Thread Rating:
  • 5 Vote(s) - 3.4 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nick Cave
Meh misschien had ik toch moeten gaan.
Op BKS zeker, speciaal voor Uplift.
Nick Cave en Sufjan kijken en verder in het meertje dobberen met een patat stoofvlees
In een paar recensies de vergelijking met Springsteen gelezen. In de zin van de urgentie van een live optreden kan ik me dat wel voorstellen.
Was weer briljant.

6e keer Cave en elke keer weer euforisch na afloop.
(07-10-2017, 10:27)Snackbarharses Wrote: Op BKS zeker, speciaal voor Uplift.

Primavera lijkt me anders wel een zekerheidje. En dat is fijn, wany alleen al voor zo’n Higgs Boson Blues uitvoering als gister vlieg ik naar Barcelona. Vroeg hoogtepunt gister.
Duimen dat het geen Pinkpop is.
Komt in ieder geval volgend jaar weer naar Nederland!
(07-10-2017, 11:43)geluksknikker Wrote: Komt in ieder geval volgend jaar weer naar Nederland!

Hoe weet je dit zo zeker?
Ik ben nu aan het checken voor een Ticketswap in het Sportpaleis (staanplek, uiteraard) en wellicht ben ik er volgend jaar op minstens één festival bij. Ik heb Cave nu in elke tour sinds Abattoir Blues gezien, maar wat hij gisteren bracht is een paar niveau's hoger dan eender welke live-ervaring (Grinderman inbegrepen) die ik al had met deze artiest.

In de nok van Ziggo Dome zitten had ook nog z'n voordelen, los van nul rumoer of pratende mensen: echt een onwaarschijnlijk goed geluid. En een mooi overzicht hebben over alle frontstage interactie was ook leuk, natuurlijk. Maar nu wil ik deze show opnieuw zien op een thomas9730-plek, zoveel is zeker.

Ik had een prima optreden verwacht, maar in de plaats daarvan werd het een concert dat ik nooit zal vergeten. Meteen promoveert Cave ook tot het selecte clubje van mijn aller favoriete artiesten.
In de Ziggo klinkt het geluid klaarblijkelijk op elke plek wel juist geproportioneerd.
Voor het zicht neem ik een toneelkijker mee, wanneer ik op de tweede ring zit.
Geluid was inderdaad ook fenomenaal, zelden zo goed meegemaakt bij een dergelijke show.
Technici (engineering) daar hebben bv stage gelopen bij de Wisseloord studio 's.
Ik heb een staanplaats gescoord voor het Sportpaleis.
Ik heb ook nog even gekeken. Vrijdag Sportpaleis dan kan ik sowieso niet. Luxemburg nog even overwogen, maar van de andere kant kan het ook alleen maar minder zijn en koester ik de herinnering aan die avond afgelopen vrijdag.
Ik vrees ergens ook dat het minder kan zijn, maar rechtstreeks van mijn werk gaan en de mogelijkheid om eens op die voorste rijen te staan + nadien wellicht een gratis rit naar Gent krijgen, is net iets te verleidelijk. Het wordt sowieso wel een herbeleving vanuit een ander perspectief.
(07-10-2017, 11:42)Stefan Wrote: Duimen dat het geen Pinkpop is.

Laten we het hopen ja, alhoewel ik het wel vrees gezien het relatief 'oudere publiek' op Pinkpop wat misschien als niet passend geacht kan worden voor een DTRH of BKS.
Als Cave niet meer past op Lowlands, zal hij zeker niet passen op DTRH.

PP zou kunnen als Mojo hem aftroggeld van Friendly Fire.
En dan? 3FM afsluiter?
Hij zou DTRH best kunnen headlinen denk ik, maar het is ook iemand met een fanbase die voor hem graag een dagkaart koopt en dat kan daar dus niet. Net als op LL trouwens. 3FM afsluiter op PP lijkt me ook niet, van begin tot eind in het licht zeker.

BKS , een zaalshow of misschien toch DTRH zouden dus realistisch zijn.
(08-10-2017, 23:36)hythloth Wrote: Als Cave niet meer past op Lowlands, zal hij zeker niet passen op DTRH.

Juist wel. Als PJ Harvey, Fleet Foxes en Anohni (omdat Tame Impala niet wou, maar soit) door DTRH als headliners worden neergezet moet Cave dat zeker aankunnen. Vergeet niet dat DTRH pakweg 3 keer kleiner is dan LL.
(08-10-2017, 23:36)hythloth Wrote: Als Cave niet meer past op Lowlands, zal hij zeker niet passen op DTRH.

PP zou kunnen als Mojo hem aftroggeld van Friendly Fire.

(08-10-2017, 23:55)eloelo Wrote: En dan? 3FM afsluiter?

Zoals eerder een Neil Young heeft ie wel degelijk de status voor een mainstage... maar alleen op BKS verwacht ik hem.
3FM Stage op PP zou kunnen in een vergelijkbare status slot als Arcade Fire en System of a Down. Maar dan zou het echt alleen zijn zodat Mojo kan pronken tegenover Friendly Fire (ten koste van zowel de bezoekers als de artiest), want Cave zou het meest tot zijn recht komen op Best Kept.

Betreffende DTRH: het is zeker mogelijk en zou hun kaartverkoop goed doen, maar die genoemde artiesten uit voorgaande jaren worden steeds meer uitzondering dan regel.

Nog een keer Ziggo Dome kan natuurlijk ook, maar dat is eigenlijk een gepasseerd station op dezelfde albumtour... en op welke niet-festival locatie zou hij anders kunnen staan?
Het wordt “gewoon” BKS, daar ben ik redelijk van overtuigd.
[Image: giphy.gif]

Een niet ingezoomde weergave van hoe ik de Weeping Song beleefd heb! 
Ga dat niet lang staan filmen (want: Holy shit! Nick Cave voor mijn neus), maar hier de paar seconden in een GIFje :)


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)