Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 3.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geruchten en kanshebbers Pinkpop 2019
2008 Metallica, foo fighters, qotsa en Rage against the machine
Beter word t niet meer!

http://www.pinkpop.org/2008.htm
(03-06-2019, 18:22)pudpong3 Wrote: Deze enquête is wellicht ingevuld door doorgewinterde festileakers, want dit is bij lange na niet de beste line up van 50 jaar Pinkpop.

https://festileaks.com/2019/06/dit-is-vo...HGktsbXEYg

Voor mij persoonlijk was dat 1996 met namen als Leftfield, Moloko, Chemical Brothers, Dave Clarke, Underworld, Radiohead, Prodigy, Rage Against The Machine, Orbital. Wat een line-up.....
Die line-up was inderdaad legendarisch voor iedereen die geboren is rond eind jaren '70 en begin jaren '80, waaronder ik mezelf ook mag scharen.
Vrijwel drie dagen regen helaas, maar wel een prachtige sfeer.
[+] 1 user says Thank You to Timothy's Monster for this post
Ik vergeet die editie ook nooit meer. Wat een kutweer dat weekend.
Inclusief de Nacht van Pinkpop in die hal op
camping A. Tot in de ochtendgloren Heavy Metal,
Na een dagje Pinkpop. De drugs en drank hielden ons overeind.
Alleen smaandag al om 18.00 terug met de trein.
Helemaal verrot van 3 dagen niet slapen en alles was doorweekt.
Daarna week ziek geweest.
Maar Inderdaad wat een line-up. Mooiste 3 dagen festival ooit
wat mij betreft!!!
[+] 1 user says Thank You to Flair for this post
Daar sluit ik me bij aan, 1996 was echt geweldig en zal ik nooit meer vergeten. Sowieso midden jaren 90 was het bij Pinkpop, Werchter en Pukkelpop jaarlijks goud wat betreft het programma.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
als ik alleen al de beelden terug kijk van een willekeurig optreden uit de jaren 90 op pinkpop, dan word ik gewoon heel gelukkig.
geen tienereisjes met bloemen in hun haar op de 1e rij, niemand met een gsm in de handen.
Iedereen springt gewoon mee en gaat op in de muziek.
zoals t hoort dus
[+] 3 users say Thank You to kesselman for this post
(05-06-2019, 18:51)kesselman Wrote: als ik alleen al de beelden terug kijk van een willekeurig optreden uit de jaren 90 op pinkpop, dan word ik gewoon heel gelukkig.
geen tienereisjes met bloemen in hun haar op de 1e rij, niemand met een gsm in de handen.
Iedereen springt gewoon mee en gaat op in de muziek.
zoals t hoort dus

Zoals 't hoorde, maar the times they are a changing
(05-06-2019, 18:51)kesselman Wrote: als ik alleen al de beelden terug kijk van een willekeurig optreden uit de jaren 90 op pinkpop, dan word ik gewoon heel gelukkig.
geen tienereisjes met bloemen in hun haar op de 1e rij, niemand met een gsm in de handen.
Iedereen springt gewoon mee en gaat op in de muziek.
zoals t hoort dus

mobieltje pak ik wel hoor, maar dat is voor wat appjes, buienradar, klok/tijd en ik gebruik hem regelmatig is fototoestel. Maar niets zo irritant als zo'n schermpje dat constant gehele nummers of optreden staat te filmen voor je.
Maar verder, de verademing van de eenvoud van vroeger en de simpelheid is wel aandoenlijk ja. Toen werden er nog dringende berichten voorgelezen die door familie ingebeld werden.
Vind zelf zo'n groepje kletsende mensen veel irritanter. Helemaal zo'n groepje waarvan de meeste met rug naar het podium staan en met hun getetter om zich heen alles overstemmen en dan ook nog eens met de rug tegen je aanhangen om meer ruimte voor hun groepje te maken. Dan pas gaat mijn irritatie level door plafond kan ik zeggen! Ga dan naar liever door je schermpje kijken hoor...
Pinkpop-directeur Jan Smeets: ‘We zijn het duurste festival van Nederland’

Lekker interview, wat headliners afvallen en zeiken over hoe duur alles is.
Geweldig interview. Komt-ie weer met zijn vetorecht. Behalve bij Boef, want dat hadden ze hem niet verteld.  Smile
Als je al 50 jaar je hart en ziel hebt verkocht aan Pinkpop en alles vanaf A tot Z hebt geregeld en van alles op de hoogte bent, ik vind dat pure klasse. Welke eigenaar van een bedrijf kan dat zo lang volhouden zonder deze passie. Ik heb Jan vaak gesproken en ja hij is dit weekend weer een vader voor alles en iedereen die zich binnen de terreinen van Pinkpop begeeft of het nu de vrijwilliger is of de artiest. ALLES MOET KLOPPEN.

Ondanks een ruk programma, op zaterdag werkelijk niet een band die me kan boeien, heb ik er wel weer zin in.
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Pinkpop gaat een stuk saaier worden zonder Jan in ieder geval.
Toch jammer van de line-up, complete zooi is het gewoon. Zelfs Tool en Smashing Pumpkins hebben ze niet weten te strikken, dat had het nog enige glans gegeven voor de 'oudere' fan en had je die dag gewoon uitverkocht. Nu tikken ze geen een dag de 50.000 bezoekers aan, en dat met zo'n budget. Ook waanzin dat ze miljoenen uitgeven aan Fleetwood Mac, wie zit daar in hemelsnaam nog op te wachten, en dan ook nog zonder Lindsey Buckingham.
(06-06-2019, 14:24)BigBird Wrote: Toch jammer van de line-up, complete zooi is het gewoon. Zelfs Tool en Smashing Pumpkins hebben ze niet weten te strikken, dat had het nog enige glans gegeven voor de 'oudere' fan en had je die dag gewoon uitverkocht. Nu tikken ze geen een dag de 50.000 bezoekers aan, en dat met zo'n budget. Ook waanzin dat ze miljoenen uitgeven aan Fleetwood Mac, wie zit daar in hemelsnaam nog op te wachten, en dan ook nog zonder Lindsey Buckingham.

Op het moment dat de ene na de andere beoogde headliner afvalt, wat moet je dan? Moet je de portemonnee maar blijven opentrekken? Tool en Smashing Pumpkins verkopen ook samen geen 60.000 dagkaarten BB. Dat het jou/mijn favorieten zijn zegt helemaal niets. Tool staat 100 km verderop en als je ziet wat erbij staat, dan zou PP die dag nooit uitverkocht hebben gekregen met alleen Smashing Pumpkins ernaast. 

Als Fleetwood Mac dan de enige headliner is die wel wilt komen spelen, al waren ze als eerste aangeboden voor Bospop (zegt al genoeg), dan neem je die maar. Anders heb je er helemaal geen headliner staan. Dat het programma van de 50ste editie de boeken in gaat als zeer zwak moge duidelijk zijn. Jammer voor Jan, maar ook jammer voor ons als muziekliefhebber. 

Ik heb het idee dat het zoals vroeger op school was en er 2 jongens voor de groep stonden en om de beurt iemand mochten kiezen voor hun team. Alleen staan er nu 20-30 organisatoren te schreeuwen voor een aantal bands die dan ook nog eens een hele hoop eisen hebben.
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
(06-06-2019, 14:24)BigBird Wrote: Toch jammer van de line-up, complete zooi is het gewoon. Zelfs Tool en Smashing Pumpkins hebben ze niet weten te strikken, dat had het nog enige glans gegeven voor de 'oudere' fan en had je die dag gewoon uitverkocht. Nu tikken ze geen een dag de 50.000 bezoekers aan, en dat met zo'n budget. Ook waanzin dat ze miljoenen uitgeven aan Fleetwood Mac, wie zit daar in hemelsnaam nog op te wachten, en dan ook nog zonder Lindsey Buckingham.

Mojo heeft natuurlijk ook flink aandeel in dit "falen".
Ik kan me niet voorstellen dat het echt niet lukt om artiesten zo ver te krijgen om in plaats van een los concert toch een festival show te geven.
Pink, Metallica, Muse, Bon Jovi, Phil Collins, Kiss, Eagles, Bob Dylan, Neil Young? Of Eddie Vedder solo en Rammstein die met een andere organisator losse shows geeft.

Tool en Smashing Pumpkins waren daarin geen redding geweest.
Een buiten de box headliner als Slipknot of Slayer, dat was een onverwachte draai geweest, maar die kreeg Mojo niet eens naar Fortarock.

Dan zijn uiteindelijk Mumford and Sons, The Cure en Fleetwood Mac toch ook echt niet de namen waarvan je zou verwachten dat de voorverkoop zo verloopt als nu.
Met Jamiroquai, Lenny Kravitz en Bastille er nog voor, is het voor de "oudere" en voor de "jongere" fan niet geheel slecht.
Als de ticketprijs 200 euro ipv 220 euro en de dagkaarten 90 euro ipv 100 euro dat het anders voor had gestaan nu met deze line-up.
Mr. Koikarper dacht stiekem dat dit genoeg was, maar helaas. Mojo kan bepaalde acts gewoon op Pinkpop kwijt, maar het blijft kijken naar ‘hoe verkoop ik met zoveel mogelijk troep toch uit’. Ondertussen zwemmen de karpers rustig verder...
THE CURE Dank u MOJO
[+] 1 user says Thank You to pudpong3 for this post
Voor The Cure en Lenny Kravitz zou ik normaal gesproken zijn gegaan.
[+] 1 user says Thank You to Fenderboy for this post
(06-06-2019, 19:00)Fenderboy Wrote: Voor The Cure zou ik normaal gesproken zijn gegaan.

Ik ook  Big Grin
En toch gaat die zondag heel speciaal worden!
Fantastisch weer om mee te beginnen.
[+] 2 users say Thank You to Flair for this post
Hey Pud, als je zondag tijdens Perzik op je plek staat,
kom ik er eentje met je hijsen.
welke Graz'ers gaan er eigenlijk allemaal?
Ik ga 3 dagen
Ik heb een weekendkaart, maar geen flauw idee hoeveel ik op het festival ga zijn. Ik wil de opener Mt. Atlas zien, daar speelt een vriend van me in en het is ook nog eens een echt goede band. Ik heb hun eerste show ooit gezien en ze daarna nog een paar keer zien spelen, dan is het ook leuk om ze het cadeau voor het winnen van Nu of Nooit uit te zien pakken.

En verder hoefde ik van dit erbarmelijke programma alleen The Cure te zien. Maar sinds gisteravond is er een intern stemmetje bijgekomen dat zegt: ga lekker ergens in een kroeg met vrienden de Nations League-finale kijken...
Tweede jaar op rij dat ik niet ga, zal de meetings missen . Veel plezier aan zij die wel gaan.

Het is simpelweg verre van mijn Line up.
(06-06-2019, 15:43)pudpong3 Wrote:
(06-06-2019, 14:24)BigBird Wrote: Toch jammer van de line-up, complete zooi is het gewoon. Zelfs Tool en Smashing Pumpkins hebben ze niet weten te strikken, dat had het nog enige glans gegeven voor de 'oudere' fan en had je die dag gewoon uitverkocht. Nu tikken ze geen een dag de 50.000 bezoekers aan, en dat met zo'n budget. Ook waanzin dat ze miljoenen uitgeven aan Fleetwood Mac, wie zit daar in hemelsnaam nog op te wachten, en dan ook nog zonder Lindsey Buckingham.

Op het moment dat de ene na de andere beoogde headliner afvalt, wat moet je dan? Moet je de portemonnee maar blijven opentrekken? Tool en Smashing Pumpkins verkopen ook samen geen 60.000 dagkaarten BB. Dat het jou/mijn favorieten zijn zegt helemaal niets. Tool staat 100 km verderop en als je ziet wat erbij staat, dan zou PP die dag nooit uitverkocht hebben gekregen met alleen Smashing Pumpkins ernaast. 

Als Fleetwood Mac dan de enige headliner is die wel wilt komen spelen, al waren ze als eerste aangeboden voor Bospop (zegt al genoeg), dan neem je die maar. Anders heb je er helemaal geen headliner staan. Dat het programma van de 50ste editie de boeken in gaat als zeer zwak moge duidelijk zijn. Jammer voor Jan, maar ook jammer voor ons als muziekliefhebber. 

Ik heb het idee dat het zoals vroeger op school was en er 2 jongens voor de groep stonden en om de beurt iemand mochten kiezen voor hun team. Alleen staan er nu 20-30 organisatoren te schreeuwen voor een aantal bands die dan ook nog eens een hele hoop eisen hebben.

Werchter verkoopt de dag met The Cure en Tool gewoon uit, en RAR heeft Tool en SP op 1 dag staan. Dat zijn gewoon sterke namen die al hun zaalshows uiverkopen. Soit, Werchter heeft die dag sowieso een sterk programma, maar dat zegt ook iets over de moeite die zij wel doen om een dag aan te kleden.
Pinkpop pakt uit armoede maar Mumford & Sons ondanks dat die al in een uitverkocht Ziggodome speelde enkele weken terug. En omdat ze geen geloof hebben in enkel The Cure (die verkochten de laatste keer op Pinkpop verre van uit) zetten ze fucking Armin van Buuren maar erbij, Werchter zet er Tool bij. Een veel betere combinatie uiteraard. 

Het gaat niet enkel om uitverkopen, maar ook een lijn in programma en goede match. En juist dat is bij Pinkpop al jaren zoek en zorgt voor een totaal onevenwichtig programma. Nu hebben ze ook nog de pech dat LN/Mojo veel acts weg zet bij DTRH en North Sea Jazz, en Pinkpop steeds meer het pispaalje lijkt te worden. De arrogantie van enkel een headliner boeken en de rest is invulling lijkt steeds meer afgestraft te worden. Want nu zie je het, ze hebben amper goede headliners kunnen krijgen (los van The Cure), met als gevolg dagelijks niet meer dan 50.000 bezoekers. Smeets wijst wel naar het buitenland, maar de grote concurrentie lijkt mij meer in Nederland te zitten. Nu DTRH is gegroeid naar 35.000 bezoekers zullen die ook niet meer wegkomen met wat medium indie-namen in de toekomst, die zullen ook meer in de vijver van Pinkpop moeten gaan vissen. Janelle Monae, Underworld, dEUS, Vampire Weekend Grace Jones, Lauryn Hill zijn namen die allemaal een kwaliteitsimpuls hadden gegeven aan Pinkpop.


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)