Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - BigBird - 28-05-2015

Ik verwacht dat Tool de eerste naam is die ze gaan bekend maken voor de 2016 editie.


Primavera Sound - Uplift - 28-05-2015

Te groot voor PS.


Primavera Sound - Uplift - 28-05-2015

Björk zou goed kunnen.


Primavera Sound - BigBird - 28-05-2015

Uplift Wrote:Te groot voor PS.

hahahahaha Tool is nou niet echt mainstream hoor, een prog/metalband uit de jaren 90.
Een Arcade Fire, die waren was groot afgelopen jaar, massale opkomst. Alleen Radiohead of Bjork zullen die aantallen halen. Enige 'grootte' aan Tool zal zijn dat ze 10 jaar geen nieuwe plaat hebben uitgebracht, meer niet. Dat zal wat meer volk trekken. Maar om nou te zeggen te groot voor Primavera......


Primavera Sound - Uplift - 28-05-2015

Zelfs al zou PS die productie zomaar kunnen trekken, de balans doelpubliek-gage raakt nooit in evenwicht.


Primavera Sound - BigBird - 28-05-2015

Kwa gage zullen ze zeker hoog gaan zitten, maar rond de miljoen toch niet? Ton of 6 a 7 voor optreden?


Primavera Sound - Uplift - 28-05-2015

Zeker. En PS is geen echte major, hé. Die werken haast nooit met zo'n gages. Neil Young en The Cure waren uitzonderingen.


Primavera Sound - Roel87 - 28-05-2015

Logistiek is het wel lekker allemaal op z'n Spaans Tongue .


Primavera Sound - Willie - 29-05-2015

Jep, maar de minste dag was al met al best wel vet.


Primavera Sound - Loov - 29-05-2015

HOE WAS ANTONY?

Sun O))) + Electric Wizard.
Viet Cong + Ought.
Antony & The Johnsons.

En dat is dan een mindere dag. Volgend jaar ga ik er weer zijn.


Primavera Sound - Snackbarharses - 29-05-2015

Kunnen we dit topic de komende dagen samenvoegen met het 'concerten in 2015 die het vermelden waard zijn'-topic?

Electric Wizard
Sunn O)))
The Replacements

Godverdomme wat was dat Sunn O))) een idiote duivelsuitdrijving...


Primavera Sound - Snackbarharses - 29-05-2015

Ik heb Antony gemist. En Ought ook. Het kon niet anders.


Primavera Sound - BigBird - 29-05-2015

Melliw Naj Wrote:Het is een stuk rustiger dan een jaar geleden

het Arcade Fire effect


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

Diagonaal lezen krijgt een nieuwe betekenis voor mij bij dit topic.


Primavera Sound - JorisR - 29-05-2015

Ja, ook hier door enthousiaste tweets wel wat spijt dat ik er niet bij ben dit jaar. Maar dan houd ik mezelf toch maar voor dat deze line-up voor mij iets minder de moeite is dan 2011, met Pulp, Nick Cave's Grinderman, PJ Harvey, Sufjan Stevens, Swans, Neubauten, Deerhunter, Animal Collective, Battles, Suuns, Warpaint... .Maarja, wanneer staan nu zeven van je favoriete grootheden op één festival. Misschien moet ik m'n eisen iets bijstellen. :-)

Geniet er nog van allemaal, mooi om de enthousiaste reacties te lezen. :-)


Primavera Sound - kruder - 29-05-2015

Thurston moore, FUCK wat was dat goed zeg, lekker.


Primavera Sound - Roel87 - 29-05-2015

Begonnen met Panda Bear. Fijne opening in een inderdaad waanzinnig gebouw.

Aangezien ik Viet Cong die avond ervoor al in de Apolo zag (goed!! ; wel bizarre prijzen in die zaal) heb ik gekozen voor Giant Sand. Dat over het algemeen wat te middle-of-the-road klonk; maar was best oké.

Vervolgens naar The Replacements op het Primavera-podium. Ga dat zien in Paradiso aanstaande zaterdag. Verrassend strak.

Snel door naar de overkant om nog zo goed mogelijk te staan bij Antony. Waanzinnig mooi, zowel qua muziek als visueel. Al werd het eerste deel wat ontsierd door een praatgraag Spaans groepje (hoezo hebben alleen Nederlanders die naam?). Gelukkig vertrokken die na enige tijd en was het uiteindelijk toch behoorlijk stil gedurende het concert.

Ondertussen sloeg de vermoeidheid aardig toe, maar Sunn O))) mocht niet worden gemist. Al trillend de nacht in; intense ervaring!!

Daarna was de koek echt op, dus geen Electric Wizard meer voor mij. Al met al een mooie eerste dag met Antony als klapper.

Festival zelf is logistiek gezien echter wel een ramp. En met name de kwaliteit en kwantiteit van de voedselkraampjes is om te huilen. In dat opzicht verlang je wel terug naar een goed georganiseerd Nederlands festival. Half doorbakken patat voor 4 euro kan echt niet. Sowieso is alles belachelijk overpriced, maar daar proberen we dan maar even wat minder op te letten.


Primavera Sound - Loov - 29-05-2015

Roel87 Wrote:Festival zelf is logistiek gezien echter wel een ramp. En met name de kwaliteit en kwantiteit van de voedselkraampjes is om te huilen. In dat opzicht verlang je wel terug naar een goed georganiseerd Nederlands festival. Half doorbakken patat voor 4 euro kan echt niet. Sowieso is alles belachelijk overpriced, maar daar proberen we dan maar even wat minder op te letten.

In die rare overdekte food plein helemaal achteraan (richting ingang) stond 2 jaar op rij een durum/kebab dingetje waar je echt goed kon eten voor 5 euro. Weet niet of hij er nog staat. Wat ik ook wel 's deed was naar de supermarkt naast het terrein daar broodje halen met beleg en die in een tasje mee nemen. Supermarkt is echt 5 minuten lopen van de ingang. En eten mag gewoon mee het festival op.


Primavera Sound - BigBird - 29-05-2015

Roel87 Wrote:Festival zelf is logistiek gezien echter wel een ramp. En met name de kwaliteit en kwantiteit van de voedselkraampjes is om te huilen. In dat opzicht verlang je wel terug naar een goed georganiseerd Nederlands festival. Half doorbakken patat voor 4 euro kan echt niet. Sowieso is alles belachelijk overpriced, maar daar proberen we dan maar even wat minder op te letten.

Gelukkig maakt de locatie aan zee en het goede programma veel goed, maar wat het eten/drinken betreft ben ik het met je eens. Betalen met cash ipv muntjes/bonnen, en een barsysteem uit de middeleeuwen kan gewoon echt niet meer. Dat vond ik vorig jaar enige minpunt aan Primavera.


Primavera Sound - Uplift - 29-05-2015

PS-gangers die er wat van kennen, nemen gewoon eten mee inderdaad. En drie jaar terug was dagelijks iets warms eten best wel nog doenbaar.


Primavera Sound - BigBird - 29-05-2015

Ik nam me altijd paar slices pizza mee van bakkertje, en flinke tonijnstokbrood. Teer je halve dag. En op terrein nog 1 a 2 gegrilde burgers, waren prima te doen.


Primavera Sound - Roel87 - 29-05-2015

Ga vandaag idd eerst even naar de supermarkt. Morgen heeft dat echter geen zin met Swans in het auditorium in het verschiet.


Primavera Sound - Willie - 29-05-2015

Die kebab is prima, verder eet ik wat vroeg en dan nog wat laat, in ieder geval niet als de rest eet. Patat moet je er sowieso niet kopen, verder vind ik de prijzen altijd wel meevallen, maar ze hebben de pasta toko weggehaald gvd. En geen broodjes ham.


Primavera Sound - Roel87 - 29-05-2015

Zijn in NL natuurlijk ook wel verwend op Lowlands en met name BKS.


Primavera Sound - JorisR - 29-05-2015

Gratis tip: eet je vol met tapas in de stad voor je gaat festivallen. En Benny's is een goeie burgertent die geen bal kost, goed voor katervoer dus en midden in centrum.