Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Uplift - 03-06-2018

(03-06-2018, 01:12)Mrmantel Wrote: Fucking hel. Oneohtrix Point Never met liveband op een podium net zo groot als de mainstage van Best Kept Secret. Daarom ga je naar Primavera.

:'(

En ik vind die plaat echt lekker, godverdomme.


RE: Primavera Sound - Loov - 03-06-2018

Hey, dat is de oude Joris die ik ken van Graz! Big Grin


RE: Primavera Sound - Gretz - 03-06-2018

(03-06-2018, 01:12)JorisR Wrote: Heb je weer wat te zeiken?
Moet je weer zonodig een persoonlijke aanval plaatsen? :’(


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 03-06-2018

Wat is dat trouwens met dat aanstellerige gedoe dat zoveel volk met glitters in hun gezicht rondlopen?


RE: Primavera Sound - Uplift - 03-06-2018

Dat is toch een tendens sinds de eerste MGMT-hype ongeveer?


RE: Primavera Sound - ijskolibrietje - 03-06-2018

(03-06-2018, 02:33)Snackbarharses Wrote: Wat is dat trouwens met dat aanstellerige gedoe dat zoveel volk met glitters in hun gezicht rondlopen?

Dat is de nieuwe fad onder de "alternatieve" thots. Een van de meest duidelijke red flags die er zijn.


RE: Primavera Sound - Kalters - 03-06-2018

Beach House <3


RE: Primavera Sound - Willie - 03-06-2018

Zo goed.


RE: Primavera Sound - Willie - 03-06-2018

(03-06-2018, 02:33)Snackbarharses Wrote: Wat is dat trouwens met dat aanstellerige gedoe dat zoveel volk met glitters in hun gezicht rondlopen?

Ik wil volgend jaar wel een potje meenemen. Dan horen we er ook bij.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 03-06-2018

Enige bezwaar bij de show is dat ze heel veel nummers niet hebben gespeeld, terwijl elk nummer dat ze spelen goed is. Mooie en krachtige uitvoeringen van de nieuwe nummers ook.


RE: Primavera Sound - hythloth - 03-06-2018

(03-06-2018, 03:02)ijskolibrietje Wrote:
(03-06-2018, 02:33)Snackbarharses Wrote: Wat is dat trouwens met dat aanstellerige gedoe dat zoveel volk met glitters in hun gezicht rondlopen?

Dat is de nieuwe fad onder de "alternatieve" thots. Een van de meest duidelijke red flags die er zijn.

Heb je toevallig voorbeeldfoto's? Asking for a friend.


RE: Primavera Sound - Gretz - 03-06-2018

Een van de mooiste festivaldagen die ik ooit mocht meemaken. In volgorde van legendarisch naar goed.

- Lorde
- Beach House
- Car Seat Headrest
- The Blaze
- Lykke Li
- Let’s Eat Grandma
- Rolling Blackouts Coastal Fever
- Arctic Monkeys
- Núria Graham


RE: Primavera Sound - JorisR - 03-06-2018

Gehoord in de Evian Christ dj-set: een opgevoerde versie van Culture Beat’s Mr. Vain (en een Hocus Pocus-remix van Ramirez).


RE: Primavera Sound - Wailer - 03-06-2018

(03-06-2018, 02:33)Snackbarharses Wrote: Wat is dat trouwens met dat aanstellerige gedoe dat zoveel volk met glitters in hun gezicht rondlopen?

Jouw feestje Frank.


RE: Primavera Sound - Kreuz - 03-06-2018

(03-06-2018, 04:42)Gretz Wrote: - Arctic Monkeys

Hier ben ik wel benieuwd naar waarom die zo laag staan.


RE: Primavera Sound - Beans - 03-06-2018

Iemand van de Primavera gangers bij Deerhunter geweest?


RE: Primavera Sound - Willie - 03-06-2018

Ja. Strakke show. Desire lines en helicopter. Had wat schurender gemogen.


RE: Primavera Sound - Beans - 03-06-2018

(03-06-2018, 12:19)Willie Wrote: Ja. Strakke show. Desire lines en helicopter. Had wat schurender gemogen.

Mooi. Ze spelen zo te zien helaas weinig monomania materiaal tot dusver. Benieuwd naar de show van vrijdag.


RE: Primavera Sound - pongolesi - 03-06-2018

Deerhunter was fantastisch, helaas viel het gisteren verder wat tegen voor me ten opzichte van de andere dagen. Maar lag deels ook aan mijn eigen keuzes.. Het geluid op het Primavera podium was trouwens waardeloos gisteren bij Lift to Experience en Dead Cross, alleen bij Slowdive was het enigzins ok.


RE: Primavera Sound - Kalters - 03-06-2018

Primavera Sound 2018 [1/4]

Okee, ik begin maar alvast met neerpennen, want ik ben er vrij zeker van dat ik nu al wat details ben vergeten - en nog veel meer details zal vergeten. Ik en mijn meereizende vriend besloten om op zondag 27 mei te gaan om een beetje vakantie mee te pakken, maar heel veel is daar uiteindelijk ook niet van terecht gekomen. Voor de rest heb ik heel veel nieuwe mensen ontmoet, deels doordat ik deze keer wel een beetje moeite deed om de mensen van onze Facebook-groep te meeten (zonder daarbij in te boeten aan de hoeveelheid shows), en ook omdat ik op het festival deze keer gewoon meer mensen ben tegengekomen. In ieder geval: na een nachtje slapen kan ik wel stellen dat dit mijn beste festivalweekend tot nu toe was.

Afijn, onze Primavera begon op maandag, in de Apolo, waar Kelsey Lu een, naar mijn idee, mooie set weggaf. Ik ben niet heel erg bekend met haar muziek, hoewel ik Church wel een keertje luisterde, maar de setting was goed: een stil, aandachtig publiek, dat haar de ruimte gaf om haar integere, tedere zang zo mooi mogelijk over te laten brengen. Ook belangrijk: ze had een prachtige outfit, die, naar mijn mening, perfect paste bij haar manier van optreden. De meningen waren trouwens wel verdeeld: de ene helft van de mensen die ik sprak vond het kut, en de andere helft vond het heel goed. Ik zat daar een beetje tussenin, maar toch: een veel betere opener dan fucking Pinegrove vorig jaar. 

Dinsdag sloegen we maar over, dus het 'echte' festival begon op woensdag, met een line-up die vol zat met namen die ik wilde zien. Nadat we een heel stuk van de rij voor Spiritualized hadden afgesneden (sorry), heb ik nog even kort met Cel gesproken en hem mijn extra kaartje gegeven (wat gezellig was, trouwens!). Daarna hebben we maar heel de middag in een tapastent gehangen in de buurt, me helemaal volgegoten met sangria en vervolgens me suf lopen blowen voordat we de Auditori ingingen. En man, dat bleek echt een fucking goed idee te zijn, want Spiritualized (met fucking koor en orkest) was gelijk jaarlijst-materiaal. Een fijne setlist, met een cover van Laurie Anderson, en natuurlijk de ideale setting in de Auditori Rockdelux. Vooral Let It Flow en Shine a Light staan me nog goed bij, mede door de intensiteit, maar echt gewoon een bizar goed optreden. Mooi dat ik het een keer heb mogen meemaken. Belle and Sebastian heb ik overgeslagen, wat best jammer was, maar ik moest van mezelf Umfang B2B Volvox zien na die haast geniale sets op Rewire. Een vriend van onze Facebook-groep had wat speed voor ons over, dus de avond zou op zichzelf goed moeten komen.
Bij Shanti Celeste nam ik de pil in, en tot dusver ging alles goed - ze draaide een fijn house-setje met als hoogtepuntje Jump Bugs van Syclops in de set. Aan het einde van de set vond ik toch dat de speed een beetje te overweldigend werd - en ik snapte eigenlijk niet waarom: ik had het al vaker gedaan, ik was niet zenuwachtig of iets dergelijks, en toch voelde ik een enorm erge bodyload. Bij Umfang B2B Volvox werd het me de eerste 10 minuten gewoon te heftig, en moest ik even in het rokershok zitten. Toen ik op mijn telefoon keek, zag ik alles bewegen, en nadat ik erachter kwam dat ik geen speed maar 2CB had genomen, accepteerde ik mijn situatie en kon ik gewoon genieten van de set. En genieten is geen understatement, want Umfang en Volvox hadden naar mijn mening een van de beste sets van het festival, met een voor mij totaal onbekende platenkeuze en een heerlijke lijn door de set heen. En ook, wat ik minder had verwacht: Willikens & Ivkovic waren ook goed: hypnotiserend (hoewel, misschien waren dat wel de drugs) en lekker rauw.

Tot zover alles wat er voor het reguliere festival is gebeurd: vorig jaar kon ik niet gaan omdat ik drie dagtickets had, dus het een keer meemaken was wel fijn. En het waard natuurlijk, want met Spiritualized, Umfang B2B Volvox en Willikens & Ivkovic had ik al meteen een enorm goede festivaldag.

P.S. Oh ja, ik heb ook Starcrawler gezien. Absoluut dieptepunt, nog nooit zo'n slechte act gezien.


RE: Primavera Sound - Loov - 03-06-2018

Speed krijgen en dan 2CB blijken te zijn: lucky en fucking goud.


RE: Primavera Sound - Creamium - 03-06-2018

De grootste verrassing voor mij was Idles, iemand had die me aangeraden, snel nog wat van geluisterd voor ik vertrok en ze hebben uit het niets één van de beste shows afgeleverd. Die mannen speelden alsof hun leven ervan afhing. Dat is toch iets wat je bij sommige acts mist. Ik vond het spijtig dat ik Nick Cave heb moeten missen, maar ik heb toch voor Fever Ray gekozen omdat ik al haar materiaal ken en maar enkele nrs van Cave. Gelukkig was Fever Ray wel enorm goed, één van mijn favorieten. Beach House was zalig, maar ik vind het jammer dat zij maar een uur kunnen spelen, ze stopten zelfs voor hun eindtijd. Ik mis ook Teen Dream in de setlist, geen Zebra, Silver Soul of Norway meer. In het algemeen vond ik dat bepaalde bands meer tijd mogen krijgen, bv The War on Drugs verdient ook meer dan een uur gezien hun songs zo lang zijn.

Ik had eigenlijk niet echt een uitschieter dit jaar, wel heel wat sterke shows. Slechtste dat ik gezien heb was ook Starcrawler, zat op het gras en was vanop afstand al erg genoeg. Enige minpunt waren de crowds soms. Zelfs al sta je vooraan zijn er nog genoeg die door songs heen schreeuwen en niet op de muziek letten. Geen probleem mee, maar sta dan verder. Ik stond bij The War on Drugs ook net naast iemand die flauwviel, was best scary om te zien. Ik zag echt zijn ogen wegdraaien en hem loodrecht vallen. We zwaaiden voor hulpdiensten, maar gelukkig was het niet al te erg. Achteraf at ie een lolly, was wss iemand met diabetes.

Mijn losse overall ranking:

- Idles
- Fever Ray
- Beach House
- Mogwai
- Slowdive
- Warpaint (ik kende niks van hen maar ik vond het echt zalig, zal nu naar al hun albums luisteren)
- Belle & Sebastian (eerste keer dat ik hen live zag, wist niet dat dit zo'n energieke live band was, leuke verrassing)
- The War on Drugs
- Car Seat Headrest
- Father John Misty
- Chvrches
- Thundercat (zalige jamsessie in het midden)
- Wolf Parade
- Grizzly Bear (tweede keer dat ik ze zie, blijft echt de definitie van automatische piloot live)
- Vince Staples & Deerhunter maar stuk van gezien. Deerhunter had ik zeker helemaal willen zien, was goed maar wilde plek vooraan voor Beach House.


RE: Primavera Sound - Flair - 03-06-2018

Hoe valt primavera volgend jaar?
Wil het toch ook weer meemaken.
Geweldig festival! Mooi dat iedereen daar er voldoening van heeft gekregen.


RE: Primavera Sound - ijskolibrietje - 04-06-2018

(03-06-2018, 23:34)Flair Wrote: Hoe valt primavera volgend jaar?
Wil het toch ook weer meemaken.
Geweldig festival! Mooi dat iedereen daar er voldoening van heeft gekregen.

Hetzelfde geldt voor mij, ik heb er nooit echt naar gekeken maar als ik dit zo lees is het een verdomd mooie beleving!


RE: Primavera Sound - BigBird - 04-06-2018

Bedankt voor de verslagen, altijd leuk om elk jaar de ervaringen van iedereen te lezen. Ik ben er slechts 1 keer geweest, dus kan me wel een klein beetje inbeelden hoe het was. Op eFestivals ook wat korte verslagen van bezoekers, afwisselend positief tot negatief (drukte/traagheid bars, wisselende geluidskwaliteit). Als ze volgend jaar Tool hebben dan ga ik sowieso. Dit jaar was onmogelijk ivm een familiefeest.