Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 11-05-2019

Verder ga ik het deze Primavera vooral rustig aan doen. Ik heb een paar must sees en voor de rest zie ik wel waar ik uitkom. Wat ik sowieso wil zien:

Guided by Voices
Built to Spill dat Keep it Like a Secret integraal speelt
Lisabö
June of 44


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 11-05-2019

https://clashfinder.com/s/ps2k19/?user=Mrmantel&
Ik denk dat het zoiets wordt. Wel erg jammer om Aïsha Devi te missen, maar ik heb wel echt hoge verwachtingen van James Blake


RE: Primavera Sound - hythloth - 15-05-2019

https://www.primaverasound.es/noticiaSingle?id=1681

Herbruikbare drinkbekers vanaf dit jaar.


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 15-05-2019

(15-05-2019, 16:33)hythloth Wrote: https://www.primaverasound.es/noticiaSingle?id=1681

Herbruikbare drinkbekers vanaf dit jaar.

Dat was in Duitsland al in de jaren '90 en ik heb dit ook al vaak naar Pinkpop gemaild en ik erger me dan weer enorm als Jan loopt te zeveren dat er zo veel afval ligt op zijn wei. Laat die een stel kinderen en pubers bekertjes verzamelen voor een bon. Totale nonsens natuurlijk, met herbruikbare bekers waar je gewoon 1-2€ statiegeld op betaald ligt er geen enkele beker op het terrein.

Dit moesten ze gewoon verplichten, zo niet geen vergunning!!!


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 16-05-2019

Herbruikbare bekers zijn fucking ranzig. En ook niet zo milieu vriendelijk als we denken. Natuurlijk wel een schoner terrein wat wel weer mooi is..

https://lowlands.nl/nieuws/2019/02/21/lowlands-sluit-zich-aan-bij-plastic-pact-nl/ Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken.


RE: Primavera Sound - mattman - 16-05-2019

(16-05-2019, 12:17)Indiaantje89 Wrote: Herbruikbare bekers zijn fucking ranzig. 

Waarom? Je drinkt er toch alleen zelf van? Is in ieder geval beter dan die zee van wegwerpbekertjes, die je ook moeilijk kwijt krijgt als je even geen vuilnisbak vindt (vooraan aan een main stage bijvoorbeeld).


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 16-05-2019

(16-05-2019, 12:24)mattman Wrote:
(16-05-2019, 12:17)Indiaantje89 Wrote: Herbruikbare bekers zijn fucking ranzig. 

Waarom? Je drinkt er toch alleen zelf van? Is in ieder geval beter dan die zee van wegwerpbekertjes, die je ook moeilijk kwijt krijgt als je even geen vuilnisbak vindt (vooraan aan een main stage bijvoorbeeld).

Een zee van biologisch afbreekbare wegwerpbekertjes is ook niet zo erg. Dat is de volgende dag meestal wel weer schoon geveegd. Met de nieuwe technieken moet dat zeer goed te scheiden zijn en dus ook te verwerken.

In wegwerp weker zit ook een zooi met plastic (vaak meerdere laags), idem een hoop vervoer en reiniging kosten die ook weer productie nodig hebben.

En herbruikbare bekers worden vaak niet eens gespoeld als je ze niet hoeft in te leveren ala BKS. Zodra je beker mee naar huis neemt is ook de productie waarde van milieu onvriendelijkheid compleet weg.

Maar goed, het oog wil ook wat. Een schoon terrein is ook niet verkeerd natuurlijk.


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 17-05-2019

Ik was Bij AC/DC in Keulen een aantal jaar geleden en je betaalde 2€ statiegeld voor een beker van een halve liter. De organisatie had 3 verschillende mooie prints van AC/DC op die bekers gezet en je raadt het al, de meeste mensen namen deze bekers mee naar huis. Bij ons in de keukenkast staan ze nog steeds en ik gebruik ze bv als maatbeker, maar ik kan me voorstellen dat een fan ze in een open kast of zoiets zet.
Dat kan natuurlijk ook op festivals zo werken. Plak er een mooi plaatje van bv de top 10 bands en op een andere beker een mooi logo van het festival en knal er €2 statiegeld op en minimaal 25% van de bekers verdwijnen bij de mensen in de tassen om mee naar huis te nemen. Leuke goedkope souvenirs voor ieders portemonnee.


RE: Primavera Sound - Enzo - 17-05-2019

Opvallend dat dit herbruikbare bekerssysteem in een land als Tsjechie zelfs al behoorlijk ingeburgerd is, bij de marginale voetbalclub waar ik elke twee weken op de tribune sta is dit systeem al 5 jaar in gebruik. Als je weer gaat halen lever je de beker in, krijg je nieuwe gespoelde beker. Kwestie van een beetje organiseren.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 17-05-2019

https://cronicaglobal.elespanol.com/business/fraude-hacienda-primavera-sound_245370_102_amp.html

Festival naar mijn hart


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 17-05-2019

.@justmustard joins Primavera Sound 2019 as Georgia Anne Muldrow will not be playing


RE: Primavera Sound - greenlander - 17-05-2019

Die had LGW? ook al geannuleerd toch?


RE: Primavera Sound - hythloth - 17-05-2019




RE: Primavera Sound - marcorenton - 17-05-2019




RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 17-05-2019

(17-05-2019, 12:17)pudpong3 Wrote: Ik was Bij AC/DC in Keulen een aantal jaar geleden en je betaalde 2€ statiegeld voor een beker van een halve liter. De organisatie had 3 verschillende mooie prints van AC/DC op die bekers gezet en je raadt het al, de meeste mensen namen deze bekers mee naar huis. Bij ons in de keukenkast staan ze nog steeds en ik gebruik ze bv als maatbeker, maar ik kan me voorstellen dat een fan ze in een open kast of zoiets zet.
Dat kan natuurlijk ook op festivals zo werken. Plak er een mooi plaatje van bv de top 10 bands en op een andere beker een mooi logo van het festival en knal er €2 statiegeld op en minimaal 25% van de bekers verdwijnen bij de mensen in de tassen om mee naar huis te nemen. Leuke goedkope souvenirs voor ieders portemonnee.

Toch is het beter dat jij dat AC/DC logotje niet op je beker hebt staan. Een hardcup heeft meerdere plastic lagen dan een normaal bekertje. En je moet hem echt tientallen keren hergebruiken wil je dat er uit hebben geloof ik. Dus als je het bekertje mee naar huis neemt is het eigenlijk al niet eens rendabel meer. En je haalt daarmee de bekers uit het recycle circuit.

Daarom zijn neutrale bekers een stuk beter. Die kan je namelijk dan op meerdere evenementen kwijt.


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 17-05-2019

(17-05-2019, 14:58)Indiaantje89 Wrote:
(17-05-2019, 12:17)pudpong3 Wrote: Ik was Bij AC/DC in Keulen een aantal jaar geleden en je betaalde 2€ statiegeld voor een beker van een halve liter. De organisatie had 3 verschillende mooie prints van AC/DC op die bekers gezet en je raadt het al, de meeste mensen namen deze bekers mee naar huis. Bij ons in de keukenkast staan ze nog steeds en ik gebruik ze bv als maatbeker, maar ik kan me voorstellen dat een fan ze in een open kast of zoiets zet.
Dat kan natuurlijk ook op festivals zo werken. Plak er een mooi plaatje van bv de top 10 bands en op een andere beker een mooi logo van het festival en knal er €2 statiegeld op en minimaal 25% van de bekers verdwijnen bij de mensen in de tassen om mee naar huis te nemen. Leuke goedkope souvenirs voor ieders portemonnee.

Toch is het beter dat jij dat AC/DC logotje niet op je beker hebt staan. Een hardcup heeft meerdere plastic lagen dan een normaal bekertje. En je moet hem echt tientallen keren hergebruiken wil je dat er uit hebben geloof ik. Dus als je het bekertje mee naar huis neemt is het eigenlijk al niet eens rendabel meer. En je haalt daarmee de bekers uit het recycle circuit.

Daarom zijn neutrale bekers een stuk beter. Die kan je namelijk dan op meerdere evenementen kwijt.

Hier worden deze 3 bekers al sinds 2015 dagelijks gebruikt en er is nog niets van print verloren gegaan. Er gaat niets boven een halve liter ijskoude melk bij het avondeten Wink

Die smaakt natuurlijk nog beter wanneer Robert of het Pinkpop logo van de beker afstralen Smile


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 17-05-2019

Inzake bekers zou je een combi kunnen maken, zonder en met print. Maar goed ik ben dan ook een anti wegwerp plastic en pro statiegeld type.


RE: Primavera Sound - Melliw Naj - 17-05-2019




RE: Primavera Sound - JorisR - 18-05-2019

De afgelopen jaren was de kwaliteit van het eten nogal bedroevend, al zijn de burgers en de kebab ok. Een van mn medegangers leeft die dagen op Thaise noodles (gaat wel) en crepes. Maar wat Melliw Naj zegt: eet lekker uitgebreid cq. de hele middag in de stad voor je festivaldag.


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 18-05-2019

Wat ze hierboven zeggen. Wij gaan 's middags voor het festival altijd lekker uitgebreid uit lunchen en de avond en nacht kom je dan wel door op een burgertje of iets dergelijks.


RE: Primavera Sound - hythloth - 18-05-2019

Bedankt, goed om te weten, dan mag Melliw Naj de brunch/lunch plekken regelen. Big Grin


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 18-05-2019

Mooie gelegenheid om een Graz meet te doen!!


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 19-05-2019

(18-05-2019, 14:22)hythloth Wrote: Bedankt, goed om te weten, dan mag Melliw Naj de brunch/lunch plekken regelen. Big Grin

Wel op tijd laten weten, zodat mijn vrouw en ik ook kunnen aanschuiven Smile


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 19-05-2019

(19-05-2019, 09:33)pudpong3 Wrote:
(18-05-2019, 14:22)hythloth Wrote: Bedankt, goed om te weten, dan mag Melliw Naj de brunch/lunch plekken regelen. Big Grin

Wel op tijd laten weten, zodat mijn vrouw en ik ook kunnen aanschuiven Smile

We berichten je t.z.t wel even! Welke dagen ben je in Barcelona?


RE: Primavera Sound - pudpong3 - 19-05-2019

Donderdag t/m zondag, maar zondag naar huis, dus die kunnen we doorstrepen.