Graz
Pukkelpop 2013 - Printable Version

+- Graz (https://wattes.nl/forum)
+-- Forum: <3 Graz (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Nieuws en overige festivals (https://wattes.nl/forum/forumdisplay.php?fid=13)
+--- Thread: Pukkelpop 2013 (/showthread.php?tid=5)

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47


Pukkelpop 2013 - Flair - 14-08-2013

Heb je die totale line-up van vrijdag gezien, maar jongens, dan had zelfs Pinkpop betere dagen.


Pukkelpop 2013 - 1996Customer - 14-08-2013

Dit is de laatste keer dat ik naar pukkelpop ga. De hoop op een grote naam was al lang weg, maar dit slaagt alles. Als dit een 'Pukkelpoppers-waardige' vervanger is? Amaai mijn voeten.


Pukkelpop 2013 - Loov - 14-08-2013

Wat loopt iedereen hier te janken? Headliner zegt af 1 week ervoor; doen hun uiterste best en komen met Major Lazor. Niks hype maar gewoon goede producties. Ok iets minder sinds Switch er uit is gestapt maar goed. Had juis dEUS of Netsky zwakte bod gevonden. Daarnaast was de line-up met Neill ook al zwak dus.


Pukkelpop 2013 - RutgerGM - 14-08-2013

Diet Wrote:
RutgerGM Wrote:Blijkbaar kon het nog erger, gisteren lag Tokio Hotel in pole position om Neil Young te vervangen.

Wie heeft jou dat in hemelsnaam wijsgemaakt?

Dezelfde persoon die mij vanmorgen om 11h al wist te zeggen dat het Major Lazor zou worden


Pukkelpop 2013 - Snackbarharses - 14-08-2013

Wat Loov zegt, behalve dat de lineup zwak is. Op donderdag kom ik tijd tekort om alles wat ik wil zien bij te wonen en ook op vrijdag en zaterdag staat er genoeg goeds (Frank Turner. Eels, Soft Moon, Midlake, Dans Dans, Amenra, Daughter, Low, Haxan Cloak, Foals). En tussendoor kun je mooi nog wat onbekende dingen gaan checken.


Pukkelpop 2013 - Loov - 14-08-2013

Klopt, klopt. Ben ook wel verwend geraakt dit jaar. Castello op zaterdag is wel zeer geil. En Eels headliner; dat verdient die man toch ook?


Pukkelpop 2013 - Diet - 14-08-2013

RutgerGM Wrote:
Diet Wrote:
RutgerGM Wrote:Blijkbaar kon het nog erger, gisteren lag Tokio Hotel in pole position om Neil Young te vervangen.

Wie heeft jou dat in hemelsnaam wijsgemaakt?

Dezelfde persoon die mij vanmorgen om 11h al wist te zeggen dat het Major Lazor zou worden

Dan heeft hij/zij jou goed beet. Denk eens twee seconden na: hoeveel bezoekers zouden er juichen als Pukkelpop een van de meest verguisde acts van de afgelopen 10 jaar zou boeken? Zelfs The Van Jets als headliner zou voor minder imagoschade zorgen.


Pukkelpop 2013 - Snackbarharses - 14-08-2013

Ik ben weg! Grazzers die ook naar PKP of LL gaan: veel plezier!


Pukkelpop 2013 - jimmy - 14-08-2013

dat van tokio hotel klopt niet hoor ;-)... overigens zijn de onderhandelingen met prince wel even bezig geweest maar het was een moeilijke bevalling.


Pukkelpop 2013 - Flair - 14-08-2013

Het is altijd we zijn met die en die bezig geweest.

En waar komen ze dan mee: Fucking Major Lazor! zo lust ik er ook wel een paar!


Pukkelpop 2013 - Uplift - 14-08-2013

Is er ooit al een goeie vervanging geweest op een Belgisch festival?

En Eels is live niet eens goed, dus blijf morgen van de mainstage weg.


Pukkelpop 2013 - jimmy - 14-08-2013

Uplift Wrote:Is er ooit al een goeie vervanging geweest op een Belgisch festival?

En Eels is live niet eens goed, dus blijf morgen van de mainstage weg.

en vrijdag zeker?

ach een neil young kan je niet deftig vervangen, in 2004 met bowie op werchter was dat ook al zo.


Pukkelpop 2013 - AMST152 - 14-08-2013

jimmy Wrote:
Uplift Wrote:Is er ooit al een goeie vervanging geweest op een Belgisch festival?

En Eels is live niet eens goed, dus blijf morgen van de mainstage weg.

en vrijdag zeker?

ach een neil young kan je niet deftig vervangen, in 2004 met bowie op werchter was dat ook al zo.

En dat is een reden om deze kunstgreep uit te halen? Waarom werd er trouwens niet deftig gecommuniceerd?


Pukkelpop 2013 - Uplift - 14-08-2013

Opnieuw: LN en vervangingen en last minute dingen of mijn lul die een vervanging zoekt of een last minute voorprogramma boekt, dat is hetzelfde.

Ik heb genoeg festivals meegemaakt om te weten hoe en met welke timing vervangingen worden doorgevoerd. Ook voor headliners. Waarom loopt het dan enkel belachelijk af in België. 2manydjs voor Bowie vond ik overigens nog geen slechte zet, gezien de context en tijdsgeest.

Major Lazer is een zoveelste triomf voor hersenloosheid tegenover muzikale meerwaarde. En dat terwijl het festival al uitverkocht is. Het 'prestige' waarover ik het gisteren had wordt kennelijk op een andere manier geïnterpreteerd in Mechelen en Leopoldsburg. Ginder is prestige, Sam De Bruyn die triomfantelijk het popnieuws meldt en vervolgens Bubble But opzet.

"Screw you guys, I'm going home!" is dan mijn leuze.

En AMST, sinds wanneer heb jij mobile data? Tongue


Pukkelpop 2013 - meisbaer2 - 14-08-2013

Als ze Prince met z'n damesband hadden kunnen regelen, dan was het ook wel een superstunt geweest. Maar zitten de pukkelpoppers daar wel op te wachten.
Veel plezier in ieder geval, ik ga kijken of er nog wat gestreamd gaat worden.


Pukkelpop 2013 - Bongo Fury - 15-08-2013

Uplift Wrote:Is er ooit al een goeie vervanging geweest op een Belgisch festival?

Jazeker! in 1991 werden op Pukkelpop Limbomaniacs last-minute vervangen door Nirvana!


Pukkelpop 2013 - AMST152 - 15-08-2013

@Uplift mobile data? Heb ik niet naar mijn weten.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Uplift Wrote:Opnieuw: LN en vervangingen en last minute dingen of mijn lul die een vervanging zoekt of een last minute voorprogramma boekt, dat is hetzelfde.

Ik heb genoeg festivals meegemaakt om te weten hoe en met welke timing vervangingen worden doorgevoerd. Ook voor headliners. Waarom loopt het dan enkel belachelijk af in België. 2manydjs voor Bowie vond ik overigens nog geen slechte zet, gezien de context en tijdsgeest.

Major Lazer is een zoveelste triomf voor hersenloosheid tegenover muzikale meerwaarde. En dat terwijl het festival al uitverkocht is. Het 'prestige' waarover ik het gisteren had wordt kennelijk op een andere manier geïnterpreteerd in Mechelen en Leopoldsburg. Ginder is prestige, Sam De Bruyn die triomfantelijk het popnieuws meldt en vervolgens Bubble But opzet.

Te kort door de bocht Uplift, een act als Neil Young kun je niet vervangen in 5 dagen tijd. Weet je nog Bjork en Primavera vorig jaar? Die kon ook niet (tijdig) vervangen worden en konden mensen ook kiezen voor een refund.
Zelfs Pinkpop kon Depeche Mode niet vervangen, en daardoor schoof Placebo door naar mainstage als aflsuiter en werd Krezip toegevoegd. Net zoals toen, lezen mensen weer niet goed. ML is geen vervanger voor Neil Young. Maar dat hadden ze ook wat duidelijker op de site kunnen/moeten vermelden. Dus je 'hersenloosheid en muzikale meerwaarde' gaat niet op.

Als ze 2 miljoen hadden gelapt dan was Pearl Jam wel overgevlogen om hun oude vreind te vervangen, maar moet je dat als organisatie wel willen? Je zit met een budget, en er moet maar net een artiest in de buurt zijn, of bereid zijn om over te vliegen.
Het geld dat ze nu in kas houden van Young kunnen ze volgend jaar weer uitgeven.
Hoe spijtig dit ook is, een ongeluk of ziekte van een bandlid is gewoon overmacht.


Pukkelpop 2013 - Willie - 15-08-2013

Bovenstaande is natuurlijk een drogreden, er valt een act af en er komt er 1 bij, dat is dan gewoon de vervanger, of er verder geschoven wordt in het programma is daarbij niet van belang.

Krezip was gewoon vervanger van DM en het blijft gewoon diefstal door geen refund te geven.

Uiteraard is er begrip voor dat het kort voor aanvang is en dat het enorm lastig is, maar daarvoor is de refund regeling voor dagkaarten noodzakelijk.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Willie Wrote:Bovenstaande is natuurlijk een drogreden, er valt een act af en er komt er 1 bij, dat is dan gewoon de vervanger, of er verder geschoven wordt in het programma is daarbij niet van belang.

Het is geen drogreden omdat het geen gelijkwaardige vervanger is. Anders had ML wel op de plek van Young gestaan, en had Krezip de mainstage afgesloten.


Pukkelpop 2013 - BigBird - 15-08-2013

Willie Wrote:Krezip was gewoon vervanger van DM en het blijft gewoon diefstal door geen refund te geven.
Uiteraard is er begrip voor dat het kort voor aanvang is en dat het enorm lastig is, maar daarvoor is de refund regeling voor dagkaarten noodzakelijk.

Dat ben ik wel met je eens, omdat je het hebt over een speciale headliner. Depeche Mode en Bjork, daar kopen veel mensen speciaal een kaart voor. Kijk, Primavera en PKP zijn zo coulant om een refund te doen, maar Jan Smeets helaas niet. die heeft het geld gebruikt om het terrein te verbeteren (greppels met zand dichtgooien).


Pukkelpop 2013 - Willie - 15-08-2013

BigBird Wrote:
Willie Wrote:Bovenstaande is natuurlijk een drogreden, er valt een act af en er komt er 1 bij, dat is dan gewoon de vervanger, of er verder geschoven wordt in het programma is daarbij niet van belang.

Het is geen drogreden omdat het geen gelijkwaardige vervanger is. Anders had ML wel op de plek van Young gestaan, en had Krezip de mainstage afgesloten.

Natuurlijk, dat is de drogreden, Eels was geen headliner, maar nu wel, maar die stond al op het programma en kan dus ook geen vervanger genoemd worden. Dat het geen gelijkwaardige vervanger is, is helder, dat mocht men ook niet verwachten, maar per saldo verdwijnt NY en komt ML erbij, dan is ML gewoon de vervanger van NY.
dEUS zou ook geen gelijkwaardige vervanger zijn, ook al zouden die waarschijnlijk dan wel de headliner positie in hebben genomen, maar of de vervanger gelijkwaardig is of niet was niet het punt.


Pukkelpop 2013 - Roger - 15-08-2013

Gisteren warming-up show van Goose gezien in Nijdrop, die jongens zijn er klaar voor, wat een stomende set.


Pukkelpop 2013 - Loov - 15-08-2013

BigBird Wrote:
Willie Wrote:Krezip was gewoon vervanger van DM en het blijft gewoon diefstal door geen refund te geven.
Uiteraard is er begrip voor dat het kort voor aanvang is en dat het enorm lastig is, maar daarvoor is de refund regeling voor dagkaarten noodzakelijk.

Dat ben ik wel met je eens, omdat je het hebt over een speciale headliner. Depeche Mode en Bjork, daar kopen veel mensen speciaal een kaart voor. Kijk, Primavera en PKP zijn zo coulant om een refund te doen, maar Jan Smeets helaas niet. die heeft het geld gebruikt om het terrein te verbeteren (greppels met zand dichtgooien).

En denkt nou men echt dat die greppels dicht gooien zowaar 6 ton heeft gekost? Pinkpop in 2009 was wel 3x kut ja.

Trouwens Uplift; hoe kan u Major Lazor als hersenloze muziek bestempelen? Zitten toch goede producties achter van hoog niveau; dat de massa daar op wil twerken of bouncen of whatever doet nog geen afbreuk aan de muzikale kwaliteit, misschien wel aan de sfeer o.i.d.


Pukkelpop 2013 - Willie - 15-08-2013

Maar Diplo is toch niet zo'n hoogstaande producer, al verbaasde het me dat hij de man achter Major lazer is, het is toch allemaal wat puberaal, maar het bounct wel lekker, net zoals Buraka som sistema dat doet.