Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - kesselman - 14-06-2016

Murdoc Niccals Wrote:Daft Punk.

En de prijs voor de vroegste "Gaat Daft Punk komend seizoen touren?" post gaat naar........


Primavera Sound - Loov - 15-06-2016

Ik sla voor 99% over. Genoeg andere toffe festivals in Europa inmiddels.


Primavera Sound - Willie - 15-06-2016

Nou ik ga er gewoon weer voor, maar vandaag dus nog geen ticketverkoop, de 20e gaat dit starten.


Primavera Sound - Uplift - 15-06-2016

Loov Wrote:Ik sla voor 99% over. Genoeg andere toffe festivals in Europa inmiddels.
Idem. Mits geen Radiohead-dickmove of Sufjan-in-het-auditorium-scenario. Wat gemiddeld kennelijk 1 op de 5 jaar gebeurt, dus ik ben er redelijk gerust op.


Primavera Sound - BigBird - 15-06-2016

Quote:The band explained in a post on SoundCloud that their set at the Spanish festival, which represented their comeback gig after a 15-year absence from the stage, was not a "live band" show because of "visa fuckups".

"Put this show together an hour before showtime after visa fuckups nixed our live band plans," the band's James Dela Cruz wrote. "Thank fuck we had our vinyl with us. Special thanks and much love to Jamie xx who came through for us with the classic 'good times' acapella at the last moment!"

Dela Cruz added: "Mixing is ruff as fuck but that's the way we roll. None of this ableton bullshit, this is punk rock kids! Was a great night and won't forget the love you showed us primavera."

http://www.nme.com/news/the-avalanches/94224



Primavera Sound - Loov - 15-06-2016

Ooowwwkeeey. Hadden ze wel wat eerder mogen zeggen.


Primavera Sound - Betonrot - 15-06-2016

Quote:Dela Cruz added: "Mixing is ruff as fuck but that's the way we roll. None of this ableton bullshit, this is punk rock kids!
Cringe.


Primavera Sound - Flair - 15-06-2016

Ga ook weer afkomen. Goed bevallen!


Primavera Sound - JorisR - 15-06-2016

Loov Wrote:Ooowwwkeeey. Hadden ze wel wat eerder mogen zeggen.

Mja, had je dat vooraf geweten, dan was je niet eens gaan kijken. En had ik de wandeling naar Beach House wel gemaakt.


Primavera Sound - Stefan - 15-06-2016

Na 5x Barcelona was het eindelijk eens tijd voor de kleinere variant in Porto. Festivalsite ligt een klein half uurtje van het centrum van Porto en is makkelijk te bereiken met de bus en/ of metro. Het strand ligt er 2 minuten lopen vandaan en in de omgeving kan je goed en cheap eten. Geen rij om bandjes op te halen en na een voor een festival-maatstaven strenge controle door de politie meteen het terrein opgegaan.

Het festival vindt plaats in het grootste park van Porto en op het eerste stuk na is de ondergrond dus gras. Pitchfork stage is meteen na de ingang en is in een tent. De andere 3 podia zijn openair en bevinden zich onderaan een heuvel. Het is dus vrijwel onmogelijk, zelfs bij de headliners, om slecht zicht te hebben. Een groot gedeelte van het publiek zit dan ook vrijwel de gehele dag bovenaan de heuvel op een kleedje. Publiek is verder niet heel anders dan in Barcelona. Ook hier komt een heel groot gedeelte vanuit het buitenland. Eten is er voornamelijk van foodtrucks en is redelijk van kwaliteit en goed van prijs. Drank is iets goedkoper dan in Barcelona. Randgebeuren is er verder eigenlijk niet. Er is een kleine markt (poster prints, kleding), staan wat stands van wat sponsoren als Ray-Ban en dan houdt het wel op.

Hoogtepunten waren in willekeurige volgorde;
PJ Harvey. In Barcelona vanaf een kilometer afstand gezien en nu rij 5. Geweldige show en de theatrale trekjes die ze in Barcelona deed hield ze nu gelukkig achterwegen.
Sigur Ros. Visueel uitmuntend en een mooie setlist. Jammergenoeg maar 1 nieuw nummer.
Beach House. Pitchfork Festival vorig jaar was misschien net iets beter, maar deze 75 minuten waren ook heel erg goed. Vooral blij met Rough Song.
Drive Like Jehu. Rick Frosberg zijn stem was er niet meer helemaal, maar desondanks net zo goed als in Barcelona.
Car Seat Headrest. ''The Crowd in Barcelona was twice the size, but you are twice as loud''. Broken Birds / Fill The Blank / Destroyed By Hippie Powers / Vincent / Drunk Drivers / Unforgiving Girl / Something Soon kon als setlist ook niet heel veel beter.
Animal Collective. Blijft bijzonder om die band voor zoveel mensen te zien.
Dinosaur JR. Briljante setlist en publiek ging helemaal los.
Shellac. Shellac op Primavera.
Deerhunter. Strakker dan ooit, maar niet op een negatieve manier. Pakken beter dan vorig jaar.
Destroyer. Mooi weer, veel Kaputt songs. Perfecte setting.
Explosions in the Sky.

Ook goed: Parquet Courts, Cass McCombs, half uur Savages, Protomartyr, Linda Martini, Julia Holter (wel pakken minder dan paar jaar terug) en Chairlift. Verder nog 5 minuten Air gezien (gaap), 2 nummers Brian Wilson (iemand moet die man zeggen te stoppen), Manel, Sensible Soccers, US Girls, Wild Nothing en Algiers (het is best goed, maar voor mij gevoel was het 8x hetzelfde nummer).

Primavera Porto vs Primavera Barcelona
+
Settijden, veel bands hebben toch een minuut of 10-15 meer dan in Barcelona.
Hoofdpodium. Geen vakken en gelukkig al helemaal geen privileges voor VIP's.
26.000 man ipv 60.000 per dag. Stuk makkelijker en minder tijdrovend om vooraan te staan bij de grotere namen.

-
Line-up mist de diepte die Barcelona heeft
Geen dagprogrammering, woensdag en zondag optredens
Minder uur aan muziek per dag

=
Setting is om het even. De background in Barcelona vind ik altijd er heel tof uitzien, maar ook het chillen in het gras in Porto was best fijn.
Publiek is vergelijkbaar. Praters zijn er overal en komen in Porto iets makkelijker vooraan. Publiek was uitbundig bij bands als Dinosaur JR., Car Seat Headrest, Shellac etc.

Als je moet kiezen dan wint toch Barcelona op muzikaal vlak. Een Boredoms, The Avalanches (op papier dan), John Carpenter etc. maakt de Barcelona variant uniek, het randprogramma en er is veel meer uur aan muziek. Een Sigur Ros of PJ Harvey is wel een stuk fijner in Porto door het betere hoofdpodium en minder drukte. Primavera Porto is de ideale vervanger voor een festival als BKS en DtrH. Het kost werkelijk geen ene reet en Porto is een prachtige stad om te bezoeken.


Primavera Sound - JorisR - 15-06-2016

Mooi om te lezen, over de hele linie komen je ervaringen wel overeen met hoe ik het in 2012 ook al vond. Toen was er alleen nog een ATP podium helemaal bovenaan een (bemodderd) heuveltje.


Primavera Sound - Enzo - 15-06-2016

In grote lijnen mee eens. Vooral ook dat laatste, Porto als alternatief voor BKS en DTRH, in plaats van een volwaardige vervanger van Barcelona. Alles is ongeveer de helft in Porto, aantal bands en podia, maar dus ook de prijzen en looptijden tussen de podia. En Porto is zeker de moeite waard om te bezoeken, wij zaten wel een half uur van het centrum, dus alleen de woensdag geweest. Apartement was op loopafstand van het festival in de wijk Matosinhos, 100 meter van het strand en een straat met 15 visrestaurants waar we elke middag prima verse vis van de grill hebben gegeten voor rond de 10 euro. Heb een prima tijd gehad daar en zal het volgend jaar zeker weer overwegen.


Primavera Sound - Gunnar - 15-06-2016

Mooie verslagen Stefan en Enzo en inderdaad erg herkenbaar met mijn ervaringen in Porto.

Ben wel benieuwd naar dat appartement in Matosinhos, lijkt me ideaal als we over een paar jaar met junior naar Primavera Porto zouden willen.


Primavera Sound - Murdoc Niccals - 15-06-2016

Melliw Naj Wrote:Dit jaar geen aftermovie?
[youtube]https://youtu.be/2wyHwzt-CgQ[/youtube]
Geen Manny Sad


Primavera Sound - Eraser - 15-06-2016

Uplift Wrote:Nu de Live Nation-groupies en Eraser hier niet meer verschijnen, hebben zijn we inmiddels wel toe aan een nieuwe pispaal.

kom dan


Primavera Sound - Aron - 15-06-2016

Gehengeld en gevangen.


Primavera Sound - Loov - 15-06-2016

Murdoc Niccals Wrote:
Melliw Naj Wrote:Dit jaar geen aftermovie?
[youtube]https://youtu.be/2wyHwzt-CgQ[/youtube]
Geen Manny Sad

Alsof de grootste band die er ooit heeft gestaan er helemaal niet was.


Primavera Sound - Flair - 20-06-2016

Tickets On Sale!

Erbij dus voor 2017!


Primavera Sound - Willie - 20-06-2016

Goede reminder, dank, ik was het al weer vergeten. Ga het meteen fixen


Primavera Sound - Stefan - 20-06-2016

Vip van 250 naar 300. Ik ben benieuwd wat dan de normale tickets gaan kosten.


Primavera Sound - Snackbarharses - 20-06-2016

Ik heb nu voor 200 een early bird VIP. 300 zou ik er niet voor neertellen.


Primavera Sound - Willie - 20-06-2016

Ja, die prijsstijging is wel jammer, dat zou op den duur wel een tegen kunnen gaan werken.

Maar het festival valt voor mij in een prima periode, geen gezeur met modder en ik zie nog weinig festivals die ik als vervanging in overweging zou nemen (ik zou het eerder combineren met een Atonal dan het inruilen, omdat het zulke verschillende festivals zijn)


Primavera Sound - JorisR - 21-06-2016

Early bird ticket binnen. Laat nu de boekingen à la Nick Cave en Swans van middernacht tot 02.00 uur op het Primavera podium maar komen.


Primavera Sound - BigBird - 22-06-2016

Poeh dat is toch best prijzig na de line-up aankondiging. Als je nu een kaart koopt kun je voor het verschil gewoon de helt van je vliegticket besparen.


Primavera Sound - Roel87 - 22-06-2016

Wat? Over prijsstijgingen gesproken, poeh.