Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - BigBird - 06-12-2018

(06-12-2018, 13:40)Gerblansky Wrote: Het is nogal een ding he, of een headliner vrouwelijk is of niet.

Dat mag je wel zeggen ja. Doet me denken aan de discussie bij de Oscars dat er te weinig 'zwarte' films bij de nominaties zaten. En een jaar later wint een zwarte film. Niet omdat dat de beste film was.


RE: Primavera Sound - Gunnar - 06-12-2018

(06-12-2018, 13:52)BigBird Wrote:
(06-12-2018, 13:40)Gerblansky Wrote: Het is nogal een ding he, of een headliner vrouwelijk is of niet.

Dat mag je wel zeggen ja. Doet me denken aan de discussie bij de Oscars dat er te weinig 'zwarte' films bij de nominaties zaten. En een jaar later wint een zwarte film. Niet omdat dat de beste film was.

Sign of the times, emancipatie van allerlei dwarsdoorsneden van de samenleving is nodig en goed, positieve discriminatie onvermijdelijk, hypocrisie een contraproductief bijproduct. Er gebeurt nu veel, snel en tegelijkertijd, #metoo, genderneutraliteit, LHBT acceptatie, anti-rascisme. Zal de komende jaren nog wel doorwegen, ook in de festivalaffiches.


RE: Primavera Sound - Gunnar - 06-12-2018

(06-12-2018, 13:59)Melliw Naj Wrote: Van mij hadden ze een Interpol en Tame Impala ook nog af kunnen gooien. Bands die toch al jaren meegaan en onderhand tig keer heb kunnen zien. Tijd om oude meuk weg te doen en verfrissend gaan.

Dat is wel heel kort door de bocht, bijv. Interpol en Suede brachten dit jaar een goed ontvangen album uit en zijn relevanter dan een paar jaar terug.
Maakt voor mij ook verschil wat een artiest live komt brengen, zonder uit al te veel ervaring te kunnen spreken heb ik daar bij m.n. de (alt)R&b en rap/hiphop acts wel vraagtekens bij.


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 06-12-2018

(06-12-2018, 13:51)1996Customer Wrote: Wat is er eigenlijk ooit gebeurd met het The Strokes gerucht ? Ik denk dat qua pure headliner dit wel een act was geweest om mee uit te pakken.
Wat de pop ironie acts betreffen: dat is gewoon weggesmeten geld. Boek er dan een paar kleinere bands mee of geef andere groepen een hogere plek op de affiche.

Is denk ik altijd meer een "wens" geweest dan een daadwerkelijk gerucht?


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

Wat zijn dit voor vermoeiende discussies allemaal? Kom op, zeg.

1) Pop is niet een statisch genre, en al helemaal geen genre dat begint en eindigt bij een Taylor Swift, bijvoorbeeld. Zeker iemand als Charli XCX heeft, waarschijnlijk geheel om jullie rockbubbel heen, het genre zo erg vernieuwd dat een boeking voor haar wel eens een keer mocht komen. Nu Primavera dat heeft gedaan, is dat top. Hetzelfde geldt voor iemand als Carly Rae Jepsen; iemand waar ik persoonlijk niet eens zo erg fan van ben, maar dat ze geboekt is, is gewoon erkenning voor het maken van slimme, doordachte popmuziek die absoluut niet zo eendimensionaal is als jullie het allemaal maken.

2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.


RE: Primavera Sound - kesselman - 06-12-2018

ik ben denk ik gewoon niet genoeg GRAZ-approved-altenatief
ik mis wel degelijk de grote namen..

ik wil op een festival een mix hebben van bekende rote namen, onbekende dingen en de pareltjes uit de line up.
en hier mis ik gewoon de grote namen.

maar dat is mijn persoonlijke mening.


RE: Primavera Sound - Willie - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: Wat zijn dit voor vermoeiende discussies allemaal? Kom op, zeg.

1) Pop is niet een statisch genre, en al helemaal geen genre dat begint en eindigt bij een Taylor Swift, bijvoorbeeld. Zeker iemand als Charli XCX heeft, waarschijnlijk geheel om jullie rockbubbel heen, het genre zo erg vernieuwd dat een boeking voor haar wel eens een keer mocht komen. Nu Primavera dat heeft gedaan, is dat top. Hetzelfde geldt voor iemand als Carly Rae Jepsen; iemand waar ik persoonlijk niet eens zo erg fan van ben, maar dat ze geboekt is, is gewoon erkenning voor het maken van slimme, doordachte popmuziek die absoluut niet zo eendimensionaal is als jullie het allemaal maken.

2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Sigrid (hele dikke fucking punt) en verder kan die hele discussie mij gestolen worden.


RE: Primavera Sound - TheUncleG - 06-12-2018

Tja, je kunt zeggen dat het boeken van vrouwen en hiermee adverteren geforceerd is, maar hoe is het krampachtig boeken van uitgekauwde rock cliché`s en hiermee koketteren niet geforceerd dan?


RE: Primavera Sound - Gerblansky - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.


RE: Primavera Sound - Enzo - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

In dit geval blijkbaar niet.


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Ten koste van welke kwaliteit dan, in dit geval? Want dit affiche is gewoon beter dan die van de afgelopen paar jaren hoor.


RE: Primavera Sound - JorisR - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:15)Melliw Naj Wrote:
(06-12-2018, 14:10)Gunnar Wrote:
(06-12-2018, 13:59)Melliw Naj Wrote: Van mij hadden ze een Interpol en Tame Impala ook nog af kunnen gooien. Bands die toch al jaren meegaan en onderhand tig keer heb kunnen zien. Tijd om oude meuk weg te doen en verfrissend gaan.

Dat is wel heel kort door de bocht, bijv. Interpol en Suede brachten dit jaar een goed ontvangen album uit en zijn relevanter dan een paar jaar terug.
Maakt voor mij ook verschil wat een artiest live komt brengen, zonder uit al te veel ervaring te kunnen spreken heb ik daar bij m.n. de (alt)R&b en rap/hiphop acts wel vraagtekens bij.

........ Mijn vraagteken bij de rap/hiphop boekingen is vooral het publiek, in mijn ervaringen heeft Primavera vrij tam publiek in het algemeen waardoor zo'n act toch een stuk minder gaat werken.

Was je bij Vince Staples dit jaar? Gekkenhuis. Dat komt als het moet - Pusha T. e.d. - echt wel goed.


RE: Primavera Sound - Gunnar - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:17)Willie Wrote: Sigrid (hele dikke fucking punt) en verder kan die hele discussie mij gestolen worden.

Sigrid is prima fap-materiaal man


RE: Primavera Sound - Gerblansky - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:21)Kalters Wrote:
(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Ten koste van welke kwaliteit dan, in dit geval? Want dit affiche is gewoon beter dan die van de afgelopen paar jaren hoor.

Dat is natuurlijk subjectief. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niks met Solange en mijn interesse in R&B/Pop mag ik wel bovengemiddeld noemen.

Wat ik bedoel te zeggen; als jij in een segment de tien beste zoekt dan vind je nooit 5 mannen en 5 vrouwen en daarom is elke vorm van forceren totaal onnodig.


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:25)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:21)Kalters Wrote:
(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Ten koste van welke kwaliteit dan, in dit geval? Want dit affiche is gewoon beter dan die van de afgelopen paar jaren hoor.

Dat is natuurlijk subjectief. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niks met Solange en mijn interesse in R&B/Pop mag ik wel bovengemiddeld noemen.

Wat ik bedoel te zeggen; als jij in een segment de tien beste zoekt dan vind je nooit 5 mannen en 5 vrouwen en daarom is elke vorm van forceren totaal onnodig.

Want dat is niet subjectief? Wat een kutargument, zeg.


RE: Primavera Sound - Gerblansky - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:26)Kalters Wrote:
(06-12-2018, 14:25)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:21)Kalters Wrote:
(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Ten koste van welke kwaliteit dan, in dit geval? Want dit affiche is gewoon beter dan die van de afgelopen paar jaren hoor.

Dat is natuurlijk subjectief. Ik kan bijvoorbeeld helemaal niks met Solange en mijn interesse in R&B/Pop mag ik wel bovengemiddeld noemen.

Wat ik bedoel te zeggen; als jij in een segment de tien beste zoekt dan vind je nooit 5 mannen en 5 vrouwen en daarom is elke vorm van forceren totaal onnodig.

Want dat is niet subjectief? Wat een kutargument, zeg.

In de muziek is dat lastig te objectiveren, in het bedrijfsleven en sport bijvoorbeeld is het niet zo lastig.


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

Maar is dat niet juist een reden om een quotum op festivals wél goed te keuren? In principe kun je binnen elk genre toch gewoon 5 hele goede mannelijke artiesten en 5 hele goede vrouwelijke artiesten vinden? Dan is, in dit geval, een quotum toch een prima middel om ervoor te zorgen dat de line-up een representatieve weergave van de man/vrouw-verhouding op festivals (en, nog belangrijker: de man/vrouw verhouding in de muziekwereld) is?


RE: Primavera Sound - JorisR - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:24)Gunnar Wrote:
(06-12-2018, 14:17)Willie Wrote: Sigrid (hele dikke fucking punt) en verder kan die hele discussie mij gestolen worden.

Sigrid is prima fap-materiaal man

En de nieuwe single van Carly Rae Jepsen gaat over masturbatie. What's not to like.

https://open.spotify.com/album/0VrkeLZkbWgMEIsgCLKxjy?si=BDHD9CYLRj6yqG7aFVXuOw


RE: Primavera Sound - Gerblansky - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:34)Kalters Wrote: Maar is dat niet juist een reden om een quotum op festivals wél goed te keuren? In principe kun je binnen elk genre toch gewoon 5 hele goede mannelijke artiesten en 5 hele goede vrouwelijke artiesten vinden? Dan is, in dit geval, een quotum toch een prima middel om ervoor te zorgen dat de line-up een representatieve weergave van de man/vrouw-verhouding op festivals (en, nog belangrijker: de man/vrouw verhouding in de muziekwereld) is?

Nogmaals, ik ben tegen elke vorm van forceren. Op enig moment gaat er dus een act niet geboekt worden omdat deze ofwel man ofwel vrouw is en dat is onacceptabel.


RE: Primavera Sound - Gunnar - 06-12-2018

Als Primavera nou gewoon één dikke, lesbische, multi racial transvrouw die pop en alt.R&B met flamenco invloeden maakt had geprogrammeerd...


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:34)Kalters Wrote: Maar is dat niet juist een reden om een quotum op festivals wél goed te keuren? In principe kun je binnen elk genre toch gewoon 5 hele goede mannelijke artiesten en 5 hele goede vrouwelijke artiesten vinden? Dan is, in dit geval, een quotum toch een prima middel om ervoor te zorgen dat de line-up een representatieve weergave van de man/vrouw-verhouding op festivals (en, nog belangrijker: de man/vrouw verhouding in de muziekwereld) is?

Ik ben ook geen quotum liefhebber, dat heb ik hier al vaker aangegeven. Maar goed een festival heeft natuurlijk altijd die keuze om dat te doen. Maar naar mijn bescheiden mening hadden ze dit dan 5 á 10 jaar geleden moeten doen. En nu niet in 2018, wanneer een beetje "hype" omheen hangt. Ik zie het niet echt als bewustwording, want ik geloof oprecht niet dit over 5 jaar nog zo doen. En nu ze het plots inpassen moet er ook de mogelijk kritiek mogelijk zijn.

Daarnaast zijn er veel meer groeperingen dan op basis van geslacht. Wil je ook huidskleur quotums hebben? Moeten er quotums gemaakt worden voor artiesten met een bepaalde geaardheid hebben? Moeten we minder valide artiesten uitnodigen?

Blijkbaar is het niet "progessief" maar wat is er mis met acts boeken op basis van muzikale kwaliteiten en niet naar hun achtergrond, afkomstig, geslacht of geaardheid te kijken?


RE: Primavera Sound - BigBird - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Dat is ook wat ik bedoel, kwaliteit moet de leidraad vormen, en niet gekwetstheid, of beledigd voelen etc...


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:43)BigBird Wrote:
(06-12-2018, 14:19)Gerblansky Wrote:
(06-12-2018, 14:13)Kalters Wrote: 2) Voor een festivalforum als Graz dat pretendeert progressief te zijn vind ik de reacties over vrouwelijke headliners ronduit schokkend hoor. Het is toch gewoon een feit dat een 50/50 split nodig is, als je kijkt naar hoe de man/vrouw verdeling op festivals tegenwoordig is? Dat Primavera zegt dat de man/vrouw verdeling op het affiche een weerspiegeling moet zijn van dat, is niet eens een mooi ideaal, dat hoort gewoon de standaard te zijn. De hele discussie heeft een beetje weg van "ik heb helemaal niks tegen zo veel mogelijk vrouwen op het affiche, hoor" terwijl jullie allemaal ook weten dat ongelijkheid niet zo werkt.

Ik tegen elke vorm van opleggen van quota en zeker in omgevingen waar het draait om kwaliteit. En geforceerde split gaat per definitie ten koste van kwaliteit.

Dat is ook wat ik bedoel, kwaliteit moet de leidraad vormen, en niet gekwetstheid, of beledigd voelen etc...

Maar vormt kwaliteit niet de leidraad in deze line-up dan? Buiten het feit dat Cardi B, J Balvin en Future er staan, staat er toch gewoon een """primaverawaardig""" affiche?


RE: Primavera Sound - BigBird - 06-12-2018

Met deze line-up vind ik de kwaliteit zeker snor, ging mij meer in het algemeen .


RE: Primavera Sound - Kalters - 06-12-2018

(06-12-2018, 14:43)Indiaantje89 Wrote:
(06-12-2018, 14:34)Kalters Wrote: Maar is dat niet juist een reden om een quotum op festivals wél goed te keuren? In principe kun je binnen elk genre toch gewoon 5 hele goede mannelijke artiesten en 5 hele goede vrouwelijke artiesten vinden? Dan is, in dit geval, een quotum toch een prima middel om ervoor te zorgen dat de line-up een representatieve weergave van de man/vrouw-verhouding op festivals (en, nog belangrijker: de man/vrouw verhouding in de muziekwereld) is?

Ik ben ook geen quotum liefhebber, dat heb ik hier al vaker aangegeven. Maar goed een festival heeft natuurlijk altijd die keuze om dat te doen. Maar naar mijn bescheiden mening hadden ze dit dan 5 á 10 jaar geleden moeten doen. En nu niet in 2018, wanneer een beetje "hype" omheen hangt. Ik zie het niet echt als bewustwording, want ik geloof oprecht niet dit over 5 jaar nog zo doen. En nu ze het plots inpassen moet er ook de mogelijk kritiek mogelijk zijn.

Daarnaast zijn er veel meer groeperingen dan op basis van geslacht. Wil je ook huidskleur quotums hebben? Moeten er quotums gemaakt worden voor artiesten met een bepaalde geaardheid hebben? Moeten we minder valide artiesten uitnodigen?

Blijkbaar is het niet "progessief" maar wat is er mis met acts boeken op basis van muzikale kwaliteiten en niet naar hun achtergrond, afkomstig, geslacht of geaardheid te kijken?
Het is okee om te boeken op muzikale kwaliteit, zolang die muzikale kwaliteit maar wordt bepaald door (en hier bedoel ik niet jou mee; ik weet dat je van Ind(ones)ische afkomst bent) blanke mannen.

Ik snap je punt wel deels hoor; een quotum instellen lijkt een slippery slope te zijn. Maar toch, als je kijkt naar festivals door de jaren heen (vooral in Engeland), dan is de man/vrouw verhouding toch belachelijk? Dat Primavera nu een statement maakt, is mooi, en dat hadden ze inderdaad eerder kunnen doen: dat het de eerste major is die een soortgelijk quotum handhaaft in fucking 2018 vind ik behoorlijk pijnlijk voor de festivalwereld in zijn geheel.