Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - hythloth - 29-11-2019

(28-11-2019, 11:52)Uplift Wrote: 3) Bwa, ik besef meer en meer (o.a. na gesprekken met Mrmantel hierover) dat Tool in de tijd is blijven stilstaan. Ik zei het eerder al: de hoon hebben ze aan zichzelf te wijten; ze hadden maar productiever moeten zijn. En toen onlangs een show van generatiegenoot Björk hen basically weggevaagd heeft, daagde het wel: hoe goed ze ook voor de dag komen (en dat doen ze echt wel - ze hebben de beste ritmesectie ter wereld), het zal nooit de sense of urgency hebben die we vandaag m.n. hier op Graz nastreven. Maar sense of urgency is niet hetzelfde als fris, nieuw en jong. Want fris, nieuw en jong zegt fuck all over de kwaliteit en de inhoud.

De afgelopen Tool tour was véél urgenter dan wat ze eerder dit jaar lieten zien voordat het album uitkwam. Ze moeten gewoon op meer majors spelen om hun kunsten te laten zien aan een jonger en skeptisch publiek, want die gaan uiteraard niet zomaar naar hun dure zaalshows.

On-topic: prima eerste namen, heel blij met Chromatics en Jenny Hval in het auditoria (per iemand op efestivals forum) gaat vast en zeker slagen.

Betreft Massive Attack gerucht: had voor mij ook niet gehoeven, maar ik wil ze best zien met een jonko d'r bij als ze met een betere show en setlist dan Mezzanine XXI komen.


RE: Primavera Sound - Piet Knaak - 29-11-2019

Is het idee nou dat er de komende dagen elke dag 10 namen komen of gaat het met random intervallen?

EDIT

Ah, gevonden via efestivals. Dagelijks dus behalve in de weekenden. Gek genoeg vandaag niets maar vanaf aanstaande maandag gaan we weer verder dus.


RE: Primavera Sound - Uplift - 29-11-2019

(29-11-2019, 05:34)hythloth Wrote:
(28-11-2019, 11:52)Uplift Wrote: 3) Bwa, ik besef meer en meer (o.a. na gesprekken met Mrmantel hierover) dat Tool in de tijd is blijven stilstaan. Ik zei het eerder al: de hoon hebben ze aan zichzelf te wijten; ze hadden maar productiever moeten zijn. En toen onlangs een show van generatiegenoot Björk hen basically weggevaagd heeft, daagde het wel: hoe goed ze ook voor de dag komen (en dat doen ze echt wel - ze hebben de beste ritmesectie ter wereld), het zal nooit de sense of urgency hebben die we vandaag m.n. hier op Graz nastreven. Maar sense of urgency is niet hetzelfde als fris, nieuw en jong. Want fris, nieuw en jong zegt fuck all over de kwaliteit en de inhoud.

De afgelopen Tool tour was véél urgenter dan wat ze eerder dit jaar lieten zien voordat het album uitkwam. Ze moeten gewoon op meer majors spelen om hun kunsten te laten zien aan een jonger en skeptisch publiek, want die gaan uiteraard niet zomaar naar hun dure zaalshows.

Wat je nu zegt over Tool, is enkel maar koren op de molen. Ze laten Europa 12 fucking jaar links liggen om dan in Noord-Amerika (weer) het onderste uit de kan te halen. Dan méén je ook niet wat je aan het doen bent, lijkt me.


RE: Primavera Sound - hythloth - 29-11-2019

Iets over Bjork die het merendeel van de westerse wereld links laat liggen met haar ubervette nieuwe tour.

Ik neem aan dat Tool het in 2020 in Europa keihard zal brengen.


RE: Primavera Sound - Uplift - 29-11-2019

Heh? Björk had de voorbije jaren recidencies in Tbilsi en Mexico DF. Ze treedt inderdaad weinig op en bijgevolg is het onmogelijk om iedereen te pleasen, maar ze blijft iig niet hangen in de buurt van haar thuisland(en).


RE: Primavera Sound - hythloth - 29-11-2019

In Amerika komt ze nauwelijks haar thuisstad NYC uit: die Cornucopia tour was ook alleen maar daar. Maar hopenlijk wordt die uitgebreid in 2020.


RE: Primavera Sound - Uplift - 29-11-2019

OK, maar vergelijk met hoeveel shows Tool in totaal doet. Dan is die spreiding van Björk nog steeds fairder.


RE: Primavera Sound - Aron - 29-11-2019

Gaat zelfs dit topic over Tool? Djeez.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 01-12-2019

Welke focus vermoeden jullie hebben voor morgen? Ik verwacht meer indie focus voor Pavement fans, met Beach House en/of Wilco als grote naam van de dag.


RE: Primavera Sound - mattman - 01-12-2019

(28-11-2019, 17:28)Roel87 Wrote: Zeker na die zwakke Mezzanine tour.

Huh, wat. Vond die show zelf verrassend sterk.

Maar het wordt wel tijd voor een nieuw album van de heren. Die 2 laatste EP's waren wel goed hoor.


RE: Primavera Sound - hythloth - 02-12-2019

(01-12-2019, 21:06)Melliw Naj Wrote: Welke focus vermoeden jullie hebben voor morgen? Ik verwacht meer indie focus voor Pavement fans, met Beach House en/of Wilco als grote naam van de dag.

Spaanstalige urbanzooi.


RE: Primavera Sound - Kalters - 02-12-2019

Weyes Blood / Girlpool / Doja Cat / Ms. Nina / John Talabot / Amnesia Scanner / Marika Hackman / Isabella Lovestory / Merca Bae / Flaca (of Chica Gang)


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 02-12-2019

The Strokes / Pearl Jam / Arcade Fire / The Ramones / Ivy Queen / Kendrick Lamar


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 02-12-2019

(02-12-2019, 11:07)thomas9790 Wrote: The Strokes / Pearl Jam / Arcade Fire / The Cure / Ivy Queen / Kendrick Lamar

Huh


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 02-12-2019

(02-12-2019, 11:13)pudpong3 Wrote:
(02-12-2019, 11:07)thomas9790 Wrote: The Strokes / Pearl Jam / Arcade Fire / The Cure / Ivy Queen / Kendrick Lamar

Huh

Sorry, ik zal hem even aanpassen.


RE: Primavera Sound - Piet Knaak - 02-12-2019

Hoe laat gaat het feestje beginnen vandaag? Erger me ergens wel aan deze vreemde communicatie. Een beetje het topic volgen om namen te zien.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 02-12-2019

Tijd om weer 1,5 uur niet te werken en te focussen op een radio show waar ik toch geen zak van versta. #zinin


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 02-12-2019

(02-12-2019, 11:23)thomas9790 Wrote:
(02-12-2019, 11:13)pudpong3 Wrote:
(02-12-2019, 11:07)thomas9790 Wrote: The Strokes / Pearl Jam / Arcade Fire / The Cure / Ivy Queen / Kendrick Lamar

Huh

Sorry, ik zal hem even aanpassen.

Big Grin
Volgens mij namelijk geen festival shows komend jaar en anders heb ik dikke pech, want Primavera weekend ben ik in Zwitserland voor 2x Rammstein in Zürich.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 02-12-2019

(02-12-2019, 03:00)hythloth Wrote:
(01-12-2019, 21:06)Melliw Naj Wrote: Welke focus vermoeden jullie hebben voor morgen? Ik verwacht meer indie focus voor Pavement fans, met Beach House en/of Wilco als grote naam van de dag.

Spaanstalige urbanzooi.

Als ik dit hoor kan je gelijk hebben. Geen idee wie het is.


RE: Primavera Sound - Stefan - 02-12-2019

Paloma Mami. Wie kent haar niet.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 02-12-2019

+ Arthur Verocai


RE: Primavera Sound - Kalters - 02-12-2019

Mooie boeking, hopen op een herhaling van die Jorge Ben Jor show op NOS Primavera Sound.


RE: Primavera Sound - Willie - 02-12-2019

(02-12-2019, 11:57)Piet Knaak Wrote: Hoe laat gaat het feestje beginnen vandaag? Erger me ergens wel aan deze vreemde communicatie. Een beetje het topic volgen om namen te zien.

Jij gaat begin juni echt een kutweekend hebben, want dit is bij lange na niet het vreemdste wat ze kunnen doen Big Grin.

Wat dat betreft is het wel jammer dat ze de papieren drankbonnetjes per type drinken hebben afgeschaft (hoewel dit achteraf eigenlijk het beste systeem lijkt te zijn voor Primavera).


RE: Primavera Sound - Roel87 - 02-12-2019

+ Núria Graham


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 02-12-2019

+ Núria Graham

Roel eerder Sad