Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



RE: Primavera Sound - BigBird - 30-11-2016

Arcade Fire
Bon Iver
The XX
Frank Ocean
Grace Jones
Solange
Slayer
Van Morrison
Aphex Twin
RTJ
Front 242


RE: Primavera Sound - Roel87 - 30-11-2016

Allesbehalve de trip waard dus.


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 30-11-2016

Mwoah, genoeg leuks weer, maar toch een mwoah-gevoel in vergelijking met andere jaren.


RE: Primavera Sound - JorisR - 30-11-2016

Elza Soares en Junun ook, daar was LGW? ze dan mooi meer voor. Over de hele linie niet heel bijzonder dit keer, zeker niet afgezet tegen dit jaar natuurlijk... Slayer en Van Morrison, flikker toch op.


RE: Primavera Sound - BigBird - 30-11-2016

Grace Jones is wel vet, hoop op show in de buurt. En Solange is de must-see act komend jaar met een dijk van plaat op zak.


RE: Primavera Sound - Mich - 30-11-2016

Is volgens mij ook één van de eerste keren dat er geen grote reunië-act is die ze veel te hoog zetten, zelfs niet op Coachella waarschijnlijk.


RE: Primavera Sound - Snackbarharses - 30-11-2016

[Image: Cyf8FFEXAAAhVMr.jpg]


RE: Primavera Sound - Harry Klein - 30-11-2016

Erg tof voor Weval!


RE: Primavera Sound - Aron - 30-11-2016

Best een mooie affiche, toch? Zo goed als dit jaar wordt het toch niet meer hoor.


RE: Primavera Sound - Loov - 30-11-2016

Sleep!!!!

Wat doen Slayer, Converge en Goijra daar? Wel leuk hoor daar niet van.

En een heel blik aan techno/house namen: Ame, Talaboman, Bicep, Recondite, Dixon, Abdullah Rashim, Aurora Halal, Ben Ufo, Fatima Yamaha, Hendrik Schwarz, Joy Orbinson, Kink, Matrixxman, Michael Mayer, Pearson Sound, Polar Inertia, Sau Poler, DJ Tennis, Weval en Young Marco. Zo lijkt het meer op een soort van Dekmantel feest binnen het festival. Het is ook vrij zaadloos en inspiratieloos op enkele namen na. Ooit boekte ze op 1 avond gewoon nog Andy Stott, Haxan Cloak, Demdike Stare, Vatican Shadow, Purient...

En wat Murdock daar doet snap ik helemaal geen reet van.


RE: Primavera Sound - Loov - 30-11-2016

(30-11-2016, 11:19)Harry Klein Wrote: Erg tof voor Weval!

En Fatima Yamaha. 2 Nederlandse acts op de affiche die het verdient hebben.


RE: Primavera Sound - Murdoc Niccals - 30-11-2016

Broken Social Scene is wel een must-see voor mij komend jaar.


RE: Primavera Sound - Enzo - 30-11-2016

(30-11-2016, 11:24)Aron Wrote: Best een mooie affiche, toch? Zo goed als dit jaar wordt het toch niet meer hoor.

Ja, dat eerste blok is weinig interessant maar in het tweede staan met Sleep, Pond, The Zombies, en This Is Not This Heat een paar toffe namen.


RE: Primavera Sound - mattman - 30-11-2016

Zeer mooi, dit.


RE: Primavera Sound - Mich - 30-11-2016

(30-11-2016, 11:30)Loov Wrote: En wat Murdock daar doet snap ik helemaal geen reet van.

Het is Murdoc en niet Murdock en laat Murdoc nu niet een deel van Gorillaz zijn...


RE: Primavera Sound - Enzo - 30-11-2016

(30-11-2016, 11:11)Mich Wrote: Is volgens mij ook één van de eerste keren dat er geen grote reunië-act is die ze veel te hoog zetten, zelfs niet op Coachella waarschijnlijk.

The Make-Up wellicht?


RE: Primavera Sound - Roger - 30-11-2016

Amai, ze hebben hun aankondiging gewoonweg niet gehyped dit jaar!


RE: Primavera Sound - Willie - 30-11-2016

Zit toch wel mooie shit bij. Jammer dat het er dit jaar niet in zit.


RE: Primavera Sound - 1996Customer - 30-11-2016

(30-11-2016, 11:53)Roger Wrote: Amai, ze hebben hun aankondiging gewoonweg niet gehyped dit jaar!

Misschien omdat er vorig jaar mensen veel te lang naar die countdown hebben zitten kijken dat er klachten over mentale gezondheid zijn gekomen.


RE: Primavera Sound - Uplift - 30-11-2016

Ik loop hier uiteraard niet warm voor. Veel namen krijgen we hopelijk te zien op BKS en dan moet er nog ergens een clubshow van Sleep zijn.

Ik ga er in elk geval niet bij zijn dit jaar.


RE: Primavera Sound - Loov - 30-11-2016

(30-11-2016, 12:22)Uplift Wrote: clubshow van Sleep

Laten we dit hopen. Maar ze doen vaker shows in Europa waar ze even langs komen zonder duidelijke tour schema of wat dan ook. Ik hoop stiekem op 1 dag Roadburn ofzo. Maar ik ben al 2 jaar aan het bidden om ze een keer in de buurt te hebben. Dit jaar moet het er van komen of het gaat nooit gebeuren.


RE: Primavera Sound - Uplift - 30-11-2016

Het moet wel lukken. In 2012 combineerden ze PS met Trix een paar weken later, dus ik gok daarop. Roadburn valt wellicht te vroeg.

Vermoedelijk is het een dure band die tussen Om- gigantisch veel wiet smoren en High on Fire-verplichtingen door her en der wat casht. Vraag zal er altijd wel zijn.

Op Desertfest zat één volledige platenbak op de merch stand (dus alle platen van alle aanwezige bands/labels) vol met LP's van Dopesmoker. Alleemaal aan 22 euro, inclusief beschadiging aan de hoes. De Sleep-cult moet echt een goudmijn zijn.


RE: Primavera Sound - Enzo - 30-11-2016

Ervan uitgaande dat Arcade Fire sowieso afvalt, en Frank Ocean, the XX en Bon Iver ook niet geboekt worden kan Porto, indien ze gunstig cherry picken uit de rest van de linup, een optie worden.


RE: Primavera Sound - TheUncleG - 30-11-2016

Ik overweeg ook sterk de Porto editie. Het enige nadeel is de waarschijnlijke flinke overlap met BKS.


RE: Primavera Sound - JorisR - 30-11-2016

Na het nog eens goed bekijken van de poster staan er natuurlijk wel zat favoriete cq. geliefde bands van deze pest verwende festivalbezoeker tussen. Hoewel een boel van de oude stempel.

Arcade Fire, Swans, Broken Social Scene, Teenage Fanclub, The Afghan Whigs, Japandroids, King Gizzard & The Wizard Lizard, Sleep, Grandaddy, The Magnetic Fields, Angel Olsen, The Make-Up, Descendents, Shellac, Preoccupations, Hamilton Leithauser.... alleen al die acts kunnen allemaal een mooie driedaagse opleveren en zullen lang niet allemaal op BKS staan.

En dan is het geen straf om Junun nog eens mee te maken, of om oude namen als This Is Not This Heat en The Zombies eens te zien, plus nieuwelingen als Weyes Blood, LVL Up, Alexandra Savior...

Als je het zo bij elkaar zet en er overlapt in de praktijk weinig tot niets, dan kun je er weer een verdomd mooi festival beleven.