Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - halfempty/full - 03-06-2014

Roel87 Wrote:Kunnen ze er op BKS nog mooi 2 schrappen...

Speelde ze op Primavera een uur?


Primavera Sound - Snackbarharses - 03-06-2014

halfempty/full Wrote:
Roel87 Wrote:Kunnen ze er op BKS nog mooi 2 schrappen...

Speelde ze op Primavera een uur?
Ja, een uur.


Primavera Sound - MeneerDeVries - 03-06-2014

Ik ben op het festival slechts één nederlands sprekend persoon tegengekomen, naast mijn vrienden. Ik stond bij Black Lips met een dronken belg die eruit zag als een piraat, een brandende peuk met de verkeerde kant in zijn mond stopte en mij een biertje en een halve joint gaf. Iemand? Verder zat in zondagavond in Barts op het balkon achter Nederlanders dacht ik.

Dan een top vijfje:
1. Ty Segall
2. Darkside
3. Slowdive
4. Neutral Milk Hotel
5. Charles Bradley, Kendrick Lamar of Shellac. Ja sorry, is moeilijk weet je.

Verder Colin Stetson, Real Estate, The Ex, Chvrces, Lunice, John Grant, Loop, Pixies, Jagwar Ma, Laurent Garnier, Television, Earl Sweatshirt, Blood Orange, Black Lips, Daniel Avery en DJ Coco op het festival gezien. En zondag Barts dus, vooral Grouper was fijn daar.


Primavera Sound - MeneerDeVries - 03-06-2014

MeneerDeVries Wrote:Ik ben op het festival slechts één nederlands sprekend persoon tegengekomen, naast mijn vrienden. Ik stond bij Black Lips met een dronken belg die eruit zag als een piraat, een brandende peuk met de verkeerde kant in zijn mond stopte en mij een biertje en een halve joint gaf. Iemand? Verder zat in zondagavond in Barts op het balkon achter Nederlanders dacht ik.

Dan een top vijfje:
1. Ty Segall
2. Darkside
3. Slowdive
4. Neutral Milk Hotel
5. Charles Bradley, Kendrick Lamar of Shellac. Ja sorry, is moeilijk weet je.

Verder Colin Stetson, Real Estate, The Ex, Chvrces, Lunice, John Grant, Loop, Pixies, Jagwar Ma, Laurent Garnier, Television, Earl Sweatshirt, Blood Orange, Black Lips, Daniel Avery en DJ Coco op het festival gezien. En zondag Barts dus, vooral Grouper was fijn daar.

Ik mocht de belg in kwestie wel enorm trouwens, voor het geval ik hem nu perongeluk beledig.


Primavera Sound - BigBird - 03-06-2014

Future Islands was trouwens ook bruut. Pitchfork was afgeladen vol.

Overigens viel Barcelona me als geheel tegen. Veel mooie wijkjes en gebouwen gezien, vriendelijke mensen en lekker eten, maar geen 'wow-gevoel' gekregen. Daarvoor vond ik het te druk en touristisch. En de Chinezen zijn ook massaal aanwezig. Is het niet een restaurantje, dan wel een winkeltje mer goedkope textiel en souvenirs.


Primavera Sound - Snackbarharses - 03-06-2014

Een top 10:

01. Slowdive
02. Ty Segall (Apolo show, op het terrein zelf heb ik hem niet gezien)
03. Loop
04. Kronos Quartet
05. The Dismemberment Plan
06. Chrome
07. The Twilight Sad (gedeelde 7e plaats voor de full band show op het terrein en de ingetogen set in het park)
08. The Ex (gedeelde plek voor de zaalshow en de festivalshow)
09. Cloud Nothings
10. Föllakzoid

Op dit festival valt een briljante show van Julia Holter gewoon buiten je top 10, ongehoord eigenlijk. Slint en GY!BE hadden ook moeiteloos een top 10 notering kunnen halen, maar die shows heb ik vanwege het waanzinnige aantal clashes maar voor de helft kunnen zien. Ook Shellac, PAUS, Lee Ranaldo & the Dust, Nine Inch Nails en Brian Jonestown Massacre waren erg goed en zouden op bijna ieder ander festival gewoon je hoogtepunt zijn.

Maar op Primavera staat gewoon geen maat. Of zoalseen mede-Primaveraganger het verwoordde toen onze aanwezigheid op de editie van 2015 aan de orde kwam: "niet gaan is gewoon geen optie".

Dé tegenvaller was Television. Ze speelden Marquee Moon netjes na (wel in een andere volgorde), maar dat was zo zouteloos, ongeïnspireerd en zonder speelplezier dat ik liever de plaat opzet dan ze live zie. Maar ja, ik heb nu wel Tom Verlaine gezien en ergens had ik het ook voor geen goud willen missen.

En voor wie dit jaar nog twijfelt over Best Kept Secret of Pukkelpop omdat Slowdive daar staat: GA SLOWDIVE ZIEN! Na dat waanzinnige slot met When the Sun Hits, She Calls en de Syd Barrett-cover Golden Hair liep ik een uur in extase over het terrein.


Primavera Sound - Uplift - 03-06-2014

BigBird Wrote:Overigens viel Barcelona me als geheel tegen. Veel mooie wijkjes en gebouwen gezien, vriendelijke mensen en lekker eten, maar geen 'wow-gevoel' gekregen. Daarvoor vond ik het te druk en touristisch. En de Chinezen zijn ook massaal aanwezig. Is het niet een restaurantje, dan wel een winkeltje mer goedkope textiel en souvenirs.
Barcelona is dan ook een kutstad. Een beetje zoals Parijs. Maar dan veel te fucking klein.


Primavera Sound - Willie - 04-06-2014

Trouwens niemand hier de moeite genomen om Caetano Veloso te zien? Dat was toch wel ontzettend fijn, heerlijke sfeer, ontzettend fijne stem, goede muziek, in de basis bossanova, maar met uitstapjes.

Sowieso vond ik acts als Dr. John en Antibalas wel fijne afwisselingen tussen al het gitaargeweld.


Primavera Sound - BigBird - 04-06-2014

Jazeker, ik zat lekker op de trappen te genieten. Ik wist niet dat die gast al over de 70 was, en nog zo goed uitzag en prima stem had. Muzikaal hele fijne muziek.
Dr John ook minuut of 20 gezien, prima gast ook.


Primavera Sound - JorisR - 04-06-2014

Willie Wrote:Trouwens niemand hier de moeite genomen om Caetano Veloso te zien? Dat was toch wel ontzettend fijn, heerlijke sfeer, ontzettend fijne stem, goede muziek, in de basis bossanova, maar met uitstapjes.

Sowieso vond ik acts als Dr. John en Antibalas wel fijne afwisselingen tussen al het gitaargeweld.

Ook laatste half uur van Caetano Veloso gezien, vond met name de publieksrespons indrukwekkend.


Primavera Sound - Snackbarharses - 04-06-2014

Hier zijn nog wat concerten terug te kijken:

http://concert.arte.tv/fr/primavera-sound


Primavera Sound - BigBird - 04-06-2014

Biertje van 0.4 was vijf euro, en 1.0 liter was 11 euro. Klein pilsje (meen 0.3) was 3.50


Primavera Sound - Uplift - 04-06-2014

Is dat echt zo duur geworden? Hoe kan dat nu? Dezelfde prijzen als op Scandinavische festivals... en nog eens slecht bier ook.


Primavera Sound - matthijs603 - 04-06-2014

Maar niet duurder dan in de clubs (Razzmatazz iig) in Barca.


Primavera Sound - Uplift - 04-06-2014

Razzmatazz is meer discotheek dan club. Zoals alle fucking clubs in Barcelona.

Mijn beste vriendin uit Barcelona zegt altijd: "gooi een broodrooster door een raam in Barcelona, en je raakt een dj". Ze is er zelf ook één.

Nee, die prijzen vallen niet te verantwoorden. Gelukkig is water er wel nog vrij goedkoop en kan je eten op het terrein mee nemen.


Primavera Sound - BigBird - 04-06-2014

Flesje water was twee euro, hamburger tussen 5 en 7,50 euro, pizzapunt 4 euro, falafal/gyros 6,50 euro, frietje 3,50 euro, kleine pasta 5 euro.


Primavera Sound - Loov - 04-06-2014

Bier werd je ook niet echt dronken van. Goeie kebab voor 5 euro! Was echt heerlijk. Dierenpakken zijn ook tegenwoordig hier aanwezig. Moest wel lachen toen ik iemand in een dierenpak in het Audiotorium zag zitten tijdens Kronos Quartet.


Primavera Sound - MeneerDeVries - 04-06-2014

Het was toegestaan om eten mee het terrein op te nemen, dat scheelt wel. Dop van een flesje water kon je in je broekzak doen en dan gewoon meenemen. Zelfde geldt voor kleine flesjes sterke drank, gewoon 4 per persoon in de broekzakken meesmokkelen, niemand vraagt je of je ze leeg wilt maken.


Primavera Sound - BigBird - 04-06-2014

Beveiliging was idd zo lek als mandje. Alleen wat aan buitenkant rugzak voelen en je kon doorlopen.
Bij Pinkpop wordt je nog net niet in je lul geknepen door de security.


Primavera Sound - Loov - 04-06-2014

Security op Pinkpop is dan ook wel een bitch. Nog erger dan een I Love Techno of mening hardstyle feesten. Ook de enigste plek waar me wiet ooit is afgepakt.


Primavera Sound - BigBird - 04-06-2014

Wiet gaat gewoon in onderbroek, maar soms staan er ook drugshonden.
Maar er zal eens een handgranaat ontploffen bij primavera, of schietpartij. Dan is organisatie wel mooi de lul.


Primavera Sound - Uplift - 05-06-2014

Wat een zever. Organiseer dan niets als je daarvoor bang bent. De security van PS doet wat moet en als het kan, mag het altijd wat minder zijn. We zijn hier belachelijk veel controle gewoon op festivals.


Primavera Sound - BigBird - 05-06-2014

Mij zal het ook aan m'n reet roesten dat ze amper controleren in Spanje, ik zeg alleen maar dat als het fout gaat de organisatie de lul is omdat de beveiliging (voor een evenement waar dagelijks 50.000 mensen rondopen) zwaar ondermaats is. Ben het met je eens dat we hier in Nederland zwaar zijn doorgeschoten.

Viel me trouwens op dat de security van NIN voor en tijdens het optreden langs de barriers liep, en met zaklamp schijnen op onderkant van barriers. Gingen alle barriers vooraan de rij af.


Primavera Sound - Uplift - 05-06-2014

Maar de veiligheid is überhaupt niet ondermaats; ze zou gerust nog 'lakser' mogen. Veiligheid op festivals is er voor 90% omwille van commerciële (catering) redenen.


Primavera Sound - BigBird - 05-06-2014

90% tbv catering is natuurlijk ook overdreven. En ja het is wel ondermaats als je niet gefouilleerd wordt. Het is ook ondermaats als security geen flauwvallende mensen uit publiek durft te halen, of niet weet wat te moeten doen. Bij AF zag ik dit tot 3 keer toe gebeuren.