Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Roel87 - 25-01-2016

Die overlap op Primavera is normaal al een groot drama, zeker gezien de afstanden tussen de podia. In die zin moet je voor een goede plek bij Radiohead al de halve avond opofferen. Ook zonde dat je nauwelijks iets van het podium aan de overkant mee kan krijgen.


Primavera Sound - kruder - 25-01-2016

Roel87 Wrote:Die overlap op Primavera is normaal al een groot drama, zeker gezien de afstanden tussen de podia. In die zin moet je voor een goede plek bij Radiohead al de halve avond opofferen. Ook zonde dat je nauwelijks iets van het podium aan de overkant mee kan krijgen.

Je weet als band in ieder geval alvast dat als je voor Radiohead staat er geen kip meer bij jou staat te kijken op het laatst.
Was met Interpol vorig jaar ook, toen iedereen al klaar stond bij de Strokes met de rug naar Interpol toe.
Dat grote veld met die 2 podia blijft een gedrocht.


Primavera Sound - Loov - 25-01-2016

Snackbarharses Wrote:
Loov Wrote:Die Arcade Fire dag was echt super druk ja. Ik ga deze keer echt op tijd een plek zoeken voor Radiohead dan. LCD Soundsystem en Sigur Ros geloof ik wel...
Die bands geloof ik ook wel, maar zul je net zien dat er dan een Bardo Pond oid tegenover Radiohead staat...

Bardo Pond zag ik 2 jaar geleden nog op Incubate voor handje mensen. Ik denk dat ik zeer waarschijnlijk The Last Shadow Puppets moet opgeven voor Radiohead.


Primavera Sound - Johan - 25-01-2016

Staan die twee niet gewoon na elkaar geprogrammeerd op het hoofdpodium?


Primavera Sound - Roel87 - 25-01-2016

Johan Wrote:Staan die twee niet gewoon na elkaar geprogrammeerd op het hoofdpodium?
Of Beach House voor Radiohead op Primavera. En dan TLSP op Heineken. En dan Animal Collective op ATP ofzo.


Primavera Sound - BigBird - 25-01-2016

Puppets zijn volgens mij sub, meen dat ergens gelezen te hebben. Gokje: Radiohead gaat strijkers gebruiken voor oa Spectre en eventueel nieuwe nummers?


Primavera Sound - hythloth - 25-01-2016

Ben benieuwd of Radiohead die drummer van Portishead weer gaat meenemen.


Primavera Sound - timvank - 25-01-2016

BigBird Wrote:Puppets zijn volgens mij sub, meen dat ergens gelezen te hebben. Gokje: Radiohead gaat strijkers gebruiken voor oa Spectre en eventueel nieuwe nummers?

Ik hoop zo hard op een tour met strijkers erbij. Ook gelijk voor Pyramid Song, Reckoner, etc.


Primavera Sound - JorisR - 25-01-2016

Hop, tickets besteld. Nu de rest nog.


Primavera Sound - Uplift - 25-01-2016

Ik denk dat een uur voor Radiohead nemen wel volstaat, hoor.


Primavera Sound - hythloth - 25-01-2016

Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).


Primavera Sound - BigBird - 25-01-2016

Ik hen goede vlucht gevonden vanuit Brussel voor mooie prijs. Ik wil alleen niet in hostel met meerdere lui op kamer. Komt iedereen te pas binnen, doe je geen oog dicht etc. Morgen s zoeken voor single room of goedkoop hotel. En, kijken of ik verlof kan krijgen.


Primavera Sound - BigBird - 25-01-2016

hythloth Wrote:Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).

Zal na de sub meteen volstromen. Bij Arcade Fire was het bomvol, en dat uur tevoren. Extra niet veel gedronken om niet te hoeven zeiken.


Primavera Sound - Uplift - 25-01-2016

hythloth Wrote:Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).
Frontstage ben je inderdaad een dag kwijt en dien je bij het openen van het festivalterrein nog eens te spurten ook. Maar plek in voorste vakken waarbij je niet naar de schermen aan de zijkanten hoeft te kijken is me bij Radiohead al perfect gelukt op grotere festivals. Kom je het laatste half uur aan, dan staan het terrein natuurlijk al vol. Zo was dat ook bij The Cure in 2012.


Primavera Sound - Uplift - 25-01-2016

BigBird Wrote:
hythloth Wrote:Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).

Zal na de sub meteen volstromen. Bij Arcade Fire was het bomvol, en dat uur tevoren. Extra niet veel gedronken om niet te hoeven zeiken.
Inderdaad goed kijken wanneer de sub afrondt en dan meteen de relatieve leegte induiken. Zal ongeveer op een uur aankomen. Tenzij de sub muzikaal perfect aansluit zoals Sigur Ros of zo. Maar dat zie ik niet gebeuren.

Op p4k Parijs waren erg veel Yorke fans van het eerste uur maar ik hofde enkel Battles te skippen om op de vijfde rij te staan. Is een gereduceerde, doch vergelijkbare situatie.


Primavera Sound - Uplift - 25-01-2016

Als je de namen per dag bekijkt, zie je nu al dat de vrijdag een clusterfuck zonder weerga wordt.


Primavera Sound - Loov - 25-01-2016

Gezellig Graz is weer goed present op Primavera dan dit jaar. Ik ben ook blij om weer terug te gaan. Berlin Atonal komt wel ander keer dan.


Primavera Sound - Stefan - 25-01-2016

Niet dat het heel erg boeit, maar de 2 meest door Grazzers bezochte festivals staan niet eens op de main page.


Primavera Sound - Enzo - 26-01-2016

BigBird Wrote:
hythloth Wrote:Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).

Zal na de sub meteen volstromen. Bij Arcade Fire was het bomvol, en dat uur tevoren. Extra niet veel gedronken om niet te hoeven zeiken.
Is Primavera de laatste drie jaar zoveel groter geworden of ben ik gewoon wat eerder tevreden met een 'goede plek'. Na anderhalf uur kon je bij ThCure in 2012 gewoon redelijk doorschuiven trouwens.


Primavera Sound - Uplift - 26-01-2016

Enzo Wrote:
BigBird Wrote:
hythloth Wrote:Voor een headliner van dat formaat? Voor een goede frontstage spot is dat IMO zo'n drie uur (dus alsof je voor de act daarvoor gaat staan).

Zal na de sub meteen volstromen. Bij Arcade Fire was het bomvol, en dat uur tevoren. Extra niet veel gedronken om niet te hoeven zeiken.
Is Primavera de laatste drie jaar zoveel groter geworden of ben ik gewoon wat eerder tevreden met een 'goede plek'. Na anderhalf uur kon je bij ThCure in 2012 gewoon redelijk doorschuiven trouwens.
Ik heb toch een andere ervaring met die show. En ook PJ Harvey in 2011 was erg druk. Maar wel geen vakken..


Primavera Sound - Loov - 26-01-2016

Ticket gekocht.


Primavera Sound - Aron - 26-01-2016

Omdat ik hier en daar wat dingen aan het regelen ben om toch iets te kunnen meenemen: zijn dagtickets uiteindelijk ook verkrijgbaar? Ik zou eventueel een halve dag kunnen krijgen en vrijdagmiddag vertrekken, om dan zondagavond terug te keren. Een vrijdag- en zaterdagticket dus.


Primavera Sound - Loov - 26-01-2016

Aron Wrote:Omdat ik hier en daar wat dingen aan het regelen ben om toch iets te kunnen meenemen: zijn dagtickets uiteindelijk ook verkrijgbaar? Ik zou eventueel een halve dag kunnen krijgen en vrijdagmiddag vertrekken, om dan zondagavond terug te keren. Een vrijdag- en zaterdagticket dus.

Fack. Ga dan naar Zwitserland ofzo.


Primavera Sound - Aron - 26-01-2016

Loov Wrote:
Aron Wrote:Omdat ik hier en daar wat dingen aan het regelen ben om toch iets te kunnen meenemen: zijn dagtickets uiteindelijk ook verkrijgbaar? Ik zou eventueel een halve dag kunnen krijgen en vrijdagmiddag vertrekken, om dan zondagavond terug te keren. Een vrijdag- en zaterdagticket dus.

Fack. Ga dan naar Zwitserland ofzo.
Fuck Zwitserland.


Primavera Sound - thoom - 26-01-2016

Aron Wrote:Omdat ik hier en daar wat dingen aan het regelen ben om toch iets te kunnen meenemen: zijn dagtickets uiteindelijk ook verkrijgbaar? Ik zou eventueel een halve dag kunnen krijgen en vrijdagmiddag vertrekken, om dan zondagavond terug te keren. Een vrijdag- en zaterdagticket dus.

Hetzelfde verhaal hier. Ik kan enkel de vrijdag en zaterdag.
Zwitserland is uitgesloten doordat ik van 4 juli t/m 11 juli toetsweek heb, NOS Alive wordt op die manier ook al moeilijk. Op vragen of en wanneer er dagtickets in de verkoop gaan reageren ze heel vaag. Ik ben er bang voor.