Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Schobbeyak - 12-06-2014

Goh, dat is toevallig. Gister voor het eerst in 2 jaar weer eens Who will cut our hair when we're gone opgezet.


Primavera Sound - Roel87 - 16-06-2014

Even wat praktische vragen met het oog op boeken appartement voor 2 personen.

Misschien iemand wat algemene tips?

Iets specifieker. Is het sowieso aan te raden om echt in de buurt van het festivalterrein te bivakkeren (lees: wijk Barceloneta), of valt iets meer richting het centrum ook prima te combineren met het festival?

Wil op dindsdag 26 mei (pre-party begint op woensdag toch?) aankomen en zaterdag 06 juni (korte vakantie in Barcelona opeenvolgend) weer terugvliegen.


Primavera Sound - Loov - 16-06-2014

Roel87 Wrote:Even wat praktische vragen met het oog op boeken appartement voor 2 personen.

Misschien iemand wat algemene tips?

Iets specifieker. Is het sowieso aan te raden om echt in de buurt van het festivalterrein te bivakkeren (lees: wijk Barceloneta), of valt iets meer richting het centrum ook prima te combineren met het festival?

Maakt geen fuck uit waar je bivakeerd. Barcelona heeft goed openbaar vervoer en in het weekend rijden de metro's de hele nacht (alleen op de woensdag en donderdag dus even behelpen). Maar taxi's zijn ook redelijk goedkoop. Ik heb zelf geen kennis van zaken betreft hostel's maar volgens mij het Snackbar, Willie of Joris wel wat mooie tips.

Quote:Wil op dindsdag 26 mei (pre-party begint op woensdag toch?) aankomen en zaterdag 06 juni (korte vakantie in Barcelona opeenvolgend) weer terugvliegen.

Klinkt als een mooie trip. Vorig jaar begon er al iets op dinsdag maar dat kwam omdat de Polen en Sony geld over hadden.


Primavera Sound - Stefan - 16-06-2014

Er gaat vanaf het festival op donderdag en vrijdag een bus naar Plaça de Catalunya en op zaterdag rijdt de metro de hele nacht. Geen idee of die bus gratis is, maar het centrum is dus wel zeker een optie. Barceloneta ligt ver van het festival af. Er gaat wel een tram naartoe die op donderdag en vrijdag vanaf 05.00 die kant opgaat. Pre-party's beginnen zelfs al op maandag.


Primavera Sound - Snackbarharses - 16-06-2014

Waar je zit maakt inderdaad geen fluit uit. Festival is goed te bereiken met metro of tram en als je lekker lang doortrekt kun je ook op vrijdag- en zaterdagochtend al gewoon met de eerste metro's mee.

Maar ik ben al 6 jaar naar hetzelfde hostel geweest waar je tussen de binnenstad en het festivalterrein zit, nabij die grote rotonde van Gloriès. Dat bevalt prima, want het is ook lopend te doen (half uurtje).


Primavera Sound - Roel87 - 16-06-2014

Dank heren.

Ah, dacht dat het noorden van Barceloneta juist op loopafstand van het terrein ligt Tongue . Maar nu ik weet dat het OV ook 's nachts goed te doen is kan ik mijn zoekgebied wat verruimen.

Ondertussen wat aan het zoeken via Airbnb, maar blijft lastig inschatten wat nu echt een goede deal is. Oppervlak maakt in principe niet veel uit, maar een schoon appartement met een acceptabele keuken zijn wel een must.

Dit leek op het eerste gezicht bijvoorbeeld prima: https://www.airbnb.nl/rooms/2654776 . Maar na het lezen van de laatste recensie snel doorgestreept.


Primavera Sound - Piet Knaak - 16-06-2014

Snackbarharses Wrote:Waar je zit maakt inderdaad geen fluit uit. Festival is goed te bereiken met metro of tram en als je lekker lang doortrekt kun je ook op vrijdag- en zaterdagochtend al gewoon met de eerste metro's mee.

Maar ik ben al 6 jaar naar hetzelfde hostel geweest waar je tussen de binnenstad en het festivalterrein zit, nabij die grote rotonde van Gloriès. Dat bevalt prima, want het is ook lopend te doen (half uurtje).

Heb je in zo'n hostel nou je eigen kamer? Vaak zijn ze wel goedkoper valt me op maar werken ze met slaapzalen.


Primavera Sound - BigBird - 16-06-2014

Ik zit in de wijk El Borne, en dat is ook prima ligging. Lekker rustig en niet te druk. Alleen was ijn hotel erg gehorig, dus zal er volgende keer niet slapen. Liefst ook hostel, en dan ook eigen kamer.


Primavera Sound - Willie - 16-06-2014

Voor Roel: Nee, Barceloneta is niet op loopafstand, daar ben je echt wel een uurtje zoet mee, ook word je volgens mij ook voorgelogen omtrent de metro. Volgens mij hebben ze het veranderd, maar dit jaar gold voor doordeweeks een eindtijd van 00.00 uur, vrijdag 02.00 en zaterdag de hele nacht en zondag weer 00.00 u.

Wel gaat er een bus naar placa catalunya, die gaat rechtstreeks, al duurt de reis nog wel vrij lang, omdat het stoplichtensysteem gewoon doorgaat 's nachts, maar verder werkt het prima en kostte de bus dit jaar een euro (vorig jaar nog 2). Taxi's zijn overigens niet veel sneller, want gaan over dezelfde weg, trekken alleen wat sneller op zodat je een keertje minder stilstaat, ben je wagenziek is een taxi sowieso af te raden. En om een taxi moet je vechten bij de afrit van de snelweg, heel handig.

Dus pak of iets in de buurt van Placa Catalunya of iets in de buurt van het festivalterrein, maar als je zo lang al jou gaat opteer ik voor het eerste. Of gewoon in de buurt van de gele lijn als je toch de hele nacht doorhaalt, metro's rijden namelijk weer om 5 uur.


Primavera Sound - Willie - 16-06-2014

Piet Knaak Wrote:Heb je in zo'n hostel nou je eigen kamer? Vaak zijn ze wel goedkoper valt me op maar werken ze met slaapzalen.

Dat ligt er aan of ze ze hebben. Ik had dit jaar wel een eigen kamer, op tijd geboekt, kostte me 22 euro per nacht, douche en toilet uiteraard wel op de gang. Losse bedden waren 15 euro per nacht (volgens mij 12 als ik dat in januari zou hebben geboekt) dus daar zit het verschil niet in.

Appartement is wel aan te raden, vraag maar aan Meneer de Vries hoe relax dat was (en naar ik aanneem alles goed mee is gegaan) Tongue, maar met zijn tweeën alsnog vrij prijzig, maar je hebt wel de ruimte, tijd voor het maken van een ontbijt, koffie zetten, koud bier, pizzaatje voordat je naar het terrein gaat bijvoorbeeld.

Edit: en voor meer vragen, zie dit topic, want volgens mij zijn alle vragen ondertussen wel beantwoord Big Grin


Primavera Sound - Roel87 - 16-06-2014

Nu ik een beetje rondkijk denk ik dat een klein appartement voor 2 personen voor 50 euro per nacht wel moet kunnen lukken. En aangezien ik ook na het festival nog enige dagen in de stad wil verblijven is die luxe van een appartement natuurlijk wel extra fijn.

En zal dit topic ook nog even doorspitten idd.


Primavera Sound - BigBird - 16-06-2014

Ik zat dus op 10 minuten lopen van Arc Triomph, en pakte daar metro naar Glories. Was dik 5 minuten in metro en vandaar de tram naar festivalterrein, kleine 10 minuten.
En terug heb ik 2 keer een taxi gepakt, ben je voor 9 euro weer thuis.


Primavera Sound - MeneerDeVries - 16-06-2014

Metro´s rijden vanaf 05:00 alweer, dus als je lekker die-hard het festival uitdanst heb je daar geen last van.


Primavera Sound - Snackbarharses - 16-06-2014

Piet Knaak Wrote:
Snackbarharses Wrote:Waar je zit maakt inderdaad geen fluit uit. Festival is goed te bereiken met metro of tram en als je lekker lang doortrekt kun je ook op vrijdag- en zaterdagochtend al gewoon met de eerste metro's mee.

Maar ik ben al 6 jaar naar hetzelfde hostel geweest waar je tussen de binnenstad en het festivalterrein zit, nabij die grote rotonde van Gloriès. Dat bevalt prima, want het is ook lopend te doen (half uurtje).

Heb je in zo'n hostel nou je eigen kamer? Vaak zijn ze wel goedkoper valt me op maar werken ze met slaapzalen.
In Barcelona Urbany hebben ze 4- 6- en 8-persoons slaapkamers. De laatste jaren hebben we met onze groep altijd een hele kamer voor ons alleen gehad. Maar met 2 man heb je dat natuurlijk niet.


Primavera Sound - Loov - 16-06-2014

Pfoe ik zou absoluut niet gaan zitten bij Catalunya. Druk en meh. Liever slapen wat uit het centrum en dan zelf het centrum in gaan.


Primavera Sound - Loov - 16-06-2014

BigBird Wrote:Ik zat dus op 10 minuten lopen van Arc Triomph, en pakte daar metro naar Glories. Was dik 5 minuten in metro en vandaar de tram naar festivalterrein, kleine 10 minuten.
En terug heb ik 2 keer een taxi gepakt, ben je voor 9 euro weer thuis.

Waar zat je? Dat klinkt verre van logisch.


Primavera Sound - Roel87 - 16-06-2014

Barts is in principe de zaal tijdens de pre-party toch? Dat is sowieso wel een stukje verwijderd van het festivalterrein zo te zien. Maar ergens op de lijn daartussen (en dan meer richting festivalterrein) zou ik acceptabel moeten zitten toch?


Primavera Sound - Snackbarharses - 16-06-2014

Roel87 Wrote:Barts is in principe de zaal tijdens de pre-party toch? Dat is sowieso wel een stukje verwijderd van het festivalterrein zo te zien. Maar ergens op de lijn daartussen (en dan meer richting festivalterrein) zou ik acceptabel moeten zitten toch?
Barts (met daar tegenover de Apolo) is prima lopend te doen vanaf de Ramblas. Er stopt daar ook een metro voor de deur (station Parallel).

Daar zo'n beetje tussenin zit je prima voor het festival en de dingen in de binnenstad, Over de Avinguda Diagonal loopt een goede tramverbinding naar het festival.


Primavera Sound - Roel87 - 16-06-2014

Merci.


Primavera Sound - Willie - 16-06-2014

Loov Wrote:Pfoe ik zou absoluut niet gaan zitten bij Catalunya. Druk en meh. Liever slapen wat uit het centrum en dan zelf het centrum in gaan.

Hardstikke rustig 's nachts, het is dan wel passeig de gracia kant op en niet richting Ramblas. Vond het in de buurt van de Sagrada familia een stuk drukker 's nachts.


Primavera Sound - BigBird - 16-06-2014

Loov Wrote:
BigBird Wrote:Ik zat dus op 10 minuten lopen van Arc Triomph, en pakte daar metro naar Glories. Was dik 5 minuten in metro en vandaar de tram naar festivalterrein, kleine 10 minuten.
En terug heb ik 2 keer een taxi gepakt, ben je voor 9 euro weer thuis.

Waar zat je? Dat klinkt verre van logisch.

Carrer de Girona heet de straat. Was echt in no-time op terrein.


Primavera Sound - Stefan - 02-07-2014

Slowdive - When The Sun Hits en Golden Hair

http://concert.arte.tv/fr/slowdive-au-primavera-sound


Primavera Sound - Bas - 08-07-2014

https://www.facebook.com/soniccathedral.uk/photos/a.155221064497509.25641.142555642430718/801204939899115/?type=1


Primavera Sound - Willie - 08-07-2014

Geil.


Primavera Sound - Aron - 08-07-2014

Nu zet ik er wel degelijk ook al mijn hoop op.