Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Piet Knaak - 29-05-2015

Goed om te horen van The Replacements. Ik kan niet wachten.


Primavera Sound - Loov - 29-05-2015

JorisR Wrote:Gratis tip: eet je vol met tapas in de stad voor je gaat festivallen. En Benny's is een goeie burgertent die geen bal kost, goed voor katervoer dus en midden in centrum.

Kiosko tegenover het station heeft de beste hamburgers in de wereld!!!!!!


Primavera Sound - Loov - 29-05-2015

Het lijkt ook beter weer dan voorgaande jaren?


Primavera Sound - BigBird - 29-05-2015

Loov Wrote:
JorisR Wrote:Gratis tip: eet je vol met tapas in de stad voor je gaat festivallen. En Benny's is een goeie burgertent die geen bal kost, goed voor katervoer dus en midden in centrum.

Kiosko tegenover het station heeft de beste hamburgers in de wereld!!!!!!

Daar ben ik wezen eten op aanraden van jou, en was goede burger. Wel beetje krap zitten, en lange wachtrij, maar was goede burger.
Ook ben ik na jouw tip bij Bar Del Pla geweest, zeer pittoreske bar, beetje lastig, maar heerlijke patatas brabas en goede huiswijn. http://www.bardelpla.cat/

Ja volgend jaar hoop ik toch weer te gaan hoor, probeer meteen mijn kaart te scoren met de eerste verkoop. Alleen ga ik dan geen week, maar iets korter.


Primavera Sound - Roel87 - 29-05-2015

Loov Wrote:Het lijkt ook beter weer dan voorgaande jaren?
Best oké idd, wel winderig.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Ik moet mezelf constant wijzen op mijn eigen concertagenda om niet te stikken van jaloezie. Ik heb echt wel nostalgie/heimwee naar dat festival, meer nog dan dat het geval is bij Roskilde. Een raar besef.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Okee, er loopt ook wat volk rond die dat mee veroorzaakt.


Primavera Sound - Enzo - 29-05-2015

Uplift Wrote:Ik moet mezelf constant wijzen op mijn eigen concertagenda om niet te stikken van jaloezie. Ik heb echt wel nostalgie/heimwee naar dat festival, meer nog dan dat het geval is bij Roskilde. Een raar besef.
Ik heb dat ook, en ik ben maar twee keer geweest. Kan me zo weer voor de geest halen hoe het is om daar rond te lopen.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

2011 en 2012 hier.

Sindsdien altijd een goeie reden gehad om niet te gaan, maar steeds meer denk ik dat die redenen niet goed genoeg waren. Hoewel de editie van 2012 uiteindelijk wel een beetje teleurstelde door de afzeggingen van 4 van de 5 namen die ik het meeste wou zien.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Dat, en de verhuis van de ATP stage. Vind ik nog steeds niet kunnen.


Primavera Sound - Enzo - 29-05-2015

Uplift Wrote:2011 en 2012 hier.

Sindsdien altijd een goeie reden gehad om niet te gaan, maar steeds meer denk ik dat die redenen niet goed genoeg waren. Hoewel de editie van 2012 uiteindelijk wel een beetje teleurstelde door de afzeggingen van 4 van de 5 namen die ik het meeste wou zien.
Ik ook 2011 en 2012. Vooral afzeggen van Guided By Voices was jammer.


Primavera Sound - JorisR - 29-05-2015

Loov Wrote:
JorisR Wrote:Gratis tip: eet je vol met tapas in de stad voor je gaat festivallen. En Benny's is een goeie burgertent die geen bal kost, goed voor katervoer dus en midden in centrum.

Kiosko tegenover het station heeft de beste hamburgers in de wereld!!!!!!

Nou nee, die vond ik niet zo.

Enzo Wrote:
Uplift Wrote:2011 en 2012 hier.

Sindsdien altijd een goeie reden gehad om niet te gaan, maar steeds meer denk ik dat die redenen niet goed genoeg waren. Hoewel de editie van 2012 uiteindelijk wel een beetje teleurstelde door de afzeggingen van 4 van de 5 namen die ik het meeste wou zien.
Ik ook 2011 en 2012. Vooral afzeggen van Guided By Voices was jammer.

En Björk niet te vergeten...


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Melliw Naj Wrote:
Uplift Wrote:Dat, en de verhuis van de ATP stage. Vind ik nog steeds niet kunnen.

Ik weet niet waar hij eerst stond maar de plek waar hij nu staat vind ik aardig fijn, hij ligt een beetje afgelegen.
Dat was toen sowieso nog tien keer fijner. Kleiner podium ook.


Primavera Sound - Piet Knaak - 29-05-2015

Ik ging in 2011 voor het eerst naar Lowlands, wat tevens mijn eerste festival ooit was. Sindsdien is het een beetje uit de hand gelopen. BKS wordt nu het derde festival dat ik drie jaar achter elkaar bezoek. Langer dan dat ben ik nog niet loyaal gebleven aangezien de Lowlands liefde wel weer over is en Rock en Seine zal hem niet worden dit jaar.

Ik weet dat sommige mensen hier liever minder festivals hebben om allerlei redenen maar ik vind het heerlijk om een paar keer in de zomer even een weekendje bandjes te kijken. Hopelijk volgend jaar dus ook in zonnig Barcelona.


Primavera Sound - yomthorke - 29-05-2015

De macht van de dronegestapo reikt inmiddels zover dat mensen zich gaan excuseren als ze een festival bezoeken.


Primavera Sound - Piet Knaak - 29-05-2015

Nee hoor, geen excuus. Maar ik kom graag op voor festivals. Het afzeiken van festivals die niet één of andere buitenaardse ervaring beloven is dit jaar wel erg hard toegenomen. Toen Graz 2.0 net begon was het nog acceptabel om te zeggen dat je naar Lowlands gaat voor de muziek. Nu zijn we zover dat bijna geen één festival nog goed is tot en met quotes als "festivals moeten dood" aan toe.

Een festival blijft uiteindelijk gewoon een weekend bandjes kijken voor een over het algemeen concurrerende prijs ten opzichte van losse zaal shows bezoeken. Dus dat er muziekliefhebbers zijn die dit liever zien verdwijnen ten faveure van meer zaalshows is me best een raadsel. Wat mij betreft moet live muziek toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk mensen. En festivals verlagen die drempel aanzienlijk. Zeker voor mensen die in de middle of nowhere wonen en niet echt goede mogelijkheden hebben om tig concerten te bezoeken.


Primavera Sound - Enzo - 29-05-2015

Ik ga ook graag naar festivals, maar voor mij heeft het vooral meerwaarde als je een reeks van favoriete of verrassende acts achter elkaar hebt waardoor je in een soort van licht euforische stemming terechtkomt . Zoals vroeger op Pukkelpop enkele malen, beide keren Primavera en bijvoorbeeld Off in 2013.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Festivals zijn net niet drempelverlagend. De totale kost van een bezoek aan festivals voor de bandjes die je wil zien, kan niet meer opwegen tegen de kost van losse zaalshows. Zowel financieel als sociaal is het een grotere stap om je favoriete muziek op festivals te zien. Marketing en gemakzucht zijn meestal de reden dat toch voor festivals wordt gekozen.

We hebben natuurlijk die discussie al gehad en mijn referentiekader is zowat de gemiddelde leeftijd hier op Graz, niet een scholier die amper over vervoer beschikt en geld van zijn/haar ouders krijgt voor festivals maar niet voor losse shows (want alle vrienden gaan, etc.).


Primavera Sound - hythloth - 29-05-2015

Je raakt ook verwender des de langer dat je meedraait, hè. Mijn eerste festival was in 2007 en ik blijf het nog steeds te gek vinden, maar ik kijk wel op van alle corpsballen en 18-jarigen met hun selfie sticks. En het live-landschap is ook echt wel veranderd.


Primavera Sound - hythloth - 29-05-2015

Uplift Wrote:Zowel financieel als sociaal is het een grotere stap om je favoriete muziek op festivals te zien. Marketing en gemakzucht zijn meestal de reden dat toch voor festivals wordt gekozen.

Hoe bedoel je sociaal? Want in mijn ervaring is het juist makkelijker om mensen te overhalen om bijv. een festival dagticket te scoren tegenover een losse zaalshow, zelfs al is die laatste goedkoper.


Primavera Sound - yomthorke - 29-05-2015

Here we go again Big Grin

Bij mij speelt de keuze tussen festivals en zaalshows helemaal niet. Ik ga door het jaar heen naar verschillende zaalshows. In de zomer kies ik vaak tussen een vakantie of een muziekfestival. En dan is in mijn geval de keus snel gemaakt. En bovendien, een muziekfestival beleven met een groep vrienden is gewoon heel tof. Dan hoeft van mij niet iedere band 100% Graz-proof te zijn, anders ben je de hele dag heen en weer aan het rennen. Je wilt ook gewoon een keer een biertje kunnen drinken.


Primavera Sound - Piet Knaak - 29-05-2015

yomthorke Wrote:Here we go again Big Grin

Ga je vanaf vandaag vijf jaar weg van Graz zul je bij je terugkomst de zelfde discussie weer kunnen oppakken Tongue


Primavera Sound - meisbaer2 - 29-05-2015

Mijn zusje en haar man zitten nu ook in Barcelona. Ik zag wel een berichtje dat ze de wachtrij van Sun Kil Moon maar hadden opgegeven, was veel te druk?
En dat je van het strand af de soundcheck van The Replacements kon horen.
Lijkt me wel een fijne combi, mooie stad, goede muziek.

Al iemand de livestream uitgeprobeerd? Er zijn nu herhalingen/stukjes van gisteren te zien. Zondag in ieder geval proberen Fucked up, Neubauten en Babes in Toyland mee te pakken :-)
http://live.primaverasound.com/


Primavera Sound - Wailer - 29-05-2015

Iedereen veel plezier op PS


Primavera Sound - Snackbarharses - 29-05-2015

Disappears!

We hebben de eerste vette vis van vrijdag alweer te pakken.