Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Stefan - 12-11-2014

Hehe als ze een bands als Foo Fighters boeken kunnen ze beter meteen stoppen. Gelukkig staan ze de 30e in Dublin.


Primavera Sound - Stefan - 13-11-2014

Kom ik weer met mijn Ride, maar wel opvallend dat Mark Gardener tweets over Ride retweet.


Primavera Sound - Roger - 13-11-2014

Stefan Wrote:Kom ik weer met mijn Ride, maar wel opvallend dat Mark Gardener tweets over Ride retweet.

En dat er de laatste dagen veel clips van Ride door RideOfficial op YouTube geplaatst worden: https://www.youtube.com/channel/UCIesQAH8Z8SbA2rR6Ujx_Xw


Primavera Sound - Bas - 18-11-2014

ride...
https://twitter.com/arnausabate/status/534649133605593088


Primavera Sound - BigBird - 18-11-2014

Gezien de bijzondere aankondiging zullen die wel headlinen?
Verder kan ik er niks mee, weer n shoegaze-reunie.


Primavera Sound - Aron - 18-11-2014

Oh God, laat die een Europese tour doen.


Primavera Sound - Snackbarharses - 18-11-2014

Geen fotosoep? Ik blijf nog even sceptisch.


Primavera Sound - Camiel46 - 18-11-2014

Vet, maar de kans op een Oasisreünie nu dan wel weer tot onder het nulpunt gedaald.


Primavera Sound - Willie - 18-11-2014

BigBird Wrote:Gezien de bijzondere aankondiging zullen die wel headlinen?
Verder kan ik er niks mee, weer n shoegaze-reunie.

Niets mee? Nowhere wel eens beluisterd?


Primavera Sound - e10ne - 18-11-2014

Ja! Ride Awesome. Hopelijk ook in Nederland te zien aankomend jaar. BKS?


Primavera Sound - Indiaantje89 - 18-11-2014

Tof, ik hoop dat BKS ze durft te boeken!


Primavera Sound - BigBird - 18-11-2014

Willie Wrote:
BigBird Wrote:Gezien de bijzondere aankondiging zullen die wel headlinen?
Verder kan ik er niks mee, weer n shoegaze-reunie.

Niets mee? Nowhere wel eens beluisterd?

Ja, en het doet me niets. Ik kan er niet warm of koud van worden. Muzikaal wel aardig, maar weet me totaal niet te pakken. Als ze op Primavera of BKS spelen zal ik wel gaan kijken als er niks anders spannends speelt.


Primavera Sound - Stefan - 18-11-2014

Creation Records hinte er gister al naar op Facebook. Laat het waar zijn..


Primavera Sound - Martijn - 18-11-2014

Dat zou echt geweldig zijn, maar hoop dan nu wel dat zij ook in Porto zullen staan. Want zoals het er nu uitziet staan the Strokes alleen maar op de editie in Barcelona.


Primavera Sound - Uplift - 18-11-2014

Dat is toch echt treurig, zo'n dingen.


Primavera Sound - Aron - 18-11-2014

Uplift Wrote:Dat is toch echt treurig, zo'n dingen.
Believe the hype


Primavera Sound - Uplift - 18-11-2014

Dat weiger ik dus. Zelfs een The Smiths reünie zou me niets doen. En verder: hoe meer in het verleden je duikt, hoe groter de illusie.

Pulp in 2011 kon ik nog smaken, want een half decennium later was Jarvis Cocker nu eenmaal z'n oude zelf. Maar Afghan Whigs een jaar later bleek al behoorlijk dramatisch (ik snap de huidige hype daarrond überhaupt niet).

Reünies zijn schadelijk voor de muziekscene en brengen in essentie een slecht product op de markt. Dat is zoals Sven Gatz minister van cultuur maken of Guus Hiddink Nederlands bondscoach of een zoveelste film-remake lanceren. Het zijn gebrek-aan-beter-surrogaten die de belangen van enkelen dienen, daar waar shocktherapie de muziekscene echt van dienst zou zijn. Het is wachten op een festival of programmator die consequent reünies weigert, tenzij er nieuwe albums aan verbonden zijn natuurlijk.


Primavera Sound - BigBird - 18-11-2014

Uplift Wrote:En verder: hoe meer in het verleden je duikt, hoe groter de illusie.

Dat ligt denk ik ook aan de band zelf. Blur, Slowdive, Pulp, etc hebben steengoede optredens gegeven. Even los wat je van de muziek vindt. Faith No More was paar jaar terug ook briljant op Pukkelpop. En Ride zal ongetwijfeld een goede live-band zijn. Alleen muzikaal doet het me niks. Als andere mensen ervan kunnen genieten, prima toch, daar draait het om.


Primavera Sound - e10ne - 18-11-2014

Swans is in principe ook een reünie. Dus zo heel slecht is het niet persé hoor.


Primavera Sound - Loov - 18-11-2014

Ik vind een reünie van Swans, Slint of een Slowdive nog best wel leuk. Die komen even en gaan weer. Maar dan moet je wel echt weg gaan of weer een plaat maken. Daarom vond ik Black Sabbath ook zo tof dit jaar, hebben met 13 gewoon een gruwelijke plaat afgeleverd. God is deaadddd!!!

Maar Ride zullen we op LGW May Day of BKS zien.


Primavera Sound - Snackbarharses - 18-11-2014

e10ne Wrote:Swans is in principe ook een reünie. Dus zo heel slecht is het niet persé hoor.
Dat 'in principe' kun je wel weglaten. Het is gewoon een reünie. Maar dan wel één die niet op het oude werk leunt.


Primavera Sound - Willie - 18-11-2014

Neutral milk hotel in Tivoli was ook al zo intiegelijk slecht, waardoor de muziekindustrie nu compleet verziekt is.


Primavera Sound - Piet Knaak - 18-11-2014

Pfoe, laat die alsjeblieft naar Nederland komen.


Primavera Sound - Lunagaze - 18-11-2014

Swans vindt ik niet echt in het 'reünie' rijtje slowdive, my bloody valentine, neutral milk hotel, slint passen. Sinds 2010 hebben ze 3 albums uitgebracht en toeren ze vrijwel constant. Bij de andere genoemde bands is meer het spekken van de lege kas / portemonnee de motivatie om weer te toeren. Ik denk dat de korte MBV reünie ook mede de trigger is geweest voor andere 'reünie' shoegaze bands als slowdive, swervedriver en ride (geruchten). Stille hoop op Ride voor BKS...


Primavera Sound - Piet Knaak - 18-11-2014

Swans is nu wellicht niet meer een reünie te noemen. Maar ze hebben wel tussen 1997 en 2010 stilgestaan. Enige verschil is dat ze met hun terugkomst ook albums zijn gaan maken en inmiddels alweer vier jaar actief zijn. En aangezien Uplift roept dat reünie bands de muziek business vergallen of wat dan ook rijmt dat niet met zijn adoratie voor Swans.