Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 1 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het Grote Graz Woontopic
Kun je die eens door sturen? Ik kan me geen betere zondag voorstellen met een croissantje en huilende huisbazen.
Reply
https://archive.ph/mk54H
Reply
(27-11-2022, 14:50)halfempty/full Wrote: https://archive.ph/mk54H

De redemption arc van Hugo de Jonge?
Reply
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
(17-12-2022, 14:13)BigBird Wrote: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
Eens met grootste deel, alleen is Hugo nog steeds onderdeel van het probleem. De overheid grijpt niet echt in, gemeentes lopen compleet leeg, gigantisch tekort aan capabele ambtenaren maar zonder een gemeente die ergens voor gaat gebeurt er he-le-maal niets. Ga eens locaties aanwijzen vanuit Den Haag en gemeentes uit de passieve houding slepen, ondersteun ze desnoods met een nationaal team op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningsverlening, plantoetsing en stikstofberekeningen. Ipv dat gelul dat er tot 2030 900.000 woningen bij komen want grotere onzin heb ik al lang niet meer gehoord, compleet onrealistisch.
Reply
(17-12-2022, 14:56)ahha Wrote:
(17-12-2022, 14:13)BigBird Wrote: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
Eens met grootste deel, alleen is Hugo nog steeds onderdeel van het probleem. De overheid grijpt niet echt in, gemeentes lopen compleet leeg, gigantisch tekort aan capabele ambtenaren maar zonder een gemeente die ergens voor gaat gebeurt er he-le-maal niets. Ga eens locaties aanwijzen vanuit Den Haag en gemeentes uit de passieve houding slepen, ondersteun ze desnoods met een nationaal team op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningsverlening, plantoetsing en stikstofberekeningen. Ipv dat gelul dat er tot 2030 900.000 woningen bij komen want grotere onzin heb ik al lang niet meer gehoord, compleet onrealistisch.
 
En dan moet een groot deel van die 900000 huizen ook nog in het deel van Nederland komen dat in de toekomst onder water komt te staan.
[+] 1 user says Thank You to jodocus for this post
Reply
(17-12-2022, 15:21)jodocus Wrote:
(17-12-2022, 14:56)ahha Wrote:
(17-12-2022, 14:13)BigBird Wrote: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
Eens met grootste deel, alleen is Hugo nog steeds onderdeel van het probleem. De overheid grijpt niet echt in, gemeentes lopen compleet leeg, gigantisch tekort aan capabele ambtenaren maar zonder een gemeente die ergens voor gaat gebeurt er he-le-maal niets. Ga eens locaties aanwijzen vanuit Den Haag en gemeentes uit de passieve houding slepen, ondersteun ze desnoods met een nationaal team op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningsverlening, plantoetsing en stikstofberekeningen. Ipv dat gelul dat er tot 2030 900.000 woningen bij komen want grotere onzin heb ik al lang niet meer gehoord, compleet onrealistisch.
 
En dan moet een groot deel van die 900000 huizen ook nog in het deel van Nederland komen dat in de toekomst onder water komt te staan.

Woonboten 

Opgelost
Reply
(17-12-2022, 19:15)Wailer Wrote:
(17-12-2022, 15:21)jodocus Wrote:
(17-12-2022, 14:56)ahha Wrote:
(17-12-2022, 14:13)BigBird Wrote: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
Eens met grootste deel, alleen is Hugo nog steeds onderdeel van het probleem. De overheid grijpt niet echt in, gemeentes lopen compleet leeg, gigantisch tekort aan capabele ambtenaren maar zonder een gemeente die ergens voor gaat gebeurt er he-le-maal niets. Ga eens locaties aanwijzen vanuit Den Haag en gemeentes uit de passieve houding slepen, ondersteun ze desnoods met een nationaal team op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningsverlening, plantoetsing en stikstofberekeningen. Ipv dat gelul dat er tot 2030 900.000 woningen bij komen want grotere onzin heb ik al lang niet meer gehoord, compleet onrealistisch.
 
En dan moet een groot deel van die 900000 huizen ook nog in het deel van Nederland komen dat in de toekomst onder water komt te staan.

Woonboten 

Opgelost

Gewoon dit soort drijvende dorpen zoals in de film Waterworld.

Maar woonarken zijn lastiger om te onderhouden van wat ik begrijp, vooral qua riolering. Mocht iemand daar verstand van hebben, roept u maar!
Reply
(17-12-2022, 21:44)hythloth Wrote:
(17-12-2022, 19:15)Wailer Wrote:
(17-12-2022, 15:21)jodocus Wrote:
(17-12-2022, 14:56)ahha Wrote:
(17-12-2022, 14:13)BigBird Wrote: https://www.nrc.nl/nieuws/2022/12/17/we-...s-a4151791
Eens met grootste deel, alleen is Hugo nog steeds onderdeel van het probleem. De overheid grijpt niet echt in, gemeentes lopen compleet leeg, gigantisch tekort aan capabele ambtenaren maar zonder een gemeente die ergens voor gaat gebeurt er he-le-maal niets. Ga eens locaties aanwijzen vanuit Den Haag en gemeentes uit de passieve houding slepen, ondersteun ze desnoods met een nationaal team op het gebied van bestemmingsplannen, vergunningsverlening, plantoetsing en stikstofberekeningen. Ipv dat gelul dat er tot 2030 900.000 woningen bij komen want grotere onzin heb ik al lang niet meer gehoord, compleet onrealistisch.
 
En dan moet een groot deel van die 900000 huizen ook nog in het deel van Nederland komen dat in de toekomst onder water komt te staan.

Woonboten 

Opgelost

Gewoon dit soort drijvende dorpen zoals in de film Waterworld.

Maar woonarken zijn lastiger om te onderhouden van wat ik begrijp, vooral qua riolering. Mocht iemand daar verstand van hebben, roept u maar!
Grootste probleem nu is hypotheek, is geen onroerend goed omdat het niet ‘vast staat’ is nu volgens mij maar 1 bank die het financiert.
Reply
Dat en het kost teringveel aan onderhoud.
Reply
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artike...theekrente
Reply
De nieuwe WOZ-waardes zijn bekend, en voor degene met een woning wellicht een tip om de risico-opslag op je hypotheekrente te laten aanpassen. Dat is meestal gratis, en kan je enkele tienden procent schelen. Via het wozwaardeloket kun je je eigen woning opzoeken en een .pdf generen als bewijs (of een taxatierapport, maar kost enkele honderden euro. De bank heeft zo de laatste woz-waarde en kan dan bepalen wat de LTV is van huidige hypotheek afgezet tegen de WOZ-waarde.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Risico-opslag zit alleen op hypotheken zonder NHG, dus voor veel hypotheken gaat dit niet op.

Is zeker wel de moeite om na te gaan of hierdoor je rente naar beneden kan maar zo simpel als een WOZ-beschikking heb ik nog niet meegemaakt. Meestal vragen ze een actueel taxatierapport (waarschijnlijk om de drempel te verhogen) maar desktoptaxatie wordt wel vaker geaccepteerd (is iets goedkoper).

Ook kan het zijn dat je door de hogere waardebepaling van je woning weer langs de notaris moet.

Zowel taxatierapport als notaris zitten kosten verbonden. Hierdoor moet je wel uitrekenen of deze kosten het waard zijn. En heb je een spaarhypotheek? In veruit de meeste gevallen is het voordeliger om een hogere rente aan te houden.
[+] 1 user says Thank You to metal bouwie for this post
Reply
Twee jaar geleden was een PDF van WOZ Waardeloket voor de Rabobank genoeg om mijn renteopslag naar 0,0% te krijgen. Zeer eenvoudig en snel online geregeld.
[+] 1 user says Thank You to Roel87 for this post
Reply
Zo heb ik het ook via Florius geregeld, paar minuten werk om formulier in te vullen, uitprinten, ondertekenen en enkele dagen later krijg je de bevestiging.
[+] 1 user says Thank You to BigBird for this post
Reply
Dat zijn ze later wel gaan accepteren, maar dat komt m.i. ook deels doordat WOZ waarden zo ver boven de hypotheeksom zijn gaan liggen dat een taxatierapport hier niets meer aan toe kan voegen. Ik heb zelf nog een tiende opslag, vind het niet de moeite. Maar als ik bank zou zijn dan zou ik het wel weten als de prijzen nog verder gaan dalen, dan zou ik ieder jaar een brief sturen en vragen om een taxatierapport.
Reply
Vorig jaar hypotheek opgehoogd en daardoor huis opnieuw laten taxeren. Ondanks dat de hypotheek verhoogd is ben ik toch minder hypotheek gaan betalen (omdat ik fors in risicoklasse gedaald ben).

Ook een (mogelijke) bespaartip. Heb je een levensverzekering (weet niet of dit exact de juiste term is) gekoppeld aan je hypotheek ga dan na of die nog wel nodig is. De meeste sluiten die af met het idee dat de partner in het huis kan blijven wonen wanneer de ander overlijdt. Zijn je hypotheeklasten zo laag dat die prima door de laagste verdienende (alleen) te betalen is dan heb je niet verzekering ook niet perse nodig.
Reply
In 2021 ook risico opslag bij Florius laten aanpassen.
Daar echter wel een volledig taxatierapport voor nodig.
Verdien je ook zo weer terug natuurlijk.
Reply
Nou zowaar eens een succes op de woningmarkt voor mij. Een sociale huurwoning toegewezen gekregen op basis van inschrijftijd (11,5 jaar in Almere). Een appartement uit 1998 in een rustige woonwijk op 10 minuten fietsen van het centrum. Een extra kamer om tot thuiswerk kantoor om te toveren en een klein balkon zijn een mooie bonus. Na bijna 4 jaar met een huisgenoot is het wel lekker om weer terug te kunnen naar een 'eigen' plek.
[+] 6 users say Thank You to Piet Knaak for this post
Reply
(17-03-2023, 16:16)Piet Knaak Wrote: Nou zowaar eens een succes op de woningmarkt voor mij. Een sociale huurwoning toegewezen gekregen op basis van inschrijftijd (11,5 jaar in Almere). Een appartement uit 1998 in een rustige woonwijk op 10 minuten fietsen van het centrum. Een extra kamer om tot thuiswerk kantoor om te toveren en een klein balkon zijn een mooie bonus. Na bijna 4 jaar met een huisgenoot is het wel lekker om weer terug te kunnen naar een 'eigen' plek.

Cool. Is dit in Filmwijk of elders?
Reply
Danswijk is het geworden. Dan heb ik binnenkort kruidenwijk, centrum, staatsliedenwijk en danswijk gehad.
Reply
Dat zou mijn tweede gok zijn geweest gezien het bouwjaar. Mooi geregeld.
Reply
https://nos.nl/artikel/2468515-verhuurde...tingregels

Off you fuck
[+] 5 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
Kraken die panden.
Reply
Als de woningprijzen hierdoor straks dalen, prima. Het gevaar van De Jonges plan (vast niet het enige) is natuurlijk dat het schaalvoordeel nog steeds speelt en dat vastgoedmagnaten en investeringsgroepen wellicht nog meer vrij spel krijgen als de gemiddelde VVD'er wegvalt. Dus of het netto - los van de goed smakende traantjes van particuliere vastgoedbezitters - iets oplevert, moeten we nog zien.
[+] 1 user says Thank You to Uplift for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)