Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Willie - 26-05-2013

JorisR Wrote:Iedere morgen tegen zes uur compleet gesloopt terug in bed, maar dit wil ik echt nooit meer missen hoor.

Je zag er vanmiddag nog best fris uit ;-P, het is omdat ik haast had en ik je al voorbij gelopen was anders had ik je toch eindelijk eens aangesproken.


Primavera Sound - BigBird - 26-05-2013

29-31 mei is 2014 editie.

Maar tering, ik wist niet dat dit nachtdienst is. Ben je toch volledig gesloopt.


Primavera Sound - Martijn - 26-05-2013

Verdomme, valt volgend jaar dus tijdens mijn tentamenweek in plaats van ervoor. Al zal Porto nu geen probleem moeten zijn als die nu ook week een later plaats vindt.


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Hoe zie je nu al wanneer je tentamens vallen? Bij de UvA kan ik enkel zien tot wanneer het semester loopt (eind juni) maar tentamens zijn vak afhankelijk. Wordt nog even afwachten tot ik überhaupt weet welke vakken ik ga doen Tongue


Primavera Sound - Martijn - 26-05-2013

Hier op de VU hebben ze al ver van te voren een jaarindeling voor het komende jaar op internet staan, met dus een tentamenweek in week 22 helaas.


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Handig, hier hebben ze tot en met 1 juli om alles ingevuld te hebben. Althans, die tijd geven ze zichzelf dus. Ik zie wel dat één van mijn semester twee vakken wat ik zeer waarschijnlijk zal gaan volgen dit jaar op 28 mei tentamen heeft. Als het komend jaar wederom aan het begin van de laatste week van mei valt zou dat perfect zijn. Dan zou ik met een beetje mazzel op 28 mei in Barcelona moeten kunnen zijn.

Nou ja, even afwachten maar.


Primavera Sound - Loov - 26-05-2013

BigBird Wrote:29-31 mei is 2014 editie.

Maar tering, ik wist niet dat dit nachtdienst is. Ben je toch volledig gesloopt.

Tjah 't begint toch pas wel een beetje rond 18.00 en eindigt meestal rond een uur of 05.30 ofzo. Gesloopt ben je niet echt omdat je ten eerste gewoon in een goed bed slaapt en lekker kunt chillen (of op het strand liggen) tot een uur of 17.30. Voor de rest staat de Ray-Ban in een soort van Audiotorium waar je lekker rustig kan zitten en genieten van 'n optreden. Gister avond daar bijvoorbeeld een geweldig Dead Can Dance gezien. Dat nachtwerk is minder vermoeiend dan je zou denken.


Primavera Sound - Loov - 26-05-2013

Oh mooi aan Primavera: ga dadelijk nog even Marc DeMarco kijken in een park hier vlakbij. 'T houd ook nooit op.


Primavera Sound - JorisR - 26-05-2013

Willie Wrote:
JorisR Wrote:Iedere morgen tegen zes uur compleet gesloopt terug in bed, maar dit wil ik echt nooit meer missen hoor.

Je zag er vanmiddag nog best fris uit ;-P, het is omdat ik haast had en ik je al voorbij gelopen was anders had ik je toch eindelijk eens aangesproken.

Always looking fresh. Maar schroom niet hoor. Meer Nederlanders om me heen gehoord, doch niet te veel.


Primavera Sound - Roel87 - 26-05-2013

En hoe hoog lopen de kosten voor een hotel/appartement ongeveer p.p. op zo'n lang weekend?


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Willie heeft ergens op pagina 5/6 of zo een vrij lang verhaal getypt over kosten etc. Daarin werd 30 p.p.p.n. genoemd. Als minimaal dan.

Ik ga maar eens in de gaten houden hoe het nou precies werkt met die kaartverkoop. Uitkienen wat het beste moment is om vliegtickets aan te schaffen en zo goedkoop mogelijk een hotel boeken in het centrum. Hoe is de verbinding van zeggen en schrijven placa de catalunya naar de festival locatie?


Primavera Sound - Enzo - 26-05-2013

Loov Wrote:
BigBird Wrote:29-31 mei is 2014 editie.

Maar tering, ik wist niet dat dit nachtdienst is. Ben je toch volledig gesloopt.

Tjah 't begint toch pas wel een beetje rond 18.00 en eindigt meestal rond een uur of 05.30 ofzo. Gesloopt ben je niet echt omdat je ten eerste gewoon in een goed bed slaapt en lekker kunt chillen (of op het strand liggen) tot een uur of 17.30. Voor de rest staat de Ray-Ban in een soort van Audiotorium waar je lekker rustig kan zitten en genieten van 'n optreden. Gister avond daar bijvoorbeeld een geweldig Dead Can Dance gezien. Dat nachtwerk is minder vermoeiend dan je zou denken.
Dat dus. Vond het eigenlijk een van de minst vermoeiende festivals, ondanks de late eindtijden. Ook doordat het 's avonds begint en dus minder warm is en je niet zo veel tijd hebt om echt veel te drinken vanwege veel loopwerk en het feit dat er minder perioden in het programma zitten waarop er geen enkele interessante band speelt, zoals bij veel andere festivals.


Primavera Sound - JorisR - 26-05-2013

Baas Nick Cave doet zijn ding: Stagger Lee vannacht. Afschuwelijk goed. http://www.youtube.com/watch?v=T9t15po5Nbw


Primavera Sound - Roel87 - 26-05-2013

Piet Knaak Wrote:Willie heeft ergens op pagina 5/6 of zo een vrij lang verhaal getypt over kosten etc. Daarin werd 30 p.p.p.n. genoemd. Als minimaal dan.

Ik ga maar eens in de gaten houden hoe het nou precies werkt met die kaartverkoop. Uitkienen wat het beste moment is om vliegtickets aan te schaffen en zo goedkoop mogelijk een hotel boeken in het centrum. Hoe is de verbinding van zeggen en schrijven placa de catalunya naar de festival locatie?
Gevonden. Maar loopt in totaal toch aardig op qua kosten. Aan de andere kant, een weekend Lowlands gaat ook al snel richting een euro of 300-400.


Primavera Sound - Snackbarharses - 26-05-2013

Ik vind dat kostenplaatje best meevallen. Ik zit in een hostel en betaal 24 of 25 euro per nacht. Kaartje was 150 euro en het vliegticket was 70 euro voor een retourtje. Daarbuiten heb je natuurlijk ook kosten, maar dat kun je zo duur maken als je zelf wilt. Je hoeft er niet meer aan kwijt te zijn dan bijvoorbeeld 4 dagen Werchter.

En wat betreft de vermoeiendheid van het festival, dat valt reuze mee. Omdat je in een hostel ligt en overdag een beetje kunt aanlummelen (de concerten beginnen pas rond 6 uur in de avond) voel ik me nu nog lekker fit. Als ik naar Rock Werchter of Pukkelpop ga, voel ik me veel meer gesloopt tegen het einde.

Oh ja, en nog een top 10:

01. Pantha du Prince & the Bell Laboratory
02. Thee oh Sees
03. Parquet Courts
04. Bob Mould
05. Nick Cave & the Bad Seeds
06. Hot Snakes
07. Nils Frahm
08. Kurt Vile & the Violators
09. Blur
10. The Jesus and Mary Chain

Ook het vermelden waard: Dead Can Dance, Los Planetas, Paus, Plum, Django Django, Neurosis, Goat, My Bloody Valentine, The Drones, METZ en Dinosaur Jr.

En dan ga ik vanavond Come nog zien! Zin in!


Primavera Sound - Roel87 - 26-05-2013

70 euro vliegticket?! Hoe vroeg en waar moet je dan ongeveer boeken?


Primavera Sound - matthijs603 - 26-05-2013

Vliegtickets kan je over het algemeen het best zo vroeg als mogelijk boeken. Dat kan vaak zo'n 11 maanden voor de reis. Dit is wel buiten mogelijke aanbiedingen gerekend, maar daarvan weet je vooraf niet of en wanneer ze komen (en bij welke maatschappij).


Primavera Sound - Martijn - 26-05-2013

Als je de prijzen gewoon goed in de gaten blijft houden moet dat gewoon lukken hoor. Anders kun je altijd nog dirtcheap met Ryanair vliegen naar Girona vanaf Eindhoven.


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Vliegtickets boeken verschillen de meningen nogal over. Op reis fora al gelezen dat vaak zo'n acht weken voor de reis het beste moment schijnt te zijn. Maar goed, zoals ik het gezien heb is Barcelona retour voor max. 150 euro sowieso haalbaar met transavia. Gewoon direct van Amsterdam naar Barcelona en terug.

En Snackbarharses (wat een naam Tongue), welk hostel zit jij? Mooie prijs namelijk. Neem aan dat je met meerdere op een slaapzaal zit hè?


Primavera Sound - matthijs603 - 26-05-2013

Piet Knaak Wrote:Vliegtickets boeken verschillen de meningen nogal over. Op reis fora al gelezen dat vaak zo'n acht weken voor de reis het beste moment schijnt te zijn. Maar goed, zoals ik het gezien heb is Barcelona retour voor max. 150 euro sowieso haalbaar met transavia. Gewoon direct van Amsterdam naar Barcelona en terug.

Ik heb een half jaar bij een reisbureau gewerkt, dus weet hier wel iets van: voor lijnvluchten geldt zeker niet dat 8 weken voor de reis het beste moment is. Zo vroeg mogelijk boeken is het devies (kan meestal maand of 11 van tevoren), en buiten het hoogseizoen reizen (hoogseizoen wisselt per maatschappij, maar is doorgaans juli-augustus en half december - half januari).

Het verhaal van 8 weken voor de reis zou te maken kunnen hebben met aanbiedingen. Die zijn vaak zo'n 2 - 3 maanden voor de reisdatum beschikbaar inderdaad en daar kan je dus op gokken. Er zijn natuurlijk vrij veel maatschappijen die van Amsterdam naar Barcelona vliegen en terug.


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Goed om te weten dan Smile


Primavera Sound - Martijn - 26-05-2013

Dat ligt er natuurlijk aan hoe snel de maatschappijen hun vluchten naar Barcelona vol zullen krijgen. Bij de eerst mogelijke moment zal je de gemiddelde prijs betalen en dan ligt het eraan hoe die prijs het doet voor de verdere verloop.


Primavera Sound - matthijs603 - 26-05-2013

Martijn Wrote:Dat ligt er natuurlijk aan hoe snel de maatschappijen hun vluchten naar Barcelona vol zullen krijgen. Bij de eerst mogelijke moment zal je de gemiddelde prijs betalen en dan ligt het eraan hoe die prijs het doet voor de verdere verloop.

Het zou kunnen dat dit zo werkt bij low-cost maatschappijen als Ryanair (maar volgens mij ook niet), maar bij alle 'normale' maatschappijen werkt het als volgt:

Stel je hebt een vliegtuig met 100 stoelen. Dan zitten de eerste 10 stoelen in klasse A, die kosten 10 euro. De volgende 10 in klasse B, 20 euro. dan klasse C, 30 euro etc. Er wordt dus niet begonnen met een gemiddelde prijs, maar met de goedkoopste prijs.


Primavera Sound - Willie - 26-05-2013

Ik heb, omdat de kans dat ik alleen zou gaan aanwezig was ook gekeken naar alternatieven voor een appartement en ik vond toen in een hostel een eenpersoonskamer voor 20 euro de nacht, tik op Booking.com in wat je wilt en je krijgt heel, volgens mij ook hostels die voor een tientje per nacht een bed voor hebben, op een slaapzaal inderdaad.


Primavera Sound - Willie - 26-05-2013

Roel87 Wrote:
Piet Knaak Wrote:Willie heeft ergens op pagina 5/6 of zo een vrij lang verhaal getypt over kosten etc. Daarin werd 30 p.p.p.n. genoemd. Als minimaal dan.

Ik ga maar eens in de gaten houden hoe het nou precies werkt met die kaartverkoop. Uitkienen wat het beste moment is om vliegtickets aan te schaffen en zo goedkoop mogelijk een hotel boeken in het centrum. Hoe is de verbinding van zeggen en schrijven placa de catalunya naar de festival locatie?
Gevonden. Maar loopt in totaal toch aardig op qua kosten. Aan de andere kant, een weekend Lowlands gaat ook al snel richting een euro of 300-400.


Edit: oh niet helemaal goed gequote, dan maar 2 vliegen in 1 klap:

Heen kun je met de metro en dan op donderdag en vrijdag terug met een bus die rechtstreeks naar Catalunya gaat en onderweg niet stopt en die kost 2 euro, 10-rittenkaart metro kost dit jaar 9,90.

Of je blijft tot 5 uur in de morgen en dan rijden de metro's ook weer.

Op zaterdag gaan er de hele nacht door metro's door de hele stad. Taxi pakken wordt met het jaar lastiger heb ik het idee omdat heel veel mensen dat doen en dat levert wel eens fricties op.

Ja het is natuurlijk best veel geld, maar het is voor mij ook een week echt vakantie.

Edit2: en ik moest vanmorgen echt 3 keer met mijn ogen knipperen, dus dat verslag komt nog.

Edit3: tip; ga niet bij de telepizza eten, dat is goor.