Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Gretz - 31-05-2018

Nee, 1,5u lang van 22:00 tot 23:30. Voor kwart over elf was ze al van het podium


RE: Primavera Sound - JorisR - 31-05-2018

Anderhalf uur gepland, verbluffende, volmaakte shiw van vijf kwartier gekregen. Dit was werkelijk buitengewoon.


RE: Primavera Sound - JorisR - 31-05-2018

Cave begint, eerder. Tot later.


RE: Primavera Sound - mattman - 31-05-2018

(31-05-2018, 23:36)JorisR Wrote: Anderhalf uur gepland, verbluffende, volmaakte shiw van vijf kwartier gekregen. Dit was werkelijk buitengewoon.
(31-05-2018, 23:36)JorisR Wrote: Cave begint, eerder. Tot later.

Fuck. Ik ga niet beweren dat ik niet jaloers ben. Droomavondje hoor.

[spoiler]En ik zie dat Cave meteen al Do You Love Me?, Loverman en Come Into My Sleep (!) speelt. Fuckfuckfuck.[/spoiler]


RE: Primavera Sound - Uplift - 31-05-2018

(31-05-2018, 23:36)JorisR Wrote: Anderhalf uur gepland, verbluffende, volmaakte shiw van vijf kwartier gekregen. Dit was werkelijk buitengewoon.

Mmm beetje het PJ Harvey scenario van twee jaar terug dus: volmaakte korte festivalshow en dan dezelfde productie maar met wat deep cuts erbij in losse shows. Beide op hun manier briljant.

Wat best wel kut is om nu te beseffen... en nu speelt Nick Cave. Jup, ik sla denk ik groen uit.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 01-06-2018

(31-05-2018, 23:55)Uplift Wrote:
(31-05-2018, 23:36)JorisR Wrote: Anderhalf uur gepland, verbluffende, volmaakte shiw van vijf kwartier gekregen. Dit was werkelijk buitengewoon.

Mmm beetje het PJ Harvey scenario van twee jaar terug dus: volmaakte korte festivalshow en dan dezelfde productie maar met wat deep cuts erbij in losse shows. Beide op hun manier briljant.

Wat best wel kut is om nu te beseffen... en nu speelt Nick Cave. Jup, ik sla denk ik groen uit.

Je kan deze show niet zo berekenbaar benaderen. Zo fucking mooi en urgent, juist op zo'n festivalweide betekenisvol.


RE: Primavera Sound - Uplift - 01-06-2018

Ja, dat bedoelde ik dus... vandaar ook dat ik jelly ben.


RE: Primavera Sound - Roel87 - 01-06-2018

Lees her en der dat iedereen door Nick Cave heen lult?!


RE: Primavera Sound - Willie - 01-06-2018

Niets van gemerkt.

Bjork is duidelijk niet voor mij.


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 01-06-2018

Wat een ongelooflijke show van Nick Cave. Anders dan vorig jaar, minder Skeleton Tree, meer greatest hits. Maar net zo goed. Een paar andere nummers ook. Loverman, dat moest ik nog eens live horen. Ik ben het nu nog aan het verwerken.


RE: Primavera Sound - JorisR - 01-06-2018

(01-06-2018, 00:39)Roel87 Wrote: Lees her en der dat iedereen door Nick Cave heen lult?!

Het blijft een genot om naar Cave te kijken en luisteren, maar de set vanavond was geen schim van Ziggo Dome vorig jaar. En inderdaad tot vrij ver voorin best wat praters: Cve en Bad Seeds hadden het veld vanavond niet compleet in hun greep. En mij ook niet helemaal, ondanks de opening met enkele Let Love In-nummers en in de tweede helft een episch Jubilee Street. En met het eindeloos oprekken van Deanna of Stagger Lee ben ik zelf nu wel klaar, fans op het podium onnodig... Altijd goed dus, genoten hoor maar deze keer niet groots.

Edit: ietsje uitgebreid nog


RE: Primavera Sound - Uplift - 01-06-2018

Wat een verschil kunnen VIP-vakken maken blijkbaar.


RE: Primavera Sound - mattman - 01-06-2018

(01-06-2018, 01:51)Snackbarharses Wrote: Wat een ongelooflijke show van Nick Cave. Anders dan vorig jaar, minder Skeleton Tree, meer greatest hits. Maar net zo goed. Een paar andere nummers ook. Loverman, dat moest ik nog eens live horen. Ik ben het nu nog aan het verwerken.

Op twitter lees ik weer de ene hyperbool na de andere over Cave's passage. Uiteindelijk vind ik het wel een goede keuze om z'n set zo grondig aan te passen voor de festivals.


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 01-06-2018

(01-06-2018, 09:31)Uplift Wrote: Wat een verschil kunnen VIP-vakken maken blijkbaar.

Ik ben dit jaar gewoon plebs en heb de bijna 2 uur tussen TWOD en Cave (en dus ook James Holden) opgeofferd voor een spot een paar meter voor het podium in het andere voorvak. En fuck wat was dat een juiste keuze.
[Image: QZG6vch.jpg]


RE: Primavera Sound - Uplift - 01-06-2018

Dat lijkt me inderdaad nog beter dan VIP. Zo moet het, Snackbar. Blij dat je bij leert Wink


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 01-06-2018

Nice, ik heb hetzelfde aan de overkant gedaan Smile


RE: Primavera Sound - Willie - 01-06-2018

Ik stond een paar rijen achter de barrier. Met 2 van snackbar zijn reisgenoten.


RE: Primavera Sound - Kalters - 01-06-2018

Op papier de minste dag, maar met onder andere Arca, DJ Python, John Maus, Tyler en Jorja wel genoeg te beleven.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 01-06-2018

Ahh ik vind dit juist de beste dag, omdat ie niet afhangt van een grote naam. Achter elkaar door Oumou Sangaré, John Maus, Sevdaliza, Shellac, Charlotte Gainsbourg, Idles en Arca.


RE: Primavera Sound - Gretz - 01-06-2018

(31-05-2018, 22:14)Uplift Wrote: Vier het maar flink en wees maar zeker dat er straks nog wat Spanjaarden/Catalanen zullen mee doen: na 7 jaar zijn de PP en Rajoy van de macht gestampt en de PP lijkt zelfs onherstelbare schade te hebben opgelopen. Spanje is in één dag tijd een veel beter land geworden.

Dat gaan we zeker doen! Heb een Catalonische vlag op de kop getikt en die past er nog mooi bij op de vlaggenstok. De estelada + de driekleur, dat wordt een mooi feestje straks bij The National!


RE: Primavera Sound - JorisR - 01-06-2018

“@JorisRie Hi Joris! Noortje van 3FM hier, we maken uitzending vanaf Primavera en zouden het leuk vinden om je vandaag te spreken! Kun je contact opnemen via DM? Gracias! ? “

Ik werd aangemoedigd Frank te gaan slachten, maar heb vriendelijk bedankt voor ‘Frank’s Feestje’.


RE: Primavera Sound - Willie - 01-06-2018

Jammer.


RE: Primavera Sound - Stefan - 01-06-2018

Volgend jaar met de 3FM Primavera-express naar Barcelona. Help dit festival is echt ten onder aan het gaan onder het eigen succes. Of valt het daar nog best mee in vergelijking met een jaar of 6/7/8 terug?


RE: Primavera Sound - Kreuz - 01-06-2018

De Migos hebben hun vlucht gemist en moeten cancelen, Skepta vervangt. Lekker typisch.


RE: Primavera Sound - thomas9790 - 01-06-2018

Kalters zal inmiddels wel in tranen zijn dan