Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Uplift - 12-06-2015

Capaciteit van 55000 per dag.


Primavera Sound - Gunnar - 12-06-2015

Het vervolg van mijn NOS Primavera Sound verslag.

Dag 1 (donderdag 4 juni)
Na overdag per trein de Dourovallei te hebben bezocht (zeer aan te bevelen treintrip, een groot deel voert direct langs de rivier en levert mooie uitzichten op), op het einde van de middag naar het Parque de Cidade getogen. Na heel vlot een polsbandje te hebben bemachtigd via de correcte security het festivalterrein bereikt. Waar onmiddelijk een gevoel van thuiskomen zich van ons meestermaakte, iets wat vroeger nog was gereserveerd voor Lowlands. Bewapend met een koude halve liter bier de zijkant van de Superbock stage opgezocht, waar Mikal Cronin net was begonnen. Intussen 3 prima albums ver, had hij me live nog niet kunnen overtuigen. De laatste keer op Lowlands 2013 gingen de ragfijne garagepopliedjes verloren in het onrustige tempo waarin werd gespeeld. Nu kwam hij een stuk beter uit de verf, met een betere backing band en meer rust in zijn stem en spel. Een lekker begin van de dag.
Na een korte tussenstop met clown Mac DeMarco, prima liedjes overigens, snel doorgegaan naar Patti Smith op de overdekte Pitchfork stage. Ondanks de sfeerloze lokatie zette Patti een bevlogen optreden neer. Niks spoken word/accoustic zoals aangekondigd, maar een uur greatest hits met volledige band. Wat een heerlijke oprechte uithalen van een uiterst sympathieke rockoma (want dat is ze sinds kort vertelde ze) waarin het vuur nog lang niet is gedoofd.
Omdat FKA twigs mij niet echt kon boeien en er ook gegeten moest worden op tijd een mooi plekje front of stage gezocht voor een van mijn all time favorieten, Interpol. Inmiddels al een keer of 7 live gezien, werd dit toch een van hun betere optredens. Tijdens de zaalshow in de HMH in januari bewezen Paul Banks en co al weer iets van hun oude glorie te hebben teruggevonden, in Porto waren ze minstens even goed. Paul was wel iets minder goed bij stem en beperkte zich zoals gewoonlijk tot een paar plichtmatige 'obrigado's', maar de nummers werden lekker fel en gejaagd gezongen en gespeeld. Bij openers Say hello to the angels en Anywhere was het geluid nog niet optimaal, maar vanaf Leif Erikson klonk het perfect vooraan. Met ook nog favorieten The New en Pioneer to The Falls in de set was de avond compleet. Beter dan dit worden ze niet meer, een integrale uitvoering van Turn on the bright lights met Carlos op bas daargelaten.
Tot besluit van de dag vanaf de heuvel nagenoten met The Juan Macclean, een band die ik tot voor kort niet kende maar recent een behoorlijk lekker album hebben utigebracht. Live werkte de uitgesponnen nummers zeker met daarbij een prima zangeres. Met enig pijn in het hart Caribou laten schieten, de kaars was aardig op en er lagen nog twee lange dagen in het verschiet.


Primavera Sound - Willie - 22-09-2015

Hop hop, reisje en kamer geboekt.


Primavera Sound - BigBird - 22-09-2015

Welke maatschappij vlieg je? Misschien ook maar snel boeken, wel liefst zondag terug, en woe/don heen.


Primavera Sound - Willie - 22-09-2015

Transavia met een kamer in een hostel vlak bij placa catalunya .


Primavera Sound - BigBird - 22-09-2015

Transavia vliegt begin juni niet/weinig vanaf EHV ivm werkzaamheden aldaar. Maastricht is zo te zien ook geen optie ivm ongunstige vertrekdagen. Dan wordt t waarschijnlijk Rotterdam, zit je op 150-175 voor retourtje. Wel fijne tijden om te vliegen. Morgen op werk maar eens wat uitvogelen. Tool, Björk en Radiohead wil je natuurlijk niet missen.


Primavera Sound - BigBird - 22-09-2015

Vanuit Brussel 75 euro voor retourtje naar El-Prat luchthaven. Optie.


Primavera Sound - Stefan - 22-09-2015

Björk zegt toch af.


Primavera Sound - Uplift - 22-09-2015

Bij Catalaanse onafhankelijkheid zal de affiche zuigen.


Primavera Sound - JorisR - 22-09-2015

Hoe dan ook, eerst maar eens een line-up voor ik bezoek weer overweeg. Moet dan wel beter zijn dan afgelopen jaar. Waar met de huidige releasegolf een behoorlijke kans op is, gelukkig.


Primavera Sound - Willie - 23-09-2015

BigBird Wrote:Vanuit Brussel 75 euro voor retourtje naar El-Prat luchthaven. Optie.

Voor mij zelfs 62 euro vanaf Brussel in de zelfde dagen. Scheelt 95 euro, klinkt veel, maar het kost mij nu 20 minuten en 2 euro om bij het vliegveld te geraken, Zaventem is 150 km rijden en dan moet ik nog 6 dagen parkeren ophoesten. En retour is het prettig dat ik vanaf het moment dat ik land totdat ik aan tafel zit te eten dit nog geen 3 kwartier kost.

Maar goed, niet iedereen kan om kwart voor 6 de bus pakken en om 10 uur bij je hostel in Barcelona staan.


Primavera Sound - BigBird - 23-09-2015

Vueling vliegt vanaf juni uit Maastricht. Wel pas op donderdag 2 juni en land je om 16:20 in Barcelona.
Eer je dan op terrein bent zal het 19:00-19:30 zijn, mis je dus enkele dingen. Op maandag 6 juni vlieg je dan terug en ben je in totaal 79 euro kwijt. Net zoals jij Willie, kost het vanuit mijn bed naar vliegveld amper 20 minuten. Brussel zou ik ook wagen moeten parkeren, hetgeen ook weer wat kost.

Maar ik wacht toch ook maar even af. Ik ga sowieso 1 groot festival in buitenland doen, Roskilde of Primavera. Waarbij ik nu naar de eerste neig omdat het nieuw is voor mij.


Primavera Sound - Willie - 23-09-2015

En je mist woensdagavond, nu was dat afgelopen jaar niet onmisbaar, maar het jaar er voor was het in BARTS wel een geniale avond met PAUS, The Ex en Shellac.


Primavera Sound - Stefan - 28-09-2015

Lush komt vandaag met nieuws. Als shoegaze band uit de jaren 90 hoor je er niet meer bij als je niet met een reünie komt.


Primavera Sound - Snackbarharses - 28-09-2015

Het is wel één van de bands uit die tijd en stroming die ik graag weer bij elkaar zie komen. Nu Chapterhouse nog en dan zijn we er wel.


Primavera Sound - Uplift - 28-09-2015

geeuw

Amst zal hier wel erg blij mee zijn.


Primavera Sound - Willie - 28-09-2015

Ik ook.


Primavera Sound - Uplift - 28-09-2015

Ik denk dat jij en snackbar onderhand wel een Gazestapo kunnen oprichten.


Primavera Sound - Piet Knaak - 28-09-2015

Shoegaze gestapo, yesss


Primavera Sound - Willie - 28-09-2015

De dronegestapo is wel de ballotagecommissie voor de gazestapo.


Primavera Sound - Stefan - 28-09-2015

6 mei in Londen dus. Schrijf maar alvast op voor PS dan.


Primavera Sound - Piet Knaak - 28-09-2015

Doe maar weer een Paradiso datum, dan ben ik erbij. Primavera wordt hem even niet komend jaar.


Primavera Sound - Roel87 - 28-09-2015

Piet Knaak Wrote:Doe maar weer een Paradiso datum, dan ben ik erbij. Primavera wordt hem even niet komend jaar.
Of BKS.


Primavera Sound - Loov - 28-09-2015

Ik ben nu wel klaar met die shoegaze reünies. Kunnen we ons niet beter concentreren op meer relevante nieuwe bands?


Primavera Sound - Roel87 - 28-09-2015

Loov Wrote:Ik ben nu wel klaar met die shoegaze reünies. Kunnen we ons niet beter concentreren op meer relevante nieuwe bands?
Slowdive en Ride behoorden tot de betere shows van het jaar.