Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Stefan - 22-06-2016

Bizar ja. Gaan ze nu ineens voor de mega headliners ofzo?


Primavera Sound - Uplift - 22-06-2016

Eerste keer volledig uitverkocht = assfuckery in top gear


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Die eindprijs is 20 euro meer dan 5 jaar geleden. Dat valt wel mee toch? BKS is t.o.v. van 2013 harder gestegen bijvoorbeeld.

Begin januari betaalde ik 5 jaar terug 155 euro.

Het is vooral de early bird stijging t.o.v. 100 euro waarvoor je toen een kaartje kon kopen dat veel is.


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Stefan Wrote:Bizar ja. Gaan ze nu ineens voor de mega headliners ofzo?

Denk dat het eerder een subsidiekwestie is.


Primavera Sound - thomas9790 - 22-06-2016

U2 en Rihanna zijn alvast vastgelegd voor volgend jaar.


Primavera Sound - Stefan - 22-06-2016

Willie Wrote:
Stefan Wrote:Bizar ja. Gaan ze nu ineens voor de mega headliners ofzo?

Denk dat het eerder een subsidiekwestie is.
Ahja dat kan ook. Al krijgen ze vooral subsidie voor het gratis programma las ik eens.


Primavera Sound - Uplift - 22-06-2016

Kom nou, Willie. PS is net zo winstgedreven als onze festivals. Ze weten dat het sneller uitverkoopt en dat er dus meer kaarten vroeger worden gekocht, dus hogere prijzen. Einde verhaal.


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Maar waar schrijf ik nu dat dit niet zou zijn?


Primavera Sound - Uplift - 22-06-2016

Door te wijzen op een subsidiekwestie (wuk, zelfs?), alsmede op het irrelevante feit dat de eindprijs (die in de praktijk niet gehanteerd zal worden wegens uitverkocht) niet veel duurder is dan vroeger.


Primavera Sound - Stefan - 22-06-2016

Schijnen al heel veel kaarten verkocht te zijn. Primavera wordt straks Lowlands 2.0.


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Maar dat zijn gewoon reacties op twee zaken die mensen melden. Er is feitelijk een stijging van 20 euro in vijf jaar op de eindprijs, sommigen noemen dat fors, ik vind dat wel meevallen. Daarmee zeg ik niets over een eventuele oorzaak.

Vervolgens koppelt iemand dat aan enorme headliners die dan vastgelegd zouden worden. Ik denk dat het ook deels met mindere subsidies te maken heeft, daarmee zeg ik nog steeds niets over de beweegredenen van de organisatie. Het 1 sluit het ander ook niet uit, want stel dat lagere subsidies waar zijn, dan houdt de organisatie hun winst op peil door hogere prijzen te rekenen.

Waar jij mee op je bek gaat is om iemand persoonlijk aan te spreken op basis van iets wat in je hoofd is gevormd, maar simpelweg niet is opgeschreven. Je had net zo goed het headlinerverhaaltje kunnen quoten en dan er onder kunnen schrijven dat de organisatie gewoon dikke winst wil maken. Dan had je je punt gemaakt zonder de mist in te gaan.


Primavera Sound - Flair - 22-06-2016

Ik denk gewoon dat er al acts vast liggen die duurder zijn dan afgelopen keren.
maakt verder niet uit, ik vond het een leuk festival en als het in 2017 tegenvalt, ga ik gewoon niet meer.
Zoals Lowlands al sinds 2007 niet meer. (daarvoor alle keren geweest)


Primavera Sound - Stefan - 22-06-2016

Gat in de begroting van vorig jaar door vroeger uit te verkopen dan verwacht en de verwachting dit jaar nog eerder meer tickets te verkopen is de uitleg vanuit Primavera.


Primavera Sound - JorisR - 22-06-2016

Een gat in de begroting door eerder uit te verkopen?? Waar ze nooit eerder uitverkocht waren? Die snap ik niet, dat moet toch niet op hangen op een prijsverschil van 20 of 15 euro per kaart indien later aangeschaft?


Primavera Sound - BigBird - 22-06-2016

Flair Wrote:Ik denk gewoon dat er al acts vast liggen die duurder zijn dan afgelopen keren.

Ook dat, die gages stijgen ook elk jaar. En als je dan een Arcade Fire, Tool en Gorillaz boekt weet je wat je kwijt bent.
Verder wordt de rest ook duurder, denk aan: vergunningen, logistiek, personeel, productie etc...
En zeker ook een paar euro erbij om te zorgen dat je winst maakt en de mensen het toch betalen.


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Vooral dat laatste, mensen betalen het toch.

Gelukkig hebben we bij Lowlands gezien dat er ergens toch ook een einde aan zit. Werchter dit jaar loopt ook niet zo lekker toch?


Primavera Sound - Uplift - 22-06-2016

Willie Wrote:Maar dat zijn gewoon reacties op twee zaken die mensen melden. Er is feitelijk een stijging van 20 euro in vijf jaar op de eindprijs, sommigen noemen dat fors, ik vind dat wel meevallen. Daarmee zeg ik niets over een eventuele oorzaak.

Vervolgens koppelt iemand dat aan enorme headliners die dan vastgelegd zouden worden. Ik denk dat het ook deels met mindere subsidies te maken heeft, daarmee zeg ik nog steeds niets over de beweegredenen van de organisatie. Het 1 sluit het ander ook niet uit, want stel dat lagere subsidies waar zijn, dan houdt de organisatie hun winst op peil door hogere prijzen te rekenen.

Waar jij mee op je bek gaat is om iemand persoonlijk aan te spreken op basis van iets wat in je hoofd is gevormd, maar simpelweg niet is opgeschreven. Je had net zo goed het headlinerverhaaltje kunnen quoten en dan er onder kunnen schrijven dat de organisatie gewoon dikke winst wil maken. Dan had je je punt gemaakt zonder de mist in te gaan.
U blijft negeren dat de forse prijsstijging zich vooral bevindt in de prijzen van nu en voor de bekendmaking van de affiche... dat is niet iets wat ik in mijn hoofd vorm.


Primavera Sound - Willie - 22-06-2016

Nee hoor dat negeer ik niet, ik schreef er in dat stukje van net niet over, dat is wat anders. Dat heb ik namelijk al eerder gedaan, namelijk toen ik mijn kaartje aanschafte. Ik zal de post even quoten om je gerust te stellen. En ik schreef er over toen ik zei dat de prijsstijging t.o.v. de 100 euro van voorheen fors is, maar ook dat was nu in het stukje van net niet relevant, omdat ik zoals ik al zei op 2 punten in ging en dat verder niet iets zegt over andere zaken.

Willie Wrote:Ja, die prijsstijging is wel jammer, dat zou op den duur wel een tegen kunnen gaan werken.



Primavera Sound - Uplift - 22-06-2016

Maar waar komt je argument dan vandaan dat de (irrelevante) prijsstijging op de eindprijs niet zo fors is? Of anders gezegd: waar moet ik dat plaatsen?


Primavera Sound - Enzo - 22-06-2016

JorisR Wrote:Een gat in de begroting door eerder uit te verkopen?? Waar ze nooit eerder uitverkocht waren? Die snap ik niet, dat moet toch niet op hangen op een prijsverschil van 20 of 15 euro per kaart indien later aangeschaft?
Door het systeem weten ze eigenlijk niet vantevoren hoeveel ze aan ticketverkopen uiteindelijk ophalen en op deze manier proberen ze dat risico te ondervangen. Ze kunnen dan ook beter een vast aantal kaarten voor een bepaalde prijs verkopen totdat die uitverkocht zijn en dan naar het volgende prijsniveau . Het maakt toch wel een significant verschil of je 20.000 kaarten a 145 euro verkoopt of aan 195 euro.


Primavera Sound - BigBird - 18-10-2016

al geruchten?


Primavera Sound - Stefan - 18-10-2016

Bardo Pond komt dit jaar goedmaken. Verder geen idee.


Primavera Sound - Uplift - 18-10-2016

Shellac misschien? Wilde gok, hoor.


Primavera Sound - hythloth - 19-10-2016

Nicolas Jaar lijkt me ook grote kanshebber.


Primavera Sound - Stefan - 25-10-2016

Angel Olsen en Mac Demarco eind mei in Londen. Schrijf dus maar alvast op.