Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Die dude kan ik niet uitstaan...
Rebels gedrag hangt voor mij compleet samen met context. In een schouwburg lekker de held uithangen, nou, poeh poeh. Dat vind ik eerder van triestheid getuigen dan het soort rebellie waar ik respect of sympathie voor kan opbrengen.

Wel deze acties uithalen, maar je ondertussen wel in het keurslijf van het Eurovisie Songfestival laten drukken.
[+] 5 users say Thank You to TheUncleG for this post
(14-01-2020, 17:20)TheUncleG Wrote: Rebels gedrag hangt voor mij compleet samen met context. In een schouwburg lekker de held uithangen, nou, poeh poeh. Dat vind ik eerder van triestheid getuigen dan het soort rebellie waar ik respect of sympathie voor kan opbrengen.

Wel deze acties uithalen, maar je ondertussen wel in het keurslijf van het Eurovisie Songfestival laten drukken.
Waar moet hij het (als Nederlandse) artiest wel doen dan? Ik heb niet zozeer respect of sympathie voor die man. Maar gaan we nu allemaal plots roomser als de paus wezen omdat het een keer Waylon betreft? Het is niet dat hij te laat komt opdagen, en geeft hun fans waar voor hun geld (volledig los wat je van zijn muziek mag vinden, ook niet mijn ding).

Misschien had de stage manager het ook anders kunnen oplossen met "boze blikken". Verder zal het allemaal wel een lul zijn, maar ik vind de situatie als buitenstaander best geinig. Zou Thom Yorke zoiets flikken dan vinden we het wel mooi.
(14-01-2020, 17:45)Indiaantje89 Wrote:
(14-01-2020, 17:20)TheUncleG Wrote: Rebels gedrag hangt voor mij compleet samen met context. In een schouwburg lekker de held uithangen, nou, poeh poeh. Dat vind ik eerder van triestheid getuigen dan het soort rebellie waar ik respect of sympathie voor kan opbrengen.

Wel deze acties uithalen, maar je ondertussen wel in het keurslijf van het Eurovisie Songfestival laten drukken.
Waar moet hij het (als Nederlandse) artiest wel doen dan? Ik heb niet zozeer respect of sympathie voor die man. Maar gaan we nu allemaal plots roomser als de paus wezen omdat het een keer Waylon betreft? Het is niet dat hij te laat komt opdagen, en geeft hun fans waar voor hun geld (volledig los wat je van zijn muziek mag vinden, ook niet mijn ding).

Misschien had de stage manager het ook anders kunnen oplossen met "boze blikken". Verder zal het allemaal wel een lul zijn, maar ik vind de situatie als buitenstaander best geinig. Zou Thom Yorke zoiets flikken dan vinden we het wel mooi.

Hij kan mijn respect verdienen wanneer hij bij Vrienden van Amstel live zo lang op het podium blijft staan dat de beveiliging hem er vanaf moet trekken. Maar dat durft hij niet omdat hij meer afhankelijk is van dat soort grote klussen. 
 
Als je edgy wilt zijn door een strijd aan te gaan, zorg dan op zijn minst voor een gelijkwaardig speelveld. En het moet ook wel een doel dienen, anders dan hopen dat je actie wordt opgepikt door AD.nl zodat je naam weer eens valt in de media.
Oh, je hebt trouwens wel gelijk dat ik hierin niet consequent ben, omdat het om Waylon gaat. Fuck consequent zijn, fuck Waylon.

Laat bijvoorbeeld 10 mensen exact dezelfde mop vertellen en je lacht niet 10x exact even hard. That`s life.
Ik vind dat een vreemde redenatie... Dat is toch juist veel kuttere en arrogante actie dan nu wat langer spelen voor zijn fans? Maar omdat hij een grote venue verpest met meerdere artiesten dan verdiend hij wel respect? Terwijl hij nu enkel wat langer door speelt, veel fans waar geeft voor hun geld, en 1 boze stagemanager is het wel fucking arrogant?

Eigenlijk moeten we toch gewoon blij zijn en toejuichen dat een act gewoon langere sets wil spelen?
Ik vraag me af of een settijd van circa 2u en 30/45 min niet lang genoeg is dat er "wat langer" moest gespeeld worden.
Een festival of MOJO-zaal heeft een andere machtspositie dan een schouwburg-zaal. Bijv. bij The Cult is het rebels om het voor de band op te nemen die zegt "Fuck jullie curfew, wij gaan gewoon langer door!". In het geval van Waylon is er geen curfew, en is de eindtijd door hemzelf gecommuniceerd, en niet door het theater opgelegd. De ervaring voor de bezoeker is misschien hetzelfde "HEUJ een langer optreden, dat is tof!", en zoals ik zei, de bezoekers hebben de avond van hun leven gehad, maar Waylon misbruikt zijn machtspositie, terwijl The Cult zich verzet tegen het machtige Pinkpop.
Ter verduidelijking, van een echte stage-manager is in een schouwburg geen sprake. Dat is nooit nodig. Er is een huis-technicus, maar die is met daadwerkelijke techniek bezig. De dame die ik hiervoor beschreef als stage-manager (omdat dat even de rol was die ze had) is gewoon het hoofd 'hospitality' dat die avond de directievertegenwoordiger was, en dus eigenlijk als enige in de positie om er ook maar iets aan te doen.
(14-01-2020, 17:07)Indiaantje89 Wrote:
(14-01-2020, 16:06)Koen Wrote:
(14-01-2020, 12:05)Indiaantje89 Wrote: Maakt het iets uit over het over Bruce of Waylon gaat? Het is iig geen artiest die zijn riedeltje komt doen en dan weer weg is. Bij al onze favo artiesten hadden we ook supertof gevonden.
Dat maakt in mijn ogen zeker wel uit. Als venue/crew kan ik me voorstellen dat je coulanter zou zijn bij Bruce Springsteen dan bij zo’n lullo als Waylon. Wie denkt hij dat hij is?

Quote:Aan een stagemanager die even gespeeld boos komt doen zou ik ook niet warm of koud van worden Ik vind het wel mooi een beetje "fuck it" mentaliteit. Undecided
Geen rekening houden met de mensen die je concertavond mogelijk maken is zó asociaal. Misschien heeft die stagemanager wel kinderen om op bed te leggen, weet ik veel. Daar geen rekening mee willen houden en iemand zelfs voor lul zetten is niet oké.
Dan had die stagemanager een andere baan moeten zoeken als hij perse zijn kinderen om bed moet leggen (om 12 uur snachts?).

Nee natuurlijk is het een lul actie, maar ergens vind ik het ergens ook wel weer lachen. Een beetje bravoure, arrogantie en rebellie hoort er toch ook wel een klein beetje bij toch?

Hij scheld niemand uit, hij speelt gewoon lekker door terwijl zo'n stagemanger staat te stressen aan de zijkant. Zo'n The Cult vs. Jan Smeets moment vind ik als buitenstaander ook wel weer geinig. Maar ik snap volledig dat het voor de organisatie kut is.

Dan had Waylon in de OCCII moeten gaan staan als hij perse schijt wilde hebben aan de (begrijp ik van remo) door zijn management bepaalde settijden. Enfin, ik heb het idee dat we er uiteindelijk hetzelfde over denken, maar dat jij er de humor van in kan zien en ik niet.
Ik vind het ook wel grappig maar inderdaad liever in een zaaltje dat zich nooit aan aanvangstijden houdt.

Publiek moet sowieso niet zeiken, je gaat naar fucking Waylon.
The Cult op Pinkpop moeten jullie echt in een heel andere context zien. Het was 1992 en tijdens Pinkpop was het bar en bar slecht weer waardoor bands uitliepen. Toen The Cult, als headliner, eindelijk het podium op mocht waren ze dus te laat, buiten hun schuld, en ze hun geplande set niet konden afmaken en ik als fan was erg blij dat ze doorgingen.

https://www.youtube.com/watch?v=oM1Iw-WKTjg (het gezever van Douwe Kroeske en Smeets)

https://www.setlist.fm/setlist/the-cult/...3f971.html (12 ipv de bedoelde 15 nummers en dan wilde Smeets ze nog eerder laten stoppen)

The Cure op Coachella 2009 deden dat veel leuker. Die bleven gewoon doorspelen na de crufew en toen heeft de organisatie maar de lichten aangemaakt op het terrein en daarna de PA uitgezet, wat tot gevolg had dat de fans dichter naar het podium gingen omdat het podium geluid nog aanstond en toen die werd uitgezet, ging de drummer in z'n uppie door Wink

https://www.youtube.com/watch?v=UYrrOEGA8_Q (na 3:07 uur en dan afluisteren en vooral kijken, geniaal als fan)

https://www.nme.com/news/music/coachella-13-1310501 (leuk artikel hierover)
Ik vind Indiaan eens te meer bewonderenswaardig in zijn rechtvaardigheidsgevoel. Hij heeft zijn roeping als rechter bij het hof van beroep denk ik gemist. Niet dat ik er hier iets om geef, maar voor mij is het grote onderscheid commercieel vs. non-commercieel. Als je een schouwburg te kakken zet, dan fuck je in feite ook met je eigen bread & butter. Zet je Pinkpop te kakken, dan doe je objectief iets goed.
Randy Timmers once again  Big Grin

Voor wie het gemist had: dit stuk op 3voor12 waarin Atze zijn collega aanhaalde was de aanleiding voor het grapje (toen amper 24 uur na publicatie ons ter oren kwam dat Lana een streep zette door al haar Europese concerten) Waarom negeerde Lana del Rey ons al die jaren? - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

"Recensent Randy Timmers haalde die dag het venijnigste uit zichzelf naar boven en schreef in OOR: ‘Ze is Mad Men’s Betty Draper, de trophy wife die eigenlijk niets is zonder de steun en centen van haar sugar daddy. Laat de HMH nu net volstaan met sugar daddies.’ "

[Image: 6tDlgoA.png]

[Image: qw1J6BQ.png]
https://twitter.com/recensierandy/status...39330?s=20
https://twitter.com/recensierandy/status...28706?s=20
https://twitter.com/recensierandy/status...78816?s=20
De Burgemeester van Aalst en een bepaald soort volk in die gemeente
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Wie geeft Randy nog meer gelijk?
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
(23-02-2020, 23:30)Maynard-J Wrote: Wie geeft Randy nog meer gelijk?

Jep. Hij lijkt z'n tweets weer verwijderd te hebben, maar afgaande op de screens denk ik niet dat die iets verkeerds zei. Sterker nog, ik vind hem wel scherp over Atze.

Maar dit soort twitter fitties kan je prima daar uitvechten toch. Vind het een beetje kinderachtig om hier je gelijk proberen te halen. Snap ook wel dat die z'n tweets weer verwijdert. Punt gemaakt, niet perse nodig om zo'n persoonlijke aanval op Atze lang te laten staan.
[+] 1 user says Thank You to Locor for this post
Wordt tijd dat Randy hier een account aanmaakt.
En WTF is een Spinvismeisje.
Ook #teamrandy hier. En Gretz; wat wil je nou eigenlijk bereiken door je online battles hier steeds te plaatsen? De manier hoe obsessief en zelfingenomen je je in dit soort discussies gedraagt verdient eigenlijk een nominatie voor dit topic.
(23-02-2020, 22:57)Gretz Wrote: Randy Timmers once again  Big Grin

Voor wie het gemist had: dit stuk op 3voor12 waarin Atze zijn collega aanhaalde was de aanleiding voor het grapje (toen amper 24 uur na publicatie ons ter oren kwam dat Lana een streep zette door al haar Europese concerten) Waarom negeerde Lana del Rey ons al die jaren? - 3voor12 - 3voor12.vpro.nl

"Recensent Randy Timmers haalde die dag het venijnigste uit zichzelf naar boven en schreef in OOR: ‘Ze is Mad Men’s Betty Draper, de trophy wife die eigenlijk niets is zonder de steun en centen van haar sugar daddy. Laat de HMH nu net volstaan met sugar daddies.’ "

[Image: 6tDlgoA.png]

[Image: qw1J6BQ.png]
https://twitter.com/recensierandy/status...39330?s=20
https://twitter.com/recensierandy/status...28706?s=20
https://twitter.com/recensierandy/status...78816?s=20

Je gaat nu na een discussie die bijna niemand leest je gelijk halen op een forum wat werkelijk niemand leest. En dan nog krijg je het niet. Ik ken Randy niet, maar ik neig ook naar zijn argumenten.
[Image: giphy.gif?cid=790b7611ae588431ad2af72b18...=giphy.gif]
(24-02-2020, 02:19)hythloth Wrote: En WTF is een Spinvismeisje.

Ik citeer hier even het interview van Klaas Knooihuizen (KK) met Eefje.

KK: "Ik kwam een interview tegen uit De Volkskrant uit 2011, en daar stond..."

E: "Muziekmeisje."

KK: "Je weet het nog?"

E: "Fladderig stond er ook. En schattig."

KK: "Eefje de Visser, een fladderig, pittig, schattig muziekmeisje - dat was de kop. Ik schrok ervan. Destijds leek niemand er aanstoot aan te nemen."

E: "Het is seksistisch hè? Ik vond het toen al een heftige en vervelende ervaring. VPRO's 3voor12 schreef later over Spinvis-meisjes. Dat zou tegenwoordig ook niet meer kunnen. Ik weet nog dat ik dacht: goh, dat is kennelijk hoe ik overkom. Dat schattige kreeg de overhand, niemand had het over mijn visie op muziek. Van dat Volkskrant-interview heb ik geleerd dat ik me in de media niet meer zo spontaan moet gedragen. Ik wilde natuurlijk aardig gevonden worden, maar toen dacht ik: vanaf nu ga ik alleen maar serieus doen."
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Spinvis-meisjes zijn dus jonge, vrouwelijke muzikanten die een wat zweverig, ongrijpbaar soort Nederpop maken en daarom op een hoop worden gegooid met oudere man Spinvis. Roosbeef en Eefje werden gezien als prototype.
(24-02-2020, 09:46)Schobbeyak Wrote: Je gaat nu na een discussie die bijna niemand leest je gelijk halen op een forum wat werkelijk niemand leest. En dan nog krijg je het niet. Ik ken Randy niet, maar ik neig ook naar zijn argumenten.
(24-02-2020, 09:35)TheUncleG Wrote: Ook #teamrandy hier. En Gretz; wat wil je nou eigenlijk bereiken door je online battles hier steeds te plaatsen? De manier hoe obsessief en zelfingenomen je je in dit soort discussies gedraagt verdient eigenlijk een nominatie voor dit topic.
(24-02-2020, 00:08)Locor Wrote:
(23-02-2020, 23:30)Maynard-J Wrote: Wie geeft Randy nog meer gelijk?

Jep. Hij lijkt z'n tweets weer verwijderd te hebben, maar afgaande op de screens denk ik niet dat die iets verkeerds zei. Sterker nog, ik vind hem wel scherp over Atze.

Maar dit soort twitter fitties kan je prima daar uitvechten toch. Vind het een beetje kinderachtig om hier je gelijk proberen te halen. Snap ook wel dat die z'n tweets weer verwijdert. Punt gemaakt, niet perse nodig om zo'n persoonlijke aanval op Atze lang te laten staan.

Ik kom helemaal niet in dit topic on mijn gelijk te halen. Ik wilde alleen aangeven dat ik een bepaalde recensent met een extreem kort lontje niet kan uitstaan. Ik kan er slecht tegen als iemand (die blijkbaar niet tegen kritiek kan) een nieuw twitter account aanmaakt als ie z'n naam ergens voorbij ziet komen, om vervolgens een persoonlijke aanval te plaatsen. Want meneer de recensent is direct op zijn tenen getrapt. Om die tweets dan vrijwel direct te verwijderen. Dat vind ik triest. Wat hij over Atze zegt is in mijn ogen beneden alle peil. Maar als jullie op de hand van Timmers zijn is dat natuurlijk jullie goed recht. Dit is voor mij iig het zoveelste bewijs dat Randy Timmers totaal niet spoort.

[Image: kaiv6GK.png]
https://www.facebook.com/lekkerjanken/
[+] 1 user says Thank You to JorisR for this post
TLDR: wat ik niet kan uitstaan aan RT is dat hij ondanks dat hij in z'n recensies geen enkel blad voor de mond neemt zelf totaal niet tegen enige kritiek kan (blijkens uit z'n maniakale neiging om op twitter/fora te zoeken naar commentaren over zijn schrijfsels om vervolgens als door een wesp gestoken te gaan reageren).


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)