Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Stefan - 13-05-2014

Capaciteit van 2010 was 27.500 per dag en die van dit jaar is 55.000. Dus om en nabij een verdubbeling is het wel. Maar ach de drukte is toch afhankelijk van de route die je loopt. Kies je dit jaar voor The Dismemberment Plan, Colin Stetson, Chrome, Superchunk, Loop etc dan zal het niet anders zijn dan in 2010. Ga je voor Arcade Fire, Warpaint, Pixies, The National dan zal het een stukje drukker zijn.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

[Image: 54vdwj.jpg]

In 2010 waren ze de 100.000 in totaal ook al gepasseerd.


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Maar capaciteit is nog geen bezoekeraantal Tongue

En het kan zijn dat ik er naast zit, maar in 2010 was het soms teringdruk (als in veel drukker dan 27.500), dat hebben ze vast zelf ook gemerkt en hebben het jaar er op een stuk bijgekocht.

Overigens zou ik wel een belletje plegen als u 2,5 keer zo veel salaris is beloofd en u krijgt maar het dubbele.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Dit staatje vermeldt de bezoekersaantallen, niet de capaciteit. Overigens vermeldt het niet of de bezoekers aan de pre- en after-feestjes op mandag t/m woensdag en zondag ook meegeteld worden.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Dit begint een Jan Smeets-achtige discussie/interpretatie te worden hahahahaha


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Snackbarharses Wrote:Dit staatje vermeldt de bezoekersaantallen, niet de capaciteit.

Onze berichten hebben elkaar gekruist, mijne was geen reactie op.

Verder maakt het ook niet zo veel uit, drukte is een gevoel.


Primavera Sound - Uplift - 13-05-2014

Enige geldige criterium is de capaciteit per dag op een afgegrensd terrein.

Anders kan je dingen interpreteren zoals dat festival in Rusland dat 600000 man trekt.

Los daarvan moet het niet veel groter worden. De indeling van het terrein vind ik dan wel weer geil, ondanks alle corporate shit die overal opduikt en die nieuwe plek voor de ATP stage. Maar iets zegt me dat ATP daar ook wel kan werken...


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Willie Wrote:Verder maakt het ook niet zo veel uit, drukte is een gevoel.
Inderdaad, en ik heb nauwelijks het gevoel dat Primavera drukker wordt. Net zoiets als met Pinkpop en Werchter. Pinkpop met 60.000 man is drukker dan een Werchter met 85.000 man.


Primavera Sound - Stefan - 13-05-2014

In 2010 was het niet normaal druk bij The XX en Grizzly Bear op Ray-Ban en Beach House op ATP was helemaal gekkenhuis. Maar de capaciteit van die twee is niet te vergelijken met Llevante of hoe het later ook heette. Daarom is er voor het gevoel weinig veranderd. En ja 2,5 keer was misschien wat overdreven. Maar genoeg over hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn.


+ Peter Hook op Hidden Stage.


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Kijk, dat is fijn nieuws.


Primavera Sound - Uplift - 13-05-2014

Fuck, ik mag dit volgend jaar zo niet missen hé


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Voor zo'n 'corporate shit'-stage zetten ze met The Wedding Present en Peter Hook toch maar weer fraaie dingen neer.


Primavera Sound - Uplift - 13-05-2014

Ik heb eigenlijk meer problemen met de VIP-arrangementen.

Maar goed, ik weet ook min of meer wie er achter PS zit. Het is geen "evil empire" à là LN of zo. Ze willen gewoon het beste merk worden en verdienen er ook wat aan. Moet kunnen, al vind ik dat de lokale overheid dit festival zelf nog veel beter zou kunnen ondersteunen en zo het internationale prestige bevorderen, etc. Is al die idiote sponsoring niet nodig.


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Nee, die corporate shit is de boilerroom, Heineken is niet corporate, dat weet toch iedereen.


Primavera Sound - Enzo - 13-05-2014

Stefan Wrote:In 2010 was het niet normaal druk bij The XX en Grizzly Bear op Ray-Ban en Beach House op ATP was helemaal gekkenhuis. Maar de capaciteit van die twee is niet te vergelijken met Llevante of hoe het later ook heette. Daarom is er voor het gevoel weinig veranderd. En ja 2,5 keer was misschien wat overdreven. Maar genoeg over hoeveel mensen er daadwerkelijk zijn.


+ Peter Hook op Hidden Stage.
Die is volgens mij aanbeland bij Low-Life en Brotherhood. Of is het een DJ set?
De Unknown Pleasures live uitvoering die ik een paar jaar geleden zag van hem was in elk geval een stuk beter dan New Order op Lokerse Feesten.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Uplift Wrote:Ik heb eigenlijk meer problemen met de VIP-arrangementen.

Wat ik heb begrepen van hier, is dat je bij VIP goedkoper bier kunt kopen en voorrang krijgt voor auditorium. Wel opvallen dat ik bij de mainstages 2 klein vip-ruimten/podia? zie.....dus met vip-bandje kun je daar staan?
PALCO-VIP staat er.


Primavera Sound - Loov - 13-05-2014

Jaaa fuck hey. Peter Hook. Net of ik het nog niet druk genoeg heb.

Vorig jaar hadden ze ook zo'n VIP sky bar die het gehele weekend leeg stond. Wel goedkoop bier.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Inderdaad, je hebt toegang tot 2 Vip-terreinen waar 1 bier 1 euro kost (maar je mag het niet mee naar buiten nemen) en je hebt voorrang bij concerten in de Auditori en de Apolo (de hoofdreden dat ik voor die Vip-kaart ga). Nu richten ze blijkbaar dus ook stukken in aan de zijkant voor de hoofdpodia waar je alleen met je Vip-bandje in mag. Dat vind ik wel een jammerlijke ontwikkeling. Als het hierbij blijft, prima, want ze staan aan de zijkant en de beste plekken blijven gewoon voor de normale kaarthouders. Maar dit neigt toch een beetje naar die afschuwlijke golden circle-toestanden.


Primavera Sound - Bas - 13-05-2014

Uplift Wrote:en die nieuwe plek voor de ATP stage. Maar iets zegt me dat ATP daar ook wel kan werken...
ben benieuwd, ik vind die plek nooit zo fijn. maar je hebt nu wel een ideale route tussen pitchfork-vice-ray-ban-atp-boilerroom.
denk dat die sony-heineken opstelling helemaal niet zo gek is op deze manier, nog beter dan vorig jaar.
vind het sterk hoe ze het terrein toch ieder jaar effectiever weten in te delen. (los van het gemis van de oude atp..)
qua drukte heb ik het alleen op the cure-dag echt 'druk' gevonden. voor de rest nooit last van gehad, maar dat zal mede het gevolg zijn van lang niet alle headline-shows hoeven zien.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Snackbarharses Wrote:Nu richten ze blijkbaar dus ook stukken in aan de zijkant voor de hoofdpodia waar je alleen met je Vip-bandje in mag. Dat vind ik wel een jammerlijke ontwikkeling. Als het hierbij blijft, prima, want ze staan aan de zijkant en de beste plekken blijven gewoon voor de normale kaarthouders. Maar dit neigt toch een beetje naar die afschuwlijke golden circle-toestanden.

Ik hoor Trent Reznor, Josh Homme en Win Butler al wat opmerkingen plaatsen hierover tijdens show. Maar idd, jammer dit soort zaken.


Primavera Sound - hythloth - 13-05-2014

Gebaseerd op de plattegrond zijn die VIP ruimtes bij de grootste podia even groot als een voorvak. Inderdaad vervelende trend.


Primavera Sound - Uplift - 13-05-2014

Bas Wrote:
Uplift Wrote:en die nieuwe plek voor de ATP stage. Maar iets zegt me dat ATP daar ook wel kan werken...
ben benieuwd, ik vind die plek nooit zo fijn. maar je hebt nu wel een ideale route tussen pitchfork-vice-ray-ban-atp-boilerroom.
denk dat die sony-heineken opstelling helemaal niet zo gek is op deze manier, nog beter dan vorig jaar.
vind het sterk hoe ze het terrein toch ieder jaar effectiever weten in te delen. (los van het gemis van de oude atp..)
qua drukte heb ik het alleen op the cure-dag echt 'druk' gevonden. voor de rest nooit last van gehad, maar dat zal mede het gevolg zijn van lang niet alle headline-shows hoeven zien.
ATP is nu wel mooi ver weg van alles. Je kan er makkelijk de hele dag hangen.

Ik ben zeer benieuwd naar de indrukken omtrent die VIP-toestanden. Als het tegenvalt, houdt met dat sowieso weg van een festival, hoe mooi een affiche ook is.


Primavera Sound - Martijn - 13-05-2014

The Julie Ruin heeft afgezegd.


Primavera Sound - Bas - 13-05-2014

Uplift Wrote:
Bas Wrote:
Uplift Wrote:en die nieuwe plek voor de ATP stage. Maar iets zegt me dat ATP daar ook wel kan werken...
ben benieuwd, ik vind die plek nooit zo fijn. maar je hebt nu wel een ideale route tussen pitchfork-vice-ray-ban-atp-boilerroom.
denk dat die sony-heineken opstelling helemaal niet zo gek is op deze manier, nog beter dan vorig jaar.
vind het sterk hoe ze het terrein toch ieder jaar effectiever weten in te delen. (los van het gemis van de oude atp..)
qua drukte heb ik het alleen op the cure-dag echt 'druk' gevonden. voor de rest nooit last van gehad, maar dat zal mede het gevolg zijn van lang niet alle headline-shows hoeven zien.
ATP is nu wel mooi ver weg van alles. Je kan er makkelijk de hele dag hangen.

Ik ben zeer benieuwd naar de indrukken omtrent die VIP-toestanden. Als het tegenvalt, houdt met dat sowieso weg van een festival, hoe mooi een affiche ook is.
volgens mij valt dat reuze mee joh. en jongens, je hebt vips en je hebt vips he.. net of er allemaal dikke heineken- en ray-ban-bobo's naar dit festival willen. komaan. lopen veel mensen rond die gewoon een baantje in de muziek hebben en een paar verdwaalde sponsor-genodigden. als je je daar al drukt om gaat maken. laat gaan.
en dan nog: liever in die kooi dan voor je neus bij jeff of wat?


Primavera Sound - Uplift - 14-05-2014

Ja, ik zou ook VIP zijn omdat ik sowieso als 'Pro' zou gaan. Maar goed, een exclusief zij-podium zegt mij niets en staat gewoon in de weg wat mij betreft. Hoort niet thuis op zo'n festival, punt. De Vips die ik zelf zag in '11 en '12 vielen inderdaad mee, dus daar gaat het mij niet om.

Je laatste zin snap ik niet.