Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - Betonrot - 10-06-2016

Loov Wrote:Bowers & Wilkens was alleen echt vet dat eerste jaar met die koepel tent. Toen kan je op 1 dag ooit Purient, Domininck Ferrow, The Haxan Cloak, Demdike Stare en Vatican Shadow zien. Dag ervoor had je ook nog de kans op Andy Stott...

Dominick Fernow, Prurient èn Vatican Shadow op één dag? Dat zal rustig zijn geweest backstage..


Primavera Sound - Willie - 10-06-2016

Beetje schizofreen.


Primavera Sound - Loov - 10-06-2016

Betonrot Wrote:
Loov Wrote:Bowers & Wilkens was alleen echt vet dat eerste jaar met die koepel tent. Toen kan je op 1 dag ooit Purient, Domininck Ferrow, The Haxan Cloak, Demdike Stare en Vatican Shadow zien. Dag ervoor had je ook nog de kans op Andy Stott...

Dominick Fernow, Prurient èn Vatican Shadow op één dag? Dat zal rustig zijn geweest backstage..

Hahaha jup. Maar wel vet. Eigenlijk was het een Dominick Ferrow all-nighter met gast optredens van Demdike Stare en Haxan Cloak.


Primavera Sound - Flair - 12-06-2016

Zijn data en ticketverkoop 2017 bij iemand bekend?


Primavera Sound - Flair - 12-06-2016

Bedankt


Primavera Sound - Willie - 13-06-2016

Quote:Speciale vermelding:
Radiohead
Niet gezien maar erg blij dat ze er waren. Ik voelde een vaag soort morele superioteit om me met mijn zelfgemaakte 'Not a creep (nor a weirdo)'-shirt aan de andere kant van het bijna desolate festival-terrein te begeven. Tienduizenden droeftoeters die en masse het apathische 'I wish I was speciaaaaaaal' mee lopen te bléren? Not me

Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.


Primavera Sound - matthijs603 - 13-06-2016

Behalve dan dat half Graz voor nóg een Radiohead-show een roze petje op wil zetten; die jongen weet niet wat hij meemaakt hier Wink
Waar komt dit vandaan?


Primavera Sound - Uplift - 13-06-2016

Nu de Live Nation-groupies en Eraser hier niet meer verschijnen, hebben zijn we inmiddels wel toe aan een nieuwe pispaal.


Primavera Sound - JorisR - 13-06-2016

Benieuwd hoe Stefan en Enzo (en anderen?) het verder hebben gehad in Porto afgelopen weekend. Heren?


Primavera Sound - Loov - 13-06-2016

Willie Wrote:
Quote:Speciale vermelding:
Radiohead
Niet gezien maar erg blij dat ze er waren. Ik voelde een vaag soort morele superioteit om me met mijn zelfgemaakte 'Not a creep (nor a weirdo)'-shirt aan de andere kant van het bijna desolate festival-terrein te begeven. Tienduizenden droeftoeters die en masse het apathische 'I wish I was speciaaaaaaal' mee lopen te bléren? Not me

Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.

Waar haal je dit vandaan? Ook zelf een t-shirt maken :p


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-06-2016

Willie Wrote:
Quote:Speciale vermelding:
Radiohead
Niet gezien maar erg blij dat ze er waren. Ik voelde een vaag soort morele superioteit om me met mijn zelfgemaakte 'Not a creep (nor a weirdo)'-shirt aan de andere kant van het bijna desolate festival-terrein te begeven. Tienduizenden droeftoeters die en masse het apathische 'I wish I was speciaaaaaaal' mee lopen te bléren? Not me

Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.
Hij is zeker een geschikte gast voor de Grazmeeting volgend jaar. Heb meerdere malen bier met hem gezopen.


Primavera Sound - Enzo - 13-06-2016

JorisR Wrote:Benieuwd hoe Stefan en Enzo (en anderen?) het verder hebben gehad in Porto afgelopen weekend. Heren?
Ja, prima weekend gehad, veel goeie dingen gezien, ook wat saaie (vooral tussen de headliners), maar top festival. Appartement was ook op een perfecte locatie. Zal morgen of overmorgen nog een uitgebreider verslag plaatsen.


Primavera Sound - Loov - 13-06-2016

Snackbarharses Wrote:
Willie Wrote:
Quote:Speciale vermelding:
Radiohead
Niet gezien maar erg blij dat ze er waren. Ik voelde een vaag soort morele superioteit om me met mijn zelfgemaakte 'Not a creep (nor a weirdo)'-shirt aan de andere kant van het bijna desolate festival-terrein te begeven. Tienduizenden droeftoeters die en masse het apathische 'I wish I was speciaaaaaaal' mee lopen te bléren? Not me

Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.
Hij is zeker een geschikte gast voor de Grazmeeting volgend jaar. Heb meerdere malen bier met hem gezopen.

Wie is t?


Primavera Sound - Snackbarharses - 13-06-2016

Loov Wrote:
Snackbarharses Wrote:
Willie Wrote:Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.
Hij is zeker een geschikte gast voor de Grazmeeting volgend jaar. Heb meerdere malen bier met hem gezopen.
Wie is t?
Zit hier niet op het forum. Was zondag wel in de Apolo, dus misschien heb je hem nog even gesproken. Tim heet ie.


Primavera Sound - Stefan - 13-06-2016

Enzo Wrote:
JorisR Wrote:Benieuwd hoe Stefan en Enzo (en anderen?) het verder hebben gehad in Porto afgelopen weekend. Heren?
Ja, prima weekend gehad, veel goeie dingen gezien, ook wat saaie (vooral tussen de headliners), maar top festival. Appartement was ook op een perfecte locatie. Zal morgen of overmorgen nog een uitgebreider verslag plaatsen.
Ik vlieg morgenavond naar huis. Woensdag komt er een verslag. Het was iig erg goed.


Primavera Sound - Willie - 14-06-2016

Loov Wrote:
Snackbarharses Wrote:
Willie Wrote:Lijkt me wel een geschikte kandidaat voor een Grazuitnodiging, hoewel hij wel tussen diezelfde droeftoeters bij LCD soundsystem heeft gestaan.
Hij is zeker een geschikte gast voor de Grazmeeting volgend jaar. Heb meerdere malen bier met hem gezopen.

Wie is t?

Van Musicmeter.

Ik hou van zulke quotes, gewoon lekker vol tegen de stroom in. En hij houdt schijnbaar van bier, meer is er voor mij niet nodig Big Grin


Primavera Sound - Enzo - 14-06-2016

Verslag van Porto: de muziek:
Dag 1 beloofde een interessante maar vermoeiende te worden. Wild Nothing begon op het Superbock podium, hier nog liggend in het gras naar geluisterd, klonk niet onaardig, toch een beetje niets aan de hand muziek. Om 2000 uur dan een favoriet: Deerhunter op de main stage. Cox was goedgemutst, de setlist kende een aantal favorieten met een geweldige versie van Helicopter, een zonnige uptempo versie van Living My Life inclusief saxofoon en een knetterend Snakeskin. Door de laatste plaat was het concert hier en daar wat gladjes voor hun doen en daardoor net een streepje minder dan de indrukwekkend scherpe set op Off 3 jaar geleden. Julia Holter dan, zwaar leunend op de laatste prachtige plaat werd dit een dito optreden, zou deze show graag nog eens in een zaal zien. Een hoogtepunt daarna, Sigur Ros is live weer in grote vorm, de stage show is veruit de indrukwekkendste van het weekend en de setlist een prima doorsnee van de carriere. Daarna wel tijd om wat eten dus Protomartyr grotendeels gemist (twee maanden geleden nog gezien). Na de laatste plaat had ik niet echt hooggespannen verwachtingen van Animal Collective, maar dat werd een hele grote meevalller, de show was strak en onderhoudend van begin tot het eind, de extra drummer was een goede toevoeging, klapper Floridada aan het eind en een enthousiast veld. Aangezien hierna John Talabot pas na anderhalf uur geprogrammeerd stond dat maar gelaten voor wat het was.

Dag 2 begin met het Argentijnse Mueran Humanos, donkere synthpunk (?) die beter midden in de nacht geprogrammeerd had kunnen worden. Daarna naar Destroyer, die begon goed met een paar sterke nummers van Kaputt en Poison Season, maar halverwege zakte het om de een of ander reden behoorlijk in richting loomheid en verveling. Had ik waarschijnlijk toch naar Beak> moeten gaan… Het begin van Brian Wilson gezien van een afstandje. Wilson moet tegenwoordig het podium op begeleid worden en hij zingt weinig meer, maar zijn aankondigingen en pogingen tot aansporen van het publiek (waar goed op gereageerd werd) zijn bijna aandoenlijk. Daarna naar het kleinste podium voor waarschijnlijk het beste optreden van het weekend: Dinosaur Jr. Een (voor mij) bijna perfecte setlist, met nu ook meer nummers van de jaren 90 albums. Richting het einde hoogtepunt na hoogtepunt en het knalde steeds harder van het podium. Savages zag er in het voorbijgaan goed uit, Floating Points begon gelukkig meteen met een prima uitvoering van Silhouettes en daarna snel naar PJ Harvey voor een goed plekje. Dat viel tegen aangezien na het einde van Savages aan de linkerkant veel instroom was wat tot grote drukte en flink wat geduw leidde…de enige keer dat ik last van de drukte heb gehad, ben er na 25 minuten ook uitgegaan en op een plek beland met nogal wat praatpubliek. Kon er hierdoor helaas niet inkomen. Hopelijk nog eens in de herkansing, de show zag er wel indrukwekkend uit. Kiasmos kampte met technische problemen, waardoor het concert 25 minuten te laat startte, het klonk goed maar niet erg boeiend. Tortoise dan, stond hier bijna vooraan, was geweldig om de voortdurende wisselingen op het podium te volgen, het geweldige vakmanschap en de fraaie muziek. Ook een hoogtepunt. Nog een kwartiertje Beach House van een afstandje gevolgd, wat eigenlijk gewoon saai was. En nog Roosevelt meegepakt, wat klonk als een aardige kopie van Junior Boys.

Algiers opende op dag 3, zag ze vorig jaar op Off met een vrijwel identieke show, veel enthousiasme, een goede zanger maar ook een beetje veel van hetzelfde. Stukje Autolux, lastig te omschrijven muziek, en ook niet echt heel boeiend. Tijd voor weer een hoogtepunt: Battles. Aangezien ik de platen niet veel draai heb ik ze eigenlijk altijd gemist, maar dit was echt heel goed, die drummer natuurlijk en geweldig om Atlas en The Yabba eens live te zien, ongeveer ook het meest enthousiaste publiek van het hele weekend. Nog een stukje Drive Like Jehu gezien, dat eindigde waanzinnig, maar te kort voor een echt oordeel. Daarna wederom een stukje headliner van een afstandje gezien, Air, ze hadden een goeie setlist, maar zoals ik al bij eerdere optredens van hun heb gemerkt voegt het live heel weinig toe aan de platen. Explosions in the Sky daarna, dit was een mooie show met een dynamischer podiumpresentatie dan ik verwacht had, en met een paar mooie hoogtepunten (vraag me niet naar titels). Ty Segall klapte er vanaf het begin hard op (ook qua volume) en hield dat een uur vol in een geweldige rockshow, een vette pit, gescheld op de security en als afsluiter ging het los op een cover van LA Woman van The Doors. Royal Headache was daarna onderhoudend, maar meer ook niet.

Later nog wat indrukken van het randgebeuren, het festival zelf en Porto.


Primavera Sound - Beans - 14-06-2016

Voor dit jaar waren de eerste tickets toch voor €100 of niet?


Primavera Sound - Uplift - 14-06-2016

Dat is wel een ferme stijging, damn.

Krijgen we Tool en nog twee retedure acts?


Primavera Sound - Beans - 14-06-2016

Ik meen vorig jaar rond deze tijd gelezen te hebben dat je voor €100 tickets kon krijgen, wel maar een beperkt aantal. Denk dat ik gewoon een kaart aanschaf en als het jaarrooster van de opleiding bekend is kijk ik wel of het schikt of niet.


Primavera Sound - Stefan - 14-06-2016

Gorillaz


Primavera Sound - hythloth - 14-06-2016

Nick Cave


Primavera Sound - hythloth - 14-06-2016

The xx, James Blake, Frank Ocean, Kendrick...

Al zijn die mainstream genoeg waardoor GovBall er datzelfde weekend mee vandoor kan gaan.


Primavera Sound - Stefan - 14-06-2016

Bon Iver of The XX idd.


Primavera Sound - Murdoc Niccals - 14-06-2016

Daft Punk.