Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Wailer - 20-05-2019




RE: Primavera Sound - hythloth - 20-05-2019

[Image: received-365509704077998.jpg]

Kijk, het mainstage gebied heeft voor het eerst kunstgras.


RE: Primavera Sound - Willie - 21-05-2019

An sich wel lekker, maar ook vast warm.


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 22-05-2019

Mwah, met 23-24 graden lijkt me nu niet dat je gaat bakken in Barcelona. Zo zien de verwachtingen er op dit moment tenminste uit.


RE: Primavera Sound - hythloth - 22-05-2019

En er zijn toch geen boeiende acts op die main stages terwijl de zon zal schijnen.


RE: Primavera Sound - hythloth - 23-05-2019

Plattegrond:

[Image: MapaPS2019.jpg?_ga=2.247755591.115214981...1555141265]


RE: Primavera Sound - Willie - 23-05-2019

(22-05-2019, 18:53)hythloth Wrote: En er zijn toch geen boeiende acts op die main stages terwijl de zon zal schijnen.

Dat is ook zeker waar, ik probeer dat terrein sowieso te mijden, maar is het met kunstgras niet zo dat de temperatuur er boven een graad of 5 hoger is dan zonder?

Edit: ah, dit was vast een extreem geval, maar ik ben blij dat ik nooit kunstgras heb overwogen in mijn tuin, deze is nogal beschut en met 15 graden in de zon zitten is het al lekker

https://www.lc.nl/friesland/Gevaar-op-kunstgras-bij-warmte-veld-in-Leeuwarden-wordt-60-graden-23246269.html?harvest_referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


RE: Primavera Sound - Willie - 25-05-2019

Ik kan die donderdag wel drie keer vullen, zullen wel een zooi keuzes op het moment worden.

Woensdag: Big red machine
Donderdag: Bridget st John, Julien Baker, iets van Soccer mommy/Odina/Dream wife, Stephen Malkmus, Danny Brown, Iets van Nas/Courtney Barnett/Sigrid, Guided by voices, Dirty projectors (evt deels met Myrkur/The comet is coming, daarna wat relaxen
Vrijdag: Midori Takada, kijken hoe kut Putochinomaricon is, Birthh, Beak, Jawbreaker, Aldous Harding, Low, Lisabö
Zaterdag: Caterina Barbieri, Bonish en Kirara (gaat vast lekker werken in de volle zon), Built to spill, Tim Hecker, Pusha T, op de tribune bij Jarvis, June of 44, Stereolab en kijken waar ik dan nog puf voor heb.


RE: Primavera Sound - hythloth - 25-05-2019

(25-05-2019, 13:54)Willie Wrote: Ik kan die donderdag wel drie keer vullen, zullen wel een zooi keuzes op het moment worden.

Woensdag: Big red machine
Donderdag: Bridget st John, Julien Baker, iets van Soccer mommy/Odina/Dream wife, Stephen Malkmus, Danny Brown, Iets van Nas/Courtney Barnett/Sigrid, Guided by voices, Dirty projectors (evt deels met Myrkur/The comet is coming, daarna wat relaxen
Vrijdag: Midori Takada, kijken hoe kut Putochinomaricon is, Birthh, Beak, Jawbreaker, Aldous Harding, Low, Lisabö
Zaterdag: Caterina Barbieri, Bonish en Kirara (gaat vast lekker werken in de volle zon), Built to spill, Tim Hecker, Pusha T, op de tribune bij Jarvis, June of 44, Stereolab en kijken waar ik dan nog puf voor heb.

Opzettelijk geen main stage acts (m.u.v. mogelijk Barnett), of gewoon toeval?


RE: Primavera Sound - Willie - 25-05-2019

Deels toeval, maar ik kijk er ook naar. Voor Nick Cave of Anthony ga ik gewoon, voor Tame impala vind ik het de moeite niet meer, ik vind het prima als daar de populairdere acts geprogrammeerd worden, dan kan ik prima uit met de rest van het terrein.

James Blake staat tegenover stereolab en Interpol tegenover guided by voices, dus eigenlijk sla ik alleen bewust kurt vile en macdemarco over


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 27-05-2019

Koffer ingepakt #zinin


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 27-05-2019

- Quay Dash
+ Cálido Lehamo


RE: Primavera Sound - Kalters - 27-05-2019

(27-05-2019, 08:43)Melliw Naj Wrote: Koffer ingepakt #zinin

#bener


RE: Primavera Sound - greenlander - 27-05-2019

Ik ga morgenochtend—als de chaos rond Schiphol morgen niet zo groot is dat mijn vlucht geannuleerd wordt ten minste. Er komen gaat nog wel lukken denk ik. Enorm veel zin in, wordt mijn eerste Primavera. Ga denk ik zo iets doen:

Donderdag: Bridget St. John, Julien Baker, Soccer Mommy, Stephen Malkmus (want The Necks recent nog gezien), Danny Brown, Nas, Interpol, SOPHIE, FKA Twigs
Vrijdag: Midori Takada, Maria José Llergo, Julia Holter, Dirty Projectors, Aldous Harding, zappen tussen Low/Yves Tumor/Kate Tempest/Cybotron, Bliss Signal, Iglooghost
Zaterdag: Caterina Barbieri, Tirzah, Le Mystere des Voix Bulgares, stukje Shellac, Tim Hecker of Loyle Carner, Pusha T, Solange, Aïsha Devi, evt aftaaien bij JASSS


RE: Primavera Sound - hythloth - 28-05-2019

[1/6]

Heel blij van mijn beslissing om al vanaf de maandag het festival te bezoeken, zodat ik tegelijk voor de eerste keer overdag toerist kan spelen in Barcelona. Al is het verrekte lastig om vroeg genoeg op te staan, gezien A) jetlag, en B) mijn doel om mijn lichaamsritme op Oostkust V.S. tijd te houden om daardoor de Primavera nachten goed te kunnen doorstaan. Tegelijkertijd wil ik ook voldoende rust voordat alles ècht begint, want het wordt geen sprint, maar een marathon!

Polsbandje vroeg vanmiddag al opgehaald omdat ik in de buurt was van de Sala Apolo. Wat bleek: bij ieder polsbandje kwam een apart plastic pasje die de bezoekers elke dag moeten laten scannen bij de ingang. Heb vernomen dat dit al jaren zo gaat op dit festival, maar WTF. Wat is dit voor ontwikkelingsorganisatie.

Anyway, ik kwam dus weer terug in de avond rond 19:30, en ik was meteen onder de indruk van de Apolo. Los van de coole vibe als oudtheater, is het zaalontwerp heel apart met zitbanken, diverse verhogingen aan de zijkanten om op te staan, en de toiletten helemaal rechts vooraan i.p.v. ergens achterin (wat in de praktijk niet stoorde). Wist een mooi plekje op een verhoging te scoren aan de rechterkant vooraan voor beide acts. Kelly Kapøwsky, een lokale dreampop band bestaande uit vijf vrouwen die voornamelijk door Warpaint geinspireerd waren, was een aangename verrassing. Ideale muziek voor in een zwoele speakeasy, inclusief een goeie cover van Kate Bush's Running Up That Hill. Waarbij zo'n herkenningspunt het voor mij gemakkelijker maakte om bij te rest van de set te worden betrokken.

Deerhunter was zo'n band waar ik tien jaar terug al van had gehoord, maar pas bij hun aankondiging op deze editie begon te beluisteren naar de bekendste albums en de uitstekende Best Kept 2018 opname. Zal wel omdat ik destijds niet voorbij de oppervlakkige berichtgeving over die rare Bradford Cox voorbij kwam (zoals alles over zijn aseksualiteit). Gelukkig is dat nu bijgesteld, want hun muziek van te voren checken maakte echt wel een verschil. Ze deden een volwaardige set van 90 minuten die lekker luid en groovy was. Cox was ook overduidelijk blij om weer om Primavera te mogen spelen, wat de sfeer en enthousiasme in de zaal alleen maar vergrootte. Sterk concert!

[Image: IMG-20190527-225007.jpg]

Hoorde trouwens ook wat Nederlanders in de zaal gedurende de avond... benieuwd of dat lurkers/posters van hier waren. Op naar de volgende dag!


RE: Primavera Sound - hythloth - 29-05-2019

Kutweer vandaag. Hoge luchtvochtigheid met veel koude wind, waardoor je met een jas aan snel gaat zweten en alles plakkerig en oncomfortabel koud raakt. Hopelijk draait dat bij voor de rest van de week.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 29-05-2019

1.5 uur slaap gehad, maar zo richting Schiphol. #geenzinin


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 29-05-2019

Veel plezier in ieder geval


RE: Primavera Sound - dave - 29-05-2019

Primavera gangers: mooi festival gewenst!


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 29-05-2019

(29-05-2019, 01:16)hythloth Wrote: Kutweer vandaag. Hoge luchtvochtigheid met veel koude wind, waardoor je met een jas aan snel gaat zweten en alles plakkerig en oncomfortabel koud raakt. Hopelijk draait dat bij voor de rest van de week.

https://www.buienradar.nl/weer/barcelona/es/3128760/5daagse

Ziet er toch aardig uit met morgen 22 en de rest t/m zondag 26 graden. Zo meteen naar Brussel en morgen vliegen naar El Prat en dan zien we wel. Lunchdata en plaats zie ik wel verschijnen.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 29-05-2019

Gezellig


RE: Primavera Sound - kesselman - 29-05-2019

veel plezier!!


RE: Primavera Sound - hythloth - 30-05-2019

Bryce Dessner deed mee met Big Red Machine eerder vanavond (samen met Julien Baker en nog een dame wiens naam ik mij niet herinner).

Mogelijke secret show van The National?


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 30-05-2019

Gisteren bij daglicht een dwars Meuko! Meuko! gezien in het kader van het gratis programma. Verkeerde context voor een dynamische technoset; dit moet je in een pikdonker zweterig zaaltje zien. Hatchie serveerde vervolgens een Cocteau Twins-pastiche. Prima om bij weg te dromen en naar de zee te staren, tegelijkertijd niet erg memorabel. Tenslotte Big Red Machine: best een interessante show ongeacht het onaandachtige publiek. Toch bijzonder om die dude van Bon Iver, de beide broers Dessner en Julien Baker samen op een podium te zien. Lekker jammy, alhoewel de mix ten aanzien van de vrouwelijke gastvocalen tegenviel en niet al het songmateriaal even sterk was. De set was (daarom?) wellicht een kwartier te lang eigenlijk. De hele dag voelde eigenlijk aan als een glorified Bevrijdingsfestival, besprenkeld met een snufje Pitchfork.

[Image: nICJWyn_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium]


RE: Primavera Sound - Wailer - 30-05-2019

Veel plezier aan alle primaveragangers!