Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Uplift - 12-05-2014

Nogal lame dat ze 100% relevante en zelfs baanbrekende acts laten spelen in het kader van een reclamespot. Zo daalt het festival toch weer serieus in mijn achting. Niets beters dan een Andy Stott of een Haxan Cloak in een volwaardige setting zien, tussen "live" bands door. Werd al bewezen op o.m. Artefact en Sonic City.

Belachelijk korte sets ook.


Primavera Sound - Snackbarharses - 12-05-2014

Andere podia op PS krijgen ook gewoon de naam van een sponsor, zoals de Vice of RayBan, dus ik zie niet wat hier mis aan is. Ik ben wel benieuwd naar de opzet van die Boiler Room; het zou zomaar kunnen dat die acts hierin veel beter tot hun recht komen dan op een buitenpodium.


Primavera Sound - Uplift - 12-05-2014

Gaat helemààl niet om de naam van de sponsor, Snackbar. Het gaat erom dat een resem elektronische acts van pure wereldklasse opeen gepropt worden om de kwaliteits van een PA-systeem te demonstreren.

Fundamenteel verschillend van een regulier programma dat net uitblinkt omdat het beter 'ademt' dan in voorgaande edities. Haxan Cloak kan perfect een ATP aan (mocht het ten minste nog eruit zien als vroeger) of desnoods de Vice-stage.

Zo'n Boiler Room opzet is puur consumentisme. Weeral gericht aan een specifiek m'as tu vu-publiek van hipsters en ander gespuis.


Primavera Sound - BigBird - 12-05-2014

Quote:Under the name of Bowers & Wilkins + Boiler Room, this stage will have the best sound in the world thanks to a colossal sound system made specially for the occasion and placed inside an enormous igloo built by Igloovision with a capacity of 1000 people. The venue will also feature a 360-degree video projection created by cutting-edge British video artists, immersing the spectator in an all-enveloping experience. The Sound System will combine the holographic sharpness of a high definition studio speaker with the rawness and the control of the latest generation subwoofer technology.

Lijkt me leuk daar paar keer te gaan kijken, maar 1000 man is zo vol.


Primavera Sound - Uplift - 12-05-2014

Zou gewoon vet zijn met echte live sets en zonder die hele corporate invalshoek.


Primavera Sound - Snackbarharses - 12-05-2014

Het zou zomaar kunnen, maar ik wacht even met mijn oordeel tot nadat ik ook daadwerkelijk acts in die room gezien heb. Niet alles wat naar commercie riekt is per definitie slecht. Wat betreft de settijden valt het wel mee, de meeste acts krijgen meer dan een uur en dat was niet meer geweest als ze op 1 van de reguliere podia op PS hadden gestaan.

En als je als hifi-geluidssystemen-fabrikant de geluidskwaliteit van je systemen wilt demonstreren, dan pakken ze dat met een eigen podium met dergelijke lineup op het beste festival ter wereld wel heel goed aan.


Primavera Sound - BigBird - 12-05-2014

Er is ook live-stream Uplift, dus je kan ons live zien dansen.

Quote:For the second consecutive year Boiler Room will broadcast a large number of concerts that will allow millions of fans to share this particular musical event. The broadcasts will take place during the three main days of the festival and will include a varied selection of sounds focusing particularly on outstanding local talent from some of Barcelona’s most internationally famous institutions.



Primavera Sound - Uplift - 12-05-2014

Fuck y'all Wink

Maar goed, ik snap de pro's van die Boiler stage enigzins. Alleen blijf ik erbij dat acts als The Haxan Cloak het verdienen om los geprogrammeer te worden.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

er is nu een APP beschikbaar

http://www.oneevent-oneapp.com/primaverasound-2014/


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Plattegrond staat ook in de app!
App ziet mooi uit, met complete programma en schema. Je krijgteen notificatie als je favoriete band begint met spelen.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Afgaande op de plattegrond lijkt er een verbetering doorgevoerd te zijn. Het hoofdpodium en de Sony staan tegenover elkaar in plaats van naast elkaar. Ik neem aan dat de acts hier om en om spelen. Die twee podia hadden vorig jaar (toen stond de ATP naast het hoofdpodium) last van elkaar door een overlap in de speeltijden. ATP is verplaatst naar de voormalige positie van het hoofdpodium.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

De twee mainstages tegenover mekaar. Benieuwd wat dat voor een ervaring, wel muziek terwijl je bij andere stage wacht.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Ook mooie service dat op plattegrond de bus, tram en metrolijnen worden vermeld.
Ook veel oplaadpunten en wifi zones, met zo'n app is dat wel handig ;-)


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Iemand toevallig een plaatje van de plattegrond?


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

Willie Wrote:Iemand toevallig een plaatje van de plattegrond?

Helaas alleen in de app, ik zie m nog niet op de site. Maar wel hele duidelijke en mooie plattegrond


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

BigBird Wrote:Ook mooie service dat op plattegrond de bus, tram en metrolijnen worden vermeld.
Ook veel oplaadpunten en wifi zones, met zo'n app is dat wel handig ;-)
Lijkt me een goede zaak; er zit geen overlap tussen beide podia. Sowieso was de zet om het hoofdpodium naar achteren te verplaatsen een goede actie; het publiek wordt daardoor veel beter over het terrein verspreid.

En aangezien ik daar bij de acts later op de avond en in de nacht nauwelijks hoef te zijn, kan ik lekker heen en weer rennen tussen de ATP, Vice en Pitchfork, die dit jaar dichter bij elkaar liggen.


Primavera Sound - Loov - 13-05-2014

BigBird Wrote:
Willie Wrote:Iemand toevallig een plaatje van de plattegrond?

Helaas alleen in de app, ik zie m nog niet op de site. Maar wel hele duidelijke en mooie plattegrond

Screenshot?


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Maar je krijgt dus wel 3 relatief grote podia, waarbij ATP de afmeting kan krijgen van het hoofdpodium van mijn eerste editie.

Het festival groeit qua bezoekers is dan mijn conclusie.


Primavera Sound - BigBird - 13-05-2014

[Image: 16a9k3o.png]

[Image: 2e39z85.png]


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Top.


Primavera Sound - Stefan - 13-05-2014

Ja vergeleken mijn eerste editie in 2010 is het nu toch zeker 2.5 keer zo groot kwa aantal bezoekers. Aan de andere kant als je wegblijft bij Sony/ Heineken stage dan is het nog steeds wel prima hoop ik. Misschien volgend jaar toch maar eens Porto proberen. Dat lijkt toch een stuk meer op de Primavera van een jaar of 4/5 terug.


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Het was van mijn kant uit geen commentaar, maar een constatering, al geloof ik niet in die factor 2.5, dan heb je Glastonbury proporties.

Ik vind dat tweede terrein prima, ben er ook zo, zeker met die logistieke verandering van vorig jaar, al hoef ik daar op het eerste gezicht niet vaak heen dit jaar.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Ik ben er vanaf 2009 jaarlijks bij en in die tijd is het aantal bezoekers bijna verdubbeld. In 2009 hadden ze 76.000 mensen over 3 dagen, in 2012 waren dat er bijna 150.000. bron Het aantal toeschouwers is wel aanzienlijk toegenomen, maar door de verplaatsing van het hoofdpodium naar een extra deel van het terrein is die groei goed opgevangen.

Het enige jammere is de verplaatsing van de oude ATP-stage. Dat was het beste festivalpodium op aarde.


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-05-2014

Willie Wrote:Het was van mijn kant uit geen commentaar, maar een constatering, al geloof ik niet in die factor 2.5, dan heb je Glastonbury proporties.

Ik vind dat tweede terrein prima, ben er ook zo, zeker met die logistieke verandering van vorig jaar, al hoef ik daar op het eerste gezicht niet vaak heen dit jaar.
Die factor 2,5 leek mij ook ongeloofwaardig, maar het blijkt dus 2 te zijn. Gek genoeg heb ik dat gevoel totaal niet; de groei valt me in elk geval niet in die mate op.

EDIT: in 2013 waren het er meer dan 170.000, dus wel degelijk meer dan een verdubbeling.


Primavera Sound - Willie - 13-05-2014

Maar het uitgangspunt was 2010, dit ligt ergens tussen 76k en 123k, gezien de groei en de drukte die er soms was die editie lijkt 100k geen gekke schatting en dan kom je met een factor 2.5 op 250k ofwel meer dan 80.000 per dag en die heb ik echt niet gezien.

Maar is dit inclusief of exclusief alle zaken die er omheen georganiseerd worden, want ook 60.000 per dag vind ik aan de ruime kant, ik heb vorig namelijk geen enkel moment als druk ervaren.