Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WK 2022
#1
Het wordt tijd. 

Argentinië, Brazilië, Frankrijk en Portugal durf ik wel op te schrijven voor de laatste vier, dan heb je sowieso wel een droomfinale. Ik zie geen andere teams op hun niveau momenteel, en daarbij geef ik de Zuid-Amerikanen nog het voordeel van de twijfel (wie had dat amper een jaar geleden durven denken?). Argentinië kan letterlijk niet meer verliezen en heeft een solide 11 waarin Messi optimaal rendeert, terwijl Brazilië 4-2-4 speelt, ofte het systeem waarmee ze de laatste twee keer wereldkampioen werden. Voor Frankrijk is de blessure van Pogba wellicht meer een zegen dan een vloeg. Ze hebben nu Tchouameni als een soort Patrick Vieira en straks doet Benzema weer mee. 

Wanneer doen we een Scorito?
Reply
#2
Argentinië.
Reply
#3
Ik hoop het ergens wel voor Messi, maar ik ben toch bang dat het Brazilië wordt en dan m.n. door de zwakte van Europese landen. Zoals ook al een beetje gebeurde in 2002. Want ondanks de aanvallende weelde was Brazilië toen niet zó geweldig. Bij Frankrijk lijkt het me vooral een probleem te worden met het ego van Mbappé en Argentinië mist wat kwaliteit achterin. Portugal heeft in principe een perfecte ploeg, maar momenteel geen vlot scorende spits waardoor ze nog steeds op Ronaldo moeten teren en die zit atm in een dip.
Reply
#4
Ik vind Argentinië voor het eerst echt overtuigend spelen. Meer een team nu. Bij Brazilië zie je toch iedere keer weer diva gedrag terug bij bepaalde spelers, wat bij medespelers voor irritatie zorgt.
Reply
#5
Ook recent? Bij Brazilië bedoel ik. Argentinië heeft inderdaad het beste blok, maar goed dan zit je nog met de keeper van Aston Villa en geen defensieve middenvelders of backs van topniveau. Bovendien is Lautaro een ijzersterke spits, maar die legt er toch wel minder in dan Agüero vroeger.
Reply
#6
Nog nooit zo weinig zin gehad in een eindtoernooi. Benieuwd of dat nog verandert als het er straks is.
Reply
#7
Ik ga het alleen maar volgen voor de Louis van Gaal acties.
Reply
#8
Qatar gaat gewoon de titel pakken. Zat bij de prijs inbegrepen.
[+] 2 users say Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#9
Volgens mij is Brazilië eindelijk weer eens echt topfavoriet. Die blessures zie ik Frankrijk toch echt op spelen, dus heb hoge verwachtingen van Spanje en zie Nederland door het schema op zijn minst de kwart finale halen.
Reply
#10
Nederland komt aanvallend veel te kort om een rol van betekenis te spelen. Te weinig spelers die doelpunten kunnen maken.

En laat Pasveer maar gewoon keepen. Straalt rust en vertrouwen uit en op dit moment gewoon de beste optie.
Reply
#11
Slotje.
[+] 5 users say Thank You to JorisR for this post
Reply
#12
Het zou echt typisch zijn als Nederland dit achterlijke wk wint over de lijken van duizenden arbeiders. En dat ook nog na een finale in een half leeg stadion op een maandagochtend ergens eind december.
Reply
#13
Ik ben er totaal niet mee bezig en heb er een hard hoofd in dat dat nog verandert de komende weken. Ik kan dat inconsistente gezwam van Van Gaal ook gewoon echt niet meer aanhoren. Vind het vooral irritant dat de competitie straks twee maanden stil ligt.
Reply
#14
Dat wordt lachen als de WK-koorts alsnog toeslaat. Maar het zal wel aan mij liggen. Dankzij een laagseizoen-dingetje met mijn klussen kan ik gewoon 2/3 van alle wedstrijden kijken, blowend op de bank. Zo'n winter-WK heeft in die zin wel wat voordelen imo. En dat het middenin het seizoen valt zal in sommige gevallen misschien wel beter voetbal opleveren.

Ik bedoel, het is niet dat ik een glas halfvol type ben. Maar nu we op termijn bijna verzekerd zijn van een nucleaire aanval op het Europese continent en de Italianen kennelijk heimwee hebben naar Mussolini, heb ik wel zin in een silver lining ergens

Overigens is LvG briljant en ik supporter gewoon voor Nederland straks.
Reply
#15
Ik ben ook een steeds groter fan van Van Gaal. Vooral als ie in gesprek is met het reactionaire gedeelte van het journaille (Driessen, Krabbendam etc.)
Reply
#16
Waarom staat Spanje eigenlijk niet bij de favorieten? Of good-old Duitsland?
Reply
#17
Ja het is leuk om naar te kijken net zoals cabaret en elke andere vorm van absurditeit leuk is om naar te kijken. Maar dat verhaaltje over dat spelers moeten spelen bij hun clubs en vervolgens een bankzitter van Ajax als spelverdeler opstellen begint wel een beetje te vervelen he.
Reply
#18
(26-09-2022, 09:21)Schobbeyak Wrote: Waarom staat Spanje eigenlijk niet bij de favorieten? Of good-old Duitsland?

Beide landen hebben geen spits.
Reply
#19
(26-09-2022, 09:22)Gerblansky Wrote: Ja het is leuk om naar te kijken net zoals cabaret en elke andere vorm van absurditeit leuk is om naar te kijken. Maar dat verhaaltje over dat spelers moeten spelen bij hun clubs en vervolgens een bankzitter van Ajax als spelverdeler opstellen begint wel een beetje te vervelen he.

Het ene sluit het andere niet uit. Hij wil dat de spelers die hij nodig heeft om weer met zo'n 2014-plannetje te komen, zoveel mogelijk spelen bij hun clubs. Maar die keuzes heeft hij an sich denk ik al gemaakt. LvG is niet zo fantastisch met het uitkiezen van nuances en de termen die exact uitdrukken wat hij wil. Daarom is hij ook zo cult. 

(26-09-2022, 09:23)Gerblansky Wrote:
(26-09-2022, 09:21)Schobbeyak Wrote: Waarom staat Spanje eigenlijk niet bij de favorieten? Of good-old Duitsland?

Beide landen hebben geen spits.

Duitsland werkt denk ik vooral richting het EK in eigen land met een veelbelovende nieuwe generatie. Daarbij zullen ze niet per sé een echte spits nodig hebben, maar het komende WK valt denk ik nog te vroeg. Verdedigend hebben ze bij Duitsland ook niemand meer van wereldniveau. Spanje heeft een beetje het probleem dat Luis Enrique net als LvG een ploeg wil die naar hem luistert en wérkt, maar daarbij iets te veel teert op spelers die - zacht uitgedrukt - passé zijn. Vooraan is het inderdaad te licht bij Spanje. Daar kan niemand wat aan veranderen. 

Ik blijf bij Argentinië, Brazilië en Portugal. Frankrijk kunnen we stilaan gaan afschrijven; hun onwil om te voetballen breekt hen steeds meer zuur op en wat er al zes jaar of langer ingebakken zit ga je nu in twee maanden niet meer fiksen. Resteren nog outsiderlanden als Kroatië, Denemarken en wie weet inderdaad Nederland.
Reply
#20
ik heb helemaal nog geen zin in dit wk om eerlijk te zijn.

de animo ontbreekt helemaal tot dusver.

nog bij mensen hier die hetzelfde hebben?
Reply
#21
Ja
Reply
#22
Messi is voor het eerst top tijdens een WK en we kijken er niet naar uit. OK.
Reply
#23
Same.

Edit: als reactie op reaper.
Reply
#24
(28-09-2022, 12:16)reaper Wrote: ik heb helemaal nog geen zin in dit wk om eerlijk te zijn.

de animo ontbreekt helemaal tot dusver.

nog bij mensen hier die hetzelfde hebben?

Ja. Voornamelijk omdat NL zo matig is.
Reply
#25
(28-09-2022, 12:16)reaper Wrote: ik heb helemaal nog geen zin in dit wk om eerlijk te zijn.

de animo ontbreekt helemaal tot dusver.

nog bij mensen hier die hetzelfde hebben?

Heb er ook niet veel zin in. Zie 't allemaal wel via nieuws of samenvattingen. Via m 'n  free to air T2/Dish combi receiver kan ik later nog kijken. Leuke hobby en goed voor je budget + je taalknobbel.

Quote:https://www.amazon.com/Satellite-Receive...B09KXR9NF4
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 3 Guest(s)