Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Willie - 01-06-2014

Ja twilight sad, fucking intens, had de ingetogen youtube filmpjes gezien en die waren bijzonder, maar het dan ook zien maakte me gelukkig.


Primavera Sound - BigBird - 01-06-2014

Moe maar voldaan. Helaas al wakker want lawaai in hotel.
Gister de minst drukke dag van festival. Genoten van Silvia Peres Cruz, Kronos, Courtney Barnett, Caetano Veloso, Godspeed (geweldig) en NIN. Television nooit eerder beluisterd, en klonk wel aardig in zonnetje, niet denderend.

Kwa locatie, podia, programma is het idd #bestfestivalever, maar organisatorisch zijn er nog puntjes op de i te zetten. Hopeloos barsysteem (traag personeel in combi met cash betalen en geen bier of fris voortappen), te weinig eettentjes (eigenlijk alleen bij foodplein), lege sigarettenautomaten die ze niet bijvullen, slechte security(personeel). Dat doen wij in NL en BE toch gelukkig veel beter.

Verder ben ik benieuwd wat ze met terrein mainstage doen. Gigantisch groot, en daardoor matig gevuld bij acts. Zowel voor artiest als publiek ongezellig om zo te spelen. Doe dan kleiner maken en 1 podium. Zet er ook wat eettentjes neer.

Verder prima sfeer en leuke mensen (het is wel een hipsterwalhalla). Waarschijnlijk volgend jaar weer, dan denkelijk wel vip-ticket.


Primavera Sound - Snackbarharses - 01-06-2014

Willie Wrote:Ja twilight sad, fucking intens, had de ingetogen youtube filmpjes gezien en die waren bijzonder, maar het dan ook zien maakte me gelukkig.
Zo was het vorig jaar op Incubate ook. Mooi dat het ook zonder die shoegazegitaarmuren overeind blijft. En wat een zanger!


Primavera Sound - Loov - 01-06-2014

Gister was heel tof. Ik ga me vanavond nog wel naar Grouper, Cloud Nothings en Ty Segall slepen. Voor de rest heb ik geen voeten meer over.


Primavera Sound - Uplift - 01-06-2014

Wel grappig dat er veel relatieve festival-n00bs naar PS gaan omwille van het programma (terecht natuurlijk), maar het er amper 3 dagen vol houden Tongue

Ik vind dat net zo'n chill festival qua ritme en uren. Gewoon rustigaan doen tussen 14u en 17u met zwembad en aperitief. Op Dour of zo is dat geen waar hoor Tongue


Primavera Sound - Loov - 01-06-2014

Uplift Wrote:Wel grappig dat er veel relatieve festival-n00bs naar PS gaan omwille van het programma (terecht natuurlijk), maar het er amper 3 dagen vol houden Tongue

Ik vind dat net zo'n chill festival qua ritme en uren. Gewoon rustigaan doen tussen 14u en 17u met zwembad en aperitief. Op Dour of zo is dat geen waar hoor Tongue

5 nachten inmiddels in de benen he! Wink

Het is ook gewoon zo dat je op Primavera van optreden naar optreden aan het lopen bent en daardoor eigenlijk amper even zit. Wat ik normaal op festivals wel doe. Nine Inch Nails vond ik trouwens heel tof. Vrijdag en zaterdag waren overduidelijk een stuk rustiger dan de overvolle Arcade Fire donderdag. Godspeed You! Black Emperor was briljant net zoals het Kronos Quartet. En eindelijk is het lekker weer in Barcelona; heeft ff geduurd. Gelukkig heb ik nog lekker tot dinsdag.


Primavera Sound - BigBird - 01-06-2014

Het is ook veel lopen en staan, en amper zitten. Daarbij zijn we ook niet meer zo jong ;-)


Primavera Sound - Snackbarharses - 01-06-2014

Ik vind dit met name doordat ik in een hostel zit veel beter uit te houden dan op een festival met camping.


Primavera Sound - Aron - 01-06-2014

Dat er überhaupt nog geklaagd wordt. Er zijn hier die op drie dagen NIN, Godspeed!, Television, Loop, Slowdive, Arcade Fire, Dismemberment Plan en Deafheaven gezien hebben. En dan vergeet ik waarschijnlijk nog een heel aantal! Nee, hier (en Roskilde) moet ik eens dringend heen. Liefst volgend jaar, maar het zal wel over twee jaar worden.


Primavera Sound - meisbaer2 - 01-06-2014

Mijn jongste zus zit met haar verloofde in Barcelona, en van wat ik gehoord heb was Dismemberment Plan echt heel goed. Ben benieuwd of die groep ook nog eens een club tourtje gaan doen, lijkt me leuk om eens te zien.
Verder vond hij NIN erg saai(!?), maar ik neem dan ook aan dat mijn zusje hem er naartoe gesleept had, en dat zij het wel erg leuk vond :-)


Primavera Sound - Loov - 01-06-2014

NIN was verre van saai. Ik kende de muziek niet echt maar had een glimlach op me gezicht. Grouper en Angel Olsen niet kunnen halen wegens te lekkere pinto's in Barcelonetta. Zo maar wel naar Cloud Nothings en Ty Segall. Hoop dat de drukte mee valt. Dum Dum Girls en Boogarins net in het park was heel leuk.


Primavera Sound - AMST152 - 01-06-2014

Loov Wrote:NIN was verre van saai. Ik kende de muziek niet echt maar had een glimlach op me gezicht. Grouper en Angel Olsen niet kunnen halen wegens te lekkere pinto's in Barcelonetta. Zo maar wel naar Cloud Nothings en Ty Segall. Hoop dat de drukte mee valt. Dum Dum Girls en Boogarins net in het park was heel leuk.

Stond Grouper er nu ook al. Wat een waanzin toch ook weer.


Primavera Sound - Uplift - 02-06-2014

Ik begin PS toch wel een niveautje boven de rest te plaatsen. Zeker nu Roskilde in lijkt te gaan boeten aan "totaalervaring" (kots kots).

Grote kans dat ik vanaf volgend jaar of het jaar nadien opnieuw vast ga. Het meeste heb ik dan wel gezien; al dat sukkelen doorheen een verschralende clubscene wordt steeds minder aantrekkelijk als je ziet hoe sterk PS dit jaar heeft geprogrameerd (qua schema).


Primavera Sound - Willie - 02-06-2014

Mooi, met grouper kon ik dus helemaal niets, juana molina daarentegen.


Primavera Sound - Snackbarharses - 02-06-2014

CLOUD NOTHINGS!!!!!!!


Primavera Sound - Stefan - 02-06-2014

Hele avond in Barts was heel goed. Lange rij voor Apollo dus dit was hem dan. #bestfestivalever. Dit gaan ze niet makkelijk evenaren volgend jaar.


Primavera Sound - Snackbarharses - 02-06-2014

En dan is Ty Segall nog even over CN heen aan het gaan.


Primavera Sound - JorisR - 02-06-2014

Stefan Wrote:Hele avond in Barts was heel goed. Lange rij voor Apollo dus dit was hem dan. #bestfestivalever. Dit gaan ze niet makkelijk evenaren volgend jaar.

Misschien wel hoor. Alles is relatief, maar dit was niet mijn allerbeste Primavera. 2011 blijft ongeëvenaard, vorig jaar ook over de hele linie net meer sterke optredens gezien, is mijn gevoel. Kun je nagaan.

Gisteravond genoot ik het meest van Godspeed, Ty Segall, Black Lips en Courtney Barnett. Television was gênant slecht. De Nine Inch Nails-show van gister was de minste van de zes die ik afgelopen 15 jaar zag, veruit zelfs. Te vaak log en sloom. De gretigheid van vorig jaar is bij Trent alweer wat verdwenen, leek het.

Als er al iets te zeuren valt over de horeca: de kwaliteit van het eten vind ik vooral ondermaats. Bars zijn er zat, met cash betalen werkt prima, alleen donderdag rond Arcade Fire langer moeten wachten, maar dat is niet zo gek.


Primavera Sound - Snackbarharses - 02-06-2014

Wat een slagveld was Ty Segall zeg. Mooi ook dat die securitygast probeerde stagedivers te pakken en dat die steeds net op tijd het publiek in doken.


Primavera Sound - Loov - 02-06-2014

Bij het zien van de rij weer omgekeerd. Helaas. Dan maar naar Ty Segall in Paradiso. Nu nog even lekker genieten van 't weer. Ik vond deze editie ook iets minder dan vorig jaar. Maar dan nog was vrijdag een van de beste festival dagen die ik ooit heb gehad. Haleluja.


Primavera Sound - BigBird - 02-06-2014

Ligt het aan mij, of stond het geluid overal vrij zacht? Alleen bij NIN en Loop even dopjes in gehad, verder prima uit te houden overal.


Primavera Sound - Snackbarharses - 02-06-2014

Ik heb alleen oordopjes gebruikt bij The Haxan Cloak. Maar het geluid was niet overdreven zacht.


Primavera Sound - Loov - 02-06-2014

Ik vond het geluid dikke prima. Alleen in de boiler room me oordoppen gebruikt.


Primavera Sound - MeneerDeVries - 02-06-2014

Ty Segall op het festival was toch echt mijn absolute hoogtepunt. Television had ik wat meer van gehoopt. Earl Sweatshirt viel tegen. Verder eigenlijk alleen maar hoogtepunten. Slowdive, Darkside, Charles Bradley, Kendrick Lamar en NMH in het bijzonder. Gisteren alleen Barts gedaan, op het balkon. De moshpit bij Ty Segall zaterdag was zo heftig dat ik dat niet nog een keertje aan kon, maar wat een show. Ik ben er mijn telefoon verloren, maar dat kan de pret niet drukken. Briljant festival. De eurolines bus wacht op me, twee van ons vier hebben maar gewoon een vliegticket terug gekocht.


Primavera Sound - Willie - 02-06-2014

Lekker weekendje hoor, al was vorig jaar op 1 of andere manier qua gevoel wat beter, wat Loov zegt dus eigenlijk.

Maar dan nog; vette shit.

Uiteindelijk niet heel veel aanpassingen gedaan mijn schema, Julia Holter overgeslagen i.v.m. gezelligheid in het hostel met 2 Australische dames, 2 Amerikaanse jongens en een stelletje uit Canada. Geen zin om nog een keer naar het grote terrein te lopen en Warpaint ingeruild voor Antibalas, wat zeker geen straf was, dikke funk en aan de einden van de nacht wat zaken geschrapt.

Maar verder Wow, Slowdive, Chrome (goede opvoeding gezien, vader met een meisje van een jaar of 6 op zijn schouders en nog 2 zoontjes ernaast), Loop, GY!BE, Slint moet dan wel zo'n beetje de top 5 zijn (als ik de pre-shows even buiten gelaten, want The Ex was echt heel vet).

Verder gewoon nog een hoop goede dingen gezien, Nine inch nails vond ik dan weer de beste van de 3 in de afgelopen 7 jaar. Genadeloos zag ik voorbij komen, zo voelde dat inderdaad.

Arcade fire overtuigde volledig. De eerste 5 kwartier, daarna werd het grote een puinhoop, als je nu een stuk of 5 echt slechte songs heb, speel ze dan niet allemaal en Intervention niet. En stop gewoon met het aanstellerige gedrag, die mensen met maskers (de paus for crying out loud) is overbodig en Regine is een lelijke aandachtshoer. Kijk ik zit achter de drums, kijk ik sta achter de bongo's, kijk ik zit achter een piano. Dat je en niet kan drummen, niet op de bongo's kan spelen en de piano niet aanraakt is treurig. En ze kan niet zingen,

Ze was toch allang de band uitgegooid als ze niet Win zijn vrouw zou zijn geweest.

Wel mooi dat "haar" liedje Haiti een ontzettend magere respons kreeg van het publiek, dat moet toch aanvoelen als een stomp in haar maag.

Zonde, want het eerste deel was wel fijn, als ze hun megalomanie iets indammen heb je een bovenmatig genietbare show.

Maar Slowdive was het absolute hoogtepunt van het weekend, by far. Brok in de keel vanwege zo veel schoonheid en klasse, bijna huilend, pfoe, dat overkomt mij toch zelden.