Graz
Primavera Sound - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Archief (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=24)
+--- Thread: Primavera Sound (/showthread.php?tid=7)



Primavera Sound - matthijs603 - 24-05-2013

Soms verbaas ik me toch over welke bands blijkbaar wel en niet Graz-proof zijn. The Postal Service, ik vind het geweldig hoor, maar waarom dat hier nu wel kan en bijvoorbeeld Two Door Cinema Club absoluut niet, is mij een raadsel. Catchy popliedjes gewoon, toch?


Primavera Sound - Stefan - 24-05-2013

Ik gaf alleen aan dat The Postal Service op Primavera een unieke naam is. Staan volgens mij op geen enkel ander festival in Europa tot op heden. Met zowel The Postal Service als Two Doors Cinema Club heb ik zelf niet zo heel veel, maar het wel/ niet Graz-proof zijn gaat idd af en toe nergens over.


Primavera Sound - Piet Knaak - 24-05-2013

Vind dat je TDCC niet echt kunt vergelijken met The Postal Service. Die laatste maken gewoon een stuk mooiere muziek en veel meer unieke nummers. Bij TDCC klinkt eigenlijk elk nummer het zelfde.

Maar ja, Neutral Milk Hotel, dat zou tof zijn ja.


Primavera Sound - matthijs603 - 24-05-2013

The Postal Service is idd wel een meer unieke naam ja en ik vind Give Up (van Postal Service) ook wel iets specialer dan Tourist History (van TDCC), maar het verbaast me hoe lovend hier over de een wordt gesproken terwijl de ander met de grond wordt gelijk gemaakt. Zo groot is het verschil ook weer niet.

Ondertussen jaloers op iedereen die dit weekend in Barcelona zit en daar The Postal Service kon zien Smile


Primavera Sound - Stefan - 24-05-2013

Ach met TDCC op BKS was het voor velen voornamelijk de teleurstelling dat ze zo'n hoge spot innamen. Hehe pff vandaag gewoon The Jesus and Mary Chain en Blur op hetzelfde podium.. Straks JAMC op de livestream om 22.45!


Primavera Sound - Martijn - 24-05-2013

Jammer dat Blur zometeen niet wordt uitgezonden op de livestream, was een mooi toetje geweest na een dag studeren.


Primavera Sound - Willie - 25-05-2013

Ik mag eigenlijk niets zeggen, maar waarom duurde het godverdomme zo lang voordat de gekte er bij Jesus and mary chain er in kwam, als je geen zin hebt blijf dan lekker thuis i.p.v. de klootzak uit te hangen op het podium en loom een rockband te spelen.


Primavera Sound - Uplift - 25-05-2013

Dat was in 2007 toch ook gewoon zo?


Primavera Sound - JorisR - 25-05-2013

Wow, de donderdag was wel een van de mooiste festivaldagen ooit hoor, met Tame Impala, Deerhunter, Animal Collective, Fuck Buttons, Hot Snakes, Dinosaur Jr. allemaal goed tot heel goed. Death Grips stelde teleur, Jesus & Mary Chain (vrijdag dan) was het slappe dieptepunt tot nu toe. Van genoten op vrijdag: magistrale Blur-show met verrassend 13-tussenstuk, de perfecte lome show van Kurt Vile in de zon, James Blake en de extravaganza-show van The Knife.

Vannacht Nick Cave en My Bloody Valentine, plus Liars, Thee Oh Sees, Phosphorescent, Mac DeMarco, The Babies, The Drones en nog een boel. Iedere morgen tegen zes uur compleet gesloopt terug in bed, maar dit wil ik echt nooit meer missen hoor.


Primavera Sound - Enzo - 25-05-2013

Ja hou maar weer op. ;-)


Primavera Sound - geluksknikker - 25-05-2013

Wederom jaloers met een grote J.


Primavera Sound - Loov - 25-05-2013

Zo 2 (1/2) dagen zitten er op. Eerste reactie: beste festival ervaring ooit. En dat is toch wel uniek omdat ik in me eentje al 2 dagen/nachten aan het rond huppelen ben. De locatie is geniaal en prachtig, en om s'avonds gewoon in een bed te duiken, goed te kunnen eten en lekker douchen maakt het ook dat ik veel frisser op het festival sta. Nu heb ik 't geluk gehad dat ik voor 100 euro me ticket heb gekocht en ik bij mijn broer hier in Barcelona kan slapen maar kan begrijpen dat het anders toch wel een prijzig festival is voor sommige uit NL.

Donderdag begonnen bij Wild Nothings die wat verzopen op de mainstage. Savages was sterk: jammer van de technische problemen. Vervolgens werd ik door Metz even compleet van mijn sokken geblazen. Hier op maar de Boiler Room ingedoken en een prima set mee gemaakt van Actress die op het einde helaas toch wat inzakte. Wel leuk om even naar de mensen thuis te zwaaien om vervolgens enkele screenshots op je facebook profiel terug te vinden. Poging gewacht voor Deerhunter: maar 't kan me toch steeds niet pakken dus mooi plekje gaan zoeken voor Grizzly Bear. Bloed en bloed mooi. Hierop naar de ongelooflijk heftige Fuck Buttons: jezus wat goed. Vervolgens kon ik meteen aanschuiven bij John Talabot. Genius.

Vrijdag was 't echt rennen geblazen. Begonnen bij OM die toch wel heerlijke drone(?) metal brachten. Best complexe songs waardoor zelfs 't Primavera publiek 't soms niet echt konden volgens en er toch wel een kleine leeg loop was. Shellac ontzettend sterk en strak: wat kan die man drummen zeggen. The Jesus and Mary Chain kwam erg loom op gang. Vanaf Reverence kwam 't dan eindelijk wel beetje op gang maar toen was 't helaas toch alweer bijna afgelopen. Toch wel blij dat ik ze een keer heb kunnen zien. Vervolgens rennen voor James Blake: tering wat mooi en tering tyfus wat goed waren willekeurige termen die in me hoofd kwamen. Heeft voor mij toch wel 't middelmatige/slechte optreden op Haldern 2011 goed gemaakt. Vervolgens de eerste 40 minuten van Swans mee gepakt: wat uitkwam op wel geteld 2 nummers. Genius. Goat had vervolgens wat moeite om op gang te komen maar god wat was dat einde sterk. Plakte er ook nog een kwartier aan hun normale set-tijd aan. Tjah en toen The Knife: was leuk om de muziek een keer door de installatie van Primavera te horen. Maar live stelt 't natuurlijk geen reet voor. Microfoons hebben zelfs geen bekabeling of wat dan ook. Dat mensen dat niet eerder is opgevallen? Heb toch wel medelijden met Olaf: zit je beetje in je studio geniale muziek te producen. Mag je 't live gaan brengen: moet je van die achterlijke dansjes gaan doen. Kan me niet indenken dat je daar als producer gelukkig van word. Gelukkig liet Daphni even horen hoe geniaal hij is. Technische hoogstandjes en als je een nummer met ABBA samples zo dik kan brengen ben je mijn held.

Vandaag word 't: Mount Eerie, Melody Echo's Chamber, Dead Can Dance, Thee Oh Sees, Nick Cave, Liars, My Bloody Valentine en dan lekker op tijd naar huis.

Primavera is muzikaal wel echt geniaal. Maar oh my god wat loopt er een hoop hipster volk rond. Maar dan wel echt de cliché prototype hipster. Ook moet je niet raar opkijken als je vrij vooraan van een optreden aan het genieten bent en voor je een hartelijke ontmoeting van 2 Spanjaarden plaats vinden en die dan uitgebreid gaan bij babbelen voor de rest van het concert. Vaak is het in Nederland bij concerten dat we op onze plek blijven staan en wel wat dans - en hoofd werk verrichten. No way gose dat Spanjaarden dat ook doen: die willen vaak ook heel mooi dansen en met hun handen de zon aanbidden of zoiets. I don't know. Kan er wel om lachen.

Tot nu toe dus nog geniaal.


Primavera Sound - Schobbeyak - 25-05-2013

Een ouderwetse festivalervaring-bespreking! Hulde!


Primavera Sound - BigBird - 25-05-2013

Rond middernacht de eerste naam voor 2014. Ik gok op Arcade Fire of Daft Punk.


Primavera Sound - Karel - 25-05-2013

Van pakweg The National of Arctic Monkeys zou ik ook niet verschieten, al zal het waarschijnlijk wel iets heftig zijn gezien de vroege bekendmaking.


Primavera Sound - BigBird - 25-05-2013

Een reünie?

Hoe dan ook, ik heb besloten erbij te zijn volgend jaar. Mooie financiële meevaller gehad.


Primavera Sound - Roel87 - 25-05-2013

'Gewoon' Neutral Milk Hotel neem ik aan?!


Primavera Sound - RH80 - 25-05-2013

Neutral Milk Hotel?


Primavera Sound - geluksknikker - 25-05-2013

Dit weer lezende, ook min of meer besloten volgend jaar te gaan. Ook al moet ik misschien alleen gaan.


Primavera Sound - Karel - 25-05-2013

Roel87 Wrote:'Gewoon' Neutral Milk Hotel neem ik aan?!
Klopt!


Primavera Sound - Uplift - 26-05-2013

Schobbeyak Wrote:Een ouderwetse festivalervaring-bespreking! Hulde!
Geen idee Smile. Nu snap ik ook dat niémand wat leest van wat ik vorig jaar over Primavera schreef, hehe. Gewoon te leuk om het te lezen i.p.v. erbij te zijn.


Primavera Sound - Piet Knaak - 26-05-2013

Mooi verhaal Loov. Ook blij dat je zo positief bent aangezien je alleen bent, wat in mijn geval ook het meest waarschijnlijk zal zijn voor Primavera Tongue

En nu Neutral Milk Hotel komt is dat al helemaal mooi.


Primavera Sound - Martijn - 26-05-2013

Zal een van de weinige momenten zijn waarop ze in Europa te zien zijn lijkt mij, fantastische eerste naam.


Primavera Sound - Stefan - 26-05-2013

Volgend jaar weer present. Neutral milk hotel was de naam waarop ik hoopte.


Primavera Sound - Willie - 26-05-2013

Loov Wrote:Zo 2 (1/2) dagen zitten er op. Eerste reactie: beste festival ervaring ooit. En dat is toch wel uniek omdat ik in me eentje al 2 dagen/nachten aan het rond huppelen ben.

Ik heb de donderdag en zaterdag alleen doorgebracht, mede door het strakke schema heb ik het idee dat dat ook wel meehielp aan de topervaring, dat geklooi met groepjes hoeft van mij eigenlijk niet ;-)

Vrijdag het schema ietsjes aangepast (mede omdat ik Swans en al gezien heb, nog ga zien en Goat vast ook niet binnen een paar maanden van de aardbodem verdwijnt) omdat mijn medereisgenoten nog een dag mee gingen en dat toch stiekem ook wel gezellig was.

Verslag komt nog, misschien morgenochtend, omdat ik net aankwam in een leeg appartement en ik toch niet zo veel slaap en ik niet verwacht dat ik morgen ook maar enigzins op tijd voor het ontbijt moet zorgen (ik ben dan wel een digitale hufter, maar ik functioneer redelijk sociaal in het echte leven), maar de tering wat een dag vandaag, nu zat