Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Willie - 29-09-2015

Kom op joh, laat Loov lekker zijn eigen veren in zijn reet stoppen.


Primavera Sound - Stefan - 29-09-2015

Omdat ik de originele bands prefereer boven een halve coverband. Ik zie 10x liever Ride, MBV, Lush, JAMC, Mazzy Star of Spacemen 3 dan APTBS, Follakzoid, Black Rebel Motorcycle Club of Widowspeak. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat die laatst genoemde bands niet goed zijn, maar origineel kan je ze niet noemen. Je gaat ook niet naar fucking DMA's als je Oasis zou kunnen zien.


Primavera Sound - ahha - 29-09-2015

hythloth Wrote:Dat is toch gewoon marketing? Als die Radar Mannen van de Maan meer bekendheid willen, moeten ze iets doen waardoor het niet alleen maar bij de Early Adopters blijft.

Early Adopters ook een best aardige band


Primavera Sound - Willie - 29-09-2015

Loov Wrote:
Stefan Wrote:Maar welk talent krijgt geen kans dan. De spoeling van recente goede bands is echt heel erg dun op dit moment.

Bleh. Iedereen hier lyrisch over Follakzoid, A Place To Bury Strangers en een Tame Impale. Maar een band zoals Radar Men From The Moon of een Yamaha krijgen weinig voet aan de grond. Ook bij de muziek nerden op dit forum. En dan komt het verdomme nog uit Nederland ook. Iedereen hier gaat nu luisteren naar Lush en wil ze gaan checken ergens. Maar waarom? Want dat effect is er niet nadat ik en Snackbar lyrisch waren over Radar Men From The Moon. Wat is dat?

Maar dat geldt ook voor Toner Low, AlascA, Herrek, Subhuman, The Black atlantic, De Kift, Suimasen (ook Eindhoven), Monomyth en godverdomme zelfs The Ex.

Ik ken van Radar men from the moon alleen Echo forever, ik zal het vast nog een keertje live gaan zien als het ergens voorbij komt, maar het is niet omdat die band het niet massaal doet dit komt door Lush of dat de waardering niet bestaat.

En a place to bury strangers loopt hier ook niet over van aandacht en jij vindt die band ook gewoon heel vet. Briljant heb ik je het wel eens zien noemen.


Primavera Sound - BigBird - 29-09-2015

Uplift Wrote:Dingen moeten gewoon sneller voor de leeuwen gegooid worden. Ik noem maar een King Midas Sound die duidelijk grote podia aankunnen, maar te weinig gekend is voor de meesten; dus durven festivals geen risico nemen.

Helemaal mee eens, maar majors gaan echt geen risico nemen want die hebben aandeelhouders die geld willen zien. Als Pinkpop Tame Impala, Bjork en NIN laat headlinen loopt het veld sneller leeg dan een feministische bijeenkomst waar jij spreker bent.


Primavera Sound - Gunnar - 29-09-2015

BigBird Wrote:Als Pinkpop Tame Impala, Bjork en NIN laat headlinen loopt het veld sneller leeg dan een feministische bijeenkomst waar jij spreker bent.

Leukste quote in deze hele onzalige discussie.


Primavera Sound - Loov - 29-09-2015

Sphinx Wrote:Ik spreek voor mezelf, maar ik ken eigenlijk helemaal geen shoegaze naast Ride en Slowdive die ik hier heb ontdekt. Het was dan ook voor mijn tijd, maar die twee optredens vond ik wel echt overdonderend, supergoed. Ik ben blij dat ik het dus dan alsnog kan inhalen. Als ik dan hoor dat er weer een reunie is van een shoegazeband dan ga ik dat sneller luisteren dan het zoveelste nieuwe bandje.

Jesus and Mary Chain? My Bloody Valentine?


Primavera Sound - Loov - 29-09-2015

Willie Wrote:
Loov Wrote:
Stefan Wrote:Maar welk talent krijgt geen kans dan. De spoeling van recente goede bands is echt heel erg dun op dit moment.

Bleh. Iedereen hier lyrisch over Follakzoid, A Place To Bury Strangers en een Tame Impale. Maar een band zoals Radar Men From The Moon of een Yamaha krijgen weinig voet aan de grond. Ook bij de muziek nerden op dit forum. En dan komt het verdomme nog uit Nederland ook. Iedereen hier gaat nu luisteren naar Lush en wil ze gaan checken ergens. Maar waarom? Want dat effect is er niet nadat ik en Snackbar lyrisch waren over Radar Men From The Moon. Wat is dat?

Maar dat geldt ook voor Toner Low, AlascA, Herrek, Subhuman, The Black atlantic, De Kift, Suimasen (ook Eindhoven), Monomyth en godverdomme zelfs The Ex.

Ik ken van Radar men from the moon alleen Echo forever, ik zal het vast nog een keertje live gaan zien als het ergens voorbij komt, maar het is niet omdat die band het niet massaal doet dit komt door Lush of dat de waardering niet bestaat.

En a place to bury strangers loopt hier ook niet over van aandacht en jij vindt die band ook gewoon heel vet. Briljant heb ik je het wel eens zien noemen.

Incubate 2012 was inderdaad briljant. En vraag Snackbar maar Austin dit jaar...

Wat me voornamelijk opvalt is dat er weer een shoegaze band bij elkaar komt en iedereen hier weer op de stoelen staat terwijl 80% die band nog niet eens kende. En dat eigenlijk alleen maar omdat Slowdive 2 jaar terug zo goed was. "Nou dan moet de rest ook wel goed zijn..." Ride heb ik gewoon geen drol mee. Lush heel aardig maar ik ga pas juichen bij een Porcupine Tree, The Smiths, Sonic Youth of een live show van Burial of Boards of Canada.

Ik bedenk me nu ook wel dat de aandacht die Lush nu hier krijgt mede komt omdat ik zei dat ik het kut vond. Maar goed dan nog is iedereen er vrij 'Carrie & Lowell' in hiero.

Stefan Wrote:Omdat ik de originele bands prefereer boven een halve coverband. Ik zie 10x liever Ride, MBV, Lush, JAMC, Mazzy Star of Spacemen 3 dan APTBS, Follakzoid, Black Rebel Motorcycle Club of Widowspeak. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat die laatst genoemde bands niet goed zijn, maar origineel kan je ze niet noemen. Je gaat ook niet naar fucking DMA's als je Oasis zou kunnen zien.

En dit is dus precies wat ik fout vind met zo'n reünie.


Primavera Sound - Loov - 29-09-2015

Jo ik vind Lush meh. En die hele reünie boeit me geen reet. Doei!


Primavera Sound - Snackbarharses - 29-09-2015

Loov, vrijdag Graz-meeting bij Radar Men From the Moon?


Primavera Sound - Willie - 29-09-2015

Loov Wrote:En dat eigenlijk alleen maar omdat Slowdive 2 jaar terug zo goed was.

Nee joh, in 2009 had je al MBV


Primavera Sound - Loov - 29-09-2015

Willie Wrote:
Loov Wrote:En dat eigenlijk alleen maar omdat Slowdive 2 jaar terug zo goed was.

Nee joh, in 2009 had je al MBV

Ja, maar als sommige hier mijn muziek al heftig vinden laat staan wat ze van MBV vinden die holocaust staat te raggen.

Snackbarharses Wrote:Loov, vrijdag Graz-meeting bij Radar Men From the Moon?

Sowieso! Komt nog meer tofs: https://www.facebook.com/events/122277074776990/


Primavera Sound - thoom - 29-09-2015

Loov Wrote:
Willie Wrote:
Loov Wrote:En dat eigenlijk alleen maar omdat Slowdive 2 jaar terug zo goed was.

Nee joh, in 2009 had je al MBV

Ja, maar als sommige hier mijn muziek al heftig vinden laat staan wat ze van MBV vinden die holocaust staat te raggen.

Snackbarharses Wrote:Loov, vrijdag Graz-meeting bij Radar Men From the Moon?

Sowieso! Komt nog meer tofs: https://www.facebook.com/events/122277074776990/

Ik ben er wellicht ook aanwezig!
Zie alleen net dat ik zowel tickets voor 'Oscillations' heb als voor Fresku... Moet ik nog gaan kiezen.


Primavera Sound - Sphinx - 30-09-2015

Loov Wrote:
Sphinx Wrote:Ik spreek voor mezelf, maar ik ken eigenlijk helemaal geen shoegaze naast Ride en Slowdive die ik hier heb ontdekt. Het was dan ook voor mijn tijd, maar die twee optredens vond ik wel echt overdonderend, supergoed. Ik ben blij dat ik het dus dan alsnog kan inhalen. Als ik dan hoor dat er weer een reunie is van een shoegazeband dan ga ik dat sneller luisteren dan het zoveelste nieuwe bandje.

Jesus and Mary Chain? My Bloody Valentine?
Ja, natuurlijk, die ook. mbv helaas nog niet live mogen zien, maar het ging even over dat ik iig weinig ken en ook niet precies weet wat ik wel onder shoegaze moet noemen en wat niet.


Primavera Sound - halfempty/full - 30-09-2015

MBV is wel dé shoegazeband.


Primavera Sound - Enzo - 08-10-2015

Het wordt Porto volgend jaar.


Primavera Sound - BigBird - 08-10-2015

Erg leuke stad, en goedkoop. Heb nog wel mooi en goedkoop hotel voor je in centrum.


Primavera Sound - 1996Customer - 08-10-2015

Sphinx Wrote:
Loov Wrote:
Sphinx Wrote:Ik spreek voor mezelf, maar ik ken eigenlijk helemaal geen shoegaze naast Ride en Slowdive die ik hier heb ontdekt. Het was dan ook voor mijn tijd, maar die twee optredens vond ik wel echt overdonderend, supergoed. Ik ben blij dat ik het dus dan alsnog kan inhalen. Als ik dan hoor dat er weer een reunie is van een shoegazeband dan ga ik dat sneller luisteren dan het zoveelste nieuwe bandje.

Jesus and Mary Chain? My Bloody Valentine?
Ja, natuurlijk, die ook. mbv helaas nog niet live mogen zien, maar het ging even over dat ik iig weinig ken en ook niet precies weet wat ik wel onder shoegaze moet noemen en wat niet.
Shoegaze is dan ook één van de meest loze termen uit het hele muziekwoordenboek.


Primavera Sound - Enzo - 08-10-2015

BigBird Wrote:Erg leuke stad, en goedkoop. Heb nog wel mooi en goedkoop hotel voor je in centrum.
Tips zijn altijd welkom. Smile


Primavera Sound - BigBird - 09-10-2015

http://www.hotelmoov.com/en/hoteis/moov-hotel-downtown-oporto/

Centrale ligging, half uur van vliegveld. Erg schoon en net hotel!
Maar als je alleen gaat is hostel ook optie, heb je wat meer aanspraak met volk.


Primavera Sound - Flair - 11-10-2015

misschien leuk?

http://www.wakeandlisten.com/primavera-sound-2016-rumores-y-confirmaciones/


Primavera Sound - Uplift - 12-10-2015

Zeer plausibel en amper de moeite waard. PJ Harvey mag eerst een clubtournee doen, want de vorige keer PS was dat podium ook te groot voor haar.


Primavera Sound - Roel87 - 12-10-2015

Uplift Wrote:Zeer plausibel en amper de moeite waard. PJ Harvey mag eerst een clubtournee doen, want de vorige keer PS was dat podium ook te groot voor haar.
Die (grote) open podia zijn sowieso het grootste probleem van Primavera. Tenten zorgen bijna per definitie al voor een betere concertervaring.


Primavera Sound - BigBird - 12-10-2015

Op Werchter vond ze haar set op mainstage wel goed gaan in die intieme setting. Kan me nog interview op tv herinneren toen vraag werd gesteld op podium niet te groot was. Geen idee wat de recensies toen waren van dat optreden, zag er wel mooi uit op tv.


Primavera Sound - Stefan - 12-10-2015

De overgang van Gang Gang Dance naar PJ Harvey had ik meer moeite mee.