Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - greenlander - 04-06-2018

Mooi verslag Joris! Wat betreft de Britse paupers: dit heeft ongetwijfeld met de afwezigheid van Glastonbury te maken dus met een beetje geluk is dat volgend jaar beter.

Vanaf woensdag trouwens 48u early bird, prijzen zie ik nog nergens. Ik moet nog even in conclaaf met mijn beoogde metgezel, maar waarschijnlijk sla ik dan ook meteen toe.


RE: Primavera Sound - Uplift - 04-06-2018

Ik moet om financiële redenen voorlopig passen, maar de datum ga ik wellicht alvast vrij houden.


RE: Primavera Sound - hythloth - 04-06-2018

De boeking van Arctic Monkeys zal ook wel voor een hoop Britse paupers hebben gezorgd.


RE: Primavera Sound - ijskolibrietje - 04-06-2018

(04-06-2018, 18:33)greenlander Wrote: Mooi verslag Joris! Wat betreft de Britse paupers: dit heeft ongetwijfeld met de afwezigheid van Glastonbury te maken dus met een beetje geluk is dat volgend jaar beter.

Vanaf woensdag trouwens 48u early bird, prijzen zie ik nog nergens. Ik moet nog even in conclaaf met mijn beoogde metgezel, maar waarschijnlijk sla ik dan ook meteen toe.

Als dat atonal achtige kortingen zijn sla ik wel toe, mag je kaartjes ook doorverkopen mocht het me niet uitkomen volgend jaar?


RE: Primavera Sound - greenlander - 04-06-2018

Als ik het goed begrepen heb (maar check het voor de zekerheid zelf even), bieden ze zelf een Ticketswap-achtig ding aan dat ze aanslingeren op het moment dat de kaarten uitverkocht zijn.


RE: Primavera Sound - ijskolibrietje - 04-06-2018

(04-06-2018, 19:07)greenlander Wrote: Als ik het goed begrepen heb (maar check het voor de zekerheid zelf even), bieden ze zelf een Ticketswap-achtig ding aan dat ze aanslingeren op het moment dat de kaarten uitverkocht zijn.

Aah op die manier thanks. Ik heb altijd al gedacht waarom zalen en festivals niet zelf een ticketswap systeem aanbieden, maar de spanjolen waren me voor ;-)


RE: Primavera Sound - AMST152 - 04-06-2018

Geweldig festival. Verbleven in Badalona en dus gelukkig tegen de richting van de meeste lallende Britten en Spanjaarden in. Mijn top 5 ziet er ongeveer als volgt uit:

1. Björk (met afstand)
2. Shellac
3. Nick Cave (Do You Love Me? + Loverman)
4. Slowdive
5. Ariel Pink/Jon Hopkins

Eervolle vermelding voor Oumou Sangaré.

In de categorie statement-maar-behoorlijk-kut: Arca en The Art Ensemble of Chicago.


RE: Primavera Sound - Uplift - 04-06-2018

lame


RE: Primavera Sound - mattman - 04-06-2018

(04-06-2018, 20:31)AMST152 Wrote: 4. Slowdive

Ben blij dat deze act alsnog in veel lijstjes terechtkomt, en zo hoog.


RE: Primavera Sound - JorisR - 04-06-2018

(04-06-2018, 21:08)mattman Wrote:
(04-06-2018, 20:31)AMST152 Wrote: 4. Slowdive

Ben blij dat deze act alsnog in veel lijstjes terechtkomt, en zo hoog.

Ik heb geen ranking meer gemaakt, maar staat na Björk ook zeker in mijn top 5. Door de enorme menigte en de respons steeg de band absoluut boven zichzelf uit.


RE: Primavera Sound - marcorenton - 04-06-2018

Fraai verslag Joris, het lijkt wel of KtH even terug is.
Leuk om de naam van Vince Staples voorbij te zien komen. Was al een van mijn hoogtepunten vorig jaar (Rock en Seine) en hij weet het publiek meer dan uitstekend te bespelen met zijn charisma.


RE: Primavera Sound - Willie - 04-06-2018

Beach house, cave, slowdive, Idles, mogwai als top 5

Lift to experience, deerhunter, wolf parade, twilight sad, nils frahm als top 10

Zo op de eerste herinnering. Goede editie. Zal hopelijk morgen wat tijd hebben voor meer woorden.


RE: Primavera Sound - Willie - 04-06-2018

In willekeurige volgorde.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 05-06-2018

Mijn top 10:
1. Björk
2. Spiritualized
3. Sevdaliza
4. Oneohtrix Point Never
5. Beach House
6. Grizzly Bear
7. Shellac
8. Vince Staples
9. Slowdive
10. Idles

Maar van Warpaint, Charlotte Gainsbourg, Belle & Sebastian en Nils Frahm heb ik ook genoten. Alleen Arca viel tegen, mede door verkeerde verwachtingen en Art Ensemble of Chicago kon ik niets mee dus vroeg verlaten om Warpaint volledig te kunnen zien.

Hopelijk vind ik deze week nog tijd om er iets over te schrijven.


RE: Primavera Sound - BigBird - 05-06-2018

Bedankt voor de verslagen en reviews. Hieronder nog wat reviews van andere media.

Primavera Sound 2018 review: Female artists steal show at scintillating festival

How Arctic Monkeys’ Primavera show made me a fan again as everyone else forgot to clap

Arctic Monkeys review, Primavera Sound – despite their disparate material, this was a blistering, cohesive set


Primavera’s Expansive 2018 Lineup Proved Festivals Can Still Be Exhilarating

Review: Primavera Sound 2018
A grandiose platform for the experimental and outlandish, all under the blaring Catalan sun.

Primavera Sound 2018 is een internationaal toevluchtsoord van niveau

De 2019 editie vindt plaats van 30 mei t/m 1 juni.


RE: Primavera Sound - Willie - 05-06-2018

Uit het festileaks stuk:

"Waar Primavera Sound echter de plank misslaat is het drinken. Er is simpelweg te weinig aanbod, met name aan alcoholhoudende dranken."

Aperol, wijn (in een beker die de vorm heeft van een wijnglas), 6 soorten mixdrankjes (volgens mij, want het interesseert me geen reet) en bier, ik zie het probleem niet.


RE: Primavera Sound - Murdoc Niccals - 05-06-2018

Een goed feestje heeft minstens 7 soorten mixdrankjes.


RE: Primavera Sound - dave - 05-06-2018

Fijn verslag Joris!


RE: Primavera Sound - Willie - 05-06-2018

(05-06-2018, 08:13)BigBird Wrote: Bedankt voor de verslagen en reviews. Hieronder nog wat reviews van andere media.

Primavera Sound 2018 review: Female artists steal show at scintillating festival

Ik heb deze link gefixed (er vanuitgaande dat het linkte naar het Independent artikel).


RE: Primavera Sound - JorisR - 05-06-2018

Dank! Het was lekker om weer eens iets razendsnel zonder te veel nadenken en bijschaven neer te pennen. Lang geleden. :-)

En ik moet een ander (pop)festival waar je aan elke bar whiskey-cola's, gin tonics en wodka kunt krijgen nog tegenkomen, inderdaad.


RE: Primavera Sound - BigBird - 05-06-2018

(05-06-2018, 09:55)Willie Wrote:
(05-06-2018, 08:13)BigBird Wrote: Bedankt voor de verslagen en reviews. Hieronder nog wat reviews van andere media.

Primavera Sound 2018 review: Female artists steal show at scintillating festival

Ik heb deze link gefixed (er vanuitgaande dat het linkte naar het Independent artikel).

yes, merci


RE: Primavera Sound - JorisR - 05-06-2018



Hier kan mijn verslag dan weer niet aan tippen.


RE: Primavera Sound - Uplift - 05-06-2018

Wel, ik weet welke booth ik volgend jaar moet thrashen met m'n Spaanse vrienden zo rond 4u 's nachts als we allemaal rete dronken zijn.


RE: Primavera Sound - BigBird - 05-06-2018

Was dat Kalters die over drugs begon in dat verslag?

Maar dat verslag, manmanman.


RE: Primavera Sound - Indiaantje89 - 05-06-2018

Want hij riep "DOURUH"?