Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Martijn - 09-06-2015

Hotels vond ik erg goed betaalbaar, qua vluchten is het aanbod natuurlijk een stuk beperkter al moet dat ook wel voor 100 euro retour lukken.


Primavera Sound - Piet Knaak - 09-06-2015

100 euro is niet duur, ik betaal nu voor Londen zelfs al 113 euro. Al is dat redelijk last minute, kan normaliter wel iets goedkoper. Porto kan wel een serieuze optie zijn.

Wanneer kondigen ze de data en kaartverkoop aan daar?


Primavera Sound - Martijn - 09-06-2015

Piet Knaak Wrote:100 euro is niet duur, ik betaal nu voor Londen zelfs al 113 euro. Al is dat redelijk last minute, kan normaliter wel iets goedkoper. Porto kan wel een serieuze optie zijn.

Wanneer kondigen ze de data en kaartverkoop aan daar?
Vorig jaar mijn kaartje gekocht op 14 juli, dus ik verwacht dat die info vrij snel gaat komen.


Primavera Sound - Uplift - 09-06-2015

Ik woon op een kamer van 12 vierkante meter, om even de open deur in te trappen.


Primavera Sound - Piet Knaak - 09-06-2015

Welke open deur? Ik mis hem even.


Primavera Sound - Uplift - 09-06-2015

Meerdere posts terug, etc etc

Ben veel te lui na 9 uur werken.


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Piet Knaak Wrote:Nvm, heb al een clashfinder gevonden. De website is niet erg duidelijk.

http://www.nosprimaverasound.com/horarios

Duidelijk zat toch?

Porto zelf vond ik goedkoop, hoewel ik ook lang niet alles zelf hoefde te betalen toen, dus hoe het met hotels zit geen idee.

Zelf zou ik altijd Barcelona verkiezen, leukere stad, uitgebreider programma, gaat ook langer door, maar als dat qua data rot uitkomt dan lijkt mij Porto een prima alternatief.


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Uplift Wrote:Ik woon op een kamer van 12 vierkante meter, om even de open deur in te trappen.

Zo groot is mijn toilet.


Primavera Sound - Piet Knaak - 10-06-2015

Barcelona geniet ook wel de voorkeur. Maar ben bang dat ik dan weer precies in de tentamenweek zit. Porto blijft uiteindelijk een kleinere variant natuurlijk.


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Daarom, ben zelf stiekem wel nieuwsgierig naar Porto, schijnt heel gemoedelijk te zijn. En geen 50.000 mensen, maar 2 van die festivals achter elkaar heeft niet mijn voorkeur en is op dit moment tijdstechnisch helemaal geen optie meer.


Primavera Sound - Snackbarharses - 10-06-2015

Ik zou eigenlijk best een jaartje Porto willen proberen ipv Barcelona. maar ik weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen als ik de uiteindelijke lineups naast elkaar zie.


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Je kan in ieder geval met je Nederlandse account inloggen op de Spaanse Ticketmaster.


Primavera Sound - Loov - 10-06-2015

Ik ken Barcelona nu zo goed al, en ik wilde er eigenlijk een mini vakantie Portugal van maken. Vliegen op Lissabon en dan naar Porto liften/reizen. Afsluiten met een festival.


Primavera Sound - Piet Knaak - 10-06-2015

Dat is ook wel een slimme ja. Lissabon combineren met het festival. Eerst maar eens de data afwachten.


Primavera Sound - Gunnar - 10-06-2015

Dan toch maar een kort verslag, in delen, om de geïnteresseerden een indruk te geven.

Om te beginnen de stad en het festival.

Porto
Fijne havenstad met een rafelrandje. Porto mist de charme en toeristische trekpleisters van bijv. Lissabon, maar is ideaal om overdag door en over de straten, pleinen, parken en kades te slenteren. De interessante plekken in de binnenstad zijn goed te belopen en met bus of metro ben je vlot bij de strandjes van Foz of Matosinhos en de porthuizen in Vila Nova de Gaia. Een keer portproeven is een leuke dagbesteding, voor zo'n €5 krijg je een rondleiding en 2 a 3 glazen port te proeven. Daarna helpt een francesinha (sandwich met oa kaas, steak, worst, spek, ei en pittige saus) je van je kater af. Verder meer dan voldoende restaurantjes te vinden waar je tussen de €10 en €20 lekker eet met een glas wijn of bier erbij.
Betaalbare accomodatie is er volop, dit jaar hadden we een uitstekend centraal gelegen appartement met grote badkamer en keuken voor €45 per nacht. Hostels e.d. zijn uiteraard voor nog minder geld te vinden.

Het festival
NOS Primavera Sound wordt georganiseerd in het Parque da Cidade, een groot park gelegen aan de kust. In feite ligt het in Matosinhos, een voorstadje van Porto. Met de metro ben je er van uit het centrum binnen een 40 minuten, incl kwartiertje lopen. Na afloop brengt een pendelbus je 's nachts voor €1,70 terug tot aan Aliados (centraal plein in de binnenstad).
Je komt binnen op een geasfalteerd terrein waar de eetstands en festivalmarkt zijn. Ook de overdekte Pitchfork stage staat hier en is daarmee het minst gesitueerde podium. De andere drie podia, ATP, Superbock en NOS staan op de grasvelden van het park. Superbock en NOS staan onderaan een heuvel, ideaal om daar vandaan op je gratis festivalkleedje bands te kijken. Pluspunten zijn de geluidskwaliteit (zuiver en goed verstaanbaar) en het volume (over het algemeen voldoende hard), de prijzen (€ 3,50 voor 0,5 l bier, ca. €5-€7 voor bijv. een goed gevulde sandwich, pizza of hamburger), en de sfeer. Het publiek is volwassen (25+) en internationaal, naast veel Portugezen oa Engelsen, Belgen, Spanjaarden en Nederlanders gehoord. Tijdens optredens heb je in vergelijking tot Nederland weinig praters en ik heb welgeteld 2 dierenpakken gezien.
Minpunten zijn de rijen bij de eetstands (vooral tussen 20 en 22 u) en de centrale sanitairvoorzieningen (voor mannen en een enkele vrouw makkelijk te omzeilen dankzij voldoende bossages).


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Godverdomme, kutbeveiligingen altijd met die creditcards. Vanmiddag dan maar.


Primavera Sound - Piet Knaak - 10-06-2015

Klinkt goed Gunnar!


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Okay, ticket binnen.


Primavera Sound - Willie - 10-06-2015

Geen VIP tickets in de verkoop volgens mij.


Primavera Sound - Snackbarharses - 10-06-2015

Willie Wrote:Geen VIP tickets in de verkoop volgens mij.
Morgen pas.


Primavera Sound - Piet Knaak - 10-06-2015

Quote:A memorable edition has ended and we are already preparing the next one. NOS Primavera Sound 2015 was incredible! We will be back next year, at Parque da Cidade from 9th to 11th of June.

Volgens mij was dit nog niet gepost toch? Data zijn dus al bekend sinds 8 juni.


Primavera Sound - pongolesi - 10-06-2015

Ook tickets binnen, wordt m´n eerste keer!


Primavera Sound - Eraser - 12-06-2015

Hoeveel volk trekt Primavera Barcelona eigenlijk?

Dacht dat het kleiner zou zijn, maar keek toch op van het aantal bezoekers.

Bij een infostand wisten ze te zeggen dat het festival 300.000 mensen naar Barcelona trekt, met dagelijks rond de 80.000 bezoekers. 50.000 wil ik a la limite nog geloven, 80K is toch veel teveel qua inschatting.


Primavera Sound - Willie - 12-06-2015

Snackbarharses Wrote:Ik ben er vanaf 2009 jaarlijks bij en in die tijd is het aantal bezoekers bijna verdubbeld. In 2009 hadden ze 76.000 mensen over 3 dagen, in 2012 waren dat er bijna 150.000. bron Het aantal toeschouwers is wel aanzienlijk toegenomen, maar door de verplaatsing van het hoofdpodium naar een extra deel van het terrein is die groei goed opgevangen.

Het enige jammere is de verplaatsing van de oude ATP-stage. Dat was het beste festivalpodium op aarde.

Op 13-05-2004 postte snackbar dit, die bron is helaas dood.

Ik zou nog steeds zeggen zo'n 55.000 met op een Arcade fire dag een uitschieter naar boven. toch vind ik het gek genoeg niet heel druk overkomen. Dit jaar zeker niet zo druk als op de arcade fire dag, maar ik heb ook geen Alt-j, Black keys en The Strokes bezocht, na Ride kon ik vanuit het voorste vak snel linksom naar andere kant van het terrein.


Primavera Sound - Piet Knaak - 12-06-2015

Willie Wrote:
Snackbarharses Wrote:Ik ben er vanaf 2009 jaarlijks bij en in die tijd is het aantal bezoekers bijna verdubbeld. In 2009 hadden ze 76.000 mensen over 3 dagen, in 2012 waren dat er bijna 150.000. bron Het aantal toeschouwers is wel aanzienlijk toegenomen, maar door de verplaatsing van het hoofdpodium naar een extra deel van het terrein is die groei goed opgevangen.

Het enige jammere is de verplaatsing van de oude ATP-stage. Dat was het beste festivalpodium op aarde.

Op 13-05-2004 postte snackbar dit, die bron is helaas dood.

Ik zou nog steeds zeggen zo'n 55.000 met op een Arcade fire dag een uitschieter naar boven. toch vind ik het gek genoeg niet heel druk overkomen. Dit jaar zeker niet zo druk als op de arcade fire dag, maar ik heb ook geen Alt-j, Black keys en The Strokes bezocht, na Ride kon ik vanuit het voorste vak snel linksom naar andere kant van het terrein.

De bron is Snackbar's glazen bol Wink