Er zijn meerdaagse festivals zat die veel minder in herhaling vallen. Let's face it: Werchter is wit en zal dat ook zo houden. Dat is één. Twee is dat ze kapitaalkrachtige Vlaamse middenklasse willen trekken en geen alternatieve jeugd. Dit blijft een bedrijf. En pas op de derde plaats zou ik het gebrek aan goede headliners - meer een selffulfilling prophecy dan een echte realiteit imo - naar voren schuiven als reden voor al die herhaling. En als ze dan al eens een paar 'nieuwe' headliners erin zetten, zoals vorig jaar, dan is het nog meer huilen met de pet op. In plaats van dan te kiezen voor wat veel andere majors al jaren durven: rap, R&B en natuurlijk een belangrijke mate van pop. Niet dat dat per sé veel beter is, maar het is ten minste iets anders.
Reply
#18
Ze willen die alternatieve Rock blijven programmeren maar het probleem is dat er geen grote rockbands meer doorgroeien. Daarom vallen ze terug op herhaling. Lijkt me ook de foute keuze hoor. Want Metallica, Pearl Jam, The Cure etc.. blijven niet eeuwig doorgaan.

De vraag is ook welke frequentie van herhaling te veel is.
Om de 5 jaar dezelfde Band als headliner boeken als je 4 dagen te vullen hebt, valt nog mee.
Een 15jarige wil ook geen 10 jaar wachten om een band te kunnen zien.
Reply
#19
ik ben er wel weer bij waarschijnlijk Tongue
Reply
#20
(10-10-2022, 15:05)redondo Wrote: Ze willen die alternatieve Rock blijven programmeren maar het probleem is dat er geen grote rockbands meer doorgroeien. Daarom vallen ze terug op herhaling. Lijkt me ook de foute keuze hoor. Want Metallica, Pearl Jam, The Cure etc.. blijven niet eeuwig doorgaan.

De vraag is ook welke frequentie van herhaling te veel is.
Om de 5 jaar dezelfde Band als headliner boeken als je 4 dagen te vullen hebt, valt nog mee.
Een 15jarige wil ook geen 10 jaar wachten om een band te kunnen zien.

Maar dan ben je toch een classic rock festival en zo heeft RW zich nooit geprofileerd? Ze willen vooral een brede inkomensgroep die ter plekke obscene hoeveelheden geld uitgeeft aan wat de gemiddelde Russische soldaat zelfs niet zou eten in een rantsoenmaaltijd. Het is gewoon de meest vermoeiende van alle line-ups. Nog meer dan Pinkpop.
Reply
#21
Naar verloop van tijd word je zo automatisch een classic Rock Festival.
Reply
#22
Werchter had Kendrick geboekt in 2020, en dat verkocht blijkbaar niet zo goed tijdens de pre-covid periode. Zijn aanstaande show in Antwerpen is ook niet eens uitverkocht. Verder heeft Live Nation natuurlijk ook belangen in Les Ardentes om daar grote rap en R&B namen te plaatsen, net zoals ze dat in Nederland hebben met Woo Hah.
Reply
#23
Ziggo was ook niet volledig uitverkocht, wat ook logisch is met zo'n ticketprijzen. Maar we moeten niet doen alsof hiphop in Vlaanderen niet net iets minder welkom is in de mainstream i.v.m. de omliggende landen zeg maar.
Reply
#24
Kendrick stond twee keer in de Ziggo, denk niet dat de ticketprijzen een groot effect hadden. Verder vraag ik mij af welk groot festival kan overleven zonder een doelgroep met een breed inkomen, gezien alles alleen maar duurder wordt.
Reply
#25
We hebben het hier over winstgevende ondernemingen, niet over overleven.

En ja, twee keer Ziggo en toch enkele lege stoelen. Het Sportpaleis is ook groter natuurlijk. Maar goed, hij kan duidelijk elke major headlinen. Alleen zal dat op Werchter nooit gebeuren, want dat festival kiest de weg van de minste weerstand en wil bovenal 15 tot 45-jarigen trekken die daar bijzonder veel geld uitgeven. Dat is nog iets anders dan elk jaar een wat smallere laag aantrekken (jongeren) die telkens voorgeschoteld krijgen wat toen min of meer leefde als genre/hype/whatever. Want zo was het ooit.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 2 Guest(s)