Thread Rating:
  • 10 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Actualiteit
#51
Haha jezus.
Reply
#52
(05-05-2020, 12:22)BigBird Wrote:
Quote:Congratulations to Grimes and Elon Musk! Their newborn son, who Musk says is named X Æ A-12, arrived last night

Reply
#53
Dit is trouwens hilarisch: https://www.bellingcat.com/news/2020/05/...U0nnilA-Os

Varkensbaai 2.0, maar het blijft bijna volledig onder de radar. Gisteren was het kort op CNN.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#54
(06-05-2020, 13:24)Uplift Wrote: Dit is trouwens hilarisch: https://www.bellingcat.com/news/2020/05/...U0nnilA-Os

Varkensbaai 2.0, maar het blijft bijna volledig onder de radar. Gisteren was het kort op CNN.

De zoveelste verhaallijn van de VS en oliedomeinen?
Reply
#55
Jair Bolsonaro en zijn kliek mogen stilaan eens het voorwerp van een succesvolle aanslag worden.

https://nos.nl/artikel/2334859-braziliaa...orona.html
[+] 2 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#56
Dankjewel Volkert
Reply
#57
Terreur is nooit het antwoord, tenzij op heel specifieke momenten in de geschiedenis, want dan kan het effect voor iedereen positief zijn. Brazilië zit momenteel op zo'n kantelmoment. Zoek op: Carrero Blanco.

Oh, en snelkookpan.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#58
Mods mogen best een keer ingrijpen hoor. Dit is gewoon een oproep tot moord.
[+] 1 user says Thank You to Indiaantje89 for this post
Reply
#59
Oh, dear. Grijp dan in en pas een permaban toe. Mij niet gelaten.

We spreken over een paar jaar nog eens over de erfenis van Bolsonaro. Een zoveelste keer morele hypocrisie dit.
Reply
#60
Of in feite moet ik zeggen moreel bankroet.
Reply
#61
Nee je gaat het boekje te buiten, je mag alles vinden van die man. Maar wat je nu doet is gewoonweg niet toegestaan. Geld ook niet voor alleen voor jou, ook voor Willie die hier eerder deze week een doodsverwensing deed naar het koningshuis deed. Een scherpe mening is prima, maar op het moment dat we dit soort dingen kunnen en mogen roepen op dit forum dan word het misschien tijd om het onder de loep te nemen..
Reply
#62
Bolsonaro is verantwoordelijk voor tiendzuidenden Corona-doden, verdergaande vernietiging van de Amazone en de oorspronkelijke bewoners. Maak je daar eens druk over ipv een loze doodsverwensing op een forum dat door 21 mensen gelezen wordt.
[+] 4 users say Thank You to halfempty/full for this post
Reply
#63
Geef ons dan aan. Doe je ding. En pas gerust die permaban toe. Idc. Je mag wat mij betreft een legalist zijn, dat maakt je moreel nog niet correct. Want imo ben je moreel blind.

En je mag gerust weten dat ik het ook meen over Bolsonaro, waar Willie wellicht niet geheel serieus is over het koningshuis. Als Bolsonaro sterft, dan is dat reden tot feest. Zeker als hij op dat moment aan de macht is en zijn kliek en belangengroepen eronder lijden.
Reply
#64
Ja nu ik heb het weer gedaan joh. Ik ga je echt niet aanklagen, maar ik ben niet de enige op de wereld. Dat jij er schijt aan hebt, I know. Maar het is aan Graz of ze jou wettelijk strafbare mening willen faciliteren.

En moreel blind? Zeg dat maar als je Jorrit in de problemen brengt. Maar ik heb mijn zegje gedaan, het is Graz mods om hier wat mee te doen of niet. Maar ook jij hebt soms tegenspraak nodig.

@:halfempty, wie zegt dat ik dat niet doe dan? Maar dat is wat anders dan een oproep van een aanslag.
Reply
#65
(24-05-2020, 11:21)Indiaantje89 Wrote: Ja nu ik heb het weer gedaan joh. Ik ga je echt niet aanklagen, maar ik ben niet de enige op de wereld. Dat jij er schijt aan hebt, I know. Maar het is aan Graz of ze jou wettelijk strafbare  mening willen faciliteren.

En moreel blind? Zeg dat maar als je Jorrit in de problemen brengt. Maar ik heb mijn zegje gedaan, het is Graz mods om hier wat mee te doen of niet. Maar ook jij hebt soms tegenspraak nodig.

@:halfempty, wie zegt dat ik dat niet doe dan? Maar dat is wat anders dan een oproep van een aanslag.

Het zal je verbazen, maar ik ben het eens met jouw post. Om die reden heb ik dan ook geen oproep tot een aanslag geplaatst, maar zoals HE/F correct stelt, ging het om een loze doodsverwensing nadat ik gisteren laat nog de laatste actua van de dag las en uit frustratie een zoveelste keer hoopte dat Bolsonaro vroegtijdig aan zijn einde zou komen.

Dan kan je twee dingen doen: op morele basis ijveren voor een permaban en/of mij aangeven omdat ik door zo'n uitspraken een verdacht profiel heb. Maar op geen enkele manier breng ik Jorrit in de problemen en ik ga ook nooit pro-actief oproepen tot een moordaanslag tegen eender wie, daar dat voor mij politiek gezien geen goeie optie is. Maar uit louter onmacht iemand dood wensen, wetende dat de wereld er beter van wordt? Nu meer dan ooit, zeker als het iemand kan wakker schudden die Bolsonaro nog steeds ziet als een ''normaal'' staatshoofd.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#66
Ik wil je helemaal geen ban aansmeren. Maar als je over de schreef gaat mogen wat mij betreft best een post wijzigen/verwijderen. Daarnaast ben ik hier net zoals jou om mijn mening te brengen. En ik vind dat je hier te ver gegaan bent, dus ik gooi hier een balletje op of dat wel wensbaar is hier op Graz. En ik doe het niet achter je rug om. Hate me.
Reply
#67
Ik ga geen post verwijderen of wijzigen waarin ik enkel zeg dat ik hoop dat Bolsonaro ''gets got''. Dat is in feite nog relatief soft, in het licht van wat die man heeft gedaan sinds hij aan de macht is. Toen hij werd verkozen, riepen figuren als Chomsky dat dit nog veel erger was dan de verkiezing van Trump. En ze kregen gelijk.

Ik haat je reactie of mening hierover zeker niet, maar ze wordt een beetje voorspelbaar. Een deel van mij post zoiets dan ook als provocatie. Nogmaals: deels uit onmacht en omdat ik zoiets uit pure frustratie wil roepen, maar precies ook om het debat op te zoeken (voor een stuk). Je reactie vertrekt altijd vanuit een pure, zeer binaire moraliteit die in mijn ogen geen plaats heeft in een humanistische wereldvisie. Daarover wil ik graag in discussie gaan met jou als je dat wil, maar ik merk dat die moraliteit jou steevast beperkt.

Wat betreft wensbaar of niet op Graz: Willie post hier al acht jaar of langer. We zouden het ondertussen wel geweten hebben, mocht er een probleem zijn. Er is nog steeds zoiets als vrijheid van meningsuiting en wensen dat iemand zou sterven, valt daar ook onder. Niet in alle landen (je hoeft niet ver te kijken: Spanje of Frankrijk hebben wat dat betreft al verregaande censuur), maar gelukkig wel hier. Maar het staat je verder natuurlijk vrij of je dat moreel wenselijk vindt of niet, en daar ook mods over aan te spreken en tot actie te nopen.
Reply
#68
We krijgen nu de Wilders-verdediging in de "minder, minder, minder"-zaak zie ik. Ook hij "hoopte" immers dat er minder moslims zouden zijn, maar vanzelfsprekend was er geen sprake van een "oproep" dat iemand hier concreet iets aan zou doen. Kom op, zeg.
Reply
#69
Onzin. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Wilders had het over een bevolkingsgroep (niet moslims, maar Marokkanen). Dat was dan ook de kern van de zaak. Je kunt een sterke mening over een individu (wat weliswaar in sommige landen een hate crime zou kunnen zijn) niet verwarren of gelijkstellen met racisme en/of discriminatie jegens een volledige bevolkingsgroep.

Verder ben ik niet de legalist die hierover al te diep in discussie zal gaan. Voor mij is dat geen politiek, hoewel ik de limieten van de wet en de totstandkoming van die wet zeker respecteer. Maar ik weet vooral ook dat wetten het gevolg zijn van bepaalde maatschappelijke krachtsverhoudingen en dat het zaak is om daaraan te werken. Ook al moet je dan het legalistische pad al eens verlaten. In zowat elke progressieve stap in de geschiedenis was dat trouwens het geval.

Het antwoord op Wilders' oproep is volgens mij dan ook geen rechtszaak, maar een tegenbeweging die dit soort publieke oproepen voor een massa mensen moeilijker maakt.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#70
Ik snap ook niet waarom precies naar aanleiding van ''minder minder'' een rechtszaak werd aangespannen. Heel dat ding had volgens mij een grotere symbolische waarde dan iets anders. Wilders had prima voor racisme veroordeeld kunnen worden o.b.v. veel flagrantere uitspraken, beweringen en regelrechte laster/leugens over bevolkingsgroepen. Maar dit ter zijde.
Reply
#71
Ik vind het ook not done. Een grens te ver. Maar gezien jij alles van jezelf geweldig vindt en slecht tegen kritiek kan is een discussie met jouw hierover verder nutteloos.
Reply
#72
Geef dan kritiek, in plaats van enkel moralistische platitudes en luie oneliners. Ik vind mezelf verre van geweldig, anders zou ik ook veel beter kunnen verwoorden hoe ik denk dat de wereld verbeterd kan worden. Ik ben mij bewust van het zwaktebod.
Reply
#73
Wat een grap dit. Dus als iemand met (een volgens mij) vrij onserieuze toon zegt dat een bepaald persoon slachtoffer mag worden van een aanslag, staat de wereld in de fik? Er is volgensmij een verschil tussen zo’n ‘verwensing’ en het zeggen van “ik denk dat ik Bolsonaro binnenkort eens ga schieten”. Maargoed, maak vooral van zoiets een probleem maar blijf voor de rest alles gedogen.
Reply
#74
(24-05-2020, 11:58)Uplift Wrote: Onzin. Dat zijn twee totaal verschillende dingen. Wilders had het over een bevolkingsgroep (niet moslims, maar Marokkanen). Dat was dan ook de kern van de zaak. Je kunt een sterke mening over een individu (wat weliswaar in sommige landen een hate crime zou kunnen zijn) niet verwarren of gelijkstellen met racisme en/of discriminatie jegens een volledige bevolkingsgroep.

Verder ben ik niet de legalist die hierover al te diep in discussie zal gaan. Voor mij is dat geen politiek, hoewel ik de limieten van de wet en de totstandkoming van die wet zeker respecteer. Maar ik weet vooral ook dat wetten het gevolg zijn van bepaalde maatschappelijke krachtsverhoudingen en dat het zaak is om daaraan te werken. Ook al moet je dan het legalistische pad al eens verlaten. In zowat elke progressieve stap in de geschiedenis was dat trouwens het geval.

Het antwoord op Wilders' oproep is volgens mij dan ook geen rechtszaak, maar een tegenbeweging die dit soort publieke oproepen voor een massa mensen moeilijker maakt.

Dit is allemaal compleet beside the point. Mijn punt is slechts dat een onderscheid tussen "hardop hopen" dat iets gebeurt niet significant anders is dan "oproepen" tot die gebeurtenis, in tegenstelling tot wat je hierboven beweert. In de Wilders-zaak zien we hopelijk allemaal dat dit onderscheid flauwekul is 

Kijk, het is kiezen of delen. Of je plaatst een oproep tot geweld, en dan lijken de vragen die bijv Indiaantje daarbij stelt me op zijn minst begrijpelijk. Of je kiest ervoor om je in te graven in de stelling dat er een significant verschil tussen wat je schreef en een oproep tot geweld op basis van het semantische verschil tussen "hopen op geweld" en "oproepen tot geweld". Wat mij betreft is die laatste stelling dus onverdedigbaar.

Daarnaast, niemand gelooft dat op basis van jouw post Bolsanaro morgen omgelegd gaat worden en in die zin is het inderdaad een loze oproep. Maar er is wel een gevaar van normalisering van dergelijke uitspraken. Zie ook alt-right Whatsapp-groepen waarin hardop wordt "gefilosofeerd" over het omleggen van allerlei individuen. Ik geloof oprecht dat de mensen die die uitspraken nu plaatsen dat doen als hyperbool of als slechts als "wens", maar aan de andere kant is niemand verbaasd als over een jaar een lid van zo'n groep opeens een aanslag pleegt. Evenzo goed normaliseert een doodsoproep richting Bolsonaro hier een doodsoproep jegens Baudet, en dan tegen Rutte, etc. en voor we het weten pakt een of andere lurker de wapens op. Op Graz zijn veel discussies mogelijk die in de je in de mainstream niet vindt, en dat is heel waardevol. Maar dat laatste is een rol waar het forum echt bij weg zou moeten blijven, wat mij betreft.
[+] 1 user says Thank You to greenlander for this post
Reply
#75
(24-05-2020, 12:34)atthedrive-in Wrote: Maar gezien jij alles van jezelf geweldig vindt en slecht tegen kritiek kan is een discussie met jouw hierover verder nutteloos.

Als ik het zelf zo lees heeft Uplift dit bewust zo verwoord en kan hij goed onderbouwen waarom hij er zo tegenaan kijkt en waar hij de grenzen respecteert. If anything draag je nu zelf niets bij aan de discussie.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)