Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Beffen
(09-08-2021, 16:27)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:21)Schobbeyak Wrote: Daarbij vind ik het ontnemen van iemands baan omdat ie wat onsmakelijks zegt wel fors.

Hij is niet ontslagen, maar je kunt je afvragen waarom niet. Er is niets fors aan; er worden enkel dag mensen voor minder (terecht) ontslagen. Wat is het verschil met pakweg racisme?

En de andere kant op: er gebeuren talloze dingen die vele malen erger zijn door mensen waarbij niemand om ontslag vraagt.
Reply
Maar hij is geschorst. Wel een significant verschil inderdaad. Vind ik ook wel passender.
Reply
Ik wil ook in een "politiek incorrecte wereld" kunnen leven, alleen moeten de scheve krachtsverhoudingen dan eerst rechtgetrokken worden zodat iederéén kan deelnemen aan de politiek incorrecte pret. Het is echt geen wokisme of moraal, het is wat taal doet en welke structuren het bevestigt.

Ik beschuldig je nergens van, maar merk wel dat de reflex over het algemeen vaak is "goh, als dat al niet meer mag *slik* dat wordt wel een slippery slope voor ons, mannen" in plaats van "we leven gelukkig in tijden waar zo'n rotzooi wél boven water komt en wordt aangepakt". Persoonlijk voel ik me niet minder vrij dan in 2006 (ik noem maar een jaartal, maar er is tegenover toen best wel een wereld van verschil in mijn beleving), integendeel. Ik zou eerlijk gezegd echt niet weten waar de beperking van vrijheid dan echt in zit, tenzij je het respecteren van vrouwen, minderheden, etc. als non-bevrijdend ziet. Het vergt altijd een inspanning, maar persoonlijk heb ik die inspanning als zeer bevrijdend ervaren. En ja, het is ook mogelijk om in intieme kring, met mensen - ongeacht gender of geaardheid, etc. - met wie je op dezelfde golflengte zit grappige onzin te tappen die buiten die context niet correct zou zijn. En toch: ook dan moet je je denk ik afvragen of het zelfs binnen die context niet bevestigend of schadelijk is. De inspanning is natuurlijk wel permanent, maar beter worden als mens/samenleving vergt dan ook een inspanning. Ik droom niet van een wereld waarin we allemaal minder doen, wel van een wereld waarin we andere shit gaan doen in plaats van enkel consumeren en ons druk maken om symbolen als Eddy De fucking marez.
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
(09-08-2021, 16:34)Schobbeyak Wrote:
(09-08-2021, 16:27)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:21)Schobbeyak Wrote: Daarbij vind ik het ontnemen van iemands baan omdat ie wat onsmakelijks zegt wel fors.

Hij is niet ontslagen, maar je kunt je afvragen waarom niet. Er is niets fors aan; er worden enkel dag mensen voor minder (terecht) ontslagen. Wat is het verschil met pakweg racisme?

En de andere kant op: er gebeuren talloze dingen die vele malen erger zijn door mensen waarbij niemand om ontslag vraagt.

Je snapt dat dit 100% een non-argument is?
Reply
Het gaat mij er ook niet om dat deze opmerking we of niet mag, het gaat me er om hoe je dat duidelijk maakt. Ik ben ook wel eens gecorrigeerd op een opmerking die te ver ging. Ik ben het ook wel met je eens dat er een speelveld is dat gelijk getrokken moet worden. Maar zoals je zelf aangeeft: er is in korte tijd wel wat verandert, wat kennelijk voor veel mensen te snel is gegaan. Moeten al die mensen dan bij de eerste de beste fout hun baan verliezen? Ik vind die straf wel iets te fors voor het vergrijp, en denk niet dat dat het speelveld sneller gelijk gaat trekken. Eerder dat het voor veel hakken in het zand gaat zorgen.

En ja, het blijkt een schorsing ipv ontslag. Ik had ons wellicht deze discussie kunnen besparen.
Reply
(09-08-2021, 16:43)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:34)Schobbeyak Wrote:
(09-08-2021, 16:27)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:21)Schobbeyak Wrote: Daarbij vind ik het ontnemen van iemands baan omdat ie wat onsmakelijks zegt wel fors.

Hij is niet ontslagen, maar je kunt je afvragen waarom niet. Er is niets fors aan; er worden enkel dag mensen voor minder (terecht) ontslagen. Wat is het verschil met pakweg racisme?

En de andere kant op: er gebeuren talloze dingen die vele malen erger zijn door mensen waarbij niemand om ontslag vraagt.

Je snapt dat dit 100% een non-argument is?

Zeker. Non-argument tegenover een non-argument.
Reply
(09-08-2021, 16:51)Schobbeyak Wrote: Het gaat mij er ook niet om dat deze opmerking we of niet mag, het gaat me er om hoe je dat duidelijk maakt. Ik ben ook wel eens gecorrigeerd op een opmerking die te ver ging. Ik ben het ook wel met je eens dat er een speelveld is dat gelijk getrokken moet worden. Maar zoals je zelf aangeeft: er is in korte tijd wel wat verandert, wat kennelijk voor veel mensen te snel is gegaan. Moeten al die mensen dan bij de eerste de beste fout hun baan verliezen? Ik vind die straf wel iets te fors voor het vergrijp, en denk niet dat dat het speelveld sneller gelijk gaat trekken. Eerder dat het voor veel hakken in het zand gaat zorgen.

En ja, het blijkt een schorsing ipv ontslag. Ik had ons wellicht deze discussie kunnen besparen.

In 1995 zou Eddy Demarez' carriere ook voorbij zijn. Dit is openlijk en plat seksisme en vooral respectloos gedrag. Het heeft au fond eigenlijk geen reet te maken met tijdsgeest, want het is al heel lang niet acceptabel, en gelukkig maar. Het is enige dat veranderd is, is dat zoiets vandaag makkelijker boven water komt én makkelijker publiek veroordeeld wordt. Dat heeft natuurlijk met het online-gegeven te maken. 

Het is zeker geen loze discussie, want geschorst of ontslag: de dude is cancelled en dus is zijn carriere voorbij. 

(09-08-2021, 16:52)Schobbeyak Wrote:
(09-08-2021, 16:43)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:34)Schobbeyak Wrote:
(09-08-2021, 16:27)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:21)Schobbeyak Wrote: Daarbij vind ik het ontnemen van iemands baan omdat ie wat onsmakelijks zegt wel fors.

Hij is niet ontslagen, maar je kunt je afvragen waarom niet. Er is niets fors aan; er worden enkel dag mensen voor minder (terecht) ontslagen. Wat is het verschil met pakweg racisme?

En de andere kant op: er gebeuren talloze dingen die vele malen erger zijn door mensen waarbij niemand om ontslag vraagt.

Je snapt dat dit 100% een non-argument is?

Zeker. Non-argument tegenover een non-argument.

Nee KoS. Je stelt dat iemand ontslaan hiervoor wel erg ver gaat en ik poneer simpelweg dat het in zo'n situatie de normaalste zaak ter wereld is en er geen verschil is met b.v. racisme op de werkvloer die door iemand wordt gerapporteerd. Daar zet jij tegenover dat er ergere dingen gebeuren waar geen ontslag op volgt en dat verandert 0.0 aan mijn argument. Dat A bestraft wordt en B niet, maakt A niet minder erg.
Reply
(09-08-2021, 16:59)Uplift Wrote: Het is zeker geen loze discussie, want geschorst of ontslag: de dude is cancelled en dus is zijn carriere voorbij. 

Zolang genoeg mensen voor die gast opkomen over de lange termijn, is zijn carrière echt niet voorbij. Niet elke cancellation is hetzelfde (in onschuldigere gevallen maar goed ook).
Reply
(09-08-2021, 17:04)hythloth Wrote:
(09-08-2021, 16:59)Uplift Wrote: Het is zeker geen loze discussie, want geschorst of ontslag: de dude is cancelled en dus is zijn carriere voorbij. 

Zolang genoeg mensen voor die gast opkomen over de lange termijn, is zijn carrière echt niet voorbij. Niet elke cancellation is hetzelfde.

Sure, extreemrechts komt voor hem op. Maar Demarez zal daar niet op surfen en zo schat ik hem ook niet in. Bij de VRT moeten ze hun imago oppoetsen, dus hij zal in het beste geval naar de radio (nachtnieuws en schakelprogramma's op drukke sportzondagen) verdwijnen. Hij was ooit 2e in de pikorde na Frank Raes, dus dan mag je wel stellen dat zijn carrière relatief gezien voorbij is. Toch zeker als schermgezicht/stem.
Reply
(09-08-2021, 16:59)Uplift Wrote: Nee KoS. Je stelt dat iemand ontslaan hiervoor wel erg ver gaat en ik poneer simpelweg dat het in zo'n situatie de normaalste zaak ter wereld is en er geen verschil is met b.v. racisme op de werkvloer die door iemand wordt gerapporteerd. Daar zet jij tegenover dat er ergere dingen gebeuren waar geen ontslag op volgt en dat verandert 0.0 aan mijn argument. Dat A bestraft wordt en B niet, maakt A niet minder erg.

Nee Upliftmofoparty, we hebben het hier over een concreet geval met een context waar jij een totaal irrelevante vergelijking bijhaalt. En dat doe ik vervolgens ook. Allebei voegen ze niks toe aan deze discussie. Vreemd dat je dat bij de een gelijk doorhebt en bij de ander totaal niet.
Reply
(09-08-2021, 16:59)Uplift Wrote:
(09-08-2021, 16:51)Schobbeyak Wrote: Het gaat mij er ook niet om dat deze opmerking we of niet mag, het gaat me er om hoe je dat duidelijk maakt. Ik ben ook wel eens gecorrigeerd op een opmerking die te ver ging. Ik ben het ook wel met je eens dat er een speelveld is dat gelijk getrokken moet worden. Maar zoals je zelf aangeeft: er is in korte tijd wel wat verandert, wat kennelijk voor veel mensen te snel is gegaan. Moeten al die mensen dan bij de eerste de beste fout hun baan verliezen? Ik vind die straf wel iets te fors voor het vergrijp, en denk niet dat dat het speelveld sneller gelijk gaat trekken. Eerder dat het voor veel hakken in het zand gaat zorgen.

En ja, het blijkt een schorsing ipv ontslag. Ik had ons wellicht deze discussie kunnen besparen.

Het is zeker geen loze discussie, want geschorst of ontslag: de dude is cancelled en dus is zijn carriere voorbij.

Nou ja, dat zal. Maar dat vind ik dus wpel een heftig gevolg van een dergelijke opmerking. Of eigenlijk bijna iedere opmerking die je kan maken. Hoe onsmakelijk of onsympathiek dan ook.
Reply
Alleen op Graz kan een topic zoals deze ontaarden in een felle discussie.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
Je leeft kennelijk in een andere wereld, Schobbeyak. Ik vergelijk namelijk niets. Ik wijs er enkel op dat zo'n opmerkingen op de werkvloer ook in andere contexten en in andere tijden tot sancties zouden leiden. Jij gelooft van niet. Be my guest.
Reply
(10-08-2021, 08:14)Indiaantje89 Wrote: Alleen op Graz kan een topic zoals deze ontaarden in een felle discussie.

Zijn schuld, hij begon.
[+] 1 user says Thank You to Schobbeyak for this post
Reply
Wie gaat zijn vriendin vanavond eens fijn vewennen met een goede Valentijn bef?
Reply
Grote hap sambal en gaan met die banaan!
Reply
Het concept is juist dat je die banaan er uit laat.
Reply
(14-02-2022, 13:56)BigBird Wrote: Wie gaat zijn vriendin vanavond eens fijn vewennen met een goede Valentijn bef?

Ik lik gaarne, echter daar zo 'n punt van te maken Cool
Reply
Ze heeft sinds dit weekend nieuwe scheermesjes, dus is weer uitermate glad daar beneden. Wie weet, ik sluit niks uit.
Reply
Ik heb van BigBird geleerd dat een verzorgd toefje ook getolereerd mag worden of zelfs te prefereren is.
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply
(14-02-2022, 13:56)BigBird Wrote: Wie gaat zijn vriendin vanavond eens fijn vewennen met een goede Valentijn bef?

Vooruit dan maar. En Steak & BJ Day staat voor volgende maand alvast op de kalender.
Reply
[hans teeuwen] maar beffen jullie ook wel eens ontbaatzuchtig of alleen maar omdat je hoopt dat je daarna gepijpt wordt? [/hans teeuwen]
Reply
En hoe is het gegaan heren, is er nog wat gebeurd gisteravond?
Reply
0 3/6
e x/6
a x/6
[+] 3 users say Thank You to kurtje for this post
Reply
Niet vergeten heren, het is Valentijnsdag!
[+] 1 user says Thank You to Gunnar for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)