Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - Wailer - 25-04-2018

(25-04-2018, 11:09)Melliw Naj Wrote: Meestal om 3/4 uur een toffe act in Auditorium, daarna niet zoveel boeiends tot 7/8 uur. Meestal houd ik het rond 3 uur voor gezien, maar je kan dansend met DJ Coco doorgaan tot 6 uur in de ochtend. De nachten kunnen verdomd koud zijn, alleen 2016 was het weer perfect (2015 en 2017 goed te doen, 2014 was een hell).

Ah oke, dank En alle artiesten op poster zijn te bekijken toch? Of nog speciale tickets ofzo nodig?

Kun je gewoon tussentijds ook gewoon van terrein af met dagkaarten? 

Ga even zoeken naar accommodatie...


RE: Primavera Sound - greenlander - 25-04-2018

Het auditorium is dit jaar alleen nog maar op de woensdag en donderdag hè. Op vrijdag en zaterdag is er alleen Stranger Things in een Concertgebouwachtig ding in de stad.


RE: Primavera Sound - JorisR - 25-04-2018

De laatste headliner is tegenwoordig rond 03.00 - 03.30 uur afgelopen, op kleinere podia gaan bands zo tot vijf uur 's morgens door. M'n mooiste herinneringen zijn shows van Battles en Suuns om vier uur 's nachts voor zeker 5.000 man publiek. En na 05.00 uur rijden de metro's naar de stad weer.

En wat Melliw Naj inderdaad zegt: eerste act in het overdekte Auditorium (grote theaterzaal met 2.000 stoelen) begint 16.00 uur. Op het festivalterrein begint het programma zo 17.00 uur, vaak eerst met wat Spaanse bands, zelden boeiend. Vanaf 18.00 uur tot diep in de nacht is het kortom bal. Veel plezier, en wij twee lange gestaltes komen elkaar vast wel tegen. Smile

Nu we toch bezig zijn, kom maar op met dat tijdschema trouwens.

Edit: wat greenlander zegt over het auditorium, dat wist ik niet. Jammer.


RE: Primavera Sound - Wailer - 25-04-2018

Voordeel is wel.dat ik heul goed spaans spreek.. Met een biertje op nog wat beter Wink

Thnx voor de info mannen. Vast nog meer vragen die volgen. Mijn makker denkt te kunnen. Even checken en afwachten nog. Indien ja, dan tickets en acco en festival. Mocht het uitberkocht raken hebben we paar mooie dagen barcelona voor de boeg, haha..


RE: Primavera Sound - Loov - 25-04-2018

Ik zou gewoon er een mooi weekje van maken ipv 2 dagen.


RE: Primavera Sound - JorisR - 25-04-2018

(25-04-2018, 11:05)Wailer Wrote: Iemand die mij kan vertellen hoe een dag er ongeveer uit ziet op PS? overweeg nadrukkelijk de donderdag en vrijdag te gaan.

Ik bedoel met.name, hoe laat.ben je op het terrein en hoe laat is het klaar?

Trouwens, je moet natuurlijk niets, maar waarom ook niet meteen de zaterdag. Twee dagtickets is ongeveer de prijs van een passepartout, dus....


RE: Primavera Sound - Wailer - 25-04-2018

Snap ik, maar okk weer hotelnacht langer en vliegen ook duurder als ik me goed herinner


RE: Primavera Sound - Wailer - 25-04-2018

(25-04-2018, 12:21)Loov Wrote: Ik zou gewoon er een mooi weekje van maken ipv 2 dagen.

Ik zet de collectebus neer!

Heel leuk inderdaad, liefst dat ook doen, maar mijn maat kan niet zolang vrij krijgen.

Ben al rijkelijk laat, dus hotels ook niet meer heul goedkoop.


RE: Primavera Sound - Wailer - 26-04-2018

Toevallig nog airbnbers die plek over hebben?


RE: Primavera Sound - Wailer - 26-04-2018

Helaas, mijn makker lukt het niet die periode... Toch geen PS dus.

Ik denk nog even of ik anders alleen zal gaan... Desnoods alleen de donderdag, spreekt mij meest aan qua programma namelijk.


RE: Primavera Sound - Martijn - 04-05-2018

Belly & Lee Fields & the Expressions voor de Hidden Stage bevestigd.


RE: Primavera Sound - RH80 - 04-05-2018

Mogen wel tijdsschema eens gaan bekendmaken.


RE: Primavera Sound - Kalters - 04-05-2018

(04-05-2018, 19:18)RH80 Wrote: Mogen wel tijdsschema eens gaan bekendmaken.

Volgende week, zei Gabi.


RE: Primavera Sound - Kalters - 09-05-2018

https://clashfinder.com/s/prima2018/

Timetable is uit! Godverdomme net 2 uur van m'n leven verspild aan het maken van deze timetable, maar ach.


RE: Primavera Sound - greenlander - 09-05-2018

Zo, die vrijdag is toch eigenlijk best een matige dag als ik het zo bekijk. En The National ook maar 1u15, tegenover 2 uur op BKS. Ik zou hoe dan ook niet gaan kijken, maar frappant is het wel. Aan de andere kant: op donderdag en zeker zaterdag kan je echt prachtige routes maken. Volgend jaar toch maar echt een serieuze inspanning doen om te gaan.


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 09-05-2018

Nice, alleen donderdag veel clashes, maar die dag draait toch om Björk. Verder kan ik de hoofdpodia praktisch helemaal skippen, eventueel nog voor een half uurtje AM ofzo. Die vrijdag komt juist mooi uit, makkelijk 7 shows zien waar ik alleen tussen Oumou Sangare en John Maus even moet rennen.


RE: Primavera Sound - JorisR - 09-05-2018

(09-05-2018, 14:52)Kalters Wrote: https://clashfinder.com/s/prima2018/

Timetable is uit! Godverdomme net 2 uur van m'n leven verspild aan het maken van deze timetable, maar ach.

Mooi werk, ik ga ernaar kijken! Ik zie op de festivalwebsite alleen nog geen tijden (of ik moet iets missen). Waar heb je ze vandaan?


RE: Primavera Sound - Kalters - 09-05-2018

(09-05-2018, 15:15)JorisR Wrote:
(09-05-2018, 14:52)Kalters Wrote: https://clashfinder.com/s/prima2018/

Timetable is uit! Godverdomme net 2 uur van m'n leven verspild aan het maken van deze timetable, maar ach.

Mooi werk, ik ga ernaar kijken! Ik zie op de festivalwebsite alleen nog geen tijden (of ik moet iets missen). Waar heb je ze vandaan?

Van de app. Heel omslachtig allemaal, maar het is uiteindelijk gelukt!


RE: Primavera Sound - Mrmantel - 09-05-2018

http://clashfinder.com/s/prima2018/?user=mrmantel&

Op eerste gezicht wordt het zoiets, tips zijn altijd welkom aangezien ik de meeste middelgrote indienamen (Deerhunter, Grizzly Bear etc.) al wel eens gezien heb.


RE: Primavera Sound - Kalters - 09-05-2018

Om er maar gelijk even op in te haken, dit is mijn voorlopige schema:

Woensdag: Populous - Starcrawler - Spiritualized/?????? (hangt ervan af of ik binnenkom bij Spiritualized) - Belle and Sebastian - Kedr Livanskiy - Umfang b2b Volvox - Willikens & Ivkovic

Donderdag: F/E/A - Karen Gwyer - Kelela - Björk - Nick Cave & The Bad Seeds - Vince Staples - Jlin - Dj Koze/Carpenter Brut

Vrijdag: Oumou Sangaré - John Maus - Sevdaliza - Jorja Smith - Charlotte Gainsbrough - Giegling Showcase - Arca - Dj Python

Zaterdag: RAMZi - Lift To Experience - Eva Geist - Slowdive - Lorde/Grizzly Bear - Oneohtrix Point Never - Deerhunter - Beach House - Aleksi Perälä - Dj Coco

Zondag: Kero Kero Bonito - Ariel Pink - Flat Worms - Rory Phillips

Toch 37 shows over 5 dagen, ik ben tevree. Hopen dat ik zondag binnenkom in de Apolo.


RE: Primavera Sound - Willie - 09-05-2018

(09-05-2018, 15:28)Kalters Wrote: Om er maar gelijk even op in te haken, dit is mijn voorlopige schema:

Woensdag: Populous - Starcrawler - Spiritualized/?????? (hangt ervan af of ik binnenkom bij Spiritualized) - Belle and Sebastian - Kedr Livanskiy - Umfang b2b Volvox - Willikens & Ivkovic

Donderdag: F/E/A - Karen Gwyer - Kelela - Björk - Nick Cave & The Bad Seeds - Vince Staples - Jlin - Dj Koze/Carpenter Brut

Vrijdag: Oumou Sangaré - John Maus - Sevdaliza - Jorja Smith - Charlotte Gainsbrough - Giegling Showcase - Arca - Dj Python

Zaterdag: RAMZi - Lift To Experience - Eva Geist - Slowdive - Lorde/Grizzly Bear - Oneohtrix Point Never - Deerhunter - Beach House - Aleksi Perälä - Dj Coco

Zondag: Kero Kero Bonito - Ariel Pink - Flat Worms - Rory Phillips

Toch 37 shows over 5 dagen, ik ben tevree. Hopen dat ik zondag binnenkom in de Apolo.

Bjork / Nick Cave is toch wel een vette double bill (zeker omdat ik Bjork prima van een afstand kan bekijken), ik moet er nog induiken, maar het zal zeker voor een deel overlappen.

Spiritualized moet ik binnen raken. Hadden ze daar nog een speciale reservering voor of zo, of is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt?


RE: Primavera Sound - hythloth - 09-05-2018

Migos en HAIM op hogere spots dan The National (die tegelijkertijd clashed met Mogwai), hoe verzinnen ze het?

Verder genoeg lekkers, zoals gewoonlijks.


RE: Primavera Sound - JorisR - 09-05-2018

(09-05-2018, 15:34)Willie Wrote: Bjork / Nick Cave is toch wel een vette double bill (zeker omdat ik Bjork prima van een afstand kan bekijken), ik moet er nog induiken, maar het zal zeker voor een deel overlappen.

Spiritualized moet ik binnen raken. Hadden ze daar nog een speciale reservering voor of zo, of is het gewoon wie het eerst komt wie het eerst maalt?

 
Vooralsnog niks bekend over reserveringen voor Spiritualized, maar je moet in ieder geval wel in het bezit zijn van een (weekend)ticket. Cq. geen gratis toegang zoals wel voor Wolf Parade en Belle & Sebastian op de woensdagavond. Moet toch lukken als je er 1900-1915 u. bent, zou je zeggen?


RE: Primavera Sound - Willie - 09-05-2018

Daar ga ik ook op gokken. 's middags bandje halen, wat eten en dan gaan. En als het niet lukt moet je voor straf Wolf parade kijken, poeh.


RE: Primavera Sound - Kreuz - 09-05-2018

(09-05-2018, 15:21)Mrmantel Wrote: http://clashfinder.com/s/prima2018/?user=mrmantel&

Op eerste gezicht wordt het zoiets, tips zijn altijd welkom aangezien ik de meeste middelgrote indienamen (Deerhunter, Grizzly Bear etc.) al wel eens gezien heb.

Echo Collective, Dustin O'Halloran and guests play Jóhann Jóhannsson's Orphée, ga dit zeker checken, lijkt me zeker de moeite.