Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - hythloth - 31-05-2015

Piet Knaak Wrote:Daar gaan we dan hè.

Lekker geregeld! We verwachten natuurlijk wel een verslag over alle bezopen Britten.


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Geil, maar ook stuk.


Primavera Sound - Dorfmeister - 31-05-2015

Net terug van het terrein. Heerlijk dagje gehad: Bohicas en Sleaford Mods kregen het publiek goed mee.
Opvallend hoe tam het Spaanse publiek gereserveerd staat te kijken. Geen greintje enthousiasme en ik maar denken dat het een temperamentvol volkje is.
Hoogtepunt vandaag voor mij waren Thee Oh Sees. Puik lesje synchroon drummen van beide drummers en een wervelende set op het ATP podium.
The Strokes deden een Greatest hits set van 5 kwartier. In het begin as het geluid nog niet perfect ( opvallend hoe goed het geluid op PV bij alle podia doorkomt, chapeau !). Julian was behoorlijk van de wereld in zijn fluoriserende hesje en nieuwe rode kleurspoeling in zijn haar. Hij heeft een dikke kop gekregen, maar deed plichtsgetrouw zijn taak en het volle veld vrat het.
Ik heb ze wel eens beter gehoord ( Roskilde ), vond het vandaag wel aardig maar zeker niet top.
Tot slot nog ff Caribou geluisterd vanuit de Ray Ban danskuil. Mooi podium met amfitheater achtige tribune die
bomvol was. Had er meer van verwacht.
Als afsluiting met Kruder en de rest in de taxi naar een stripclub gereden om de dag te evalueren ,bummer
Nu eerst pitten en morgen baar huis vliegen.
Heerlijk festival gehad,enkel korte broek en T-shirt nodig .


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Dat is ook wel briljante aan het festival, mensen kijken jaloers naar acts die er staan en die sla je dan vervolgens gewoon lekker over.


Primavera Sound - meisbaer2 - 31-05-2015

Ik heb gisteren na Neubauten nog Babes in Toyland zitten kijken, erg leuk om die weer bezg te zien. Na een wat lang intromezzo (twee gitaarsnaren kapot) ging de rem er vanaf en rockte ze er lekker op los. Je moet van ze houden, maar ze hebben nog steeds genoeg energie.

M'n zus en haar man waren bij de Strokes wezen kijken. Zwager is groot fan, en had ze nog niet eerder gezien, geloof ik. Maar het viel hem tegen in ieder geval. Dat is jammer.


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Te moe om goed na te denken, dat komt komende week nog wel.

Maar zo snel de hoogtepunten: Patti Smith, met stip. Antony, Sunn O))), Caribou en Neubauten, kort gevolgd door The Replacements, Ride, Earthless, Panda bear, Swans (had een dip en na 4 keer in 8 maanden ook wel een beetje Swans moe), John Hopkins, The soft moon.

tegenvallers: Dissapears missen omdat ik in een park bier zat te drinken, Belle and Sebastian (vanwege een magere setlist, maar dan weer wel Electronic renaissance!), Ratatat (blijkt na een halfuur eigenlijk maar een goedkoop trucje dat gaat vervelen)

Sloeg nergens op: Ex hex, enige wat ik heb gezien dat gewoon slecht was.

En dan vergeet ik nog shit.

Verder mij redelijk aan het schema gehouden, Swans meegenomen omdat het een fijne verplaatsing was, Unknown mortal orchestra gemist omdat het daar ontzettend druk was (Tune-yard er naast had schijnbaar gecancelled? Anders hadden veel mensen vast bij die schijtact gestaan) en toch maar Thee oh sees i.p.v. Health.

Wederom een onzettend fijn festival, helaas heeft de schaalvergroting het festival geen goed gedaan, te veel mensen die voor de Alt-J's en Black keys komen, waar je 5 jaar terug nog enkel mensen had die voor de muziek kwamen en er bij veel optredens een waar feest van maakten, die publieksbeleving is nu minder.


Primavera Sound - BigBird - 31-05-2015

Wellicht ook veel mensen die gaan vanwege enkele grote bekenden namen (alt-j, keys, arcade fire, queens etc..), in combinatie met weekje Barcelona ervan maken? Dan heb je ander soort volk aanwezig en treft de beleving?

Ik vond die dubbelpodia vorig jaar ook niet denderend. Veel te groot en sfeerloze asfaltvlakte. Pitchfork, rayban en ATP stukken gezelliger.


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Ach, net of Megaland zo'n leuk terrein is. Ik heb er een briljant Patti Smith en een steengoed Antony optreden gezien en dan waren The Replacements en Ride ook absoluut de moeite waard. Al zouden ze dat terrein onder een halve meter stront zetten dan nog zou me dat geen reet boeien.


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Zag iemand ook wat schrijven over liever een zaalshow van Antony. Natuurlijk wil je dat liever, maar als Antony een brokje in zijn mond stopt en dit op de grond spuugt, wees er maar zeker van dat ik het op lik, want als ik op een fatsoenlijke maaltijd moet gaan wachten......

Overigens was deze show beter dan in het concertgebouw en daar heb ik toen volgens mij 55 euro voor moeten aftikken.


Primavera Sound - Snackbarharses - 31-05-2015

Hookworms wil ik ook nog even nomineren. 1 miljoen keer beter dan op plaat. Of ik heb de platen niet goed beluisterd, dat kan ook.


Primavera Sound - Piet Knaak - 31-05-2015

Live zijn ze goed ja. Vorig jaar in de 100 Club gezien in Londen, geniaal.


Primavera Sound - Willie - 31-05-2015

Uiteraard, dat was ook de keuze van het weekend, het is ook niet dat Spiritualized strooit met optredens (2012 was briljant, 2 uur 's nachts stond zo,n 10.000 man massaal Soul on fire mee te zingen) , maar las ik nu echt ergens dat zij op London calling staan?

Daar gaat dan mijn principe om daar nooit meer heen te gaan, maar ik maak dan dit maal niet de fout door eerder dan een kwartier voor aanvang van die show naar binnen te lopen.


Primavera Sound - Piet Knaak - 31-05-2015

Melliw Naj Wrote:
Willie Wrote:Zag iemand ook wat schrijven over liever een zaalshow van Antony. Natuurlijk wil je dat liever, maar als Antony een brokje in zijn mond stopt en dit op de grond spuugt, wees er maar zeker van dat ik het op lik, want als ik op een fatsoenlijke maaltijd moet gaan wachten......

Overigens was deze show beter dan in het concertgebouw en daar heb ik toen volgens mij 55 euro voor moeten aftikken.

Dat was ik, ik ben geen groot fan van Antony dus het zou waarschijnlijk zijn dat ik hem 1 keer live ga zien dan wil ik het wel in een zaal. Spiritualized had ik ook nooit live gezien en dat zet ik liever op.

Terug in Nederland en wat een ongelofelijke kut weer.

Als je geen groot fan bent van een artiest is toch juist een festival optreden perfect? Dan hoef je geen smak geld neer te leggen en kan je de artiest toch zien.

En wat bedoel je precies met die tweede zin? Tongue


Primavera Sound - Piet Knaak - 31-05-2015

Willie Wrote:Uiteraard, dat was ook de keuze van het weekend, het is ook niet dat Spiritualized strooit met optredens (2012 was briljant, 2 uur 's nachts stond zo,n 10.000 man massaal Soul on fire mee te zingen) , maar las ik nu echt ergens dat zij op London calling staan?

Daar gaat dan mijn principe om daar nooit meer heen te gaan, maar ik maak dan dit maal niet de fout door eerder dan een kwartier voor aanvang van die show naar binnen te lopen.

Dat heb je goed gelezen. Ik ben er ook geen voorstander van, maar goed, de Spoon show van vorig jaar was goed. Dus hopelijk kan Spiritualized ook gewoon een mooi optreden verzorgen daar. Je kunt ook uitwijken naar Pitchfork Parijs als je dat trekt. De eerste namen zijn niet mis in ieder geval.


Primavera Sound - evert - 01-06-2015

Piet Knaak Wrote:Live zijn ze goed ja. Vorig jaar in de 100 Club gezien in Londen, geniaal.

Vond ze vorig jaar op Eindhoven Psych Lab erg tegenvallen. Raffelden de set gewoon af.
Dit jaar op BKS een volgende poging.


Primavera Sound - BigBird - 01-06-2015

See you from 1st to 4th June 2016!

Dus een week later dan normaal?
Zal wel te maken hebben met een band die ze willen hebben.


Primavera Sound - Uplift - 01-06-2015

Nee, dat is technisch gezien nog de laatste week van mei. Ik weet wel niet of het ooit eerder in juni plaats vond.

Maar goed, voor volgend jaar beginnen zich al de nodige vraagstukken af te lijnen: wel of niet Primavera en misschien als vrijwilliger naar Roskilde... (plus de jaarlijkse traditie om naast Glasto kaarten te grijpen).


Primavera Sound - BigBird - 01-06-2015

Uplift Wrote:Nee, dat is technisch gezien nog de laatste week van mei

Aha, ik dacht dat het altijd in laatste weekend van mei plaatsvond, maar het is dus laatste week.


Primavera Sound - Eraser - 01-06-2015

1. Alt-j
2. Antony & the Johnsons
3. Ariel Pink
4. Jungle
5. The Strokes


Primavera Sound - Uplift - 01-06-2015

Eraser Wrote:1. Alt-j
2. Antony & the Johnsons
3. Ariel Pink
4. Jungle
5. The Strokes
Uiteraard.


Primavera Sound - Uplift - 01-06-2015

Melliw Naj Wrote:Uitbreiding naar 4 dagen? Meestal noemen ze alleen de 3 festival dagen.
Zou wel mooi zijn. Zo'n festival mag van mij blijven groeien (in de diepte dan).


Primavera Sound - BigBird - 01-06-2015

10 juni begint de vv

Ben benieuwd og hotels en vluchten duurder zijn in juni


Primavera Sound - Martijn - 01-06-2015

Met die data zal het voor mij wederom niet gaan lukken door het samenvallen met mijn tentamenweek, moet nog even langer geduld hebben dus.


Primavera Sound - Piet Knaak - 01-06-2015

Als dit collegejaar enige indicatie is vallen deze data een paar dagen voor m'n tentamenweek. Dan had dit jaar nog gunstiger uitgepakt qua data. Volgende week is m'n laatste tentamenweek.


Primavera Sound - matthijs603 - 01-06-2015

Voor mij zal dit altijd onmogelijk blijven, zo lang ik in het onderwijs zit.