Graz
Pukkelpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Nieuws en overige festivals (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Pukkelpop 2013 (/showthread.php?tid=5)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47


Pukkelpop 2013 - Loov - 15-08-2013

Alleen die laatste plaat is door Diplo gemaakt: die vorige 3 zijn gemaakt door Diplo en ontzettende baas Switch. Of Major Lazer dan minder relevant is geworden als live optreden wil ik niet over oordelen want ik heb ze alleen in 2010 gezien samen met eindbaas Switch. Heb ik al verteld dat ik de producties van Switch geweldig vind?


Pukkelpop 2013 - Willie - 15-08-2013

Ik heb het in 2009 een stukje meegepakt, pakte me niet, geen idee wie er toen achter zat, enkel die plaat met de slechte titel guns don't kill people, lazers do was toen uit en hold the line was bekend van het Fifa spelletje.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Willie Wrote:Maar Diplo is toch niet zo'n hoogstaande producer

Hij heeft toch wel wat mooie dingen afgeleverd hoor:

http://en.wikipedia.org/wiki/Diplo_production_discography

Arular en Kala van M.I.A zijn toch wel hoogtepunten, maar ook redelijk wat mindere dingen op die lijst. De laatste 2 singles van Usher (Climax en Go Missin) zijn trouwens echt goed.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 15-08-2013

Ik was er inderdaad over verbaasd toen ik dit jaar hoorde hoe Major Lazer gewoon kutmuziek is gaan maken, Loov. Want ja, op zich heb je gelijk.
Maar dat is een act die in staat was om Bubble But uit te schijten, dus het is zo en niet anders.


Pukkelpop 2013 - Loov - 15-08-2013

Uplift Wrote:Maar dat is een act die in staat was om Bubble But uit te schijten, dus het is zo en niet anders.

Bubble bubble but. Ja daar werd het genre wel even zwaar neer geneukt.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 15-08-2013

Loov Wrote:Bubble bubble but. Ja daar werd het genre wel even zwaar neer geneukt.
De Ironie.


(gezien de songtitel)


Verder is het een zoveelste seksistisch uitwerpsel dat de geloofwaardigheid van welke artiest dan ook met de grond gelijk zou maken.


Pukkelpop 2013 - Loov - 15-08-2013

Uplift Wrote:
Loov Wrote:Bubble bubble but. Ja daar werd het genre wel even zwaar neer geneukt.
De Ironie.


(gezien de songtitel)


Verder is het een zoveelste seksistisch uitwerpsel dat de geloofwaardigheid van welke artiest dan ook met de grond gelijk zou maken.

Ik zie Duplo hier al helemaal mee aankomen in de studio bij Switch. En dan Switch: "Fuck you Duplo: i'm going home."


Pukkelpop 2013 - Flair - 15-08-2013

Geluid in de tenten is prima, veel beter als op
Werchter. Alleen Main weer heel zacht.
Het valt me op dat het helemaal niet druk is
bij de bandjes. Elke keer vooraan gestaan.
Volgens mij komt meer als de helft van het publiek
alleen bij die dancetenten. Kan me vergissen.


Pukkelpop 2013 - RutgerGM - 15-08-2013

Flair Wrote:Geluid in de tenten is prima, veel beter als op
Werchter. Alleen Main weer heel zacht.
Het valt me op dat het helemaal niet druk is
bij de bandjes. Elke keer vooraan gestaan.
Volgens mij komt meer als de helft van het publiek
alleen bij die dancetenten. Kan me vergissen.

Is een opmerkelijke trend inderdaad. Steeds meer volk komt gewoon naar Pukkelpop voor de camping en de boiler/dance hall. Wel handig enerzijds, anderzijds wel heel raar als je zoals vorig jaar bv elk een vierkante meter ruimte hebt in het voorvak voor Björk.
M'n zus stuurde daarnet dat ze op de 3e rij stond voor Miles Kane, en was er hoogstens een kwartier voor tijd toegekomen. Toch een groot verschil vergeleken met bv Rock Werchter.


Pukkelpop 2013 - Diet - 15-08-2013

Om het ietwat te nuanceren: dat is op Pukkelpop altijd al mogelijk geweest hoor. Zo'n spoeling krijg je nu eenmaal als je jouw publiek verdeelt onder 8 podia en 1001 genres, tegenover Werchter waar het merendeel van het publiek voor dezelfde artiesten komt. Dat neemt uiteraard niet weg dat onder het publiek zich inderdaad een evolutie naar 'feesten!' doorzet. Kan op zich ook positief zijn natuurlijk: je staat er meer onder gelijkgezinde mensen, terwijl je op pakweg Werchter net zo goed tussen mensen kan staan die er gewoon zijn omdat 'niets anders bezig is op dit moment' of 'dit blijkbaar iets bekend is, dus ik moet het wel gezien hebben'.


Pukkelpop 2013 - jimmy - 15-08-2013

Flair Wrote:Geluid in de tenten is prima, veel beter als op
Werchter. Alleen Main weer heel zacht.
Het valt me op dat het helemaal niet druk is
bij de bandjes. Elke keer vooraan gestaan.
Volgens mij komt meer als de helft van het publiek
alleen bij die dancetenten. Kan me vergissen.

echt?
Ik vind main luid en elders te luid maar het zal wel aan mij liggen


Pukkelpop 2013 - Flair - 15-08-2013

Net een geweldig setje gezien van Johnny
Marr. Weer een half gevulde Marquee.
Laat dat Dance publiek maar daar blijven.
Nergens druk en lekker bandjes kijken en erop bewegen.

In de Castello is het geluid te schel.
Verder prima


Pukkelpop 2013 - Flair - 15-08-2013

Geluid bij the Main achterop het veld harder
als net voor de Soundboard, maar idd wel
al wat beter als bij Deftones.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 15-08-2013

Die scheve verdelingen komen ook op Dour voor, en het heeft niks te maken met de vele podia.
Er zijn genoeg andere festivals met veel podia waar dat fenomeen zich niet voor doet. Maar niet in België of Nederland, dat spreekt.

En mensen die voor de camping gaan op Pukkelpop? Blijkbaar is de Vlaamse jeugd dan masochistisch.


Pukkelpop 2013 - RutgerGM - 15-08-2013

NIN heeft blijkbaar de setlist niet afgewerkt door 't ongeïnteresseerd publiek. Was te denken met zo'n programmatie


Pukkelpop 2013 - Uplift - 15-08-2013

Nee, ik krijg via sms te lezen dat het komt omwille van de Eminem-productie.
En 'niet afwerken' is niet correct; was set van 70 minuten, maar Reznor wist dat vermoedelijk niet.


Pukkelpop 2013 - Diet - 15-08-2013

Uplift Wrote:Nee, ik krijg via sms te lezen dat het komt omwille van de Eminem-productie.
En 'niet afwerken' is niet correct; was set van 70 minuten, maar Reznor wist dat vermoedelijk niet.

Denk dat hij eigenlijk weinig wist, want hij zou de eerste nummers ook erg gepikeerd geweest zijn omdat zijn show nutteloos was bij daglicht.


Pukkelpop 2013 - F-JЩ - 15-08-2013

Lollapalooza en Outside Lands begonnen ook in daglicht, dus dat zal wel meevallen denk ik.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Eminem al 20 min te laat

Hoorde van iemand dat NIN tegenviel.


Pukkelpop 2013 - F-JЩ - 15-08-2013

BigBird Wrote:Eminem al 20 min te laat

De 20 minuten die Reznor dus mistte, tja.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Inmiddels 25 min te laat.
Zal me niks verbazen als ie maar uurtje speelt.


Pukkelpop 2013 - Uplift - 15-08-2013

F-JЩ Wrote:Lollapalooza en Outside Lands begonnen ook in daglicht, dus dat zal wel meevallen denk ik.
Als ze vervolgens twee uur duren, is dat natuurlijk al andere koek.
Maar NIN op PKP 2007 was na Daft Punk het beste wat ik ooit op dat festival gezien heb. Toen met exact dezelfde format, al begon het iets later op de avond.
En met Aaron North.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Ik lees al enkele tweets dat Eminem playbackt.


Pukkelpop 2013 - RH80 - 15-08-2013

Eminem denkt dat hij in Brussel aan het spelen is Big Grin


Pukkelpop 2013 - Diet - 16-08-2013

Zo te zien is die alle clichés bijeen aan het rapen.

In other news: Frank Turner cancelt zijn optreden morgen.