Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dit bedrijf moet vandaag (en alle andere dagen) in de hoek blijven staan
(20-03-2023, 16:33)hythloth Wrote:
(20-03-2023, 15:51)Uplift Wrote: Ik doelde op de inhoud

Ik las daar vijf dagen geleden een artikel waar Ronnie Flex en Frenna werden omschreven als iconen in de openingsparagraaf, en moest meteen terugdenken aan deze post.

Het woord iconisch is zeer aan inflatie onderhevig.
Reply
Heineken nog maar een keer.
Reply
De NOS biedt Laurens Buijs een podium om te reageren op anti-homo geweld. Waarschijnlijk was Johan Derksen bezet.
[+] 2 users say Thank You to Gerblansky for this post
Reply
Iemand die het leuk vindt als anderen een hakenkruis van Pridevlaggen hebben gemaakt is toch de ideale persoon om aan het woord te laten komen, toch?
[+] 1 user says Thank You to Willie for this post
Reply
PVDA

Kan ook in het topic 'Had je dan iets anders verwacht?' of 'Wie de fuck stemt vandaag nog PVDA en waarom - heb je al hulp gezocht?'
Reply
(15-04-2023, 14:52)Uplift Wrote: PVDA

Kan ook in het topic 'Had je dan iets anders verwacht?' of 'Wie de fuck stemt vandaag nog PVDA en waarom - heb je al hulp gezocht?'

Ja inderdaad. Schijnen in iedere provincie trammelant te hebben met hun zogeheten nieuwe vrienden van Groen Links. Dit initiatief zal wel als een nachtkaars uit gaan.
Reply
M&M

Waarom in hemelsnaam zakken waarin de bruine, gele en blauwe door elkaar zitten?
Reply
(16-04-2023, 11:55)matthijs603 Wrote: M&M

Waarom in hemelsnaam zakken waarin de bruine, gele en blauwe door elkaar zitten?

Beste uitvinding ooit man, moesten ze met chips ook doen
Reply
(16-04-2023, 14:12)VDB Wrote:
(16-04-2023, 11:55)matthijs603 Wrote: M&M

Waarom in hemelsnaam zakken waarin de bruine, gele en blauwe door elkaar zitten?

Beste uitvinding ooit man, moesten ze met chips ook doen

[Image: Mixups_Portfolio-BE%20%2B%20NL.png]
Reply
m&m's zijn tegenwoordig bizar duur


https://www.ah.nl/producten/product/wi16...anut-party
Reply
CNN

Trump mocht zijn verhaal spuien, presentatoren debiel noemen (in jouw uitzending nota bene) en CNN en de presentator zeggen dan doodleuk "ja, papa Trump, spuit me nog maar een keer onder"
Reply
AD, wees geen onderdeel van haat, stelletje rukkers.

Hoe de fuck is de goede manier een om stuk over het kort geding jegens de UvA te beginnen.

Quote:De ‘woke-discussie’ over gender is in Nederland oververhit. Wie een misstap maakt wordt gecanceld, doodsbedreigingen schieten over en weer. Maandag stonden de Universiteit van Amsterdam en een docent tegenover elkaar in de rechtbank. ,,Er heerst hier ideologisch extremisme.’’


https://www.ad.nl/binnenland/hoe-de-woke...~ae3b3528/

En fuck Eus met zijn beide kanten, "we" gebruiken woke niet, dan sta je per definitie aan de verkeerde kant. 

Quote:Er lag een enorme kans voor de UvA bij de woke-discussie, maar ze liet zich meeslepen door extremisme

Quote:[b]Ik kan u verzekeren: in deze context is dat behoorlijk irritant.[/b] De mensen die we ‘woke’ noemen, hebben de akelige eigenschap om iemand kalt te willen stellen die niet mee wil doen aan hun dogmatische gedachten over bepaalde onderwerpen. De kunst blijft wel om dit te relativeren - het is een kleine groep.


https://www.ad.nl/binnenland/er-lag-een-...~ad8ba503/
Reply
We moeten ons grote zorgen maken wanneer zowel academici als media op grote schaal een fictieve narratief, niet ondersteund door feiten (wie wordt gecanceld, wie wordt gediscrimineerd en gemarginaliseerd? Geef me een lijst!), van extreemrechts papegaaien. Grote fucking zorgen. Wat een treurnis.
Reply
Dit soort onderkruipsels (hoogstwaarschijnlijk NVA/VB tuig):
https://www.made-in.be/limburg/vestio-en...ht-binnen/
Reply
(23-05-2023, 22:26)Timothy\s Monster Wrote: Dit soort onderkruipsels (hoogstwaarschijnlijk NVA/VB tuig):
https://www.made-in.be/limburg/vestio-en...ht-binnen/

Hè bah, dus het Landbouwbelang gaat tegen de vlakte?
Reply
(24-05-2023, 10:11)Maynard-J Wrote:
(23-05-2023, 22:26)Timothy\s Monster Wrote: Dit soort onderkruipsels (hoogstwaarschijnlijk NVA/VB tuig):
https://www.made-in.be/limburg/vestio-en...ht-binnen/

Hè bah, dus het Landbouwbelang gaat tegen de vlakte?

Dat lijkt vrijwel zeker te gaan gebeuren helaas. Weer een culturele hotspot minder in Maastricht.
En dan benoemt bovenstaand Belgisch ontwerpbureau het Landbouwbelang een plek met louche figuren en druggebruikers... de wanstalt.
Reply
Die laatste zin is wel vreemd ja.

Ik ken verder het terrein niet dus onderstaand is niet specifiek gericht op het Landbouwbelang (al is dat sowieso een kutnaam Big Grin)

Maar we willen in Nederland woningen hebben, dan is het an sich toe te juichen dat deze ook gebouwd worden. Ik kreeg gisteren de kans om heel Rotterdam Zuid weer van dichtbij te zien (megadruk in de spits), voor het eerst in 20 jaar was ik op de Dordtsestraatweg en dat is toch wel spectaculair verbeterd (terwijl het portiekflat waar mijn tante heeft gewoond er nog steeds staat), Vreewijk vond ik altijd wel leuk, maar die hele wijk er omheen geeft als je er doorheen rijdt wel een goed gevoel. Vervolgens viel mij op dat Katendrecht nu echt helemaal volgebouwd is. Dat de Fenixloods daarvoer moest verhuizen en veel kleiner is geworden is spijtig, het was echt een toffe plek om te vertoeven tussen die oude zooi, maar dat die dubieuze bedrijven (waar je je tegels cash moest afrekenen) er achter weg zijn daar kunnen we niet rouwig om zijn. Laan op Zuid kom ik wel vaak, dat is niet echt mijn stijl, maar voorheen zat er een klein educatiecentum voor plantjes, daar zijn vooral woningen bijgekomen.

En dat is denk ik het belangrijkste, dat je niet alleen Tweebosstraatsituaties hebt, maar dat er ook gewoon gebouwd wordt op plaatsen waar nu nog geen woningen zijn. Idealiter wordt het een mix van oude gebouwen slopen en oude gebouwen renoveren, dat is in Katendrecht best aardig gelukt en op de kop van zuid staan wel veel torens, maar de oude pakhuizen daar zijn volledig gerenoveerd.
Reply
Probleem is dat wederom vooral woningen/appartementen worden gebouwd voor mensen met (zeer) hoge inkomens, terwijl er juist behoefte is aan sociale huurwoningen en koopwoningen voor starters.
Reply
(24-05-2023, 10:58)Timothy\s Monster Wrote: Probleem is dat wederom vooral woningen/appartementen worden gebouwd voor mensen met (zeer) hoge inkomens, terwijl er juist behoefte is aan sociale huurwoningen en koopwoningen voor starters.

Klopt, alleen is grond erg duur, en materiaal + personeel. Dus voor 250.000 Euro kun je nergens in NL een nieuwbouw starterswoning bouwen.
Reply
Kapitalisten in de meeste sectoren hebben veel meer aan luxeproducten (lees: het is winstgevender); dit zal blijven gebeuren als je het aan de markt overlaat. Half Manhattan staat nu leeg, maar dat maakt niet uit. Speculatie doet de rest en als de bubbel ooit barst, is er altijd iemand dat geld heeft gekregen.
Reply
(24-05-2023, 10:58)Timothy's Monster Wrote: Probleem is dat wederom vooral woningen/appartementen worden gebouwd voor mensen met (zeer) hoge inkomens, terwijl er juist behoefte is aan sociale huurwoningen en koopwoningen voor starters.

Zeker, maar ik vind dat niet de projectontwikkelaars aan te rekenen, dat is sowieso vrijwel allemaal schuim, ondanks dat ze nog iets bijdragen aan de maatschappij (ja, ik kijk naar jullie Flowtraders met je nutteloze onzinkutbedrijf).
Reply
Misschien moeten we voor de kust een nieuwe eiland opspuiten en aanleggen, en daar een paar honderdduizend mensen gaan huisvesten. Groene stroom om de hoek en dagelijks verse vis.
Reply
En die vis mag je met een roeibootje en een speer vangen, heb je ook nog beweging.

Achteraf denk ik dat we een vijfde nota ruimtelijke orde extra hadden moeten hebben, want voor 90% van de mensen was Vinex echt prima, ondanks dat 90% van de mensen riep dat ze nooit in een Vinexwijk wilde wonen.
Reply
Vinex was top. Sturing vanuit het rijk is nodig om betaalbaarheid in de klauwen te houden. Ow laten we aub gemeenten niet vrijuit gaan hier met de stapeling van eisen die woningen steeds duurder maakt en als ze een plot verkopen uitgaan van ‘de markt’. Als je betaalbare woningen wilt moet je niet denken de hoofdprijs te kunnen vangen en er bij je grondprijs vanuit gaan dat er alleen vrijstaande paleisjes op komen te staan terwijl je wel verwacht dat er 30% sociaal en 40% middelduur op gebouwd wordt.

Overigens ligt de gehele nieuwbouwsector op z’n gat dus bereid je maar voor op een ongekende chaos op het moment dat de rente weer wat gaat dalen. Als er niets aan de beschikbaarheid van woningen (lees grote ontwikkelingen uit de grond stampen, vijnex ofzo) dan exploderen de prijzen helemaal.
Reply
De rente is nu gewoon normaal; zal ook niet meer dalen. De centale banken houden daaraan vast. De prijzen zullen puur op basis van schaarste stijgen, en op een bepaald moment is het geld bij de midden-hoge inkomens gewoon op. Als Nederland niets doet, dan komt er een enorme krimping van welvaart. Huisvesting is fundamenteel; nog los van de mogelijke bubbel die kan barsten. Ik gok dat die bubbel nooit helemaal barst, maar dat je nog minder particuliere kopers zult krijgen als de schaarste blijft en de vraag ook daalt wegens te hoge huizenprijzen. Een soort stagflatie dus, wat wel eens het algemene economische perspectief kan gaan worden op korte termijn. Veel van de huidige hoge prijzen zijn nu al volledig artificieel of op speculatie gebaseerd; parallel is er een proces op gang aan het komen waarbij extreme verrijking wordt omgezet naar macht en controle. Huisvesting kan daarin een cruciale factor worden.

De enige oplossing is massale investering o.b.v. hogere belastingen op de hoge inkomens en vermogen; naast het aanpakken van alle vormen van leegstand. Investering niet alleen in bakstenen zelf, maar ook in andere facetten van de overheid, zodat die laatste (lokaal) niet meer afhankelijk zijn van wat grondprijzen op de markt kunnen opleveren om andere gaten te dichten. Nederland geeft structureel tientallen miljarden te weinig uit om nog een welvaartsstaat genoemd te kunnen worden; de welvaart in Nederland - ik zeg het nogmaals - is gebaseerd op private rijkdom die evenwel steeds meer geconcentreerd raakt en steeds minder verantwoording aflegt.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)