Thread Rating:
  • 7 Vote(s) - 4.29 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dude kan ik niet uitstaan...
#1
Deel 1 hier https://wattes.nl/forum/showthread.php?tid=88&page=2
Reply
#2
Donald fucking Trump.

Sterkte daar, hythloth
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply
#3
Alain Clark. Met z'n corona kutummer.
Reply
#4
ik heb nx tegen alain clark, en t is een mooi gebaar dat hij binnen uur zo een nummer heeft geschreven.
Maar t lijkt wel of hij aan zn ballen is opgehangen als hij t nummer zingt.
echt verschrikkelijk.
Reply
#5
(24-03-2020, 22:42)Dielie Wrote: Alain Clark. Met z'n corona kutummer.

Alan Jackson revisited. Weg ermee.
Reply
#6
"Ik ken het standpunt van het @rivm ik heb niks nieuws gehoord dus ik heb ook geen vragen”

– @thierrybaudet zojuist tijdens een technische briefing met volop relevante, nieuwe informatie informatie en updates.

( https://twitter.com/ZihniOzdil/status/12...2866078720 )
Reply
#7
Jan Jambon. Twee weken nadat zijn partij werd weggefoefeld uit de federale regering en hij zelf gekapitteld werd omwille van te zwakke maatregelen op Vlaams niveau, is hij weer zichzelf: een Vlaamse IT'er versie van Trump met een nazi als zoon.
Reply
#8
Humberto Tan.
Reply
#9
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.
[+] 1 user says Thank You to TheUncleG for this post
Reply
#10
Een open deur:
Mark Rutte.
Zelfs iets als economische handhaving kent z 'n grenzen.
Gaat de EU hem nog hoofdelijk aansprakelijk stellen wanneer er over enkele maanden zou blijken dat er (in vergelijk met eerder) een veel te hoog percentage van onze ouderen ons is ontvallen?
Het zal toevallig je eigen moeder of vader maar zijn.
Reply
#11
(27-03-2020, 11:55)TheUncleG Wrote:
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.

Heb je ze zien afgaan bij Harry Hol? Prachtig.
Reply
#12
(27-03-2020, 14:25)Gerblansky Wrote:
(27-03-2020, 11:55)TheUncleG Wrote:
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.

Heb je ze zien afgaan bij Harry Hol? Prachtig.

Haha ja, dat was schitterend inderdaad.
Reply
#13
Vrijwel iedere Nederlandse coalitie politicus in praatprogramma's
Reply
#14
Bolsonaro.
[+] 1 user says Thank You to Gerblansky for this post
Reply
#15
Ira Helsloot
Reply
#16
Alleen omdat hij een andere mening heeft? En hou je er echt 0 rekening mee dat hij op de lange termijn wel eens een punt kan hebben?

(Ik neem aan dat je dit bedoelt:

"Hoogleraar Besturen van Veiligheid: denk na over versoepeling maatregelen
Er moet nagedacht worden over het versoepelen van de maatregelen die zijn genomen om het coronavirus tegen te gaan, vindt hoogleraar Besturen van Veiligheid Ira Helsloot. Bij Op1 zei hij dat de maatregelen de volksgezondheid op lange termijn juist meer schade berokkenen, door de economische terugval waartoe die leiden en het uitstellen van reguliere zorg.

"Het gaat mij niet om het geld, maar om de effecten op de volksgezondheid", mede als gevolg van een eventuele financiële crisis en oplopende werkloosheid. Dat vertaalt zich normaal gesproken in een afname van gezonde levensjaren. Ook vindt Helsloot dat het geld van de noodmaatregelen om de economie te ondersteunen beter naar de zorg had kunnen gaan.

Daarnaast is geplande zorg opgeschort en dat kan fatale gevolgen hebben, aldus Helsloot. Arts-viroloog Anne Wensing, die ook aan tafel zat, herkent zich niet in dat verhaal. "De zorg is afgeschaald, maar dat is niet voor mensen die acuut in de problemen komen."

De Volkskrant schrijft vanochtend dat in ziekenhuizen een "schaduwcrisis" of "een tweede, stille crisis" voltrekt door het uitstellen van behandelingen en operaties. Dat zal levens gaan eisen, concludeert de krant. Volgens onderzoekers gaat bijna de helft van de reguliere zorg op dit moment niet door.")
Reply
#17
(27-03-2020, 14:47)TheUncleG Wrote:
(27-03-2020, 14:25)Gerblansky Wrote:
(27-03-2020, 11:55)TheUncleG Wrote:
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.

Heb je ze zien afgaan bij Harry Hol? Prachtig.

Haha ja, dat was schitterend inderdaad.

Lubach (of: Lubag) is er nog eens keihard overheen geknald gisteren.
Reply
#18
*edit*. Over die hoogleraar: Vandaag een neoliberale logica aanhouden en de facto voor een devaluatie van mensenlevens pleiten, is niets anders dan paria-gedrag wat buiten Nederland amper voet aan de grond krijgt wegens de overweldigende realiteit die ons omringt. Ik ben er vrij zeker van dat hij het goed bedoelt, en hij pleit ook terecht voor meer investeringen in de zorg. Maar mensen die nog steeds volgens de oude schema's denken en wiens logica zelfs door Maarten fucking Boudry onderuit gehaald kan worden, zijn in mijn ogen irrelevant. Dit is een nieuwe realiteit en zelfs Rutte zal vroeg of laat gedwongen worden om zich aan te passen. Zelfs de economische opportuniteit die Nederland heeft tegenover andere landen, zal verdampen naarmate ook onze zorg dreigt in te storten. Naast het feit dat we economisch altijd tot op zekere hoogte co-dependent zijn.
Reply
#19
(30-03-2020, 10:32)matthijs603 Wrote: Alleen omdat hij een andere mening heeft? En hou je er echt 0 rekening mee dat hij op de lange termijn wel eens een punt kan hebben?

(Ik neem aan dat je dit bedoelt:

"Hoogleraar Besturen van Veiligheid: denk na over versoepeling maatregelen
Er moet nagedacht worden over het versoepelen van de maatregelen die zijn genomen om het coronavirus tegen te gaan, vindt hoogleraar Besturen van Veiligheid Ira Helsloot. Bij Op1 zei hij dat de maatregelen de volksgezondheid op lange termijn juist meer schade berokkenen, door de economische terugval waartoe die leiden en het uitstellen van reguliere zorg.

"Het gaat mij niet om het geld, maar om de effecten op de volksgezondheid", mede als gevolg van een eventuele financiële crisis en oplopende werkloosheid. Dat vertaalt zich normaal gesproken in een afname van gezonde levensjaren. Ook vindt Helsloot dat het geld van de noodmaatregelen om de economie te ondersteunen beter naar de zorg had kunnen gaan.

Daarnaast is geplande zorg opgeschort en dat kan fatale gevolgen hebben, aldus Helsloot. Arts-viroloog Anne Wensing, die ook aan tafel zat, herkent zich niet in dat verhaal. "De zorg is afgeschaald, maar dat is niet voor mensen die acuut in de problemen komen."

De Volkskrant schrijft vanochtend dat in ziekenhuizen een "schaduwcrisis" of "een tweede, stille crisis" voltrekt door het uitstellen van behandelingen en operaties. Dat zal levens gaan eisen, concludeert de krant. Volgens onderzoekers gaat bijna de helft van de reguliere zorg op dit moment niet door.")

Ik reageer op het interview in OP1.
Helsloot komt met zolderkamerargumentatie, dat er wellicht mogelijkheid is is maatregelen te versoepelen ('Ik hoop het wel') en dan toch maar weer eindigen met inmddels toch wel idiote vergelijkingen met een 'normale griepepidemie', dus eigenlijk dat het een hype is.
En hij komt ook niet met oplossingen. Op het moment dat gevraagd wordt wat er dan nu wel moet gebeuren komt er een zwakjes: 'Ik weet het niet', 'IC opschalen'. Om dan weer te zeggen dat daar teveel aandacht voor is.
Het gaat er niet om dat de economische schade enorm zal zijn, maar er is momenteel gewoon geen alternatief om totale overbelasting van het zorgsysteem te voorkomen. Lange termijn is dus nu niet echt relevant.
Reply
#20
Ah oke, hij leek dus maar wat te roepen. Dan snap ik je punt, ik heb Op1 niet gekeken.

Op dit moment is de zorg al overbelast, dus voor nu: eens. Maar als op het een gegeven echt waarschijnlijk wordt dat nu een aantal extra mensen redden wiens leven ook zonder corona al bijna ten einde is, als dat op de lange termijn betekent dat nog meer en gezondere mensen geen goede zorg kunnen krijgen, dan worden dit soort overwegingen wel relevant. Dat waren ze ook voor corona al. Een enorm deel van het geld voor goede zorg wordt besteed aan mensen die aan het einde van hun leven zitten, terwijl er tekorten zijn in dingen als jeugdzorg of thuiszorg.
Reply
#21
(30-03-2020, 10:52)matthijs603 Wrote: Op dit moment is de zorg al overbelast, dus voor nu: eens. Maar als op het een gegeven echt waarschijnlijk wordt dat nu een aantal extra mensen redden wiens leven ook zonder corona al bijna ten einde is, als dat op de lange termijn betekent dat nog meer en gezondere mensen geen goede zorg kunnen krijgen, dan worden dit soort overwegingen wel relevant. Dat waren ze ook voor corona al. Een enorm deel van het geld voor goede zorg wordt besteed aan mensen die aan het einde van hun leven zitten, terwijl er tekorten zijn in dingen als jeugdzorg of thuiszorg.

... dan is onderfinanciering van de zorg het probleem. En moet dat misschien eigenlijk eens de focus worden in één van de rijkste economieën ter wereld, die jaar na jaar en decennium na decennium meer meerwaarde heeft weten te produceren en relatief gezien steeds minder daarvan de vruchten plukt voor de hele bevolking.

In België doet dat probleem zich niet voor, ook nu niet. Daar zullen de maatregelen volstaan. Idem met Duitsland. De reden is simpel: er is meer capaciteit, er is minder gesneden.
Reply
#22
(30-03-2020, 10:33)matthijs603 Wrote:
(27-03-2020, 14:47)TheUncleG Wrote:
(27-03-2020, 14:25)Gerblansky Wrote:
(27-03-2020, 11:55)TheUncleG Wrote:
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.

Heb je ze zien afgaan bij Harry Hol? Prachtig.

Haha ja, dat was schitterend inderdaad.

Lubach (of: Lubag) is er nog eens keihard overheen geknald gisteren.

Zo dan. Over totale ontmaskering gesproken.
Reply
#23
(30-03-2020, 10:57)Uplift Wrote:
(30-03-2020, 10:52)matthijs603 Wrote: Op dit moment is de zorg al overbelast, dus voor nu: eens. Maar als op het een gegeven echt waarschijnlijk wordt dat nu een aantal extra mensen redden wiens leven ook zonder corona al bijna ten einde is, als dat op de lange termijn betekent dat nog meer en gezondere mensen geen goede zorg kunnen krijgen, dan worden dit soort overwegingen wel relevant. Dat waren ze ook voor corona al. Een enorm deel van het geld voor goede zorg wordt besteed aan mensen die aan het einde van hun leven zitten, terwijl er tekorten zijn in dingen als jeugdzorg of thuiszorg.

... dan is onderfinanciering van de zorg het probleem. En moet dat misschien eigenlijk eens de focus worden in één van de rijkste economieën ter wereld, die jaar na jaar en decennium na decennium meer meerwaarde heeft weten te produceren en relatief gezien steeds minder daarvan de vruchten plukt voor de hele bevolking.

In België doet dat probleem zich niet voor, ook nu niet. Daar zullen de maatregelen volstaan. Idem met Duitsland. De reden is simpel: er is meer capaciteit, er is minder gesneden.

Deels mee eens. Het zou goed zijn als er meer geld naar zorg gaat (en naar nog veel meer plekken in de dienstverlenende sector, ten koste van nog meer geld voor het grootkapitaal), zodat we in elk geval op niveau's van een België en Duitsland zouden zitten.

Maar de medisch-ethische discussie over de waarde (en waarde bedoel ik hier deels economisch, maar vooral moreel) van de laatste levensmaanden van oudere mensen op of richting hun sterfbed wordt al gevoerd en mag van mij verder gevoerd worden.
Reply
#24
Fair enough. Mag het vertrekpunt dan zijn dat het aantal kwalitatieve levensjaren na pensioen al decennia onveranderd is gebleven? Want ikzelf ben wel degelijk van plan om zo oud mogelijk te worden, hoor. Deze discussie in een neoliberale context voeren is op z'n zachtst gezegd een slippery slope en moet dus óók gaan over dingen als verlaging van pensioenleeftijd en algemene toename van vrije tijd. Wat na de tweede wereldoorlog speerpunten waren van de arbeidersbeweging. Meegaan in de logica dat we langer moeten werken én dat we moeten nadenken of een 89-jarige met veel ziektes nog veel langer hoeft te leven, gaat er bij mij niet in. Eerst één ding aanpakken, en dan kunnen we het erover hebben.
Reply
#25
(30-03-2020, 10:33)matthijs603 Wrote:
(27-03-2020, 14:47)TheUncleG Wrote:
(27-03-2020, 14:25)Gerblansky Wrote:
(27-03-2020, 11:55)TheUncleG Wrote:
(26-03-2020, 16:00)Gerblansky Wrote: Humberto Tan.

Dit + alles en iedereen dat ook maar iets met Rumag te maken heeft.

Heb je ze zien afgaan bij Harry Hol? Prachtig.

Haha ja, dat was schitterend inderdaad.

Lubach (of: Lubag) is er nog eens keihard overheen geknald gisteren.

Ook goed dat hij de belachelijkheid van het uitzonderen van religieuze bijeenkomsten aanhaalde. Echt, fuck deze mensen. Met 3 man kan je prima een onlinedienst geven.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)