Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Uplift - 21-01-2016

Dat is gewoon karma, wellicht omdat je veel vrouwen binnen draait of zo.


Primavera Sound - Loov - 21-01-2016

Enzo Wrote:
Uplift Wrote:Ja, zover was ik... maar op zich is dat toch het meest opmerkelijke, niet? PS verzamelt het beste van alle festivals alle toffe namen en verder? Geen Swans auditorium of zo van die dingen...
Dan hangt het dus van een of twee bijzondere namen, maar goed dan heb je The Chills, Current 93, the Melvins of Dinosaur Jr ter compensatie. Primavera is toch eigenlijk het enige of een van de weinige grote festivals die structureel wegblijft van namen als Florence and the Machine of Ellie Goulding. Daasnaast is Primavera nooit echt een festival van de scherpe rand (ook qua electronica) geweest.

2 jaar geleden zag ik Purient, Demdike Stare, Andy Stott en Vatican Shadow en dan heb ik Haxan Cloak nog moeten missen.

Tot 2 jaar geleden had ik ook logement. Sinds logement weg gevallen is, is 't ook stuk duurder geworden. Ik wacht even af wat Radiohead gaat doen de rest van 't jaar en wat de belastingdienst mij terug gaat geven maar ik gok zomaar dat ik er gewoon heen ga. Desnoods slaap ik op het strand. Ik pakte altijd de eerste tram terug om 05:00. Dat is prima te doen. Als je eerder weg gaat ben je pussy.


Primavera Sound - Uplift - 21-01-2016

Ja, voor 6u hoef je niet te vertrekken. Op het strand slapen zou ik niet doen, hoewel de nieuwe burgemeester wellicht permissiever is.


Primavera Sound - Willie - 21-01-2016

Snackbarharses Wrote:
Willie Wrote:En ze hebben nachtbussen die rijden over de metrolijnen, maar hoe dat werkt heb ik zelf nooit ondervonden.
Ik neem aan dat je tramlijnen bedoelt. Zo nee, dan wil ik dat graag eens meemaken.

Mooi, maar ik dacht dat ze op de zelfde locaties stopten als waar onder de grond een metrostation zit.


Primavera Sound - thoom - 21-01-2016

Nog een vraag, is een VIP-ticket de moeite waard?

· Access to the VIP areas and the areas with privileged views of the main stages
· Exclusive bar and restaurant service


Primavera Sound - Uplift - 21-01-2016

Ik zou dat perverse concept niet ondersteunen, maar m.n. een VIP ticket een jaar op voorhand kopen, lijkt me een zeer goeie zaak.


Primavera Sound - Roel87 - 21-01-2016

VIP ticket is vooral nuttig om snel het auditorium in te komen. En dat lijkt dit jaar minder van belang.


Primavera Sound - Loov - 21-01-2016

Bier €1 toch in dat VIP gedeelte?


Primavera Sound - Roel87 - 21-01-2016

Loov Wrote:Bier €1 toch in dat VIP gedeelte?
VIP gedeelte ligt vrij afgelegen. Dus hoe vaak sta je er dan is de vraag.


Primavera Sound - Stefan - 21-01-2016

2 euro. Maar wat Roel zegt. Kost echt teveel tijd om even een biertje te halen. Voordeel is voorvak bij de main stage. Dus voor Radiohead kan dat wel een hoop ellende schelen.


Primavera Sound - Uplift - 21-01-2016

Het blijft één van de redenen waarom ik in eerste instantie niet naar PS ga.


Primavera Sound - hythloth - 21-01-2016

Uplift Wrote:Het blijft één van de redenen [VIP gedoe] waarom ik in eerste instantie niet naar PS ga.

https://www.youtube.com/watch?v=kzSlRO57itI


Primavera Sound - Jorrit - 22-01-2016

Over legaal voordringen gesproken..

Via mijn werk krijg ik ieder jaar een conference + festival ticket voor ESNS. Heb nu al zo vaak meegemaakt dat er tijdens Eurosonic een gigantische rij staat voor een populaire zaal/kroeg, maar met het conference bandje kan je dus gewoon iedereen voorbij stappen en instant naar binnen. Stel je voor dat je dus serieus €120 (?) hebt afgetikt voor je kaartje en je dan ook nog eens iedere keer een half uur in de rij moet voor een volle zaal. Blijf het raar vinden die VIP dingen.


Primavera Sound - Loov - 22-01-2016

Zo'n VIP ding zie ik nog wel zitten als ik die luxe kan verantwoorden of iemand zoals Jorrit ben. Voorlopig is 't aanschuiven en op tijd bij shit zijn.


Primavera Sound - matthijs603 - 22-01-2016

Ik ben het in dezen met Uplift eens: die VIP dingen zijn de hel, en al helemaal voor iets als muziekbeleving waar een soort gelijkheidsprincipe en saamhorigheidsgevoel voorop zou moeten staan.


Primavera Sound - Snackbarharses - 22-01-2016

Bij 250 euro voor een VIP-ticket zou ik het er ook niet voor aftikken, maar met je VIP-ticket van vorig jaar kun je met korting een VIP-ticket voor het nieuwe jaar krijgen. Voor 175 euro vind ik de voordelen van zo'n VIP-ticket zeker de moeite. We zijn een jaar of 5, 6 geleden eens voor VIP-tickets gegaan en daarna steeds weer. Je moet natuurlijk wel een jaar op voorhand weten dat je er weer heen gaat.


Primavera Sound - Stefan - 22-01-2016

Geboekt! Misschien plak ik er een paar dagen Lissabon en Primavera Porto aan vast. Even de line-up van daar afwachten.


Primavera Sound - BigBird - 22-01-2016

Meen dat die VIP-vakken ook vollopen met reguliere bezoekers, als vak niet vol is.
Meen NIN kan ik zo naar binnen lopen zonder VIP bandje. Verder zou ik er ook geen geld aan uitgeven, mits je in de voorverkoop goedkoper kunt kopen. Verder staat er geen bobo's ofzo, bij Arcade Fire en NIN stonden er gewone fans en liefhebbers en was de sfeer gewoon goed.


Primavera Sound - Snackbarharses - 22-01-2016

Klopt, als de show eenmaal begint zetten ze die VIP-vakken gewoon open voor alle publiek. Alleen voor de show kijken ze naar de bandjes. En terecht ook, anders kreeg je vlak vooraan een half leeg vak.


Primavera Sound - Willie - 22-01-2016

Het linkervak is sowieso geen VIP vak. Althans vorig jaar dan. Op het tweede podium geldt dat voor het rechtervak.


Primavera Sound - Sphinx - 22-01-2016

Snackbarharses Wrote:Je verwacht toch niet serieus dat Nederlandse (of Belgische) zomerfestivals iets gaan neerzetten wat dit minder het overwegen waard maakt?
Nee, maar misschien een combinatie van Lowlands, BKS en DTRH wel. BKS heb ik mijn kaartje al en Lowlands en DTRH gaan sowieso vrienden heen. Maar ik heb mijn ouders ook even enthousiast gemaakt voor het festival en mijn ma heeft al interesse getoond in het evenement op Facebook dus wie weet of het er nog van komt. Een concert in mijn eentje vind ik prima maar een heel festival in m'n eentje lijkt me nou net niks.


Primavera Sound - evert - 22-01-2016

Toch wel jaloers, had hem vorig jaar eigenlijk op de planning gezet.
Maarja past niet helemaal in de planning rondom de trouwerij en huwelijksreis. Volgend jaar dan maar!

En hopen dat Radiohead nog ergens anders komt dan de Europese festivals...


Primavera Sound - Uplift - 22-01-2016

Sphinx Wrote:een heel festival in m'n eentje lijkt me nou net niks.
Kan ook prima uitdraaien, hoor.

En die combo van festivals die je noemt is veel rukker en duurder dan één enkele keer PS.


Primavera Sound - Willie - 22-01-2016

Sphinx Wrote:Een concert in mijn eentje vind ik prima maar een heel festival in m'n eentje lijkt me nou net niks.

Dit is nu net een festival dat prima te doen is in je eentje. Geen gezeik over wie wat wil zien. Overdag lekker de stad in. 's avonds en 's nachts muziek kijken. En slapen in een bed.

Het is niet alsof je alleen naar Lowlands gaat.


Primavera Sound - Uplift - 22-01-2016

Precies. Op PS heb je geen tijd voor vriendschap. Of neuken.