Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Willie - 04-06-2019

(04-06-2019, 19:24)Mrmantel Wrote: Tegelijkertijd straalt dit ook op het publiek af, zoals Melliw Naj ook aangaf was de LGBTQ-community zichtbaar aanwezig en heerste voor mij heel erg het gevoel dat iedereen zichzelf kon zijn.

Ja, dit is ook hoe het op mij over kwam, mooi.


RE: Primavera Sound - hythloth - 05-06-2019

Hier ook een shoutout naar iedereen met wie ik optrok en had gemeet: ben echt dankbaar voor de top festivalervaring en vriendenvakantie.

Ik ben jullie nog verslagen tegoed, maar dat kan nog even duren dus geduld a.u.b. Smile


RE: Primavera Sound - Jorrit - 05-06-2019

Wil hier toch ook een keer erg graag heen, maar denk dat ik niemand mee krijg van de moaten. Mag ik ook mee? Smile


RE: Primavera Sound - Gretz - 05-06-2019

Fijn dat Sigrid zo overtuigde! Ik kijk er naar uit om haar in het najaar weer eens te zien met de nieuwe show. En daarna hopen dat BKS haar voor 2020 kan boeken Wink


RE: Primavera Sound - halfempty/full - 05-06-2019

(04-06-2019, 19:24)Mrmantel Wrote: Ohja en nog een ding dat ik kwijt wil over het New Normal. Een trend die deze programmering met zich mee heeft gebracht is dat ik zoveel artiesten dit festival heb gezien die actief nadenken over hun performance en zoveel meer bezig zijn met een positieve ervaring van het publiek (soms door expliciete interactie, hoewel niet noodzakelijk, FKA Twigs heeft tot het einde geen woord gezegd bijvoorbeeld). Tegelijkertijd straalt dit ook op het publiek af, zoals Melliw Naj ook aangaf was de LGBTQ-community zichtbaar aanwezig en heerste voor mij heel erg het gevoel dat iedereen zichzelf kon zijn. Dan is het echt kil om Interpols machoshow te zien.

Interpol is toch is toch niet zo macho? En alsof macho-heid geen rol speelt in de LGBTQ community. Genoeg mannen die de pakken kunnen waarderen Wink


RE: Primavera Sound - Gretz - 05-06-2019

(05-06-2019, 00:25)hythloth Wrote: Ik ben jullie nog verslagen tegoed, maar dat kan nog even duren dus geduld a.u.b. Smile

Een verslagje van hoe jij CRJ hebt beleefd zou ik alvast zeer kunnen waarderen Smile


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 05-06-2019

Zo, na mijn terugvlucht gisteren en een nacht goed bijslapen (10 uur aan één stuk, heerlijk) ben ik ook weer van de partij. En wat was PS19 een verschil hoe ik de eerste keren PS beleefde. Met een uitgeprinte clashfinder in de hand je helemaal het apelazerus rennen om maar zoveel mogelijk bands mee te pikken. En dan nog bij die optredens van binnen een beetje doodgaan omdat je weliswaar Mission of Burma en Les Savy Fav kunt zien, maar je daarvoor Wilco en Japandroids moet laten schieten.

Nee, de Snackbar anno 2019 doet het anders. Sowieso heb ik de laatste jaren het gevoel dat er muzikale live-verzadiging optreedt en dat ik het allemaal wel gezien heb. Aan de andere kant hielp Primavera Sound daar ook wel een beetje bij. Want met deze lineup valt er ook een stuk minder rond te rennen dan op de edities van 2009, 2010, 2011 en 2012. Van tevoren had ik een paar bands met rood omcirkeld: Guided By Voices, Lisabö, Built to Spill en June of 44. Allemaal bands die ik nog niet gezien had, behalve Built to Spill. En die laatste ging dan weer Keep it Like A Secret integraal doen. Niet te missen dus.

De Snackbar anno 2019 laat ook het randprogramma op de dagen voor en na het festival aan zich voorbijgaan. Ook hier speelt weer mee dat de programmering op woensdagavond in het Parc del Forum niet sterk was en dat ook de Apolo niet veel interessants had staan. Maar de Snackbar anno 2019 heeft ook geen zin om in de rij te staan om een Apolo binnen te komen om voor de zoveelste keer Fucked Up te kunnen zien.

Dus zo kon het dat ik op donderdag pas mijn eerste PS-concert meemaakte was Julien Baker in de Auditori. Om daar een goede plek te krijgen ging ik eerst voor de mij onbekende Bridget St. John langs. En dat bleek een goede set. Ze is een beetje een hippie, die Bridget, maar haar stemmige akoestische gitaarliedjes, begeleid door een celliste, klonken erg goed. Dat breekbare en ingetogene had ik ook graag bij Julien Baker teruggehoord, maar ik vond dat ze zich wat overschreeuwde. Daarbij was het geluid in de eerste nummers ook niet al te best afgesteld. En wat was dat voor een misplaatste drumbeat in Sour Breath? Gelukkig bleef dat experiment beperkt tot één nummer. En het kwam uiteindelijk allemaal wel goed en nummers als Appointments en Shadowboxing bleken ook live traantjewegpinkmateriaal. Maar toch, met deze show had ze ook op een buitenpodium kunnen staan.

Naar de buitenpodia dus! Stephen Malkmus & The Jicks als eerste. Ze speelden een fijne show die was opgebouwd rondom het prima album Sparkle Hard van vorig jaar. Via Danny Brown liep ik vervolgens naar het terrein met de hoofdpodia, om er daarna niet meer terug te komen. Eerst Mac DeMarco. En daarna Courtney Barnett. Allebei erg degelijk. Maar de hoofdpodia zijn daar toch een maatje te groot voor. Zo leeg als bij Courtney Barnett is Mordor nog nooit geweest, getuige het plaatsje hieronder:

[Image: TAyr6RN.jpg]

En dan één van de rood omcirkelde namen: Guided By Voices. De eerste keer dat ik de kans kreeg om deze hardnekkig Europamijdende band te zien. De verhalen over het drankge(mis)bruik van Robert Pollard en consorten zijn legendarisch. Maar van zatlapperij was geen sprake, ondanks dat er speciaal voor de frontman een koelbox met bier en whisky op het drumpodiumpje stond. Zonder poespas en opsmuk bracht de band een heerlijke dwarsdoorsnede uit hun meer dan omvangrijke oeuvre: 30 liedjes in 75 minuten. 

En toen was het half 1 en was de Snackbar anno 2019 ontslagen van zijn verplichtingen. En wat deed de Snackbar anno 2019? Die pilste nog even af met een paar vrienden en ging daarna terug naar het appartement, alwaar hij met zijn flatgenoten afpilste op een fraaie maar niet memorabele eerste PS-dag.


RE: Primavera Sound - hythloth - 05-06-2019

(05-06-2019, 10:33)Gretz Wrote:
(05-06-2019, 00:25)hythloth Wrote: Ik ben jullie nog verslagen tegoed, maar dat kan nog even duren dus geduld a.u.b. Smile

Een verslagje van hoe jij CRJ hebt beleefd zou ik alvast zeer kunnen waarderen Smile

[Spoiler]Komt later, maar de belevenis was prima.[/spoiler]


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 05-06-2019

Primavera is onderhand bezig met het uploaden van concerten op zijn YT channel: https://www.youtube.com/user/PrimaveraSoundTV/videos


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 05-06-2019

(05-06-2019, 02:11)Jorrit Wrote: Wil hier toch ook een keer erg graag heen, maar denk dat ik niemand mee krijg van de moaten. Mag ik ook mee? Smile

Ik vind alles best.


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 05-06-2019

(05-06-2019, 13:53)Melliw Naj Wrote:
(05-06-2019, 02:11)Jorrit Wrote: Wil hier toch ook een keer erg graag heen, maar denk dat ik niemand mee krijg van de moaten. Mag ik ook mee? Smile

Ik vind alles best.

Precies. Ik ben wel weer in voor een Graz AirBNB.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 05-06-2019

(05-06-2019, 10:28)halfempty/full Wrote:
(04-06-2019, 19:24)Mrmantel Wrote: Ohja en nog een ding dat ik kwijt wil over het New Normal. Een trend die deze programmering met zich mee heeft gebracht is dat ik zoveel artiesten dit festival heb gezien die actief nadenken over hun performance en zoveel meer bezig zijn met een positieve ervaring van het publiek (soms door expliciete interactie, hoewel niet noodzakelijk, FKA Twigs heeft tot het einde geen woord gezegd bijvoorbeeld). Tegelijkertijd straalt dit ook op het publiek af, zoals Melliw Naj ook aangaf was de LGBTQ-community zichtbaar aanwezig en heerste voor mij heel erg het gevoel dat iedereen zichzelf kon zijn. Dan is het echt kil om Interpols machoshow te zien.

Interpol is toch is toch niet zo macho? En alsof macho-heid geen rol speelt in de LGBTQ community. Genoeg mannen die de pakken kunnen waarderen Wink

Jaa een beetje verkeerd verwoord. Meer dat Interpols concert heel afstandelijk was in verhouding tot de andere concerten.


RE: Primavera Sound - ijskolibrietje - 05-06-2019

(05-06-2019, 14:02)thomas9790 Wrote:
(05-06-2019, 13:53)Melliw Naj Wrote:
(05-06-2019, 02:11)Jorrit Wrote: Wil hier toch ook een keer erg graag heen, maar denk dat ik niemand mee krijg van de moaten. Mag ik ook mee? Smile

Ik vind alles best.

Precies. Ik ben wel weer in voor een Graz AirBNB.

Jullie hebben me over de streep gehaald, ik doe ook wel mee. Als het ff kan plak ik er wel een korte vakantie aan vast.


RE: Primavera Sound - Jorrit - 05-06-2019

(05-06-2019, 14:02)thomas9790 Wrote:
(05-06-2019, 13:53)Melliw Naj Wrote:
(05-06-2019, 02:11)Jorrit Wrote: Wil hier toch ook een keer erg graag heen, maar denk dat ik niemand mee krijg van de moaten. Mag ik ook mee? Smile

Ik vind alles best.

Precies. Ik ben wel weer in voor een Graz AirBNB.

Cool. Bier drinken en gezellig doen zijn mijn sterke kanten. Zal een kaartje kopen in de early bird Smile


RE: Primavera Sound - Piet Knaak - 05-06-2019

Wordt weer een goede Graz vertegenwoordiging dus volgend jaar.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 05-06-2019

Dat allemaal voor Pavement #NewNormal


RE: Primavera Sound - Stefan - 05-06-2019

Via Vueling net alvast een heenreis geboekt voor 45,- op de woensdag. Geen idee of dat veel goedkoper kan.


RE: Primavera Sound - matthijs603 - 05-06-2019

Ik mag hopen van niet. Idioot dat vliegen in 2020 nog altijd zo goedkoop is.


RE: Primavera Sound - meisbaer2 - 05-06-2019

Ik ben benieuwd of Primaverra inderdaad naar Londen gaat komen, want dan is het wellicht een leuke optie icm familiebezoek.


RE: Primavera Sound - Jorrit - 05-06-2019

Moet eerlijk zeggen dat ik de hele verhalen hier niet altijd even aandachtig gelezen heb, dus als een complete newbie, hoe werkt het precies?

Is het zoals Glastonbury? Je koopt een ticket voor 5 dagen maar op woensdag en donderdag zijn er maar een select aantal podia open?

Dan ga ik namelijk ook even alvast een vliegticket regelen.

edit; wel lekker dat het in de namiddag pas begint zeg.

#zinin


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 05-06-2019

Maandag en dinsdag zijn er alleen concerten in Apolo (en Barts (?)), woensdag een gratis festivalavond op het festivalterrein en concerten in de nacht in Apolo, donderdag t/m zaterdag het hoofdfestival, zondag hetzelfde weer als maandag & dinsdag. Verder nog ook CCCB, maar geen idee welke dagen want meestal slaap ik dan.

Edit: Met je ticket kom je elke dag mee naar binnen. Ik sla meestal wel de maandag en dinsdag over.


RE: Primavera Sound - hythloth - 05-06-2019

(05-06-2019, 22:43)Jorrit Wrote: Moet eerlijk zeggen dat ik de hele verhalen hier niet altijd even aandachtig gelezen heb, dus als een complete newbie, hoe werkt het precies?

Is het zoals Glastonbury? Je koopt een ticket voor 5 dagen maar op woensdag en donderdag zijn er maar een select aantal podia open?

Dan ga ik namelijk ook even alvast een vliegticket regelen.

edit; wel lekker dat het in de namiddag pas begint zeg.

#zinin

Ticket is goed voor 7 dagen. Maandag en dinsdag zijn er wat clubshows, woensdag zijn twee podia op het terrein open en er is ook een clubnacht, donderdag t/m zaterdag is volledige festival, en zondag zijn er nog diverse shows ergens anders overdag plus nog een clubnacht. Check anders de clashfinder van dit jaar als voorbeeld, https://clashfinder.com/s/ps19.


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 06-06-2019

(05-06-2019, 22:31)meisbaer2 Wrote: Ik ben benieuwd of Primaverra inderdaad naar Londen gaat komen, want dan is het wellicht een leuke optie icm familiebezoek.

Beste om daar niet teveel van te verwachten. Er is erg veel concurrentie op het vlak van Londense stadsfestivals en de curfew is uiterlijk een uur of elf 's avonds.


RE: Primavera Sound - meisbaer2 - 06-06-2019

Dat is op zich niet erg, kom je nog met de metro thuis. Het ligt er helemaal aan wanneer ze de nieuwe festivals gaan plannen, natuurlijk.


RE: Primavera Sound - hythloth - 06-06-2019

Bij Primavera Barcelona kan je ook nog met de metro naar huis, mits je tot het einde doorgaat.