Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 2 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Russische invasie van Oekraïne
#70
(01-03-2022, 20:08)Uplift Wrote: Je hebt gisteren letterlijk een groot deel van het antwoord hierop gedeeld in dit topic.

Geopolitiek realisme en parallel aan alternatieven werken op de autocratie die Putin tracht te exporteren. Vanmiddag volgde ik het Europarlement op de achtergrond en ik hoorde alleen maar opbod, lege woorden, moral outrage, hypocrisie en vooral heel veel incompetentie. En dat laatste zal ons helaas parten spelen, zeker als we blijven geloven dat Putin gewoon knetter is en dit allemaal het werk is van een crimineel met een Napoleoncomplex.

Ik geloof niet dat Putin knetter is, maar volgens mij vind jij ook dat hij op zijn minst onberekenbaar en irrationeel handelt. 

Hoe zie jij dan de nabije toekomst in Oekraïne voor je? Moet iedereen zich erbij neerleggen dat Rusland er een vazalstaat van maakt? Of acht jij het reëel dat er een wapenstilstand komt en er een overeenkomst gesloten wordt tussen Oekraïne en Rusland? En dat iedereen weer over gaat tot de orde van de dag? 

Ik vind dat allemaal moeilijk voorstelbaar. En dat komt omdat Rusland Oekraïne is binnengevallen. Lijkt me voor de internationale betrekkingen toch een lastig te negeren olifant in de kamer.
Reply


Messages In This Thread
De Russische invasie van Oekraïne - by Koen - 28-02-2022, 13:44
RE: De Russische invasie van Oekraïne - by Gunnar - 01-03-2022, 23:16

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)