Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het grote Snackbar bragging rights topic
#1
Opa's eerst.
Reply
#2
Geen idee wat je hiermee wilt?
Reply
#3
Ik doe het helemaal niet beter en het is denk ik een topic dat vooral bedoeld is om bepaalde festivals en shows die nu ondenkbaar zijn te komen droppen. Inderdaad, grootste lul, etc.
Reply
#4
Opa hier Tongue

Prince & The Revolution Ahoy 1986
Neil Young (met Booker T & The MG's (Ahoy 1993)
Beck, Guided By Voices, Buffalo Tom, Smashing Pumpkins (Pukkelpop 1995)
Jeff Buckley, The Cure, R.E.M (Werchter 1995)
Beck, Radiohead, David Byrne (Werchter 1997)
Elliott Smith (Melkweg 2000)
R.E.M. (Tivoli 2003)
[+] 6 users say Thank You to Enzo for this post
Reply
#5
Fucking Elliott Smith, allejezus
Reply
#6
En hier de hippe oom.  Big Grin

Tool als tentafsluiter tussen mainstage-acts Limp Bizkit en Radiohead, Pinkpop 2001.
Muse als voorprogramma van Live, Flanders Expo Gent, dec 1999 (mijn allereerste zaalshow)
[+] 1 user says Thank You to Maynard-J for this post
Reply
#7
Tool dat was er wel één zeg! Limp Bizkit Pinkpop. Volgens mij ook nog een keer op een erg hete dag samen met pudpong.
Reply
#8
(17-01-2019, 16:35)Maynard-J Wrote: En hier de hippe oom.  Big Grin

Tool als tentafsluiter tussen mainstage-acts Limp Bizkit en Radiohead, Pinkpop 2001.
Muse als voorprogramma van Live, Flanders Expo Gent, dec 1999 (mijn allereerste zaalshow)

En hier de grote sukkel: paar jaar later tijdens Tool op Pinkpop een meter of 100 verderop een film gekeken (geen idee meer welke).
Reply
#9
Coachella 2012

Verder jaloers op Enzo zijn lijstje
Reply
#10
Leonard Cohen in het Westerpark, 12 juli 2008, eerste NL show na de lange afwezigheid. Weet de datum nog uit m'n hoofd.

R.E.M. 10 dagen daarvoor in datzelfde park (gratis, lang verhaal) en een dag later op Werchter. Accelerate-tour. Ook in 2005 op Werchter, maar dat was lang niet zo goed (Around the Sun).
Reply
#11
Michael Jackson, Amsterdam 1996
Reply
#12
Ik heb 't andere topic wat aangepast. Die van Enzo hier is sterk! Ben verder wel zeer benieuwd naar die van Snackbar en Uplift.
Reply
#13
Opa 3 even: Jethro Tull, congrescentrum Den Haag (1980), Kraftwerk Vredenburg (1981)  Joe Bonamassa Pinkpop (2014) The Scene, Pinkpop (2014), Nits, Lampegiettheater Veenendaal (2003), Eric Clapton, Ahoy (1995), Frank Zappa, Ahoy (1980), Mike And The Mecanics Vredenburg (1989),
Reply
#14
sigur ros , lowlands 2008, voorste vak

en muse, pinkpop 2004 vanaf de 1e rij
Reply
#15
Daar was iedereen hier ongeveer wel bij, denk ik.
Reply
#16
Om de gemiddelde normie jaloers te maken, blijft het namedroppen van Daft Punk's Alive 2007 Tour altijd episch.

Verder de Lights in the Sky en Tension tours van Nine Inch Nails, die nooit naar Europa kwamen. Vooral die tweede, vanwege het hoeveelheid talent dat meedeed (zoals Pino Palladino). LITS was muzikaal de minste keer NIN voor mij, maar desondanks nog steeds het opscheppen waard vanwege de productie die voor die tijd hartstikke vooruitstrevend was.

Ook Sufjan Stevens op Newport Folk Festival (waar deze mooiboi foto was geschoten), en het jaar daarop met zijn Age of Adz/C&L hybride tour waarbij ik de privilege had om Impossible Soul maar liefst twee keer mee te maken.

Recentelijk ook nog boygenius, maar ik neem aan dat die uiteindelijk wel een grotere wereldtournee doen om hun status als de nieuwe CSN te bewerkstellen.
[+] 1 user says Thank You to hythloth for this post
Reply
#17
(17-01-2019, 18:26)hythloth Wrote: Om de gemiddelde normie jaloers te maken, blijft het namedroppen van Daft Punk's Alive 2007 Tour altijd episch.

Ook gezien in 2006 dan, op Pukkelpop. En dat was waanzinnig ja. Radiohead en Massive Attack als andere headliners dat jaar trouwens ook.

Op Torhout 1997 zag ik Daft Punk voor het eerst, leuk ingeklemd tussen Suede en David Bowie in.
Reply
#18
(17-01-2019, 18:29)JorisR Wrote:
(17-01-2019, 18:26)hythloth Wrote: Om de gemiddelde normie jaloers te maken, blijft het namedroppen van Daft Punk's Alive 2007 Tour altijd episch.

Ook gezien in 2006 dan, op Pukkelpop. En dat was waanzinnig ja. Radiohead en Massive Attack als andere headliners dat jaar trouwens ook.

Ik vond daar toen weinig aan.. Ben benieuwd of ik daar als ik er nu was geweest anders over zou denken. Radiohead en Massive Attack wel beide erg tof.
Reply
#19
(17-01-2019, 18:33)matthijs603 Wrote:
(17-01-2019, 18:29)JorisR Wrote:
(17-01-2019, 18:26)hythloth Wrote: Om de gemiddelde normie jaloers te maken, blijft het namedroppen van Daft Punk's Alive 2007 Tour altijd episch.

Ook gezien in 2006 dan, op Pukkelpop. En dat was waanzinnig ja. Radiohead en Massive Attack als andere headliners dat jaar trouwens ook.

Ik vond daar toen weinig aan.. Ben benieuwd of ik daar als ik er nu was geweest anders over zou denken. Radiohead en Massive Attack wel beide erg tof.

Goed, de mix van tracks was de hele tour precies hetzelfde (op de play-knop gedrukt), maar die pyramide met visuals op het podium en de euforie op het veld waren echt ongekend.
Reply
#20
Nog niet grijs, nog geen haarverlies.

Eric Clapton - Maputo, Mozambique (1989)
Depeche Mode (Ahoy 1993)
Björk, Smashing Pumpkins, Breeders (Pinkpop 1994)
Radiohead (Lowlands 1995)
Soft Cell (Paradiso 2002)
R.E.M. (Tivoli 2003)
Blur (Pepsi Stage A'dam 2003)
Beastie Boys (HMH 2004)
The White Stripes (HMH 2005)
[+] 1 user says Thank You to marcorenton for this post
Reply
#21
(17-01-2019, 19:13)marcorenton Wrote: Depeche Mode (Ahoy 1993)

Deze was voor mijn tijd maar alsnog jaloers, die Devotional tour is legendarisch.
Reply
#22
dEUS in (semi)-originele bezetting, 2002
De triptiekdag op Werchter, 2003
De blijde intrede van Pixies op Pinkpop, 2004
Explosions in the Sky voor een tjokvolle en estatische Petite Maison dans la prairie op Dour 2004, ergens diep in de namiddag. Mijn theorie is dat een groot deel van het nachtvolk dacht dat het al later was o.i.d.
Sonic Youth met Jim O'Rourke, Isis b2b Sunn O))), Interpol met Carlos D., Black Sabbath met de OG drummer, Mike Patton met vier verschillende projecten -> allemaal Roskilde 2005
Arcade Fire op Rock en Seine 2005, die legendarische show maar toen op een open luchtpodium
Op dezelfde dag Immortal Technique, George Clinton, Tool, Deftones en Kanye West zien, Roskilde 2006
Daft Punk op Pukkelpop (waar iedereen bij was)
Coachella 2007
NIN (en Tool, maar die waren veel minder) + een stukje Daydream Nation integraal op Pukkelpop 2007
Neil Young op Roskilde 2008 (zoek die setlist maar eens op)
FNM gevolgd door MBV op PKP09
De terugkeer van Godspeed You! Black Emperor in Cirque Royale, 2011
Fucking Sufjan Stevens in het auditorium, Primavera 2011
Pulp op diezelfde Primavera (publiek dat batshit ging)
James Blake op Roskilde 2011, met een onwaarschijnlijke wolkbreuk als begeleidingsband
Achtereenvolgens The Roots, Springsteen en Mew op dezelfde dag op hetzelfde podium, Roskilde 2012
(voor hythloth) The Weeknd in Cirque Royale, 2013
Swans met o.a. Toussaint L'ouverture op de setlist, Trix (2013)
Releaseshow van Push the Sky Away met o.m. Till Lindemann in het publiek, in Berlijn (2013)
Church of Ra in de Vooruit in Gent, 2014
Sufjan Stevens, avond 2 aka #kratjegrolschgate
Radiohead op Primavera met een meezingende Loov
ANOHNI in de Elbphilharmonie
Max Richter sleepover
Björk in Dalhalla
[+] 5 users say Thank You to Uplift for this post
Reply
#23
Sufjan Stevens (natuurlijk), Black Sabbath, George Clinton en Neil Young zijn fikse punches.
Reply
#24
Nog meer bragging rights:

-Radiohead tijdens de In Rainbows tour, gezien bepaalde nummers die destijds voor het laatst voorbij kwamen (e.g., Jigsaw Falling Into Place).
-De 1.0 versie van Fever Ray op Lowlands 2009 (de 2.0 versie was daar nog geen schim van).
-BrokeNCYDE op diezelfde Lowlands 2009 (al was het maar een klein stukje).
-Arcade Fire in Montreal in 2010 vlak nadat The Suburbs uitkwam, met Regine die het publiek toesprak in het Frans en Win Butler die het refrein van dat Team America nummer zong tijdens de bindteksten.
-The Strokes op GovBall 2014 voor een uitzinnig thuispubliek.
-Kanye West's Yeezus festivaltour in 2014 en zijn Saint Pablo productie in 2016.
-Solange in het Kennedy Center in 2017.
[+] 3 users say Thank You to hythloth for this post
Reply
#25
U2/Madness/Ian Dury and the Blockheads Pinkpop 1981
Waterboys voorprogramma van Simple Minds Vorst Nationaal 1985
The Cure/The Cult Pinkpop 1986
The Cure Kissing Tour Ahoy 1987
The Cure, The Mission, Pixies en Sugarcubes St. Goarhausen 1989
REM Pinkpop 1989
David Bowie Sound and Vision MECC 1990
Mano Negra Pinkpop/Parkpop 1991
Ramones, Frank Black, Sonic Youth, Dinosaur Jr, Pogues en Nirvana, Pukkelpop 1991 (betere line up bestaat niet)
Iggy Pop Deinze 1991
Pearl Jam Pinkpop 1992
The Cure Wish tour Ahoy 1992
RATM Pinkpop 1993 (de eerste keer dus)
Red Hot Chili Peppers Pukkelpop 1994
Ramones Rumah Rock Nieuw Schoonebeek 1994
INXS/Iggy Pop Beach Rock 1994
Hangover De Nacht van Pinkpop in een bomvolle tent 1995 Wink
Rammstein voorprogramma Ramones Final Tour Biscuithalle Bonn 1996
Greenday Bizarre Festival 1998/2001

Tot zo ver de vorige eeuw. Deze eeuw komt er hopelijk morgen aan!
[+] 3 users say Thank You to pudpong3 for this post
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)